Kod błędu 0403

Postprzez frud » 2 wrz 2011, 15:08

dzisiaj znowu to samo.... P0403... za małe napiecie mam na tej kostce co dochodzi do jednego z solenoidow (tego z dwoma rurkami). Chyba bede sie umawiał do serwisu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez karlo8 » 3 wrz 2011, 17:31

powiedz na ile cie skasowali ok?
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez frud » 11 wrz 2011, 15:21

dzwoniłem do dwoch serwisow w gdańsku... najblizszy termin ??? uwaga: prosze dzwonic za dwa tygodnie...
ale teraz przejechałem 700 km i jest spokoj, musze jeszcze sprawdzic napiecie na tej kostce...
no dobra wszystko jasne.. juz nie musze sprawdzac.. miga dalej... napiecie pewnie jest za małe.. bez serwisu sie pewnie nie obejdzie,, hmmm... :(
poki co za diagnoze wołaja srednio ok 250 pln...
update:
wiazka do zaworkow jest ok, komputer ok... 200pln przeplywomierz wyczyszczony, moze on fałszował informacje.. moze i mały krok do przodu ? teraz trzeba jezdzic i czekac czy sie znowu zapali czy nie...
a teraz kolejne pyt za 100 pkt..
skad komputer, z jakich czujnikow pobiera informacje, dostaje informacje dla okreslenia parametrow zaworka solenoidowego (otworzyc czy zamknac) <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez kierownik » 27 wrz 2011, 15:11

frud napisał(a):skad komputer, z jakich czujnikow pobiera informacje, dostaje informacje dla okreslenia parametrow zaworka solenoidowego (otworzyc czy zamknac)

pewnie z kilku czujników – BoostSensor? Czujnik wzniosu EGR'a?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez frud » 27 wrz 2011, 17:47

Czujnika wzniosu nie mam bo to wersja po lifcie... i teraz rozwiazanie, uwaga <czarodziej> :

WYCZYSZCZONY PRZEPŁYWOMIERZ – problemu nie ma....

wykrecone dwie srubki, wyczyszczony sprayem do elektryki/stykow i podobnych; wysuszony; wkrecone srubki – ot całe rozwiazanie mojego bledu P0403 <faja>

widac to on podawal fałszywe dane do kompa o zasyfionym powietrzu...
wiec tym ktorzy maja wszystko sprawdzone a w kołko zapala sie blad proponuje wyczyscic porzadnie przeplywomierz (nie sciagac go z obudowa od filtra, tylko wykrecic!)
wiedza kosztuje..200pln to i tak kropla w morzu tego co proponowali zeby wymienic...
EGR, zaworki, komputer,....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez nowak » 13 paź 2011, 19:27

ja wczoraj zajrzałem do EGR-a bo wywalało błąd i był zaślepiony, odślepiłem i... nic. błąd dalej wywala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 17:13
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Auto: primera p11 2,0 TD,
323f BJ 2,0 DiTD szwagierki

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 19:31

nowak napisał(a):błąd dalej wywala.


a reset kompa był ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nowak » 13 paź 2011, 19:43

no oczywiście.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 17:13
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Auto: primera p11 2,0 TD,
323f BJ 2,0 DiTD szwagierki

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 19:48

to poczytaj trochę ten temat bo nie zawsze ten błąd oznacza kłopoty z EGR ale tez z przepływką
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomzwolin » 13 paź 2011, 20:55

a u mnie już co raz częściej wywala błąd ale na rozgrzanym silniku z rana jest ok czyli chyba zawór jest ok bo jakby nie był ok to by odrazy z rana błąd był.zastanawiam sie nad kupieniem solenoidów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 21:03

ty masz RF2 czy RF4?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomzwolin » 13 paź 2011, 21:07

mam zawór EGR z czujnikiem na górze czyli chyba RF2A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 13 paź 2011, 21:14

tomzwolin napisał(a):mam zawór EGR z czujnikiem na górze czyli chyba RF2A

90KM to raczej RF2A, napisz rocznik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tomzwolin » 13 paź 2011, 21:17

YgooR napisał(a):
tomzwolin napisał(a):mam zawór EGR z czujnikiem na górze czyli chyba RF2A

90KM to raczej RF2A, napisz rocznik.
1999 Rok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez YgooR » 13 paź 2011, 21:22

tomzwolin napisał(a):1999 Rok

RF2A :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 21:53

trzeba wykluczyć sam egr czyli podmianka najlepiej na sprawdzony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 13 paź 2011, 22:15

Neonixos666 napisał(a): przepływką

yy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

PostTen post został usunięty przez Neonixos666 13 paź 2011, 22:18.

Postprzez Neonixos666 » 13 paź 2011, 22:18

frud napisał(a):Czujnika wzniosu nie mam bo to wersja po lifcie... i teraz rozwiazanie, uwaga <czarodziej> :

WYCZYSZCZONY PRZEPŁYWOMIERZ – problemu nie ma....

wykrecone dwie srubki, wyczyszczony sprayem do elektryki/stykow i podobnych; wysuszony; wkrecone srubki – ot całe rozwiazanie mojego bledu P0403 <faja>

widac to on podawal fałszywe dane do kompa o zasyfionym powietrzu...
wiec tym ktorzy maja wszystko sprawdzone a w kołko zapala sie blad proponuje wyczyscic porzadnie przeplywomierz (nie sciagac go z obudowa od filtra, tylko wykrecic!)
wiedza kosztuje..200pln to i tak kropla w morzu tego co proponowali zeby wymienic...
EGR, zaworki, komputer,....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 13 paź 2011, 23:18

Neonixos666 napisał(a):trzeba wykluczyć sam egr czyli podmianka najlepiej na sprawdzony

U kolegi tomzwolin po rozgrzaniu przestaje podawać podciśnienie na EGR, więc sam EGR powinien być ok.
Problemem mogą być solenoid'y lub sygnał z PCM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323