Mazda MX-6 GE KL MAZDASPEED

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez weede » 11 wrz 2011, 17:53

podziwiam Cię za upór i nie zrazanie się przeciwnościami, oby więcej takich wlaścicieli Mazdy <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez DamianMX6 » 14 wrz 2011, 21:58

Przy okazji udało się kupić tylną belkę z wahaczami od MX6 o bardzo małym przebiegu. Wypiaskowana i pomalowana.
W końcu zamontuję czekający już długo stabilizator 22mm <paker> , bo do tego pruchna co miałem nie było sensu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 15 wrz 2011, 08:45

Elegancko :) Pomyśl teraz nad zbalansowaniem przodu – w tym wypadku z przodu też by przydał się grubszy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 15 wrz 2011, 22:14

onyx napisał(a):Elegancko :) Pomyśl teraz nad zbalansowaniem przodu – w tym wypadku z przodu też by przydał się grubszy



Do fabrycznego stabilizatora z przodu właściwie nie miałem nigdy zastrzeżeń, raczej nie ma potrzeby nic tam działać. Tył za to był w oryginale nieproporcjonalnie słaby w stosunku do przodu, więc jakieś tam zbalansowanie teraz już jest ;) . Jak pojeżdżę to napiszę jakie wrażenia :D .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 15 wrz 2011, 22:30

Przy zbyt mocnym stabilizatorze z tyłu samochód będzie bardziej podsterowny.
a na nierównościach tył może sie dziwnie zachowywać.

U mnie przed wymianą na mocniejszy z tyłu można było ładnie zamiatać tyłem na ręcznym teraz jest już znacznie trudniej.
Ale wożę z tyłu, daleko poza osią, blisko 100kg dodatkowego obciążenia, a do tego mam wzmocnione tylne sprężyny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 15 wrz 2011, 22:53

Stabilizator który mam jest dedykowany do MX6 więc zakładam że ktoś to przemyślał i przetestował zanim zaczął sprzedawać, taką przynajmniej mam nadzieję. A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 15 wrz 2011, 22:58

DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.


Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 15 wrz 2011, 23:21

Hazu napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.


Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.


Marek mylisz się i na dodatek upierasz niepotrzebnie, zresztą nie pierwszy raz :> . Jeśli na logikę to co piszę ci nie pasuje to proszę bardzo, może to pomoże ci zmienić zdanie.
http://www.oponeo.pl/artykul/nadsterown ... c-korekcja

Fragment dla leniwych ;)

..."Samochód jest podsterowny, gdy tylna oś ma większa przyczepność od przedniej.
Czym objawia się podsterowność?
"Wyjeżdżaniem z przodu".

Jak zmniejszyć efekt podsterowności?
Aby zmniejszyć efekt podsterowności należy zwiększyć przyczepność osi przedniej lub zmniejszyć przyczepność osi tylnej.

Powyższy efekt uzyskać można na kilka sposobów:

Stabilizatory
Podsterowność skoryguje zmniejszenie średnicy przedniego stabilizatora, lub zwiększenie średnicy tylnego"....

dziękuję i na zdrowie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 15 wrz 2011, 23:49

DamianMX6 napisał(a):
Hazu napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):A co do tego jak się będzie zachowywało auto na zakrętach to powinno się stać bardziej nadsterowne i na to liczę. Teraz jest za bardzo podsterowne.


Auto po wymianie będzie jeszcze bardziej podsterowne.


Marek mylisz się i na dodatek upierasz niepotrzebnie, zresztą nie pierwszy raz :> . Jeśli na logikę to co piszę ci nie pasuje to proszę bardzo, może to pomoże ci zmienić zdanie.
http://www.oponeo.pl/artykul/nadsterown ... c-korekcja

Fragment dla leniwych ;)

..."Samochód jest podsterowny, gdy tylna oś ma większa przyczepność od przedniej.
Czym objawia się podsterowność?
"Wyjeżdżaniem z przodu".

Jak zmniejszyć efekt podsterowności?
Aby zmniejszyć efekt podsterowności należy zwiększyć przyczepność osi przedniej lub zmniejszyć przyczepność osi tylnej.

Powyższy efekt uzyskać można na kilka sposobów:

Stabilizatory
Podsterowność skoryguje zmniejszenie średnicy przedniego stabilizatora, lub zwiększenie średnicy tylnego"....

dziękuję i na zdrowie :P
<lol> i pozamiatane

Dokładnie jest tak jak piszesz. Z 16mm (vs. 12mm seryjny) z tyłu jest bajka – zwiększenie o przeszło 30% względem serii. U Ciebie ta różnica będzie ponad 80%. Opisz obiektywnie wrażenia :)

U siebie w aucie mam 25mm z przodu i 19mm (z regulowaną sztywnością) z tyłu – 3 poziomy. Seryjnie z przodu był 22mm a tylnego nie było w ogóle <faja> Warto zwrócić, że u mnie tylne zawieszenie oparte jest na belce wleczonej z centralnym wahaczem, więc sama belka pełni rolę stabilizatora. Dodatkowo wszystkie elementy gumowe (końcówek i mocowań stabilizatorów zastąpione zostały poliuretanowymi odpowiednikami). Czuję znaczną poprawę w zachowani samochodu, auto przestało się nadmiernie przechylać w zakrętach, zminimalizowało to również "wyjeżdżanie przodu". Dodatkowo prowadzi się bardziej precyzyjnie, dla niektórych może być przy wyższych prędkościach zbyt nerwowe – reakcja na ruch kierownicą jest natychmiastowa, bez zwłoki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 16 wrz 2011, 22:57

Dobrze niech wam będzie.
Chociaż to do końca nie jest taka prosta sprawa i czy auto będzie podsterowne czy nadsterowne to jest wypadkowa wielu innych części.
Przy okazji znalazłem ciekawy artykuł:
http://www.opony.com.pl/artykul/jak-kor ... sc/?id=962


Ja temat podjąłem bardziej fizycznie może dla tego zapędziłem się tak.
Wydawało mi się że wzmacniając stabilizator dla danej osi, w zakręcie, zwiększamy siłę docisku zewnętrznego koła do asfaltu.
A to koła zewnętrzne w zakręcie przejmują największe obciążenie (przy dobrej przyczepności koła wewnętrzne mogą być praktycznie nie obciążone)
A przy mocniejszym stabilizatorze przechył auta będzie obciążał dodatkowo zewnętrzne koło danej osi.
A im większe obciążenie koła tym większa przyczepność.
Ktoś mi wyjaśni dla czego tak nie jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez onyx » 17 wrz 2011, 09:11

Hazu napisał(a):Dobrze niech wam będzie.
Chociaż to do końca nie jest taka prosta sprawa i czy auto będzie podsterowne czy nadsterowne to jest wypadkowa wielu innych części.
...
Wydawało mi się że wzmacniając stabilizator dla danej osi, w zakręcie, zwiększamy siłę docisku zewnętrznego koła do asfaltu.
...
A przy mocniejszym stabilizatorze przechył auta będzie obciążał dodatkowo zewnętrzne koło danej osi.
A im większe obciążenie koła tym większa przyczepność.
Stabilizator raczej balansuje rozkład sił i przenosi z zewnętrznego koła danej osi obciążenie na wewnętrzne.

Może to bardziej przemówi ;) ---> http://www.rpmotorsport.pl/forum/viewtopic.php?t=983
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 19 wrz 2011, 21:17

onyx napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Dodatkowo wszystkie elementy gumowe (końcówek i mocowań stabilizatorów zastąpione zostały poliuretanowymi odpowiednikami).


A te poliuretany wprasowywali ci do ori wahaczy jak rozumiem, gdzie zamawiałeś?. Mam tu mały zapasik wahaczy do mojej MX6 i może warto by było poeksperymentować z jakimiś nie hardcorowymi oczywiście :> poliuretanami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 19 wrz 2011, 21:29

DamianMX6 napisał(a):A te poliuretany wprasowywali ci do ori wahaczy

Tak jak napisałem poli mam tylko na stabilizatorach (w miejscu gdzie przykręcasz je do budy) i na końcówkach stabilizatorów. Prawdę mówiąc, to tylko w wahaczach mam gumę i na 2 boczny poduszkach silnika ;) Poduszki silnika robiłem tutaj: ----> http://www.poliuretan.olkusz.pl/, resztę miałem w zestawie ze stabilizatorami. Procedura prosta, jeśli nie ma tego co potrzebujesz na stanie, wysyłasz swoje graty z opisem co chcesz mieć zrobione – łącznie ze sprecyzowaniem twardości i po upływie 10 dni otrzymujesz gotowe elementy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Hazu » 22 wrz 2011, 22:48

Hazu napisał(a): DamianMX6 napisał(a):Ale dasz się kajtnąć jak skończysz przekładkę ? :>


Oczywiście.





Jeżeli miałbyś ochotę sprawdzić jak po zmianach sprawuje się moje auto to zapraszam.
Tym bardziej że prace nad nim uważam za zakończone.
A z racji mojej przyszłej inwestycji auto już lepsze nie będzie.

Przynajmniej będziesz miał porównanie,
U mnie co prawda nakłady pracy i finansów nie poszły tak daleko jak u Ciebie w Mx-e, ale myślę że i tak wypadło to całkiem przyzwoicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 24 wrz 2011, 15:59

Hazu napisał(a):Jeżeli miałbyś ochotę sprawdzić jak po zmianach sprawuje się moje auto to zapraszam.
Tym bardziej że prace nad nim uważam za zakończone.
A z racji mojej przyszłej inwestycji auto już lepsze nie będzie.

Przynajmniej będziesz miał porównanie,
U mnie co prawda nakłady pracy i finansów nie poszły tak daleko jak u Ciebie w Mx-e, ale myślę że i tak wypadło to całkiem przyzwoicie.


Jak mi sie zawodowe sprawy troche uspokoją to chetnie przy jakiejś okazji zobaczę co tam podziałałeś. Teraz cały wolny czas siedzę i dłubię w warsztacie.


Powiadomienia o odpowiedziach na e-mail to o kant <dupa> można potłuc. Raz działają raz nie i tak juz od wielu miesięcy, zróbcie coś z tym magikowie forumowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez DamianMX6 » 1 paź 2011, 19:05

Powoli ale do przodu.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 1 paź 2011, 21:46

i tak zardzewieje <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 1 paź 2011, 21:59

Tak szybko jeżdżę że rdza się nie ima.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Siw-y » 1 paź 2011, 22:10

DamianMX6 napisał(a):Tak szybko jeżdżę że rdza się nie ima.

To jeździj wolniej bo od szybkiej jazdy przód się gnie :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez DamianMX6 » 1 paź 2011, 22:42

buchacha, nie trafiłeś. Ten przód poszedł przy 30km/h.

Lepiej bys wstawił fotki tej nowej swojej piekności/wolnosc (2,0i), zamiast wstawiać takie głupie teksty. 18 lat to ja już dawno skończyłem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy