Mazda3 (BK) – Opony zimowe (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Nuno » 8 paź 2011, 10:42

Właśnie przerabiam temat wielkości referowanej felgi stalowej pod wersje silnikową mazdy.
Kupiłem samochód około 3 miesięcy temu, sprzedawca dorzucił do auta zestaw kół stalowych wraz z oponami zimowymi. Koła nie były w jakimś super stanie i z innej mazdy, ale darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Felgi proste w rozmiarze 15 cali ET 52 z zestawem dwóch różnych par opon w rozmiarze 205/60, na przednią oś rok 2007 na tylną 2004r. Bieżnika sporo, guma opony mimo wieku nie zestarzała.
Kilka dni temu pomyślałem o odświeżeniu felg, a to ZOONK!! Próba przymierzenia okazała się fiaskiem.
Zaciski przednich tarcz nie puszczą felgi 15 już klika centymetrów przed osadzeniem :(
Najwyraźniej koła pochodzą z innej jednostki silnikowej, np 1.6 . Przy zakupie auta nawet nie przypuszczałem o takiej możliwości, bo wkońcu to przecież segment aut B a felga 15 wkońcu to nie jest znów jakieś maleństwo, choć letnie posiadam 17-ski.
W rodzinie brat posiada Volvo s60 2,4 D5 180KM i jeździ w zimie na 15-stkach, a auto wkońcu wyższej klasy, większej masy i dużo większej mocy :)
Nuno
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 17:44
Posty: 206 (1/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 BK Sedan
2.0 LF TOP
2005

Postprzez Dan86 » 11 paź 2011, 18:14

MichalWin napisał(a):Za komplet felg z przesyłką dałem 320PLN. Jak ktoś znajdzie w tej cenie proste, oryginalnie malowane felgi w stanie niemalże idealnym to gratulacje.


Ja za swoje dałem 280zł, odbiór osobisty :). Są to felgi dedykowane do Mitsubishi Space Wagon ( 5x114,3/ 6JJ/15/ET46). Z wymiarów zakładam, że będą pasowały do M3 bez problemu. Używane, ale w dobrym stanie.

Mam jednak 2 pytania:

1. Czy do tych felg będą pasowały śruby z alufelg czy kupić nowe? Jakie? Gdzie?
2. Czyścić je, zabezpieczyć czymś? Wg mnie nie trzeba, bo to w końcu tylko felgi i tak nie będzie tego widać, ale może jest jakiś łatwy sposób...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Co do czyszczenia chodzi mi o to rude na 2 zdjęciu od wewnątrz felgi i 3 zdjęciu, gdzie sie oponę zakłada.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez Ralf2107 » 11 paź 2011, 19:50

ad.1 Powinny pasować, bo masz stożkowe otwory.
ad.2 Do czyszczenia najlepiej szczotka druciana na wiertarkę, później odtłuścić i pomalować 2-3 razy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Dan86 » 11 paź 2011, 20:15

Ralf2107 napisał(a):ad.1 Powinny pasować, bo masz stożkowe otwory.
ad.2 Do czyszczenia najlepiej szczotka druciana na wiertarkę, później odtłuścić i pomalować 2-3 razy.


Dzięki za podpowiedzi. Zostanę w takim razie przy śrubach z alufelg. Co do czyszczenia to chyba jednak wyczyszczę to papierem ściernym. Wydaje mi się, że wiertarką narobię jeszcze więcej szkody, bo zedrze nie tylko miejsca pordzewiałe, ale naruszę też "zdrowe" miejsca. A czym to najlepiej pomalować?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2011, 19:24
Posty: 41
Skąd: Opolszczyzna
Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel,
109KM, 2004, sedan

Postprzez MichalWin » 11 paź 2011, 20:58

Twoje felgi nie wyglądają źle. Jeśli nie masz teraz kasy to zostaw je tak jak są, a na wiosnę daj do regeneracji tj piaskowanie i malowanie w profesjonalnym zakładzie koszt za szt to 20-35PLN.
Jeżeli teraz pomalujesz bez usunięcia rdzy to na wiosnę i tak to wszystko wyjdzie (sól zrobi swoje). Załóż ładne kołpaki i będzie ok.

Jeśli chodzi o nakrętki to najlepiej kupić na allegro albo w dowolnym sklepie motoryzacyjnym. Jest to bardzo popularny rodzaj nakrętki. Sprawdź tylko przykładając coś płaskiego do fazowania otworu czy przypadkiem nie jest to osadzenie nakrętki kuliste w nowej feldze. Oryginalnie wchodzą do Mazdy 3 nakrętki M12/1,5 osadzenie stożkowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez uszatyy » 12 paź 2011, 11:21

ludki nie uzywajcie nakretek z alufelg do stalowych bo w alu sa nieprzelotowe i nie dokrecisz takiej nakretki w 100%, zostaje minimalny luz (albo jak na sile to zerwiecie gwinty w nakretkach) – nowe nakretki przelotowe (z dziura) to koszt kilkunastu zlotych ale ma sie swiety spokoj. Na dodatek do alu i do stali jest inna koncowka (jedne sa stozkowe a drugie polokragle). To jest kwestia waszego bezpieczenstwa, kilkanascie zlotych nie zbawi ale jest pewnosc ze kolo nie odpadnie w najmniej odpowiednim momencie..

Co do wyboru felg to ja osobiscie kupilem uzywane felgi stalowe 15" i mam na nie opony 195/65/r15 i jezdzi sie zima bardzo dobrze. NA lato oryginalne alusy 16" z 205/55/r16, silnik 1,6diesel. Wydaje mi sie ze nie ma sie co patrzec na wzgledy estetyczne zima (auto i tak ciagle uwalone) ale na komfort i bezpieczenstwo jazdy (wyzszy profil zimowej robi swoje), na dodatek nawet jak rypniesz w wieksza dziure to nie bedzie szkoda felgi, zawsze sie mlotkiem da podprostowac, z alusem wiaze sie to z kosztami niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez lukaszm » 12 paź 2011, 12:11

z tego co pamiętam to chyba śróba nawet wystaje poza nakrętkę przy dokręconych stalówkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Dominooo » 12 paź 2011, 14:43

Ja mam zimowe stalówki 15" przykręcane śrubami z felg aluminiowych 16" i żadnego problemu z urwaniem koła czy odkręceniem śruby nie miałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Ralf2107 » 12 paź 2011, 17:15

Ja też mam zimowe stalówki 15" przykręcane nakrętkami z oryginalnych alu 16" i też nigdy koła nie zgubiłem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez Wicher » 12 paź 2011, 22:40

Panowie, od jakiego modelu są felgi z linka poniżej? Parametry mają chyba OK do Mazdy 3 BK 2.0, więc powinny pasować? :–) Różni się tylko ET, w standardowych felgach do trójki jest 52,5.

http://allegro.pl/alufelgi-oryginal-16- ... 00736.html
Ostatnio edytowano 12 paź 2011, 22:42 przez Wicher, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez Wicher » 12 paź 2011, 22:41

Dwumars mi wyszedł, proszę moderatora o skasowanie tego posta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez MichalWin » 12 paź 2011, 22:52

Wicher napisał(a):Panowie, od jakiego modelu są felgi z linka poniżej? Parametry mają chyba OK do Mazdy 3 BK 2.0, więc powinny pasować? :–) Różni się tylko ET, w standardowych felgach do trójki jest 52,5.

http://allegro.pl/alufelgi-oryginal-16- ... 00736.html


Wicher Alu 16" 6,5JJ oryginalnie mają według noty katalogowej ET 50 a 15" 6JJ- ET52,5 .
Jeśli chodzi o nakrętki to koszt kilkudziesięciu złotych a dokładniej 2PLN szt x 20 =40PLN + przesyłka
Oryginalne nakrętki od ALU pasują na 100%. Sprawdziłem dokręcając nakrętkę na szpilkę bez felgi i doszła do samej tarczy. Biorąc pod uwagę, że felga zajmuję ok 7-9mm zostaje sporo zapasu. Także nie wprowadzajcie w błąd, że nakrętki są za krótkie, czy coś w tym stylu. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to jakie w feldze stalowej jest osadzenie nakrętek tj kuliste, płaskie czy stożkowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez Wicher » 12 paź 2011, 23:04

Kurczę, dokopałem się w katalogu Mazdy, że to felgi od M6 i mają ET55, wysłałem sprzedającemu pytanie o potwierdzenie jakie ET one mają, jeśli 50/52,5 to to będą chyba moje felgi na zimę. Jak 55, to sam nie wiem... nie chcę sobie zmniejszać rozstawu kół, niby to kilka mm, a może się okazać, że auto będzie wyglądać słabo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez MichalWin » 13 paź 2011, 21:46

Wicher bardziej bym się obawiał, że felga będzie ocierać o amortyzator. Jeżeli zwiększasz ET to felga może obcierać o amory, jeżeli zmniejszasz to felga będzie bardziej wystawać na zewnątrz i jest prawdopodobieństwo, że może obcierać o nadkola.
Ostatnio edytowano 14 paź 2011, 21:25 przez MichalWin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 15:32
Posty: 45
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1,6+LPG 2007

Postprzez Wicher » 13 paź 2011, 21:52

No właśnie, dlatego chyba najbezpieczniej będzie kupić 16-tki od Mazdy 3, z parametrami na 100% prawidłowymi. :–) Średnio ładne w większości, ale te z polifta są OK. :–)

BTW, w moim nicku nie ma t. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez szczegol » 20 paź 2011, 20:39

Kupiłem dziś zimówki 195/65R15 razem z felgami, nakrętki pasują od alusów. Oponki 27 tydzień 2010r. Koszt 680 zł do tego dostałem kołpaki gratis.
Ostatnio edytowano 1 lip 2018, 17:33 przez szczegol, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 17:42
Posty: 9
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 1,6 MZ-CD 2007r.

Postprzez tradeitdamn » 20 paź 2011, 21:29

"najbezpieczniej będzie kupić 16-tki od Mazdy 3, z parametrami na 100% prawidłowymi." nie no chyba sobie jaja robicie z tym et. jakby ktoś nie wiedział to ET jest to odległość od płaszczyzny montażu felgi (miejsce styku felgi z piastą) do jej środka, który znajduje się w połowie jej szerokości i jest wyrażany w milimetrach.Im mniejsze ET, tym koło będzie "położone" bardziej na zewnątrz auta, jednocześnie poszerzając rozstaw kół – pomiędzy et 50 a 55 jest 5 mm różnicy!!! kupowanie w tym wypadku produktów w 100% zgodnych to komercyjny bullshit. tak samo jak podawanie et 52,5, już widzę te 0,5 mm podczas procesu technologicznego. pewnie ma 52 albo 53. tez miałem dylemat jakie stalówki kupić i po pomiarach w mojej 3-ce (w 6-ce pewnie tez) stwierdzam ze możesz śmiało kupować w zakresie et +-5 i nie ma prawa żeby cokolwiek ci obtarło.
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez marcin255 » 20 paź 2011, 21:29

15" toż to taczka :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wicher » 20 paź 2011, 22:04

marcin255 napisał(a):15" toż to taczka :P


Z francuskiego "le balą" :–)

tradeitdamn napisał(a):stwierdzam ze możesz śmiało kupować w zakresie et +-5 i nie ma prawa żeby cokolwiek ci obtarło.


Kupiłem z ET50. :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 18:32
Posty: 297 (0/1)
Skąd: 3miasto
Auto: Megane RS 273 '16

Postprzez mazz777 » 20 paź 2011, 22:20

przez Ralf2107 » 11 paź 2011, 19:50

ad.1 Powinny pasować, bo masz stożkowe otwory.
ad.2 Do czyszczenia najlepiej szczotka druciana na wiertarkę, później odtłuścić i pomalować 2-3 razy.


Jeśli dobrze pamietam to w takich felgach sa otwory Sferyczne a nie stożkowe, wiec tak jak koledzy pisza niżej najprostszym rozwiązaniem będzie zakup dodatkowych nakrętek...

Było juz o tym na forum ... ale przypomnę miedzy innymi o możliwości uszkodzenia nakrętek z kół aluminiowych oraz o niebezpiecznym i częstym odkręcania sie nakrętek
<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2010, 02:47
Posty: 133
Skąd: Sandomierz-Tarnobrzeg
Auto: Mazda 3
CiTD 109KM 2005
Ford Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323