Bicie na kierownicy powyżej 100km/h

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kawa323fba » 21 sie 2010, 02:12

Bardzo prawdopodobne, że złe wyważenie kół, to drogo nie kosztuje to możesz podjechać do wulkanizacji i przynajmniej wykluczysz, jedną opcję...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2009, 14:42
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BA 1995 1,5 benzyna

Postprzez aesmaestro3 » 21 sie 2010, 19:47

dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez wiosna82 » 25 sie 2010, 17:32

u mnie też tak było,wymieniłem drążek kierowniczy i drgania ustały
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2010, 12:26
Posty: 40
Skąd: RADOM
Auto: Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez skrzaty » 25 sie 2010, 23:34

a u mnie powodem drgan jest pogieta felga... bylem wywarzac ale koles powiedzial ze i tak to nic nie da, musze teraz nazbierac na aluski :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 13:01
Posty: 62
Auto: 323f BA 1.5 16V 96r

Postprzez Kioto » 26 sie 2010, 20:41

he mowilem ze cos nie tak z kolami ,,,szerokosci rzycze :) ale tak aluski na zime szkoda troche
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez maniaco » 26 sie 2010, 21:54

U mnie drgania pojawiają się średnio raz w miesiącu. Nie wiem, co jest tego przyczyną.
Na pewno nie zawieszenie, bo świeżo dostałem przegląd.
Nieraz nawet ściąga mi w lewo przy hamowaniu jakby hamulce już odmawiały posłuszeństwa.

A później znowu wszystko w porządku. Miał ktoś takie "przygody" ?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2010, 22:11
Posty: 67
Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD

Postprzez kylu » 28 sie 2010, 12:35

witam odnosnie drgan to ja tak mialem i w moim przypadku to byly stare opony, wymienilem na nowe i wszystko jes jak ta lala:) pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez Respire » 19 wrz 2011, 12:15

Witam serdecznie.

Ostatnio pojawił się dziwny problem... przy prędkości 100-130 samochód dziwnie sie zachowuje.Kierownica wpada w dziwne drgania i dodatkowo delikatnie nią miota, kiedy zostaje puszczona. Nie mam pojęcia o co jej chodzi. Może spotkaliście sie z tak dziwnym przypadkiem?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 12:09
Posty: 10
Skąd: Włodawa
Auto: Mazda 323f BA 1997

Postprzez mykel » 19 wrz 2011, 13:27

Najpierw zacznij od sprawdzenia opon bo może są źle wyważone. Potem sprawdź felgi bo może masz krzywe. Na końcu szukałbym już czegoś grubszego. Ale stawiam na krzywą felgę bo ojciec miał to samo w lagunie I, powyżej 100 całe auto drgało i kierownica lekko latała, okazało się że jedna felga z przodu była krzywa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 23:02
Posty: 50
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.

Postprzez lesiux » 19 wrz 2011, 14:13

Jak dzieje się to tylko przy pewnej prędkości a później ustaje lub słabnie to masz źle koło wyważone. Może ciężarek ci odpadł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Respire » 20 wrz 2011, 14:46

A czy elementy związane z kołem/felgą (czy nie krzywa itp) można sprawdzić na maszynie którą posiadają w stacjach wymiany opon??? Opony nowe, kupione w tym sezonie i raczej było ok. Zastanawia mnie to chodzenie kierownicy, bo przy braku ciężarka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 12:09
Posty: 10
Skąd: Włodawa
Auto: Mazda 323f BA 1997

Postprzez lord1988_rr » 20 wrz 2011, 18:55

Respire napisał(a):A czy elementy związane z kołem/felgą (czy nie krzywa itp) można sprawdzić na maszynie którą posiadają w stacjach wymiany opon??? Opony nowe, kupione w tym sezonie i raczej było ok. Zastanawia mnie to chodzenie kierownicy, bo przy braku ciężarka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji


Jedziesz na wulkanizację i Ci sprawdzą czy to felga czy opona, mój znajomy miał że opona mu sie zniekształcicła i kierownica sama podczas rozpędzania sie skręcała w bok...
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez puznies0 » 20 wrz 2011, 19:10

Respire napisał(a):Witam serdecznie.

Ostatnio pojawił się dziwny problem... przy prędkości 100-130 samochód dziwnie sie zachowuje.Kierownica wpada w dziwne drgania i dodatkowo delikatnie nią miota, kiedy zostaje puszczona. Nie mam pojęcia o co jej chodzi. Może spotkaliście sie z tak dziwnym przypadkiem?



przyczyn może być wiele... felga krzywa, łożysko koła zaczyna padać, krzywe tarcze też będą biły i przeniosą na kierownicę,jajo na oponie, zacznij od wulkanizatora niech sprawdzi czy wyważone fele są i czy nie ma gdzieś jajka na oponie... czasem nawet i na nowej przy zakładaniu mogą skaleczyć i wyjdzie po czasie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez adrian_zaw » 5 gru 2011, 21:14

Felga krzywa i tyle w tym temacie, do prostowania.
Początkujący
 
Od: 19 lis 2011, 18:51
Posty: 10

Postprzez beatboxmtz » 6 gru 2011, 15:26

Hmm nie konieczne... Moj znjomy mial to samo- autem kierowalo sie jak bolidem f1 szybkie ruchy kierownica i ogromne drgania. Okazalo sie ze dawno nie spogladal na opony :) mial zle ustawiona zbieznosc koł. Jedna opona byla w swietnym stanie druga zas zdarta prawie ze łysa
BeatBox
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sie 2011, 17:25
Posty: 14
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BA 1,8 16v

Postprzez jedrek323f » 14 gru 2011, 23:59

WITAM :)
Popieram wypowiedź beatboxmtz.
Wymieniając zawieszenie tył i przód oraz końcówki drążków ustawiłem sobie na oko zbieżność.Kierownica przy wyższych prędkościach strasznie wpadała w drgania, ciężko ja było utrzymać. Pojechałem ustawić zbieżność przy okazji spr felgi- były oki. PO ustawieniu drgania ustąpiły :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2011, 01:42
Posty: 36
Skąd: Zarzecze/Podkarpacie
Auto: Obecnie mazda 323f ba 1.8 BP
był słynny Z5

Postprzez ucze1102 » 16 gru 2011, 12:32

jak jest problem ze zbieżnością to występuje "bicie kierownicy" prawo – lewo, natomiast przy problemie z kołem – złe wywarzenie, to też czuć na kierownicy ale zdecydowanie bardziej wyczuwalne jest tak jakby podskakiwanie koła. Przynajmniej ja tak miałem – oba przypadki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez twar14 » 18 mar 2012, 20:57

Witam,
przyłączę się do tematu...
był już poruszany wątek "bicia" na kierownicy z tym że dotyczył klocków hamulcowych.
W moim egzemplarzu zauważyłem, że przy prędkościach rzędu 120 i więcej czuję na kierownicy bicie (kierownica lata jakby miała luzy). Zastanawiam się czy to coś grubszego czy fakt że latam jeszcze na zimowych oponach, a jak widać za oknem śniegu już nie ma... Pewnie fakt czy to wina opon wyjdzie po ich zmianie, ale jako że jestem począkującym wolę tak dla spokojności wolę zapytać czy to dość normalne przy zimówkach czy spodziewać się jakiejś nietaniej naprawy...

czekam na odp.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2012, 19:27
Posty: 34
Skąd: Suwałki/Toruń
Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback

Postprzez łukaszinio » 18 mar 2012, 22:29

zimowki jako takie nie nadają się do szybkiej jazdy przy wysokiej temp powietrza atmosferycznego miękka mieszanka powoduje że przy wysokich prędkościach opona się odkształca w znacznym stopniu przez działające na nią siły odśrodkowe . dlatego liczy się jakość opon lepsze opony są są uzbrajane w dodatkowy kord ktory stabilizuje opne przy dużych predkościach po prostu mie deforuje się tak.
dlatedo są opony letnie i zimowe zimowe działają dobrze w zimie a letnie w lecie.
moje zdanie jest takie
jak coś jest do wszystkiego to jest to do <dupa>
auto na zimowkach pływa opony się szybciej zużywają. tak że po zmianie na l :) etnie komfort się zdecydowanie poprawi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez Art310 » 18 mar 2012, 22:36

Jeszcze nie panikuj.Przy wymianie opon/kół sprawdzisz je na wyważarce i będziesz mial więcej wiedzy.Jeśli się okaże że koła nie "biją" a drżenie nie ustanie trzeba będzie szukać dalej(luzy na drążkach,zla zbieżność,wybite amory,zwichrowane tarcze hamulcowe itd.)Ja stawiam jednak na koła.Napisz coś jak zmienisz na letnie.Pozdrawiam:–)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323