
Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED
onyx napisał(a):EleganckoPomyśl teraz nad zbalansowaniem przodu – w tym wypadku z przodu też by przydał się grubszy
Do fabrycznego stabilizatora z przodu właściwie nie miałem nigdy zastrzeżeń, raczej nie ma potrzeby nic tam działać. Tył za to był w oryginale nieproporcjonalnie słaby w stosunku do przodu, więc jakieś tam zbalansowanie teraz już jest
Przy zbyt mocnym stabilizatorze z tyłu samochód będzie bardziej podsterowny.
a na nierównościach tył może sie dziwnie zachowywać.
U mnie przed wymianą na mocniejszy z tyłu można było ładnie zamiatać tyłem na ręcznym teraz jest już znacznie trudniej.
Ale wożę z tyłu, daleko poza osią, blisko 100kg dodatkowego obciążenia, a do tego mam wzmocnione tylne sprężyny.
a na nierównościach tył może sie dziwnie zachowywać.
U mnie przed wymianą na mocniejszy z tyłu można było ładnie zamiatać tyłem na ręcznym teraz jest już znacznie trudniej.
Ale wożę z tyłu, daleko poza osią, blisko 100kg dodatkowego obciążenia, a do tego mam wzmocnione tylne sprężyny.
Stabilizator który mam jest dedykowany do MX6 więc zakładam że ktoś to przemyślał i przetestował zanim zaczął sprzedawać, taką przynajmniej mam nadzieję. A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.
DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.
Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.
Hazu napisał(a):DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.
Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.
Marek mylisz się i na dodatek upierasz niepotrzebnie, zresztą nie pierwszy raz
http://www.oponeo.pl/artykul/nadsterown ... c-korekcja
Fragment dla leniwych
..."Samochód jest podsterowny, gdy tylna oś ma większa przyczepność od przedniej.
Czym objawia się podsterowność?
"Wyjeżdżaniem z przodu".
Jak zmniejszyć efekt podsterowności?
Aby zmniejszyć efekt podsterowności należy zwiększyć przyczepność osi przedniej lub zmniejszyć przyczepność osi tylnej.
Powyższy efekt uzyskać można na kilka sposobów:
Stabilizatory
Podsterowność skoryguje zmniejszenie średnicy przedniego stabilizatora, lub zwiększenie średnicy tylnego"....
dziękuję i na zdrowie
DamianMX6 napisał(a):Hazu napisał(a):DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.
Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.
Marek mylisz się i na dodatek upierasz niepotrzebnie, zresztą nie pierwszy raz. Jeśli na logikę to co piszę ci nie pasuje to proszę bardzo, może to pomoże ci zmienić zdanie.
http://www.oponeo.pl/artykul/nadsterown ... c-korekcja
Fragment dla leniwych![]()
..."Samochód jest podsterowny, gdy tylna oś ma większa przyczepność od przedniej.
Czym objawia się podsterowność?
"Wyjeżdżaniem z przodu".
Jak zmniejszyć efekt podsterowności?
Aby zmniejszyć efekt podsterowności należy zwiększyć przyczepność osi przedniej lub zmniejszyć przyczepność osi tylnej.
Powyższy efekt uzyskać można na kilka sposobów:
Stabilizatory
Podsterowność skoryguje zmniejszenie średnicy przedniego stabilizatora, lub zwiększenie średnicy tylnego"....
dziękuję i na zdrowie

Dokładnie jest tak jak piszesz. Z 16mm (vs. 12mm seryjny) z tyłu jest bajka – zwiększenie o przeszło 30% względem serii. U Ciebie ta różnica będzie ponad 80%. Opisz obiektywnie wrażenia
U siebie w aucie mam 25mm z przodu i 19mm (z regulowaną sztywnością) z tyłu – 3 poziomy. Seryjnie z przodu był 22mm a tylnego nie było w ogóle
Dobrze niech wam będzie.
Chociaż to do końca nie jest taka prosta sprawa i czy auto będzie podsterowne czy nadsterowne to jest wypadkowa wielu innych części.
Przy okazji znalazłem ciekawy artykuł:
http://www.opony.com.pl/artykul/jak-kor ... sc/?id=962
Ja temat podjąłem bardziej fizycznie może dla tego zapędziłem się tak.
Wydawało mi się że wzmacniając stabilizator dla danej osi, w zakręcie, zwiększamy siłę docisku zewnętrznego koła do asfaltu.
A to koła zewnętrzne w zakręcie przejmują największe obciążenie (przy dobrej przyczepności koła wewnętrzne mogą być praktycznie nie obciążone)
A przy mocniejszym stabilizatorze przechył auta będzie obciążał dodatkowo zewnętrzne koło danej osi.
A im większe obciążenie koła tym większa przyczepność.
Ktoś mi wyjaśni dla czego tak nie jest?
Chociaż to do końca nie jest taka prosta sprawa i czy auto będzie podsterowne czy nadsterowne to jest wypadkowa wielu innych części.
Przy okazji znalazłem ciekawy artykuł:
http://www.opony.com.pl/artykul/jak-kor ... sc/?id=962
Ja temat podjąłem bardziej fizycznie może dla tego zapędziłem się tak.
Wydawało mi się że wzmacniając stabilizator dla danej osi, w zakręcie, zwiększamy siłę docisku zewnętrznego koła do asfaltu.
A to koła zewnętrzne w zakręcie przejmują największe obciążenie (przy dobrej przyczepności koła wewnętrzne mogą być praktycznie nie obciążone)
A przy mocniejszym stabilizatorze przechył auta będzie obciążał dodatkowo zewnętrzne koło danej osi.
A im większe obciążenie koła tym większa przyczepność.
Ktoś mi wyjaśni dla czego tak nie jest?
Stabilizator raczej balansuje rozkład sił i przenosi z zewnętrznego koła danej osi obciążenie na wewnętrzne.Hazu napisał(a):Dobrze niech wam będzie.
Chociaż to do końca nie jest taka prosta sprawa i czy auto będzie podsterowne czy nadsterowne to jest wypadkowa wielu innych części.
...
Wydawało mi się że wzmacniając stabilizator dla danej osi, w zakręcie, zwiększamy siłę docisku zewnętrznego koła do asfaltu.
...
A przy mocniejszym stabilizatorze przechył auta będzie obciążał dodatkowo zewnętrzne koło danej osi.
A im większe obciążenie koła tym większa przyczepność.
Może to bardziej przemówi
onyx napisał(a):DamianMX6 napisał(a):Dodatkowo wszystkie elementy gumowe (końcówek i mocowań stabilizatorów zastąpione zostały poliuretanowymi odpowiednikami).
A te poliuretany wprasowywali ci do ori wahaczy jak rozumiem, gdzie zamawiałeś?. Mam tu mały zapasik wahaczy do mojej MX6 i może warto by było poeksperymentować z jakimiś nie hardcorowymi oczywiście
DamianMX6 napisał(a):A te poliuretany wprasowywali ci do ori wahaczy
Tak jak napisałem poli mam tylko na stabilizatorach (w miejscu gdzie przykręcasz je do budy) i na końcówkach stabilizatorów. Prawdę mówiąc, to tylko w wahaczach mam gumę i na 2 boczny poduszkach silnika
Hazu napisał(a): DamianMX6 napisał(a):Ale dasz się kajtnąć jak skończysz przekładkę ?
Oczywiście.
Jeżeli miałbyś ochotę sprawdzić jak po zmianach sprawuje się moje auto to zapraszam.
Tym bardziej że prace nad nim uważam za zakończone.
A z racji mojej przyszłej inwestycji auto już lepsze nie będzie.
Przynajmniej będziesz miał porównanie,
U mnie co prawda nakłady pracy i finansów nie poszły tak daleko jak u Ciebie w Mx-e, ale myślę że i tak wypadło to całkiem przyzwoicie.
Hazu napisał(a):Jeżeli miałbyś ochotę sprawdzić jak po zmianach sprawuje się moje auto to zapraszam.
Tym bardziej że prace nad nim uważam za zakończone.
A z racji mojej przyszłej inwestycji auto już lepsze nie będzie.
Przynajmniej będziesz miał porównanie,
U mnie co prawda nakłady pracy i finansów nie poszły tak daleko jak u Ciebie w Mx-e, ale myślę że i tak wypadło to całkiem przyzwoicie.
Jak mi sie zawodowe sprawy troche uspokoją to chetnie przy jakiejś okazji zobaczę co tam podziałałeś. Teraz cały wolny czas siedzę i dłubię w warsztacie.
Powiadomienia o odpowiedziach na e-mail to o kant

Tak szybko jeżdżę że rdza się nie ima.
buchacha, nie trafiłeś. Ten przód poszedł przy 30km/h.
Lepiej bys wstawił fotki tej nowej swojej piekności/wolnosc (2,0i), zamiast wstawiać takie głupie teksty. 18 lat to ja już dawno skończyłem
Lepiej bys wstawił fotki tej nowej swojej piekności/wolnosc (2,0i), zamiast wstawiać takie głupie teksty. 18 lat to ja już dawno skończyłem

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości