626 GF, 2.0L 115 KM, 97' – dymi na biało
jak prezycyjnie nazywa sie ten zaworek PCV??Ja go wyjolem ale tam wsrodku jest jakas sprezynka i nic wiecej chyba ze sie myle 
-
neoniedziel
WITAM ,MIAŁEM PODOBNE DYMIENIE NA BIAŁO W 323F-NA BANK PIERŚCIENIE,WYSTARCZY ŻE NA JEDNYM GARNKU NIE TRZYMA I JUŻ BĘDZIE DYMIĆ,ZROBIŁEM GŁOWICĘ I PIERŚCIENIE I PROBLEM ZNIKNĄŁ,POZDRAWIAM
-
WIECHUSARIA
Koledzy żeby sprawdzić pierścienie trzeba pojechać na sprawdzenie kompresji i zrobić próbę olejową. A co do dymienia na biało często wskazuje to na niedopaloną mieszankę, która dopala się w wydechu czyli trzeba sprawdzić przewody WN oraz świece.
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
theboost napisał(a): A co do dymienia na biało często wskazuje to na niedopaloną mieszankę, która dopala się w wydechu czyli trzeba sprawdzić przewody WN oraz świece.
Wczoraj spuszczałem nadmiar oleju bo mi za dużo wlali przy wymianie, śmierdzi on paliwem. Co może być przyczyną, leje wtrysk?
Dodam, że rano chmura zostaje za mną
Chmura pojawia się tylko rano? Sprawdź czy na postoju przy ostrym przegazowaniu też coś się pokaże. Jak olej śmierdzi spalinami to często oznacza przedmuchy. Wyjmij bagnet i sprawdź czy nie dmucha z miski. Aby sprawdzić wtrysk najlepiej byłoby odczytać błędy a tu potrzebny ktoś z interfejsem.
Na razie sprawdź czy nie dmucha z bagnetu i przeczyść odmę.
Na razie sprawdź czy nie dmucha z bagnetu i przeczyść odmę.
- Od: 27 sie 2011, 11:08
- Posty: 26
- Auto: 626 GW '98r. 2.0 DiTD
Witajcie!
Miałem tak samo!!! Walczyłem z tym i tak samo jak Wy oszukiwałem się że to nie pierścienie i uszczelniacze zaworów. Niestety nie ma co się oszukiwać tylko jak kto woli remont silnika lub wymiana na inny. Ja osobiście przerobiłem jedno i drugie. I jak miałbym ten sam problem to napewno wymienię silnik od jakiegoś anglika! Dlaczego? Ponieważ kupiłem oryginalne części do remontu silnika i jeździłem 1,5 roku i nie dymił ale się już zmęczył po prostu miał dość! Koszt ok.2500 zeta 2 lata temu.
Poszukałem anglika sprawdziłem dobrze silnik i kupiłem za 2 tyś. komplet ze skrzynią i całym osprzętem, gotowy do montażu. Dołożyłem paski, oleje,filtry itd. i jeżdżę do dzisiaj już drugi rok.
Sami sobie odpowiedzcie co się opłaca.
Niestety konstrukcja pierścieni w tym silniku jest marna. Pierścienie olejowe składają się z trzech elementów i są tak delikatne że nic dziwnego że się zapiekają.
Pozdrawiam!
Miałem tak samo!!! Walczyłem z tym i tak samo jak Wy oszukiwałem się że to nie pierścienie i uszczelniacze zaworów. Niestety nie ma co się oszukiwać tylko jak kto woli remont silnika lub wymiana na inny. Ja osobiście przerobiłem jedno i drugie. I jak miałbym ten sam problem to napewno wymienię silnik od jakiegoś anglika! Dlaczego? Ponieważ kupiłem oryginalne części do remontu silnika i jeździłem 1,5 roku i nie dymił ale się już zmęczył po prostu miał dość! Koszt ok.2500 zeta 2 lata temu.
Poszukałem anglika sprawdziłem dobrze silnik i kupiłem za 2 tyś. komplet ze skrzynią i całym osprzętem, gotowy do montażu. Dołożyłem paski, oleje,filtry itd. i jeżdżę do dzisiaj już drugi rok.
Sami sobie odpowiedzcie co się opłaca.
Niestety konstrukcja pierścieni w tym silniku jest marna. Pierścienie olejowe składają się z trzech elementów i są tak delikatne że nic dziwnego że się zapiekają.
Pozdrawiam!
- Od: 20 sie 2006, 22:39
- Posty: 83
- Skąd: Mazowieckie
- Auto: Mazda 6 2.0 2009r AT HB 42500km.
Pierścienie olejowe składają się z trzech elementów i są tak delikatne że nic dziwnego że się zapiekają.
ciekawe czu mozna by zaadoptowac pierscionki z innego silnika po srednicy i grubosci?

Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Moja madzia jest z 2002r i jak w postach wyżej miłem to samo -doktorki, oleje z molibdenem nic nie dały wymiana pierścieni i uszczelniaczy pomogła nie kopci a koszt 1500 z czesciami, teraz jest na dotarciu zobaczymy jak bedzie.ps dla aut zasilanych lpg- jesli robicie glowice i regulujecie luzy zaworowe to lepiej niech bedą większe od nominalnych o 0.05 do 0.1 mm na dłużej wystarczy. Na początku troche tyka ale póżniej przejdzie.
- Od: 10 cze 2011, 17:21
- Posty: 7
- Skąd: Środa Śląska
- Auto: Mazda 626 GF 115KM PB/LPG 2002r
Mam pytanie: czy zauważyliście u siebie znaczną poprawę w dynamice jazdy po czyszczeniu ew. wymianie zaworka PCV? Czyściłem go wczoraj u siebie i po tym zrobiłem trasę 200 km. Uderzyło mnie to, że auto zrobiło się takie żywsze, lepsze i wyraźnie lepiej przyspiesza. Placebo? Jeżdżę często, więc wiem jak zachowuje się na codzień. Czy to możliwe, że ta operacja miała taki odczuwalny wpływ?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
tadziomaru1 napisał(a):Każda syczy przy odkręceniu korka, nie piszcie głupot, to nie jest przyczyną dymienia, do cholery... Moja syczy jak diabli a nie dymi, chociaż na dodatek nie mam katalizatora.
dokładnie syczenie to kwestia konstrukcji wlewu
kazda syczy jesli jest w baku odpowiednio malo paliwa
białego dymu bym nie laczyl z paliwem, raczej szukal bym symptomów uszkodzenia uszczelki, magistrali wodnej (czy nie ma masełka pod korkiem oleju, czy nei ma drobinek oleju w płynie chłodzącym.. itd – niestety gf/gw ma tendencje do przegrzewania sie po uklad latwo zapowietrzyc a weze potrafią sie kruszyc ze starosci
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam!
Kupiłem kilka dni temu GW 2,0 115 99' 232 000km potwierdzonego przebiegu.
Po odpaleniu po 5 sek puszczała chmurę niebieskiego dymu – jak ikarus taki rozmiar że zakrywało kilka aut w pobliżu... potem już było czysto. Przy zakupie stargowałem 2000zł na robótki z silnikiem.
wymieniłem uszczelniacze ( przy okazji wszystkie płyny, świece, rozrząd, pompę wody i wszystkie przewody hamulcowe, nabita klima, paski transmisyjne i nowy akumulator... lekko w portfelu jak nigdy...) zalałem castrola 10w40 – wcześniej był czarny glut... po wymianie już nie puszcza niebieskiej chmury ale kopci cały czas na biało... i to mocno... bardzo mocno.... umówiłem sie już z mechanikiem na wymianę uszczelki pod głowicą po świętach – samemu nie chce mi się już grzebać. Dym zalatuje dziwnym zapachem ale wyczuwam lekko słodki posmak więc obstawiam że przepala płyn chłodniczy.
pluje sobie trochę w brodę że nie zrzuciłem od razu głowicy jak już miałem wszystko rozgrzebane...
Pogrzebie dziś z tym zaworkiem PVC – jeżeli go znajdę... ale żeby to mogło być to? hmm nie sądzę...
Rozrząd złożyłem "na pałę" – ale o tym w dziale o rozrządach – książkę miałem inną w aucie było jeszcze inaczej...pali, idzie równo więc chyba trafiłem.
Dziś z rana jako że zmuszony byłem nią do roboty podjechać jak się zagrzała zaczęła trzymać obroty na 1500.... krokowy się sypie? gdzie tu jest krokowy....
Kupiłem kilka dni temu GW 2,0 115 99' 232 000km potwierdzonego przebiegu.
Po odpaleniu po 5 sek puszczała chmurę niebieskiego dymu – jak ikarus taki rozmiar że zakrywało kilka aut w pobliżu... potem już było czysto. Przy zakupie stargowałem 2000zł na robótki z silnikiem.
wymieniłem uszczelniacze ( przy okazji wszystkie płyny, świece, rozrząd, pompę wody i wszystkie przewody hamulcowe, nabita klima, paski transmisyjne i nowy akumulator... lekko w portfelu jak nigdy...) zalałem castrola 10w40 – wcześniej był czarny glut... po wymianie już nie puszcza niebieskiej chmury ale kopci cały czas na biało... i to mocno... bardzo mocno.... umówiłem sie już z mechanikiem na wymianę uszczelki pod głowicą po świętach – samemu nie chce mi się już grzebać. Dym zalatuje dziwnym zapachem ale wyczuwam lekko słodki posmak więc obstawiam że przepala płyn chłodniczy.
pluje sobie trochę w brodę że nie zrzuciłem od razu głowicy jak już miałem wszystko rozgrzebane...
Pogrzebie dziś z tym zaworkiem PVC – jeżeli go znajdę... ale żeby to mogło być to? hmm nie sądzę...
Rozrząd złożyłem "na pałę" – ale o tym w dziale o rozrządach – książkę miałem inną w aucie było jeszcze inaczej...pali, idzie równo więc chyba trafiłem.
Dziś z rana jako że zmuszony byłem nią do roboty podjechać jak się zagrzała zaczęła trzymać obroty na 1500.... krokowy się sypie? gdzie tu jest krokowy....
- Od: 7 wrz 2010, 09:57
- Posty: 19
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 626 GW 2,0+LPG 1999
nosek86 napisał(a):gdzie tu jest krokowy....
Nie ma
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
nosek86 napisał(a): po wymianie już nie puszcza niebieskiej chmury ale kopci cały czas na biało... i to mocno... bardzo mocno..
Pierścienie do wymiany. Uszczelniłes górę padł dół niestety jak się robi to to i to.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
E tam, jak dymi na biało, to bierze płyn chłodzący. Gdy bierze olej, to dymi ciemniej, na niebiesko.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6