Bicie na kierownicy powyżej 100km/h
Bardzo prawdopodobne, że złe wyważenie kół, to drogo nie kosztuje to możesz podjechać do wulkanizacji i przynajmniej wykluczysz, jedną opcję...
- Od: 7 sie 2009, 14:42
- Posty: 8
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F BA 1995 1,5 benzyna
dzieki
- Od: 17 sie 2009, 09:37
- Posty: 69
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r
he mowilem ze cos nie tak z kolami ,,,szerokosci rzycze
ale tak aluski na zime szkoda troche
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca

lakierowanie to pasja nie praca

- Od: 3 kwi 2010, 00:14
- Posty: 167
- Skąd: pomorskie
- Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r
U mnie drgania pojawiają się średnio raz w miesiącu. Nie wiem, co jest tego przyczyną.
Na pewno nie zawieszenie, bo świeżo dostałem przegląd.
Nieraz nawet ściąga mi w lewo przy hamowaniu jakby hamulce już odmawiały posłuszeństwa.
A później znowu wszystko w porządku. Miał ktoś takie "przygody" ?
Na pewno nie zawieszenie, bo świeżo dostałem przegląd.
Nieraz nawet ściąga mi w lewo przy hamowaniu jakby hamulce już odmawiały posłuszeństwa.
A później znowu wszystko w porządku. Miał ktoś takie "przygody" ?
MAZDA 6 (GH) 2.0D MZR-CD
- Od: 28 kwi 2010, 22:11
- Posty: 67
- Auto: Mazda 6 GH (2009), 2.0 MZR-CD
witam odnosnie drgan to ja tak mialem i w moim przypadku to byly stare opony, wymienilem na nowe i wszystko jes jak ta lala:) pozdrawiam
Moja Nowa Madzia 323F 2.0V6 ZAPRASZAM http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=321&t=165730
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
Moja BYŁA Madzia http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=111034&p=2480591#p2480591Zapraszam:)
- Od: 15 gru 2009, 12:44
- Posty: 178
- Skąd: Opoczno
- Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.
Witam serdecznie.
Ostatnio pojawił się dziwny problem... przy prędkości 100-130 samochód dziwnie sie zachowuje.Kierownica wpada w dziwne drgania i dodatkowo delikatnie nią miota, kiedy zostaje puszczona. Nie mam pojęcia o co jej chodzi. Może spotkaliście sie z tak dziwnym przypadkiem?
Ostatnio pojawił się dziwny problem... przy prędkości 100-130 samochód dziwnie sie zachowuje.Kierownica wpada w dziwne drgania i dodatkowo delikatnie nią miota, kiedy zostaje puszczona. Nie mam pojęcia o co jej chodzi. Może spotkaliście sie z tak dziwnym przypadkiem?
- Od: 18 cze 2009, 12:09
- Posty: 10
- Skąd: Włodawa
- Auto: Mazda 323f BA 1997
Najpierw zacznij od sprawdzenia opon bo może są źle wyważone. Potem sprawdź felgi bo może masz krzywe. Na końcu szukałbym już czegoś grubszego. Ale stawiam na krzywą felgę bo ojciec miał to samo w lagunie I, powyżej 100 całe auto drgało i kierownica lekko latała, okazało się że jedna felga z przodu była krzywa.
- Od: 19 cze 2011, 23:02
- Posty: 50
- Skąd: Lubliniec
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 98r.
A czy elementy związane z kołem/felgą (czy nie krzywa itp) można sprawdzić na maszynie którą posiadają w stacjach wymiany opon??? Opony nowe, kupione w tym sezonie i raczej było ok. Zastanawia mnie to chodzenie kierownicy, bo przy braku ciężarka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji
- Od: 18 cze 2009, 12:09
- Posty: 10
- Skąd: Włodawa
- Auto: Mazda 323f BA 1997
Respire napisał(a):A czy elementy związane z kołem/felgą (czy nie krzywa itp) można sprawdzić na maszynie którą posiadają w stacjach wymiany opon??? Opony nowe, kupione w tym sezonie i raczej było ok. Zastanawia mnie to chodzenie kierownicy, bo przy braku ciężarka nie wyobrażam sobie takiej sytuacji
Jedziesz na wulkanizację i Ci sprawdzą czy to felga czy opona, mój znajomy miał że opona mu sie zniekształcicła i kierownica sama podczas rozpędzania sie skręcała w bok...
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl
http://www.odszkodowania-wysokie.pl
- Od: 9 mar 2011, 22:01
- Posty: 76
- Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
- Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166
Respire napisał(a):Witam serdecznie.
Ostatnio pojawił się dziwny problem... przy prędkości 100-130 samochód dziwnie sie zachowuje.Kierownica wpada w dziwne drgania i dodatkowo delikatnie nią miota, kiedy zostaje puszczona. Nie mam pojęcia o co jej chodzi. Może spotkaliście sie z tak dziwnym przypadkiem?
przyczyn może być wiele... felga krzywa, łożysko koła zaczyna padać, krzywe tarcze też będą biły i przeniosą na kierownicę,jajo na oponie, zacznij od wulkanizatora niech sprawdzi czy wyważone fele są i czy nie ma gdzieś jajka na oponie... czasem nawet i na nowej przy zakładaniu mogą skaleczyć i wyjdzie po czasie...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Hmm nie konieczne... Moj znjomy mial to samo- autem kierowalo sie jak bolidem f1 szybkie ruchy kierownica i ogromne drgania. Okazalo sie ze dawno nie spogladal na opony
mial zle ustawiona zbieznosc koł. Jedna opona byla w swietnym stanie druga zas zdarta prawie ze łysa
BeatBox
- Od: 3 sie 2011, 17:25
- Posty: 14
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1,8 16v
WITAM
Popieram wypowiedź beatboxmtz.
Wymieniając zawieszenie tył i przód oraz końcówki drążków ustawiłem sobie na oko zbieżność.Kierownica przy wyższych prędkościach strasznie wpadała w drgania, ciężko ja było utrzymać. Pojechałem ustawić zbieżność przy okazji spr felgi- były oki. PO ustawieniu drgania ustąpiły
Popieram wypowiedź beatboxmtz.
Wymieniając zawieszenie tył i przód oraz końcówki drążków ustawiłem sobie na oko zbieżność.Kierownica przy wyższych prędkościach strasznie wpadała w drgania, ciężko ja było utrzymać. Pojechałem ustawić zbieżność przy okazji spr felgi- były oki. PO ustawieniu drgania ustąpiły
- Od: 24 mar 2011, 01:42
- Posty: 36
- Skąd: Zarzecze/Podkarpacie
- Auto: Obecnie mazda 323f ba 1.8 BP
był słynny Z5
jak jest problem ze zbieżnością to występuje "bicie kierownicy" prawo – lewo, natomiast przy problemie z kołem – złe wywarzenie, to też czuć na kierownicy ale zdecydowanie bardziej wyczuwalne jest tak jakby podskakiwanie koła. Przynajmniej ja tak miałem – oba przypadki
- Od: 8 lis 2010, 10:37
- Posty: 166
- Skąd: Kraśnik/Lublin
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r
Witam,
przyłączę się do tematu...
był już poruszany wątek "bicia" na kierownicy z tym że dotyczył klocków hamulcowych.
W moim egzemplarzu zauważyłem, że przy prędkościach rzędu 120 i więcej czuję na kierownicy bicie (kierownica lata jakby miała luzy). Zastanawiam się czy to coś grubszego czy fakt że latam jeszcze na zimowych oponach, a jak widać za oknem śniegu już nie ma... Pewnie fakt czy to wina opon wyjdzie po ich zmianie, ale jako że jestem począkującym wolę tak dla spokojności wolę zapytać czy to dość normalne przy zimówkach czy spodziewać się jakiejś nietaniej naprawy...
czekam na odp.
pozdrawiam
przyłączę się do tematu...
był już poruszany wątek "bicia" na kierownicy z tym że dotyczył klocków hamulcowych.
W moim egzemplarzu zauważyłem, że przy prędkościach rzędu 120 i więcej czuję na kierownicy bicie (kierownica lata jakby miała luzy). Zastanawiam się czy to coś grubszego czy fakt że latam jeszcze na zimowych oponach, a jak widać za oknem śniegu już nie ma... Pewnie fakt czy to wina opon wyjdzie po ich zmianie, ale jako że jestem począkującym wolę tak dla spokojności wolę zapytać czy to dość normalne przy zimówkach czy spodziewać się jakiejś nietaniej naprawy...
czekam na odp.
pozdrawiam
- Od: 19 lut 2012, 19:27
- Posty: 34
- Skąd: Suwałki/Toruń
- Auto: Mazda 626 2.0 16v DOHC 1996r. hatchback
zimowki jako takie nie nadają się do szybkiej jazdy przy wysokiej temp powietrza atmosferycznego miękka mieszanka powoduje że przy wysokich prędkościach opona się odkształca w znacznym stopniu przez działające na nią siły odśrodkowe . dlatego liczy się jakość opon lepsze opony są są uzbrajane w dodatkowy kord ktory stabilizuje opne przy dużych predkościach po prostu mie deforuje się tak.
dlatedo są opony letnie i zimowe zimowe działają dobrze w zimie a letnie w lecie.
moje zdanie jest takie
jak coś jest do wszystkiego to jest to do
auto na zimowkach pływa opony się szybciej zużywają. tak że po zmianie na l
etnie komfort się zdecydowanie poprawi
dlatedo są opony letnie i zimowe zimowe działają dobrze w zimie a letnie w lecie.
moje zdanie jest takie
jak coś jest do wszystkiego to jest to do

auto na zimowkach pływa opony się szybciej zużywają. tak że po zmianie na l
Jeszcze nie panikuj.Przy wymianie opon/kół sprawdzisz je na wyważarce i będziesz mial więcej wiedzy.Jeśli się okaże że koła nie "biją" a drżenie nie ustanie trzeba będzie szukać dalej(luzy na drążkach,zla zbieżność,wybite amory,zwichrowane tarcze hamulcowe itd.)Ja stawiam jednak na koła.Napisz coś jak zmienisz na letnie.Pozdrawiam:–)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości