Dymienie na biało – Dyskusja / Rozwiązania / Problemy

Postprzez ELPG » 27 lip 2011, 21:23

Witam wszystkich Klubowiczów.

Mam zagwozdkę z moją 3jką .
Autko bardzo dymi. Sczególnie jest to widoczne w czasie jazdy i przyśpieszania , mniej więcej powyżej 3000 obr/min.Na postoju mocno dymi tylko w czasie wkręcania na obroty
Po kontroli i wyczyszczeniu EGR-u dymił nadal więc EGR zaślepiono.
Nic to nie dało.
Test komp.nie wykazuje błędów.
Auto ma niezłą dynamikę ale wydaje się być trochę słabsze na 5-tym biegu na którym dymi jak parowóz.
Sprężarka wydaje się być ok.ale widać sporo oleju od str filtra powietrza (kapie na filtr)

Co robić , może ktoś wie ?
Pozdrawiam
Lech
ELPG
 

Postprzez BlackM3 » 28 lip 2011, 09:27

Rozumiem, że skoro piszesz w tym dziale, to chodzi o mazdę 3 z silnikiem 1.6D.
Po pierwsze EGR w tym silniku zaślepiać nie wolno.
Jeśli chodzi o dymienie, to pierwsze co mi przychodzi do głowy, to dziura w dolocie. Sprawdź gumową rurę przed kolektorem, w którą wpięty jest czujnik ciśnienia doładowania. U mnie już druga się rozleciała. I jest parę wpisów innych forumowiczów, którzy mięli podobnie.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez ELPG » 1 sie 2011, 19:44

Bardzo dziękuję za radę mam nadzieję , że to to :) Pozdrawiam
Lech L
ELPG
 

Postprzez ravs » 4 sie 2011, 18:14

Nie sadze by byl to EGR, mialem z nim problem i u mnie autko mialo trudnosci przy odpaleniu, czesto gaslo i bardzo mocno dymilo. Po odpaleniu wystarczylo ze chwile potrzymalem je na 3tys obr/min i dymienie ustawalo, w trasie tez nie bylo problemu z dymkiem, ale po kazdym zgaszeniu auta i probie ponownego odpalenia problem sie pojawial. Ponadto EGR rozwalal mi akumulator :D Wymienilem EGR, zaplacilem za nowy 740 pln i wszystko gra.

pzdr
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 09:27
Posty: 10
Skąd: Pieszyce
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04

Postprzez ELPG » 13 wrz 2011, 23:24

Problem rozwiązałem jakiś czas temu i muszę podzielić się wiedzą :)

Z dymieniem poradził sobie dopiero mechanik w warsztacie autoryzowanym . Przyczyna była prozaiczna , przy wymianie oleju wlano go za dużo , to znaczy jakieś 3.9 l(setkę z 4l dostałem na ewentualną dolewkę) a ten silnik tego nie lubi .
Nadmiar wydmuchuje prosto na przepływomierz i filtr powietrza , komputer idiocieje a sprężarka nie pracuje jak trzeba .
Naprawa polegała na umyciu ropownicą nieszczęsnego czujnika i odessaniu oleju .Poradzono mi nie wlewać więcej niż 3,6-3,7 litra oleju przy każdej następnej wymianie.

Autko od tego czasu jeździ tak jakby otrzymało nowe życie :)
Od firmy wymieniającej olej wynegocjowałem zwrot kosztów wizyty w serwisie , dobre i to , bo straconego czasu i kasy wydanej przed wizytą w rzeczonym serwisie nikt mi nie zwróci.
Tym optymistycznym akcentem pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.
LL
ELPG
 

Postprzez akostarek » 14 wrz 2011, 08:22

ELPG napisał(a):przy wymianie oleju wlano go za dużo

poprzedni właściciel mojego samochodu serwisował samochód w ASO we Wrocławiu, miałem oleju nalane praktycznie na MAX, odessałem dla świętego spokoju na 3/4 (nie było żadnych problemów)
Dodatkowo trzeba pamiętać, że przy wypalaniu filtra cząstek stałych oleju może przybywać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Dominooo » 14 wrz 2011, 22:36

akostarek napisał(a):Dodatkowo trzeba pamiętać, że przy wypalaniu filtra cząstek stałych oleju może przybywać...


Ale to chyba nie w tym silniku. W Mazdach 6 występuje ten objaw przybywania oleju podczas wypalania DPF.
Sprawdzałem dziś kontrolnie stan oleju i nic mi nie ubyło, ani też nie przybyło ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 14 wrz 2011, 22:43

nie wiem jak jest dokładnie z fapem, ale dopalanie odbywa sie podobnie, tyle ze potrzebna jest mniejsza temp
edit: na forum forda jest kilka wątków o tym, permanentny brak warunków do prawidłowego wypalenia / zapchany fap = przybywanie oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2011, 11:58

proszę autora o poprawne nazwanie tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wyros » 26 wrz 2011, 23:35

Witam
W mojej 3 (2007r, 150 tyś) podczas jazdy na trasie chwile po wyprzedzania w lusterku zobaczyłem chmurę białego dymu. Natychmiast się zatrzymałem, gdy silnik miał niskie obroty było ok, gdy dodałem gazu pojawiała się chmura dymu. Poczekałem 3 minuty i po chwili usłyszałem (jakby z pod samochodu) cichutkie pyknięcie... od tamtej pory zero dymu.

Pojechałem do serwisu, zdiagnozowano (błędy w komputerze) zakleszczenie EGR---zawór wyczyszczono i miało być ok.

Problem polega na tym że takie coś po czyszczeniu zdarzyło mi się już 3 razy (po przejechaniu ok 500 km)

Zastanawiam się czy to definitywnie uszkodzony EGR czy coś więcej.


Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 20:05
Posty: 7

Postprzez akostarek » 27 wrz 2011, 09:42

może FAP się wypalał ? sprawdź czy spalanie nie wzrasta gwaltownie przy dymieniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez wyros » 27 wrz 2011, 10:32

Fap mam usunięty, spalanie jest większe podczas dumienia
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 20:05
Posty: 7

Postprzez akostarek » 27 wrz 2011, 10:50

wyros napisał(a):Fap mam usunięty

emulator, czy wgrywałeś soft ?

jeśli dymi tylko przy mocnym zagrzaniu to może płyn gdzieś ucieka, zobacz czy nie ubywa i w jakim stanie są płyn chłodniczy / olej.

podobno przy wodzie w paliwie też lubi zadymić na biało, ale to by raczej było cały czas...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez cbr » 27 wrz 2011, 10:56

Biały dym też może być zbyt dużą ilością powietrza w mieszance paliwowej, przeczyść przepływkę bo może być zapaćkana olejem trochę i źle szczytuje ilość powietrza dostarczanego do silnika.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez wyros » 27 wrz 2011, 11:01

Płyny i olej ok, z resztą jest pełna moc.

Obawiam się że problem może leżeć w tym FAP-ie

Fap został usunięty fizycznie, w komputerze oszukano też czujniki (tak żeby nie zapalał się check engine)

Nie wgrywałem Euro3
Wygląda na to że chyba mimo wszystko włącza się wypalanie
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 20:05
Posty: 7

Postprzez akostarek » 27 wrz 2011, 11:09

może ten emulator szwankuje ? program zawsze lepszy
viewtopic.php?f=90&t=119173

cbrPL napisał(a):Biały dym też może być zbyt dużą ilością powietrza w mieszance paliwowej

zasadą działania Diesla jest permanentny nadmiar powietrza w stosunku do składu stechiometrycznego, więc coś mi tu nie gra <oczy>

Edit: ogólnie raz ludzie piszą że przy spalaniu oleju jest niebieski dym, raz że biały, ale jak nie ubywa to raczej odpada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez wyros » 27 wrz 2011, 11:45

na 99 % chodzi o problem z tym DPF-em, problem zaczął się po jego usunięciu

Może ktoś jest w stanie polecić jakiegoś taniego dobrego magika który zmodyfikuje mój sterownik??
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2010, 20:05
Posty: 7

Postprzez akostarek » 27 wrz 2011, 11:49

jak rośnie spalanie to wygląda mi to na proces wypalania, lepiej się tym zająć, bo nie wiem jak taka temperatura i niedopalone paliwo będzie wpływać na wydech bez filtra
poszukaj w tym temacie => viewtopic.php?f=91&t=79080
kilka użytkowników (pod koniec topicu) pisało gdzie usuwało itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tkosierwawa » 10 maja 2013, 22:19

U mnie w aucie mam problem z bialym dymem. 114 tys km przejechane. Moc idealna. Przyspieszenie rowniez. Wszystkie parametry w normie. Mam usuniety DPF i zastapiony emulatorem.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo litr na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2013, 21:03
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF

Postprzez Ralf2107 » 12 maja 2013, 19:44

Ten biały dym to może być wypalanie filtra, przy emulatorach tak się zdarza.
Ale coś dużo oleju Tobie bierze, rozumiem 2-3 setki na 10k km, ale litr na 2 tyś km ? tam tylko 3,8l wchodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323