Kod błędu 0403
dzwoniłem do dwoch serwisow w gdańsku... najblizszy termin
? uwaga: prosze dzwonic za dwa tygodnie...
ale teraz przejechałem 700 km i jest spokoj, musze jeszcze sprawdzic napiecie na tej kostce...
no dobra wszystko jasne.. juz nie musze sprawdzac.. miga dalej... napiecie pewnie jest za małe.. bez serwisu sie pewnie nie obejdzie,, hmmm...
poki co za diagnoze wołaja srednio ok 250 pln...
update:
wiazka do zaworkow jest ok, komputer ok... 200pln przeplywomierz wyczyszczony, moze on fałszował informacje.. moze i mały krok do przodu ? teraz trzeba jezdzic i czekac czy sie znowu zapali czy nie...
a teraz kolejne pyt za 100 pkt..
skad komputer, z jakich czujnikow pobiera informacje, dostaje informacje dla okreslenia parametrow zaworka solenoidowego (otworzyc czy zamknac)
ale teraz przejechałem 700 km i jest spokoj, musze jeszcze sprawdzic napiecie na tej kostce...
no dobra wszystko jasne.. juz nie musze sprawdzac.. miga dalej... napiecie pewnie jest za małe.. bez serwisu sie pewnie nie obejdzie,, hmmm...
poki co za diagnoze wołaja srednio ok 250 pln...
update:
wiazka do zaworkow jest ok, komputer ok... 200pln przeplywomierz wyczyszczony, moze on fałszował informacje.. moze i mały krok do przodu ? teraz trzeba jezdzic i czekac czy sie znowu zapali czy nie...
a teraz kolejne pyt za 100 pkt..
skad komputer, z jakich czujnikow pobiera informacje, dostaje informacje dla okreslenia parametrow zaworka solenoidowego (otworzyc czy zamknac)

- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):skad komputer, z jakich czujnikow pobiera informacje, dostaje informacje dla okreslenia parametrow zaworka solenoidowego (otworzyc czy zamknac)
pewnie z kilku czujników – BoostSensor? Czujnik wzniosu EGR'a?
Czujnika wzniosu nie mam bo to wersja po lifcie... i teraz rozwiazanie, uwaga
:
WYCZYSZCZONY PRZEPŁYWOMIERZ – problemu nie ma....
wykrecone dwie srubki, wyczyszczony sprayem do elektryki/stykow i podobnych; wysuszony; wkrecone srubki – ot całe rozwiazanie mojego bledu P0403
widac to on podawal fałszywe dane do kompa o zasyfionym powietrzu...
wiec tym ktorzy maja wszystko sprawdzone a w kołko zapala sie blad proponuje wyczyscic porzadnie przeplywomierz (nie sciagac go z obudowa od filtra, tylko wykrecic!)
wiedza kosztuje..200pln to i tak kropla w morzu tego co proponowali zeby wymienic...
EGR, zaworki, komputer,....

WYCZYSZCZONY PRZEPŁYWOMIERZ – problemu nie ma....
wykrecone dwie srubki, wyczyszczony sprayem do elektryki/stykow i podobnych; wysuszony; wkrecone srubki – ot całe rozwiazanie mojego bledu P0403
widac to on podawal fałszywe dane do kompa o zasyfionym powietrzu...
wiec tym ktorzy maja wszystko sprawdzone a w kołko zapala sie blad proponuje wyczyscic porzadnie przeplywomierz (nie sciagac go z obudowa od filtra, tylko wykrecic!)
wiedza kosztuje..200pln to i tak kropla w morzu tego co proponowali zeby wymienic...
EGR, zaworki, komputer,....
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
nowak napisał(a):błąd dalej wywala.
a reset kompa był ?
to poczytaj trochę ten temat bo nie zawsze ten błąd oznacza kłopoty z EGR ale tez z przepływką
a u mnie już co raz częściej wywala błąd ale na rozgrzanym silniku z rana jest ok czyli chyba zawór jest ok bo jakby nie był ok to by odrazy z rana błąd był.zastanawiam sie nad kupieniem solenoidów
- Od: 27 lut 2010, 17:28
- Posty: 82
- Skąd: Okolice Biłgoraja
- Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM
ty masz RF2 czy RF4?
tomzwolin napisał(a):mam zawór EGR z czujnikiem na górze czyli chyba RF2A
90KM to raczej RF2A, napisz rocznik.
tomzwolin napisał(a):1999 Rok
RF2A
trzeba wykluczyć sam egr czyli podmianka najlepiej na sprawdzony

frud napisał(a):Czujnika wzniosu nie mam bo to wersja po lifcie... i teraz rozwiazanie, uwaga:
WYCZYSZCZONY PRZEPŁYWOMIERZ – problemu nie ma....
wykrecone dwie srubki, wyczyszczony sprayem do elektryki/stykow i podobnych; wysuszony; wkrecone srubki – ot całe rozwiazanie mojego bledu P0403![]()
widac to on podawal fałszywe dane do kompa o zasyfionym powietrzu...
wiec tym ktorzy maja wszystko sprawdzone a w kołko zapala sie blad proponuje wyczyscic porzadnie przeplywomierz (nie sciagac go z obudowa od filtra, tylko wykrecic!)
wiedza kosztuje..200pln to i tak kropla w morzu tego co proponowali zeby wymienic...
EGR, zaworki, komputer,....
Neonixos666 napisał(a):trzeba wykluczyć sam egr czyli podmianka najlepiej na sprawdzony
U kolegi tomzwolin po rozgrzaniu przestaje podawać podciśnienie na EGR, więc sam EGR powinien być ok.
Problemem mogą być solenoid'y lub sygnał z PCM.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość