Stukanie przy ruszaniu!

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez martin77 » 26 sie 2011, 20:10

Witam koledzy mam nadzieje ze ktos mi odpowie na nurtujace mnie pytanie jestem posiadaczem M5 benzyna przebieg 100.000,ale do rzeczy nurtujacy problem to stukanie przy ruszaniu,dokladniej opisze to tak w momencie wrzucenia jedynki i popuszczania sprzegla slysze gluche stuki, w momencie przelaczenia biegu na 2,3,4,5 tego niema,dzieje sie to tylko przy ruszaniu i popuszczaniu sprzegla,ja mam wrazenie jakby to byla wina pedalu sprzegla,samochod przejrzany pod nadwoziem niema zadnych nigdzie luzow.Co wy na to???
Ostatnio edytowano 27 sie 2011, 18:22 przez martin77, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez say » 26 sie 2011, 21:44

Proszę poprawnie nazwać temat. Ma sugerować czego dotyczy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez M5 » 28 sie 2011, 02:53

O ile nie stuka brelok na kluczu o obudowę kokpitu...to może to dotyczyć skrzyni biegów lub jakiegoś łożyska zębów...itp...lub wodzika...ewentualnie objaw taki daje tarcza lub walnięty docisk sprzęgła.
Trudno coś powiedzieć jak się tego nie słyszy i trzeba przeprowadzić inne testy ruszania z dwójki trójki i co na to sprzęgło i pedał...

Pojedź do kogoś od skrzyń biegów niech ci to sprawdzi ...bo to nie jest jakiś typowy objaw w benzynie przy takim przebiegu...ale jak ktoś dynamicznie robił te sto tysięcy to może coś wyeksploatował...lub zwyczajnie popsuł.

Say-u wyluzuj... a jak gościu jest specjalistą od kwiatów lub ubezpieczeń... to skąd ma wiedzieć co ma zasugerować. Po prostu mu stuka.

Pozdrawiam
M5 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez martin77 » 28 sie 2011, 11:51

Sprzeglo zachowuje sie normalnie a czkolwiek szybko lapie i ciezko chodzi ale podobno w M5 to normalne,te stuki tylko sa przy ruszaniu z jedynki przy dwojce,trojce i.t.d tego niema ten stukot mozna opisac jakby cos bylo luznego i stukalo cos o cos,wiadomo jak to z stukaniem ciezko jest opisac.Say nie przesadzaj to ja szukam jakiegos eksperta na forum ktory jest mnie w stanie naprowadzic i doradzic gdybym wiedzial co to jest to nie szukal bym pomocy na forum i tego tematu by nie bylo nie mial bys sie do czego czepiac!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez say » 28 sie 2011, 14:03

Widzę, że źle zostałem zrozumiany, prosiłem jedynie by temat dotyczył problemu (co uczyniłeś, dziękuję). Poprzedni sugerował, że chcesz kupić M5 i masz w związku z tym jakieś dylematy, nie sądzisz? :)

Wracając do problemu, sprawdź czy jest jakaś różnica między ruszaniem na wyższych i niskich obrotach.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez martin77 » 28 sie 2011, 19:46

To male nieporozumienie SAY mamy za soba co do ruszania na niskich czy wysokich obrotach,sprawdze to jutro dla pewnosci, ale raczej niema to wplywu na to stukanie dla przypomnienia (gluchy stukot przy zwalninaniu sprzegla,po zmianie biegu tylko na jedynce)
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez M5 » 29 sie 2011, 03:06

Wygląda to na coś ze sprzęgłem dociskiem albo tarczą....
Spróbuj też zatrzymać się bez hamowania i znów ruszyć by wykluczyć zaciski hamulcowe....
Może jakaś poduszka mocowania silnika się kończy... poduszki też warto sprawdzić.

Następnie warto sprawdzić przeguby od drążków stabilizatorów przedniego zawieszenia...jak jest wybity to może pukać ale i na nierównościach byś to czuł...
Przegub napędowy też może pukać ale wtedy podczas dodawania gazu i jazdy na mocno skręconych kołach słychać cykliczne stukanie.
Pukać mogą zużyte gumy na przednich amortyzatorach...ale tu i na dołkach podobnie by pukało.
Warto jest podnieść podnośnikiem i pokręcić luźnymi kołami i porównać obie strony...przy okazji sprawdzić luzy poprzeczne na łożyskach gdy auto jest podniesione.

Tyle co mi przyszło do głowy
M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez martin77 » 29 sie 2011, 13:33

Hmm Panowie duzo tego moze to byc powaznego lub nie troche dziwna sprawa dzis jeszcze zauwazylem ze w momencie jak ruszam i wiadomo ze lekko samochodem szarpie przy ruszaniu to w momencie tego szarpania slychac ten stukot jakby drazek stabilizatora byl luzny jakby cos pukalo o cos na dziurach nic nie stuka,puka!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez say » 29 sie 2011, 15:41

jeśli nie czujesz tego na pedale sprzęgła, sprzęgło raczej można wykluczyć.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez M5 » 31 sie 2011, 20:18

Sprawdź przeguby napędowe (osłonowe gumy) jak pęknięte lub brudne smarem to przegub może być już uszkodzony. Sprawdź poduszki mocowania silnika, skrzyni. Cudów nie ma. Za przegub można złapać jak silnik jest wyłączony i auto jest na 1szym biegu i mocno pokręcić w osi jak jest luz będzie słychać to pukanie.
Przede wszystkim weź kogoś bystrego i zlokalizuj miejsce stukania.
Najlepiej auto dać na kanał z hamownią tak by oba koła trafiły na rolki i ruszać na tym pierwszym biegu po rolkach, aż druga osoba coś wymaca zapewne od spodu.
Sam tego nie zlokalizujesz ...musisz mieś drugą osobę do pomocy.
Trzeba dotknąć ostrożnie dłonią skrzyni, wydechu,elementów zawieszenia, sanek, przegubu gdzieś musi się to pukanie ujawnić przy ruszaniu.

Może wieszak się zgubił i rura wydechowa w coś uderza. Najpierw trzeba zlokalizować miejsce skąd dochodzi stukanie. Nie jest to typowa sprawa i na pewno nie rozwiążesz jej na forum. Cenne będzie za to jak zlokalizujesz to coś i podzielisz się wiedzą....wtedy może ktoś inny będzie miał łatwiej.


M5 <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez martin77 » 1 wrz 2011, 00:05

Panowie narazie niemam czasu ale jak to zlokalizuje to napewno opisze co to byl za problem i gdzie go szukac!!!
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez jekr » 27 wrz 2011, 22:00

Podepnę się do tematu i od razu zapytam czy jest to stukanie notoryczne czy jednorazowe. W mojej madzi od jakiegoś czasu też coś stuka i tylko przy ruszaniu. Po puszczeniu sprzęgła i przejechaniu kilku do kilkunastu metrów słychać takie metalowe stuknięcie jakby ktoś prętem uderzył w zawieszenie. Byłem na trzepaku na dokładnych oględzinach i nic. Czekam aż się coś urodzi a po rozwiązaniu :D dam znać co było.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 19:52
Posty: 56 (0/1)
Skąd: Brzeg
Auto: mazda 5 2.0 CD DPF EXKLUSIVE 143 KM

Postprzez xenon90 » 28 wrz 2011, 09:44

jekr napisał(a):Podepnę się do tematu i od razu zapytam czy jest to stukanie notoryczne czy jednorazowe. W mojej madzi od jakiegoś czasu też coś stuka i tylko przy ruszaniu. Po puszczeniu sprzęgła i przejechaniu kilku do kilkunastu metrów słychać takie metalowe stuknięcie jakby ktoś prętem uderzył w zawieszenie. Byłem na trzepaku na dokładnych oględzinach i nic. Czekam aż się coś urodzi a po rozwiązaniu :D dam znać co było.


witam...u mnie jest to samo...to nie jest po przejechaniu odległości tylko po przekroczeniu prędkości...coś około 20km/h..tak jakby załączał sie jakiś układ lub zabezpieczenie...nawet nie wiem gdzie i co to słychać.widać tak ma byc..
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez M5 » 28 wrz 2011, 10:18

Panowie,
po pierwsze najpierw wyłączcie klimatyzacje w samochodzie by wykluczyć sprężarkę.

Sprężarka daje standardowo o sobie znać na postoju na niskich obrotach...gdy mamy uszkodzoną poduszkę silnika efekt może być większy. Sprężarka ta też daje znać o sobie gdy zmieniamy biegi ...jak ta włączy się gdy obroty silnika są poniżej 1000 obr/min. Często puknięcie jest gdy ruszamy na niskich obrotach i sprężarka załączy się w krytycznym momencie niskich obrotów.

Fakt...mazda nie dopracowała tego elementu. Wystarczyła by zmiana oprogramowania klimatyzacji i lepsze powiązanie jej z obrotami silnika. Wiele przypadków braku kultury pracy systemu klimatyzacji udało by się zamaskować.

Pozdrawiam
M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez martin77 » 29 wrz 2011, 01:08

No to widze Panowie ze nie jestem sam dokladnie takie same objawy jak u mnie i to nie jest sprezarka klimatyzacji!!!Rozgryzl ktos juz ten problem
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 20:39
Posty: 227 (0/1)
Auto: M6,BENZYNA, 2,0,ROK PRODUKCJI 2008,PRZEDSTAWICIEL polska

Postprzez Jurgen » 29 wrz 2011, 06:38

Panowie ten typ chyba tak ma. Bo u mnie jest to samo. Przy ruszaniu przy prędkości około 20 km/h następuje uderzenie i potem nic więcej się nie dzieje. Identycznie jak pisał xenon90. Pozdrawiam serdecznie!
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 22:09
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna

Postprzez gorylla » 29 wrz 2011, 09:43

Potwierdzam zjawisko (zresztą zaobserwowane dość dawno). Długo się nad tym fantem zastanawiałem, bo myślałem, że się coś z tego wykluje. Ale tak sobie puka od samego początku, więc chyba ma tak być.

U mnie wygląda to tak: wrzucam jeden, lekko rozpędzam (tak ze 1,5-2 sek), wrzucam dwa, lekko gaz i puk.

To nie jest sprężarka klimy! Dźwięk załączającej się sprężarki klimy mam wyczuty na pamięć. Przyznam, że po przygodzie niegdyś z przegubem w Maruti, najbardziej przypomina mi to właśnie puknięcie przegubu. Ale to z pewnością nie przegub, bo przegub nie odzywałby się na prostej, poza tym później w czasie jazdy tego dźwięku nigdy nie słychać.

Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez xenon90 » 29 wrz 2011, 11:18

to na 100% nie jest sprężarka klimy.ten element mozna wykluczyć...i na 100% to nie jest przegub...to jest zawsze załączane przy około 20km/h i tylko raz po uruchomieniu samochodu...żeby to usłyszeć następny raz to trzeba zatrzymać auto,zgasić je i ruszyć ponownie...czarna magia...
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2009, 09:43
Posty: 111
Skąd: Lublin
Auto: mazda 5 2.0 benzyna

Postprzez xlord » 29 wrz 2011, 12:27

a przy hamowaniu nie ma stuku ?
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez gorylla » 29 wrz 2011, 13:27

Nie. Przynajmniej u mnie.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy