W końcu zdecydowałem się napisać temat o moim autku. :–)
Na początek konkrety:
– 1 właściciel w niemcowni
– Pierwsza rejestracja 02/2005, produkcja jakoś sam koniec 2004
– 2.0 150KM + 5 biegowy manual
– Aktualnie 145kkm przelotu
– Autko po akcji serwisowej na nadkola
Po zakupie oczywiście wymieniona oliwa (Dexelia 5W30) i filtry + autko gruntownie obejrzane z każdej strony przeze mnie i przez mechanika z ASO Mazda. Kilka dni później wymieniłem świece na nówki NGK ITR5F13 – takie były, tak wytypował katalog.
Tuż po zakupie autko zaprowadziłem do znajomego zajmującego się detailingiem, żeby zobaczyć dokładnie w jakiej kondycji jest lakier. Wyczyszczone zostały wszystkie przyklejone do lakieru drobne kropeczki z asfaltu i całe auto dodatkowo oberwało z IronX.
Wersja Top Sport, czyli z wyposażenia jest:
– Klima automatyczna
– Xenony ze spryskami
– 6 jaśków
– Alu 17" z oponami 205/50R17
– Na zimę Alu 16" z oponami 205/55R16
– Elektryka 4x szyby + lusterka
– Czujnik deszczu + automatyczne wycieraczki
– Czujnik zmierzchu
– Komputer pokładowy
– Radio CD + 6 głośników (szkoda, że nie Bose...)
– Sterowanie radiem z kierownicy
– Kierownica i drążek zmiany biegów pokryte skórą
– Zegary Optitron
– Centralny zamek
– TCS/DSC
– Kolor: Titanium Grey
Plany? Są, póki co:
– Nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM – zamontowane. :–)
– Na wiosnę glinka + polerka
– Malowanie zacisków
– Oklejenie listwy na desce folią w kolorze szczotkowanego aluminium
– Jak się uda dorwać, to przeciwmgielna z szarym kloszem – już jest, ze względu na brak warunków póki co bez fotek
– Moooooże lotka...
Parę fotek z sesji na szybko:
Znak rozpoznawczy na tylnej półce
Wnętrze:
I jeszcze historia w jaki sposób auto znalazło się w moich rękach:
W wakacje tego roku szukałem "nowego" auta dla siebie. Po przetrząśnięciu serwisów ogłoszeniowych, obejrzeniu różnych egzemplarzy aut różnych marek (na początku nie byłem zdecydowany na Mazdę) i przejechaniu się nimi zacząłem się zastanawiać w jaki sposób znaleźć auto, które nie będzie ulepem/szpachlowozem/trupem, wtedy trafiłem na to forum i zdecydowałem się skorzystać z pomocy jednego z forumowych importerów. Na początku typy były różne – Saab 9-3, Focus II 2.0, Ave T25 2.0 – wszystkimi tymi autami jeździłem. Aż w końcu padło "a może Mazda 3?" – Podobały mi się odkąd pojawiły sie na ulicach, więc OK! Po około 1,5-2 tyg poszukiwaniach pojechałem odebrać swoje autko i w końcu się tym modelem przejechać. :–) Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno, ale nie był to zły strzał. :–)
---------------------------------------------------------------------
Edit 20.10.2011:
Przyjechały felgi na zimę – 6,5x16", dedykowane do Mazdy, do tego stalowe wentyle i chromowane nakrętki.
Edit 28.10.2011:
Takie tam fotki:
Edit 10.11.2011:
Dzisiaj autko dostało nowy termostat, oryginał. :–)
Edit 18.11.2011:
Auto już na zimówkach – felgi 6,5x16" + opony Pirelli Sottozero 2 205/55R16 H. Szału z wyglądem nie ma, ale jeździ się komfortowo. Jakość zdjęcia fatalna, robione telefonem, do tego auto brudne.