Stuki w układzie kierowniczym (smarowanie wielowypustu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez siemek55 » 7 paź 2011, 14:02

vegasnight9 napisał(a):Polecam ten smar, dostępny w Brico Marche za około 7zł.

rozumiem że po kilku miesiącach cisza w układzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 7 sty 2012, 03:49.
Powód: porządki

Postprzez Kubanczyk » 11 kwi 2012, 21:12

U mnie problem również rozwiązany przy pomocy porad z tego tematu. Najpierw wystarczyło poregulować kolumną kierownicy przód-tył i góra-dół. To załatwiło problem na jakieś 2-3 tygodnie. Dzisiaj posmarowałem co trzeba smarem molibdenowym i znowu stukanie ustało. Mam nadzieję, że na dłużej:) W ostateczności mogę co jakiś czas przesmarować, oby nie za często:)
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 12:26
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok

Postprzez agrest_j » 12 kwi 2012, 17:03

Dziś dokładnie tak samo poruszałem regulacją i stukanie ustało, więc w sobotę smarowanie i pozbędę się stuków na czas jakiś <spoko>
To już trzecia duperela którą w szybki sposób poprawiłam dzięki forum <faja>
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2012, 08:01
Posty: 29
Skąd: los Wołominos
Auto: M6 2.0/147 GY doładowana podtlenkiem LPG ;)

Postprzez gramian » 3 lip 2012, 08:44

Niestety mam identyczne objawy, czyli stuknięcie przy max skręcie w miejscu, stuk podczas hamowania i stuk podczas ruszania, często na łuku przy parkingowych manewrach... Stuki postępują czyli choroba się rozwija. Podejrzewałem magiel do wymiany, ale dotarłem do tego wątku...Obsłuchiwałem kielich, sprężynę, półosie, końcówki, łączniki ...poczytałem i spróbuje lekarstwa Jaksy. Co prawda mam starą eFkę a nie M6 jak chyba wszyscy z tego wątku ale warto sprawdzić ten trop. <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2010, 14:46
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA 95" 1.8

Postprzez krabdul » 6 lip 2012, 08:45

A przeguby wykluczyłeś. Max skręt, łuk, manewry parkingowe – to brzmi jak przegub – tyle, że bardziej na łuku i dodawaniu gazu niż hamowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez sojerus » 15 lip 2012, 05:17

Witam.
Zachęcony treścią wątku który w całości przeczytałem zastosowałem waszą poradę. Przesmarowałem wielowypust kolumny kierowniczej(kierownica podniesiona na max i wysunięta na max). Rozprowadziłem smar(ruchami kierownicy) jednak u mnie nie rozwiązało to problemu stukania przy wolnych manewrach.
Zauważyłem że stukanie występuje głownie, gdy pojawia się jakieś przeciążenie(ruszanie, zatrzymanie), gdy powoli skręcam i najadę na nierówność oraz mocno słychać gdy cofam z kołami skręconymi na wprost i mocno przyhamuje.
Stukanie z słychać z przodu z lewej strony. Wymieniony został przedni lewy przegub zewnętrzny, lewy dolny przedni wahacz oraz poduszka amort. lewa.
Testy na 3 różnych stacjach diagnostycznych. Brak jakichkolwiek luzów.
Co może być problemem?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez sojerus » 16 lip 2012, 15:38

Mechanik dzisiaj zasugerował, że może to być problem z kołyską pod silnikiem. Brak było jednak możliwości sprawdzenia. Co o tym sądzicie?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez DaveSY » 16 lip 2012, 23:12

W moim przypadku wystarczylo zluzowanie kierownicy i poruszanie kierownicy we wszystkich mozliwych kierunkach :D :D ale przesmaruje zapobiegawczo. Niesamowita ulga i zadowolenie. A juz chcialem przekladnie regenerowac. Niestety zanim znalazlem watek na forum zdazylem wymienic lewy drazek kierowniczy i poduszke pod silnikiem :) dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 cze 2012, 18:47
Posty: 18
Skąd: Bytom/Ruda Sl
Auto: Mazda 6 Exclusive 1,8 2002r.

Postprzez Kubanczyk » 8 sie 2012, 20:55

Koledzy czy ktoś z was może mi powiedzieć jaką konsystencję ma ten smar którym smarujecie? Ja kupiłem molibdenowy i jest gęsty, ale wydaje mi się, że nie wystarczająco. Smarowanie na jakiś czas pomogło, ale przez te pół roku co mam auto to już chyba trzeci raz smaruje. Już nawet zacząłem podejrzewać inne rzeczy i jutro jadę na sprawdzenie czy nie mam gdzieś luzów w zawieszeniu. Wczoraj przesmarowałem znowu wycierając wcześniej to co kiedyś nałożyłem – głośne stuknięcia ustały, ale przy skręceniu na maksa kierownicy nadal czuje stuknięcia, podobnie przy bardzo mocnym hamowaniu (w momencie zatrzymania się, było mocno a jest słabiej). Jakbyście mieli jakiś namiar gdzie kupić bardzo gęsty smar to dajcie znać.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2011, 12:26
Posty: 9
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna 141KM, 2003 rok

Postprzez iamam » 5 wrz 2012, 09:23

Już się zastanawiałem ile tyś będzie kosztowała naprawa a tu taka miła niespodzianka: wystarczył smar za 5zł z OBI. Dzięki za radę.
iamam
 

Postprzez zagiell » 8 wrz 2012, 15:53

Mam pytanie odnośnie sposobów usunięcia stuków. Otóż posmarowałem w miejscu, które zaznaczył na zdjęciu użytkownik maselek (pozwolę sobie na wykorzystanie jego zdjęcia)
Obrazek
i pomimo tego, iż smar w tym miejscu nanosiłem kilkakrotnie, a także poruszałem kierownicą na wszystkie strony dość długo, stukanie nie ustąpiło. U mnie objawia się to tak, że kiedy wykonuję krótkie i szybkie ruchy kierownicą, słychać stukanie. Po zejściu do kanału stwierdziłęm, że drążki i końcówki nie posiadają luzów, dotykając obudowy maglownicy czuć na niej drgania stuków, dźwięk z tego co zaobserwowałem wydobywa się z miejsca, w którym kolumna kierownicza wydostaje się poza kabinę. Będąc w środku, również słychać, jakby stukanie dochodziło z zewnątrz. Samochód po naszych drogach przejechał dotychczas ok. 3tys km, sprowadzony z Niemiec, zawieszenie w idealnym stanie, brak luzów, czy drgań na kierownicy, niezależnie od prędkości. Będąc na pierwszym przeglądzie, znajomy diagnosta sprawdzając przednie zawieszenie i słysząc stukanie, stwierdził że to z maglownicy i powiedział że wszystko jest ok. Samochód na 100% bezwypadkowy. Czym może być spowodowane te stukanie? Widziałem na forum posty, że niektóre maglownice stukają i że jest to normalne zjawisko, lecz czy na pewno?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez neptun » 14 wrz 2012, 15:32

Chłopacy u mnie też przestało :D . Właśnie dziś natrafiłem przypadkowo na ten temat. Szukałem akurat nowej/używanej kolumny do mojej Madzi <glupek2> , bo coraz gorzej było z tymi stukami, a tu takie coś. Zleciałem na dól do wozu i tylko zmieniając nieznacznie położenie kierownicy, przy tym trochę ją potargałem, stuki/puki/trzeszczenie znikło jak ręką odjął. Jaki jestem szczęśliwy <jupi>. Miałem wciśniętą do spodu, może przy skrajnych położeniach tak reaguje? Jak kupię smar i jeszcze pogładzę to chyba sama zacznie mi skręcać. Byłem u kilku mechaników i albo mówili, że przekładnia, albo krzyżaki wyrobione... Spece psia krew . Dzięki Wam serdeczne !!
poprzednie pojazdy: VW T2 '84, Toyota Corolla '96, Toyota Corolla '02 (salonowa 7 lat bez najmniejszej usterki), jest w końcu M6 '07
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2009, 00:48
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: M6 2.3 Top Sport A-spec 2007

Postprzez sojerus » 14 wrz 2012, 17:48

Ja ze swojej strony zapomniałem jeszcze dodać, że stukanie słyszałem zimą kiedy przednie kola ślizgały się na śniegu jak wyciągałem inny zakopany samochód. Wówczas próbowałem na wstecznym. Smarowanie wielowypustu nic mi nie pomaga. Jakiś sugestie?
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez siemek55 » 14 wrz 2012, 22:16

@zagiell- ruszałeś na wszystkie strony? Wypnij blokadę ustawienia kolumny, przesmaruj, poruszaj kolumną góra-dól/lewo-prawo i powinno przejść. Mówimy tu o drobnych odgłosach z kolumny przy pokonywaniu poprzecznych nierówności lub "ubytków" w nawierzchni.Jeżeli to nie pomoże będziesz musiał podjechać na szarpaki. Tylko wtedy jest szansa na zlokalizowanie luzu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez sojerus » 15 wrz 2012, 09:45

?
Ostatnio edytowano 17 wrz 2012, 07:20 przez sojerus, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez zagiell » 16 wrz 2012, 10:49

Masz na myśli problem z kołyską pod silnikiem? Nie wiem czy u mnie to będzie, ponieważ tak jak mówiłem, stuki wyraźnie dochodzą z miejsca, gdzie wychodzi kolumna kierownicza i jak dotykam maglownice, to są na niej wyraźnie wyczuwalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez sojerus » 22 wrz 2012, 12:59

U mnie problem rozwiązany. Okazało się że jedna ze śrub mocujących kołyskę do ramy z przodu miała drobny luz. Największym problemem okazało się znalezienie takiej śruby ale w autku już błoga cisza.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez mscorp » 29 wrz 2012, 22:12

sojerus napisał(a): jedna ze śrub mocujących kołyskę do ramy z przodu miała drobny luz.


Pomożesz innym jak wskażesz, która to śruba – może jakieś zdjęcie lub zaznaczenie na schemacie?
mscorp
 

Postprzez sojerus » 2 paź 2012, 19:08

Ekspertem nie jestem. Robił mi to znajomy i pokazał o co chodzi. Najpierw trzeba zdjąć obudowę pod silnikiem, chyba z plastiku i namierzyć śrubę mocującą wózek(kołyskę) do ramy. Ma od dołu końcówkę w kształcie stożka. Zamieszczam zdjęcie kołyski z zaznaczonymi miejscami gdzie wchodzą śruby. U mnie luźna śruba znajdowała się najbliżej przedniego lewego koła. Może komuś to pomoże. Pozdrawiam.
Załączniki
2619972854.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6