Mazda3 BK LF '05 Top Sport Titanium Grey
Witam.
W końcu zdecydowałem się napisać temat o moim autku. :–)
Na początek konkrety:
– 1 właściciel w niemcowni
– Pierwsza rejestracja 02/2005, produkcja jakoś sam koniec 2004
– 2.0 150KM + 5 biegowy manual
– Aktualnie 145kkm przelotu
– Autko po akcji serwisowej na nadkola
Po zakupie oczywiście wymieniona oliwa (Dexelia 5W30) i filtry + autko gruntownie obejrzane z każdej strony przeze mnie i przez mechanika z ASO Mazda. Kilka dni później wymieniłem świece na nówki NGK ITR5F13 – takie były, tak wytypował katalog.
Tuż po zakupie autko zaprowadziłem do znajomego zajmującego się detailingiem, żeby zobaczyć dokładnie w jakiej kondycji jest lakier. Wyczyszczone zostały wszystkie przyklejone do lakieru drobne kropeczki z asfaltu i całe auto dodatkowo oberwało z IronX.
Wersja Top Sport, czyli z wyposażenia jest:
– Klima automatyczna
– Xenony ze spryskami
– 6 jaśków
– Alu 17" z oponami 205/50R17
– Na zimę Alu 16" z oponami 205/55R16
– Elektryka 4x szyby + lusterka
– Czujnik deszczu + automatyczne wycieraczki
– Czujnik zmierzchu
– Komputer pokładowy
– Radio CD + 6 głośników (szkoda, że nie Bose...)
– Sterowanie radiem z kierownicy
– Kierownica i drążek zmiany biegów pokryte skórą
– Zegary Optitron
– Centralny zamek
– TCS/DSC
– Kolor: Titanium Grey
Plany? Są, póki co:
– Nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM – zamontowane. :–)
– Na wiosnę glinka + polerka
– Malowanie zacisków
– Oklejenie listwy na desce folią w kolorze szczotkowanego aluminium
– Jak się uda dorwać, to przeciwmgielna z szarym kloszem – już jest, ze względu na brak warunków póki co bez fotek
– Moooooże lotka...
Parę fotek z sesji na szybko:
Znak rozpoznawczy na tylnej półce
Wnętrze:
I jeszcze historia w jaki sposób auto znalazło się w moich rękach:
W wakacje tego roku szukałem "nowego" auta dla siebie. Po przetrząśnięciu serwisów ogłoszeniowych, obejrzeniu różnych egzemplarzy aut różnych marek (na początku nie byłem zdecydowany na Mazdę) i przejechaniu się nimi zacząłem się zastanawiać w jaki sposób znaleźć auto, które nie będzie ulepem/szpachlowozem/trupem, wtedy trafiłem na to forum i zdecydowałem się skorzystać z pomocy jednego z forumowych importerów. Na początku typy były różne – Saab 9-3, Focus II 2.0, Ave T25 2.0 – wszystkimi tymi autami jeździłem. Aż w końcu padło "a może Mazda 3?" – Podobały mi się odkąd pojawiły sie na ulicach, więc OK! Po około 1,5-2 tyg poszukiwaniach pojechałem odebrać swoje autko i w końcu się tym modelem przejechać. :–) Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno, ale nie był to zły strzał. :–)
---------------------------------------------------------------------
Edit 20.10.2011:
Przyjechały felgi na zimę – 6,5x16", dedykowane do Mazdy, do tego stalowe wentyle i chromowane nakrętki.
Edit 28.10.2011:
Takie tam fotki:
Edit 10.11.2011:
Dzisiaj autko dostało nowy termostat, oryginał. :–)
Edit 18.11.2011:
Auto już na zimówkach – felgi 6,5x16" + opony Pirelli Sottozero 2 205/55R16 H. Szału z wyglądem nie ma, ale jeździ się komfortowo. Jakość zdjęcia fatalna, robione telefonem, do tego auto brudne.
W końcu zdecydowałem się napisać temat o moim autku. :–)
Na początek konkrety:
– 1 właściciel w niemcowni
– Pierwsza rejestracja 02/2005, produkcja jakoś sam koniec 2004
– 2.0 150KM + 5 biegowy manual
– Aktualnie 145kkm przelotu
– Autko po akcji serwisowej na nadkola
Po zakupie oczywiście wymieniona oliwa (Dexelia 5W30) i filtry + autko gruntownie obejrzane z każdej strony przeze mnie i przez mechanika z ASO Mazda. Kilka dni później wymieniłem świece na nówki NGK ITR5F13 – takie były, tak wytypował katalog.
Tuż po zakupie autko zaprowadziłem do znajomego zajmującego się detailingiem, żeby zobaczyć dokładnie w jakiej kondycji jest lakier. Wyczyszczone zostały wszystkie przyklejone do lakieru drobne kropeczki z asfaltu i całe auto dodatkowo oberwało z IronX.
Wersja Top Sport, czyli z wyposażenia jest:
– Klima automatyczna
– Xenony ze spryskami
– 6 jaśków
– Alu 17" z oponami 205/50R17
– Na zimę Alu 16" z oponami 205/55R16
– Elektryka 4x szyby + lusterka
– Czujnik deszczu + automatyczne wycieraczki
– Czujnik zmierzchu
– Komputer pokładowy
– Radio CD + 6 głośników (szkoda, że nie Bose...)
– Sterowanie radiem z kierownicy
– Kierownica i drążek zmiany biegów pokryte skórą
– Zegary Optitron
– Centralny zamek
– TCS/DSC
– Kolor: Titanium Grey
Plany? Są, póki co:
– Nowe wycieraczki Valeo Silencio X-TRM – zamontowane. :–)
– Na wiosnę glinka + polerka
– Malowanie zacisków
– Oklejenie listwy na desce folią w kolorze szczotkowanego aluminium
– Jak się uda dorwać, to przeciwmgielna z szarym kloszem – już jest, ze względu na brak warunków póki co bez fotek
– Moooooże lotka...
Parę fotek z sesji na szybko:
Znak rozpoznawczy na tylnej półce
Wnętrze:
I jeszcze historia w jaki sposób auto znalazło się w moich rękach:
W wakacje tego roku szukałem "nowego" auta dla siebie. Po przetrząśnięciu serwisów ogłoszeniowych, obejrzeniu różnych egzemplarzy aut różnych marek (na początku nie byłem zdecydowany na Mazdę) i przejechaniu się nimi zacząłem się zastanawiać w jaki sposób znaleźć auto, które nie będzie ulepem/szpachlowozem/trupem, wtedy trafiłem na to forum i zdecydowałem się skorzystać z pomocy jednego z forumowych importerów. Na początku typy były różne – Saab 9-3, Focus II 2.0, Ave T25 2.0 – wszystkimi tymi autami jeździłem. Aż w końcu padło "a może Mazda 3?" – Podobały mi się odkąd pojawiły sie na ulicach, więc OK! Po około 1,5-2 tyg poszukiwaniach pojechałem odebrać swoje autko i w końcu się tym modelem przejechać. :–) Można powiedzieć, że kupiłem w ciemno, ale nie był to zły strzał. :–)
---------------------------------------------------------------------
Edit 20.10.2011:
Przyjechały felgi na zimę – 6,5x16", dedykowane do Mazdy, do tego stalowe wentyle i chromowane nakrętki.
Edit 28.10.2011:
Takie tam fotki:
Edit 10.11.2011:
Dzisiaj autko dostało nowy termostat, oryginał. :–)
Edit 18.11.2011:
Auto już na zimówkach – felgi 6,5x16" + opony Pirelli Sottozero 2 205/55R16 H. Szału z wyglądem nie ma, ale jeździ się komfortowo. Jakość zdjęcia fatalna, robione telefonem, do tego auto brudne.
Ostatnio edytowano 30 cze 2015, 21:59 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 13 razy
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Kolejna TOP-piękność- szerokości
a i spojlerek na tą " goła pupę"
a i spojlerek na tą " goła pupę"
Piękne auto, a kolor najlepszy
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Dziękuję za miłe przyjęcie w gronie użytkowników BK. :–) Frajda jest, autko fajnie się prowadzi, mocy trochę mało (przesiadłem się ze 185KM), ale i tak mile jestem zaskoczony, zaskakująco dobrze się odpycha jak na 150KM. A jak się nie chce cisnąć, to całkiem komfortowy cruiser się robi. :–)
Z bezawaryjnością to się okaże, mam jeszcze parę drobiazgów do ogarnięcia, na szczęście nie wypływają na żywotność reszty, pewnie na przyszły sezon zabieram się ostro do roboty nad autem. :–)
Oczywiście będę relacjonował. :–)
Też mnie boli, że mój egzemplarz nie ma lotki. Może kiedyś, jakoś nie mam ciśnienia na robienie 5 dziur w zdrowiutkiej klapie. Wolałbym przykleić, gdyby się dało... :–)
To jeszcze kopciuszek, póki co pod światło mieni się okropnymi mikrorysami od myjni automatycznej, ale widzę w niej potencjał. :–)
Fakt, że kolor jest bardzo praktyczny, a nie jest przy tym srebrny. Auto masakrycznie brudne od tego czegoś, co siada razem z wilgocią wieczorami, a z kilku metrów wydaje się czyste. :–)
Z bezawaryjnością to się okaże, mam jeszcze parę drobiazgów do ogarnięcia, na szczęście nie wypływają na żywotność reszty, pewnie na przyszły sezon zabieram się ostro do roboty nad autem. :–)
Oczywiście będę relacjonował. :–)
marcin255 napisał(a):a i spojlerek na tą " goła pupę"
Też mnie boli, że mój egzemplarz nie ma lotki. Może kiedyś, jakoś nie mam ciśnienia na robienie 5 dziur w zdrowiutkiej klapie. Wolałbym przykleić, gdyby się dało... :–)
wojo8011 napisał(a):Prezentuje się się pięknie
To jeszcze kopciuszek, póki co pod światło mieni się okropnymi mikrorysami od myjni automatycznej, ale widzę w niej potencjał. :–)
daaniel napisał(a):Kolor identyczny jak moja Fajny bo kurzu nie widać na nim
Fakt, że kolor jest bardzo praktyczny, a nie jest przy tym srebrny. Auto masakrycznie brudne od tego czegoś, co siada razem z wilgocią wieczorami, a z kilku metrów wydaje się czyste. :–)
Ostatnio edytowano 17 paź 2011, 19:55 przez Wicher, łącznie edytowano 1 raz
Bardzo elegancka 3. Szerokości
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Wicher napisał(a):Fakt, że kolor jest bardzo praktyczny, a nie jest przy tym srebrny. Auto masakrycznie brudne od tego czegoś, co siada razem z wilgocią wieczorami, a z kilku metrów wydaje się czyste. :–)
I to właśnie miałem na myśli Piszesz Wicher że 130 kucyków to mało Zazdroszczę Ci ich bo u mnie tylko 109
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
daaniel napisał(a):Piszesz Wicher że 130 kucyków to mało
raczej 150 a często 10 koników gratis
widziałem, siedziałem pisząc krótko bajeczka
szerokości życzę
szerokości życzę
bardzo zadbana trójeczka , gratuluję zakupu i bezawaryjności życzę
- Od: 17 cze 2011, 09:34
- Posty: 19
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 Sedan 2.0 04'
viewtopic.php?f=332&t=121411
łaaaaaaaaaaaaaaaadna ładna, jak ogarnę foty ze spotu to zrobisz mały update tematu
日本の国内市場
- Od: 27 maja 2011, 01:25
- Posty: 340
- Skąd: Gdańsk
- Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756
Przyjechały felgi na zimę – 6,5x16", dedykowane do Mazdy, do tego stalowe wentyle i chromowane nakrętki.
Szkoda, że tylko 16", ale cóż, ceny opon zabijają. :–) Teraz jeszcze brakuje oponek, będą na 99% Nokiany WR G2 – sprawdzone przeze mnie kapcie, bardzo fajne. Osobiście uważam, że nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie...
----------------------
No i test wycieraczek Valeo czas zacząć, nówki zbierają bardzo ładnie, zobaczymy jak długo. :–)
Szkoda, że tylko 16", ale cóż, ceny opon zabijają. :–) Teraz jeszcze brakuje oponek, będą na 99% Nokiany WR G2 – sprawdzone przeze mnie kapcie, bardzo fajne. Osobiście uważam, że nie ma co oszczędzać na bezpieczeństwie...
----------------------
No i test wycieraczek Valeo czas zacząć, nówki zbierają bardzo ładnie, zobaczymy jak długo. :–)
Seraf napisał(a):takie to ja bym sobie w wydaniu 17" na lato pyknął
Też tak chciałem, a oryginalne felgi zostawić na zimę, no ale niestety, opony na 17" są 2x droższe od 16"...
W ogóle wyglądamy jak klony z tymi sigami.
Seraf napisał(a):ja na lato kupię używane sezon czy dwa letnie opony za 800 zł komplet to nie jest tak dużo
Ja tak nie lubię, musiałbym pomacać przed zakupem używek, dokładnie pomierzyć, obejrzeć bieżnik, często nie ma takiej możliwości, nie mówiąc już o wyborze konkretnych gum.
Może mam fioła na tym punkcie, ale powtórzę się – na bezpieczeństwie się nie oszczędza. :–)
A że komplet 17" kosztuje 3000zł to już inna bajka... Dlatego właśnie odpadł pomysł 17" na zimę.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości