626 GF, 2.0L 115 KM, 97' – dymi na biało

Postprzez neoniedziel » 2 wrz 2011, 20:21

jak prezycyjnie nazywa sie ten zaworek PCV??Ja go wyjolem ale tam wsrodku jest jakas sprezynka i nic wiecej chyba ze sie myle :>
neoniedziel
 

Postprzez WIECHUSARIA » 2 wrz 2011, 20:51

WITAM ,MIAŁEM PODOBNE DYMIENIE NA BIAŁO W 323F-NA BANK PIERŚCIENIE,WYSTARCZY ŻE NA JEDNYM GARNKU NIE TRZYMA I JUŻ BĘDZIE DYMIĆ,ZROBIŁEM GŁOWICĘ I PIERŚCIENIE I PROBLEM ZNIKNĄŁ,POZDRAWIAM
WIECHUSARIA
 

Postprzez neoniedziel » 3 wrz 2011, 08:44

ten zaworek(PCV) powinien chodzic w obie strony czy tylko w jedną??
neoniedziel
 

Postprzez lucas83 » 4 wrz 2011, 12:33

Zawór PCV powinien puszczać tylko w jedną stronę (z prostego króćca w stronę zakrzywionego).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez neoniedziel » 8 wrz 2011, 17:15

dzieki:)
neoniedziel
 

Postprzez theboost » 3 paź 2011, 15:03

Koledzy żeby sprawdzić pierścienie trzeba pojechać na sprawdzenie kompresji i zrobić próbę olejową. A co do dymienia na biało często wskazuje to na niedopaloną mieszankę, która dopala się w wydechu czyli trzeba sprawdzić przewody WN oraz świece.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Rybatbg » 5 paź 2011, 13:02

theboost napisał(a): A co do dymienia na biało często wskazuje to na niedopaloną mieszankę, która dopala się w wydechu czyli trzeba sprawdzić przewody WN oraz świece.


Wczoraj spuszczałem nadmiar oleju bo mi za dużo wlali przy wymianie, śmierdzi on paliwem. Co może być przyczyną, leje wtrysk?
Dodam, że rano chmura zostaje za mną :(
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 10:42
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2002r.
626 GF 2.0 115KM FS

Postprzez theboost » 5 paź 2011, 20:51

Chmura pojawia się tylko rano? Sprawdź czy na postoju przy ostrym przegazowaniu też coś się pokaże. Jak olej śmierdzi spalinami to często oznacza przedmuchy. Wyjmij bagnet i sprawdź czy nie dmucha z miski. Aby sprawdzić wtrysk najlepiej byłoby odczytać błędy a tu potrzebny ktoś z interfejsem.
Na razie sprawdź czy nie dmucha z bagnetu i przeczyść odmę.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez Rybatbg » 7 paź 2011, 10:13

Wyjąłem dzisiaj bagnet i dmucha, odma była czyszczona jakieś 2 miechy temu.
Zauważyłem przy okazji pocenie przy uszczelce pokrywy zaworów.
Początkujący
 
Od: 26 paź 2009, 10:42
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2002r.
626 GF 2.0 115KM FS

Postprzez theboost » 20 paź 2011, 13:39

Podjedź do jakiegoś mechaniora niech zbada kompresję i zrobi próbę olejową. Tak można wykluczyć pierścienie. U mnie wołają za to 30 – 50zł.
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 11:08
Posty: 26
Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD

Postprzez piotrek0077 » 20 paź 2011, 14:01

Witajcie!
Miałem tak samo!!! Walczyłem z tym i tak samo jak Wy oszukiwałem się że to nie pierścienie i uszczelniacze zaworów. Niestety nie ma co się oszukiwać tylko jak kto woli remont silnika lub wymiana na inny. Ja osobiście przerobiłem jedno i drugie. I jak miałbym ten sam problem to napewno wymienię silnik od jakiegoś anglika! Dlaczego? Ponieważ kupiłem oryginalne części do remontu silnika i jeździłem 1,5 roku i nie dymił ale się już zmęczył po prostu miał dość! Koszt ok.2500 zeta 2 lata temu.
Poszukałem anglika sprawdziłem dobrze silnik i kupiłem za 2 tyś. komplet ze skrzynią i całym osprzętem, gotowy do montażu. Dołożyłem paski, oleje,filtry itd. i jeżdżę do dzisiaj już drugi rok.
Sami sobie odpowiedzcie co się opłaca.
Niestety konstrukcja pierścieni w tym silniku jest marna. Pierścienie olejowe składają się z trzech elementów i są tak delikatne że nic dziwnego że się zapiekają.
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2006, 22:39
Posty: 83
Skąd: Mazowieckie
Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.

Postprzez rumunn95 » 20 paź 2011, 15:35

Pierścienie olejowe składają się z trzech elementów i są tak delikatne że nic dziwnego że się zapiekają.


ciekawe czu mozna by zaadoptowac pierscionki z innego silnika po srednicy i grubosci? <co?>
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez uplander » 24 paź 2011, 20:55

Witam
Zmiana raczej nic nie da. Idzie zima i gesciejsz olej bedzie tylko na poczatku. I dodatkowo bedzie gorsze smarowanie w poczatkwoej fazie. sprobuj tez sprawdzic zaworek w pokrywie. wiem ze niektorym to pomoglo. pozdr
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez southpaw » 29 paź 2011, 20:28

Moja madzia jest z 2002r i jak w postach wyżej miłem to samo -doktorki, oleje z molibdenem nic nie dały wymiana pierścieni i uszczelniaczy pomogła nie kopci a koszt 1500 z czesciami, teraz jest na dotarciu zobaczymy jak bedzie.ps dla aut zasilanych lpg- jesli robicie glowice i regulujecie luzy zaworowe to lepiej niech bedą większe od nominalnych o 0.05 do 0.1 mm na dłużej wystarczy. Na początku troche tyka ale póżniej przejdzie.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2011, 17:21
Posty: 7
Skąd: Środa Śląska
Auto: Mazda 626 GF 115KM PB/LPG 2002r

Postprzez lucas83 » 17 gru 2011, 13:25

Mam pytanie: czy zauważyliście u siebie znaczną poprawę w dynamice jazdy po czyszczeniu ew. wymianie zaworka PCV? Czyściłem go wczoraj u siebie i po tym zrobiłem trasę 200 km. Uderzyło mnie to, że auto zrobiło się takie żywsze, lepsze i wyraźnie lepiej przyspiesza. Placebo? Jeżdżę często, więc wiem jak zachowuje się na codzień. Czy to możliwe, że ta operacja miała taki odczuwalny wpływ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 17 gru 2011, 14:03

tadziomaru1 napisał(a):Każda syczy przy odkręceniu korka, nie piszcie głupot, to nie jest przyczyną dymienia, do cholery... Moja syczy jak diabli a nie dymi, chociaż na dodatek nie mam katalizatora.


dokładnie syczenie to kwestia konstrukcji wlewu

kazda syczy jesli jest w baku odpowiednio malo paliwa

białego dymu bym nie laczyl z paliwem, raczej szukal bym symptomów uszkodzenia uszczelki, magistrali wodnej (czy nie ma masełka pod korkiem oleju, czy nei ma drobinek oleju w płynie chłodzącym.. itd – niestety gf/gw ma tendencje do przegrzewania sie po uklad latwo zapowietrzyc a weze potrafią sie kruszyc ze starosci
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez nosek86 » 20 gru 2011, 10:32

Witam!

Kupiłem kilka dni temu GW 2,0 115 99' 232 000km potwierdzonego przebiegu. :D :D :D
Po odpaleniu po 5 sek puszczała chmurę niebieskiego dymu – jak ikarus taki rozmiar że zakrywało kilka aut w pobliżu... potem już było czysto. Przy zakupie stargowałem 2000zł na robótki z silnikiem. :P

wymieniłem uszczelniacze ( przy okazji wszystkie płyny, świece, rozrząd, pompę wody i wszystkie przewody hamulcowe, nabita klima, paski transmisyjne i nowy akumulator... lekko w portfelu jak nigdy...) zalałem castrola 10w40 – wcześniej był czarny glut... po wymianie już nie puszcza niebieskiej chmury ale kopci cały czas na biało... i to mocno... bardzo mocno.... umówiłem sie już z mechanikiem na wymianę uszczelki pod głowicą po świętach – samemu nie chce mi się już grzebać. Dym zalatuje dziwnym zapachem ale wyczuwam lekko słodki posmak więc obstawiam że przepala płyn chłodniczy.

pluje sobie trochę w brodę że nie zrzuciłem od razu głowicy jak już miałem wszystko rozgrzebane...

Pogrzebie dziś z tym zaworkiem PVC – jeżeli go znajdę... ale żeby to mogło być to? hmm nie sądzę...
Rozrząd złożyłem "na pałę" – ale o tym w dziale o rozrządach – książkę miałem inną w aucie było jeszcze inaczej...pali, idzie równo więc chyba trafiłem.

Dziś z rana jako że zmuszony byłem nią do roboty podjechać jak się zagrzała zaczęła trzymać obroty na 1500.... krokowy się sypie? gdzie tu jest krokowy.... :)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 09:57
Posty: 19
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 626 GW 2,0+LPG 1999

Postprzez tadziomaru1 » 21 gru 2011, 00:02

nosek86 napisał(a):gdzie tu jest krokowy.... :)

Nie ma :D . Jest zawór IAC, lepszy, mniej awaryjny odpowiednik krokowego. Postaraj się dobrze odpowietzyć układ chłodzenia. Poczytaj na forum, o wszystkim jest.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 00:09

nosek86 napisał(a): po wymianie już nie puszcza niebieskiej chmury ale kopci cały czas na biało... i to mocno... bardzo mocno..

Pierścienie do wymiany. Uszczelniłes górę padł dół niestety jak się robi to to i to.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziomaru1 » 21 gru 2011, 00:48

E tam, jak dymi na biało, to bierze płyn chłodzący. Gdy bierze olej, to dymi ciemniej, na niebiesko.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6