Dymienie na biało – Dyskusja / Rozwiązania / Problemy
1, 2
Witam wszystkich Klubowiczów.
Mam zagwozdkę z moją 3jką .
Autko bardzo dymi. Sczególnie jest to widoczne w czasie jazdy i przyśpieszania , mniej więcej powyżej 3000 obr/min.Na postoju mocno dymi tylko w czasie wkręcania na obroty
Po kontroli i wyczyszczeniu EGR-u dymił nadal więc EGR zaślepiono.
Nic to nie dało.
Test komp.nie wykazuje błędów.
Auto ma niezłą dynamikę ale wydaje się być trochę słabsze na 5-tym biegu na którym dymi jak parowóz.
Sprężarka wydaje się być ok.ale widać sporo oleju od str filtra powietrza (kapie na filtr)
Co robić , może ktoś wie ?
Pozdrawiam
Lech
Mam zagwozdkę z moją 3jką .
Autko bardzo dymi. Sczególnie jest to widoczne w czasie jazdy i przyśpieszania , mniej więcej powyżej 3000 obr/min.Na postoju mocno dymi tylko w czasie wkręcania na obroty
Po kontroli i wyczyszczeniu EGR-u dymił nadal więc EGR zaślepiono.
Nic to nie dało.
Test komp.nie wykazuje błędów.
Auto ma niezłą dynamikę ale wydaje się być trochę słabsze na 5-tym biegu na którym dymi jak parowóz.
Sprężarka wydaje się być ok.ale widać sporo oleju od str filtra powietrza (kapie na filtr)
Co robić , może ktoś wie ?
Pozdrawiam
Lech
-
ELPG
Rozumiem, że skoro piszesz w tym dziale, to chodzi o mazdę 3 z silnikiem 1.6D.
Po pierwsze EGR w tym silniku zaślepiać nie wolno.
Jeśli chodzi o dymienie, to pierwsze co mi przychodzi do głowy, to dziura w dolocie. Sprawdź gumową rurę przed kolektorem, w którą wpięty jest czujnik ciśnienia doładowania. U mnie już druga się rozleciała. I jest parę wpisów innych forumowiczów, którzy mięli podobnie.
Po pierwsze EGR w tym silniku zaślepiać nie wolno.
Jeśli chodzi o dymienie, to pierwsze co mi przychodzi do głowy, to dziura w dolocie. Sprawdź gumową rurę przed kolektorem, w którą wpięty jest czujnik ciśnienia doładowania. U mnie już druga się rozleciała. I jest parę wpisów innych forumowiczów, którzy mięli podobnie.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Nie sadze by byl to EGR, mialem z nim problem i u mnie autko mialo trudnosci przy odpaleniu, czesto gaslo i bardzo mocno dymilo. Po odpaleniu wystarczylo ze chwile potrzymalem je na 3tys obr/min i dymienie ustawalo, w trasie tez nie bylo problemu z dymkiem, ale po kazdym zgaszeniu auta i probie ponownego odpalenia problem sie pojawial. Ponadto EGR rozwalal mi akumulator
Wymienilem EGR, zaplacilem za nowy 740 pln i wszystko gra.
pzdr
pzdr
- Od: 9 cze 2011, 09:27
- Posty: 10
- Skąd: Pieszyce
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04
Problem rozwiązałem jakiś czas temu i muszę podzielić się wiedzą
Z dymieniem poradził sobie dopiero mechanik w warsztacie autoryzowanym . Przyczyna była prozaiczna , przy wymianie oleju wlano go za dużo , to znaczy jakieś 3.9 l(setkę z 4l dostałem na ewentualną dolewkę) a ten silnik tego nie lubi .
Nadmiar wydmuchuje prosto na przepływomierz i filtr powietrza , komputer idiocieje a sprężarka nie pracuje jak trzeba .
Naprawa polegała na umyciu ropownicą nieszczęsnego czujnika i odessaniu oleju .Poradzono mi nie wlewać więcej niż 3,6-3,7 litra oleju przy każdej następnej wymianie.
Autko od tego czasu jeździ tak jakby otrzymało nowe życie
Od firmy wymieniającej olej wynegocjowałem zwrot kosztów wizyty w serwisie , dobre i to , bo straconego czasu i kasy wydanej przed wizytą w rzeczonym serwisie nikt mi nie zwróci.
Tym optymistycznym akcentem pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.
LL
Z dymieniem poradził sobie dopiero mechanik w warsztacie autoryzowanym . Przyczyna była prozaiczna , przy wymianie oleju wlano go za dużo , to znaczy jakieś 3.9 l(setkę z 4l dostałem na ewentualną dolewkę) a ten silnik tego nie lubi .
Nadmiar wydmuchuje prosto na przepływomierz i filtr powietrza , komputer idiocieje a sprężarka nie pracuje jak trzeba .
Naprawa polegała na umyciu ropownicą nieszczęsnego czujnika i odessaniu oleju .Poradzono mi nie wlewać więcej niż 3,6-3,7 litra oleju przy każdej następnej wymianie.
Autko od tego czasu jeździ tak jakby otrzymało nowe życie
Od firmy wymieniającej olej wynegocjowałem zwrot kosztów wizyty w serwisie , dobre i to , bo straconego czasu i kasy wydanej przed wizytą w rzeczonym serwisie nikt mi nie zwróci.
Tym optymistycznym akcentem pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.
LL
-
ELPG
ELPG napisał(a):przy wymianie oleju wlano go za dużo
poprzedni właściciel mojego samochodu serwisował samochód w ASO we Wrocławiu, miałem oleju nalane praktycznie na MAX, odessałem dla świętego spokoju na 3/4 (nie było żadnych problemów)
Dodatkowo trzeba pamiętać, że przy wypalaniu filtra cząstek stałych oleju może przybywać...
akostarek napisał(a):Dodatkowo trzeba pamiętać, że przy wypalaniu filtra cząstek stałych oleju może przybywać...
Ale to chyba nie w tym silniku. W Mazdach 6 występuje ten objaw przybywania oleju podczas wypalania DPF.
Sprawdzałem dziś kontrolnie stan oleju i nic mi nie ubyło, ani też nie przybyło
nie wiem jak jest dokładnie z fapem, ale dopalanie odbywa sie podobnie, tyle ze potrzebna jest mniejsza temp
edit: na forum forda jest kilka wątków o tym, permanentny brak warunków do prawidłowego wypalenia / zapchany fap = przybywanie oleju.
edit: na forum forda jest kilka wątków o tym, permanentny brak warunków do prawidłowego wypalenia / zapchany fap = przybywanie oleju.
proszę autora o poprawne nazwanie tematu.
Witam
W mojej 3 (2007r, 150 tyś) podczas jazdy na trasie chwile po wyprzedzania w lusterku zobaczyłem chmurę białego dymu. Natychmiast się zatrzymałem, gdy silnik miał niskie obroty było ok, gdy dodałem gazu pojawiała się chmura dymu. Poczekałem 3 minuty i po chwili usłyszałem (jakby z pod samochodu) cichutkie pyknięcie... od tamtej pory zero dymu.
Pojechałem do serwisu, zdiagnozowano (błędy w komputerze) zakleszczenie EGR---zawór wyczyszczono i miało być ok.
Problem polega na tym że takie coś po czyszczeniu zdarzyło mi się już 3 razy (po przejechaniu ok 500 km)
Zastanawiam się czy to definitywnie uszkodzony EGR czy coś więcej.
Z góry dzięki za pomoc
W mojej 3 (2007r, 150 tyś) podczas jazdy na trasie chwile po wyprzedzania w lusterku zobaczyłem chmurę białego dymu. Natychmiast się zatrzymałem, gdy silnik miał niskie obroty było ok, gdy dodałem gazu pojawiała się chmura dymu. Poczekałem 3 minuty i po chwili usłyszałem (jakby z pod samochodu) cichutkie pyknięcie... od tamtej pory zero dymu.
Pojechałem do serwisu, zdiagnozowano (błędy w komputerze) zakleszczenie EGR---zawór wyczyszczono i miało być ok.
Problem polega na tym że takie coś po czyszczeniu zdarzyło mi się już 3 razy (po przejechaniu ok 500 km)
Zastanawiam się czy to definitywnie uszkodzony EGR czy coś więcej.
Z góry dzięki za pomoc
- Od: 6 wrz 2010, 20:05
- Posty: 7
może FAP się wypalał ? sprawdź czy spalanie nie wzrasta gwaltownie przy dymieniu
wyros napisał(a):Fap mam usunięty
emulator, czy wgrywałeś soft ?
jeśli dymi tylko przy mocnym zagrzaniu to może płyn gdzieś ucieka, zobacz czy nie ubywa i w jakim stanie są płyn chłodniczy / olej.
podobno przy wodzie w paliwie też lubi zadymić na biało, ale to by raczej było cały czas...
Biały dym też może być zbyt dużą ilością powietrza w mieszance paliwowej, przeczyść przepływkę bo może być zapaćkana olejem trochę i źle szczytuje ilość powietrza dostarczanego do silnika.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Płyny i olej ok, z resztą jest pełna moc.
Obawiam się że problem może leżeć w tym FAP-ie
Fap został usunięty fizycznie, w komputerze oszukano też czujniki (tak żeby nie zapalał się check engine)
Nie wgrywałem Euro3
Wygląda na to że chyba mimo wszystko włącza się wypalanie
Obawiam się że problem może leżeć w tym FAP-ie
Fap został usunięty fizycznie, w komputerze oszukano też czujniki (tak żeby nie zapalał się check engine)
Nie wgrywałem Euro3
Wygląda na to że chyba mimo wszystko włącza się wypalanie
- Od: 6 wrz 2010, 20:05
- Posty: 7
może ten emulator szwankuje ? program zawsze lepszy
viewtopic.php?f=90&t=119173
zasadą działania Diesla jest permanentny nadmiar powietrza w stosunku do składu stechiometrycznego, więc coś mi tu nie gra
Edit: ogólnie raz ludzie piszą że przy spalaniu oleju jest niebieski dym, raz że biały, ale jak nie ubywa to raczej odpada
viewtopic.php?f=90&t=119173
cbrPL napisał(a):Biały dym też może być zbyt dużą ilością powietrza w mieszance paliwowej
zasadą działania Diesla jest permanentny nadmiar powietrza w stosunku do składu stechiometrycznego, więc coś mi tu nie gra

Edit: ogólnie raz ludzie piszą że przy spalaniu oleju jest niebieski dym, raz że biały, ale jak nie ubywa to raczej odpada
jak rośnie spalanie to wygląda mi to na proces wypalania, lepiej się tym zająć, bo nie wiem jak taka temperatura i niedopalone paliwo będzie wpływać na wydech bez filtra
poszukaj w tym temacie => viewtopic.php?f=91&t=79080
kilka użytkowników (pod koniec topicu) pisało gdzie usuwało itd.
poszukaj w tym temacie => viewtopic.php?f=91&t=79080
kilka użytkowników (pod koniec topicu) pisało gdzie usuwało itd.
U mnie w aucie mam problem z bialym dymem. 114 tys km przejechane. Moc idealna. Przyspieszenie rowniez. Wszystkie parametry w normie. Mam usuniety DPF i zastapiony emulatorem.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo litr na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
Gdy jade w korku to po kazdym dluzszym postoju i gwaltownym ruszeniu, przez kilka sekund wydobywaja sie z rury wydechowej kleby bialego dymu. Trwa to przez kilka sekund i zanika. Jakby przepalalo momentalnie cos w rurze wydechowej. Dym nie pojawia sie az do kolejnego dluzszego postoju (np minuta na swiatlach). Przy rannym odpaleniu auta, w trasie lub jezdzie bez dluzszych postojow problem z klebami dymu nie pojawia sie. Pojawia sie tylko przy przynajmniej minutowym postoju na biegu jalowym. Dodatkowo silnik wciaga mi pewne ilosci oleju (Dextelii do silnikow z DPF – bardzo "wodnistego" oleju). Okolo litr na kilka 2 tys kilometrow w jezdzie po miescie. W trasie gdy nie ma wielu postojow spala znacznie mniej oleju.
- Od: 10 maja 2013, 21:03
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2007 143KM DPF
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości