Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez struś » 26 lis 2010, 20:36

Benyca napisał(a):Co może dziać sie z moim webastem jeśli na wyświetlaczy pojawia sie literka "F"???ustawione jest na 30min dogrzewania a pochodzi może z 5-10 i wyskakuje ten błąd;/...zastanawia mnie też czemu nie zapisuje mi ustawień i po każdym uruchomieniu silnika powracają ustaw. fabryczne...??


Opis z innego wątku:

kromag napisał(a):Ja niestety mam podobnie, ale po kolei:



Znajomy mechanik powiedział mi, że webasto najlepiej "przepalać" także w lecie raz w miesiącu, więc to robiłem, ale miałem "F--" na wyświetlaczu. Nie wiedziałem wtedy co to oznacza i przetłumaczyłem sobie na "functioning" :) cóż...



Pewnego dnia jesiennego po przekonaniu się, że to jednak nie "functioning" poprawnie – pogrzebałem (dosłownie) przy filtrze paliwa kabelkami, zresetowałem webasto i o dziwo! zaczęło functioning'ować :)

Niestety – tylko na jakiś tydzień, później znów przestało...

W sumie problem zdiagnozowałem sam: nie słychać pompy paliwa webasto.



Pomyślałem: styki! Ale niestety u znajomego mechanika okazały się czyściutkie, a jak wypiął pompę z obwodu webasta i podawał na nią impulsywnie napięcie z akumulatora – pompa działała poprawnie (przynajmniej dawała takie odgłosy jak wtedy, kiedy to ustrojstwo jeszcze działało!). Więcej się nie dało zrobić bez wyjmowania webasta...



Akumulator mam nowy (jakieś dwa miesiące) – pali przy -16 bez problemu, więc to nie akumulator...



Spotkał się ktoś z problemem niedziałającej (czy raczej: nie uruchamianej) pompy paliwa webasto?

Zaznaczam że jak było słychać pompę – webasto uruchamiało się bez problemu (więc to nie problem palnika/etc.)...



Może to kabelki prowadzące do pompy paliwa w webasto są jakoś kiepsko "zlutowane" w samym webasto?



PS – po kilku próbach uruchomienia nie słychać już nawet tego charakterystycznego "huku" (świstu) webasto, tylko wyłącza się po kilku sekundach – zresetowanie "naprawia" ten problem (pierwsze uruchomienie: huczy prawie dwie minuty, ale i tak pompy paliwa webasto nie słychać) :(



Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał – to chętnie przeczytam – wkurza mnie już drapanie szyb na mrozie...

Z drugiej strony – przynajmniej nie doi akumulatora :) (sic!)


A tu link do niego viewtopic.php?p=1225257#wrap

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez deep82 » 8 gru 2010, 22:01

Panowie ja już nie mam sił do tego mojego webasto jest w pełni sparawne ale załancza sie kiegy chce, a raczej nie chce sie załanczać nawet przy minus 10 stopi C. Jest na 100% sprawne bo sie czasem załączy. Co moge sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2010, 13:13
Posty: 62
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6

Postprzez MIROSLAV » 9 gru 2010, 00:01

Koledzy

dużo piszecie o webasto, a w zasadzie o problemach, jam mam tylko wersję do podgrzewania silnika, jak na razie działa, zdziwiło mnie tylko to że pracuje nawet jak silnik jest ciepły. Czy to prawidłowy objaw?
Moim zdaniem szkoda paliwa na pracę przy nagrzanym silniku. Wyłącza się chwile po zgaszeniu silnika.
Jeśli gdzieś jest opis działania proszę o link.

Pozdrawiam
Miroslav
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Hubix » 9 gru 2010, 00:19

To sam pytanie co MiROSLAV.

Odpaliłem samochód w niedzielę wieczór około 22, było -2 stopnie. Wróciłem od dziewczyny do domu, była 22:30 silnik oczywiście nagrzany (przejechałem 27km), wychodzę aby otworzyć garaż a tu webasto dalej działa, idą dymy spod auta ;] Gaszę silnik, chwilę poszumi i się wyłącza.

W czym tkwi problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lorento » 9 gru 2010, 11:09

Hubix napisał(a):W czym tkwi problem ?

W zbyt wczesnym powrotem od dziewczyny. Trza było zostać do rana..
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Hubix » 9 gru 2010, 15:17

Rano szedłem do pracy :]

A tak na poważnie ktoś wie w czym problem, czy tak ma być ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gorylla » 9 gru 2010, 20:51

Tak ma być.

Tzn. nie z tym, że masz wracać od dziewczyny o 22.30, z rana bardziej wskazane :D

Piec nie wyłącza się wtedy, gdy wskaźnik nagrzania silnika osiągnie prawidłowy stan. To, że strzałka wskazuje niby-pełne rozgrzanie silnika, nie oznacza, że rzeczywiście silnik jest w pełni rozgrzany.

Na krótkich trasach (rzędu kilku-kilkunastu km) ciężko dobrze rozgrzać totalnie schłodzony silnik i piec raczej będzie cały czas kręcił. A z pewnością nie rozgrzeje się go zbyt szybko, stojąc do tego na światłach, bo jak wiemy silnik najlepiej/najszybciej rozgrzewa się pracując pod obciążeniem, czyli w czasie jazdy. Dlatego po wyłączeniu auta jeszcze będzie wył. Martwił bym się dopiero wtedy, gdyby po dłuższej trasie piec jeszcze pracował, bo już wtedy musiałby się wyłączyć. Nie jestem w stanie dokładnie tego określić, ale mi trasa rzędu 20-30 km (bądź półgodzinne kręcenie siępo mieście) z reguły wystarcza do tego, aby piec się wyłączył i nie było go słychać po zgaszeniu auta. Nie jest to jednak jakąś regułą.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez MarekN » 11 gru 2010, 09:52

Podłączam się pod temat. Moje webasto przestało działać. Po przekręceniu kluczyka coś krótko "chroboli" pod maską, a potem zupełna cisza.. Brak jakiejkolwiek pracy. Po wymuszeniu z manipulatora też nic się nie dzieje. Bezpieczniki sprawdziłem. Ktoś ma jakiś pomysł?
MarekN
 

Postprzez dziara » 14 gru 2010, 18:23

Mam podobnie jak MarekN...
U mnie w ogóle nic nie słychać....chyba trzeba będzie podjechać do serwisu Webasto.. <płacze>
dziara
 

Postprzez Myjk » 29 sty 2011, 12:59

Wczoraj miałem dziwną sytuację z autem i webasto. CarPC mi się nie wyłączył (zapomniałem zamknąć automapę, która używa GPSa, który z kolei nie pozwala uśpić systemu) i przez 6h zjadł mi akumulator na tyle, że przy odpalaniu auta zresetowała się zmieniarka w radiu (czyli niedostateczny prąd). Naturalnie 30 min. przed odpaleniem działało sobie także webasto i grzało wnętrze (także w momencie uruchamiania silnika grzało). Odpalam. Silnik z ledwością zaskoczył ale zaskoczył, reset zmieniarki, chwila pracy i biały, przeraźliwie śmierdzący dym spod auta. Oczywiście webasto puściło bąka. Czy to przez ledwo ciągnący akumulator? Ja to widzę tak: webasto się wyłączyło, zresetowało, watewa, pompka cały czas pompowała paliwo do komory, zanim znowu się "rozpędziło" nadmiar paliwa w komorze poskutkował takim efektem? Nadmienię, że wcześniej nigdy nie miałem sytuacji gdy webasto dymiło.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez waltanick » 31 mar 2011, 18:12

Witam.Podepnę się pod temat.Parę dni temu odłączałem aku na chwilę i zaczęły się dziać dziwne rzeczy z webasto ( tak myślę <co?> )Mam tylko dogrzewacz. Otóż jak odpalam auto rano albo po dłuższym postoju (silnik zimny) słyszę głośne huczenie jak wentylator .Dźwięk dochodzi właśnie z okolicy webasta i trwa to około 1min i się wyłącza.Dzisiaj odpaliłem ziny silnik i to samo.Dodam,że było 16st więc to trochę dziwne.Czy odłączenie aku mogło to spowodować?Przedtem tego nie było.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez Tomasz90 » 9 kwi 2011, 11:47

Witam. Większość użytkowników forum pisze o swoim fabrycznym webasto w mazdach 6, a ja mam założone dodatkowo webasto (ogrzewanie postojowe) do swojej mazdy 3 z 2007 roku 1,6 benzyna 104 KM z pilotem Telestart T91. Ogrzewanie działało przez jakieś 2 miesiące i wszystko było ok, ale potem zaczęły się problemy. Po włączeniu webasto słychać wyraźnie że urządzenie działa, ale niestety nic nie dmucha do środka. Raz zdarzyło mi się tak, że na chwilę włączył się nawiew do środa a potem już ustał i słychać było tylko buczenie urządzenia. Za którymś kolejnym razem udało się że znów całkowicie działało z dmuchawą, ale na tym już się skończyło. Teraz jest już wiosna i zmieniłem tryb z ogrzewania na wentylację i również jest to samo. Załącza się urządzenie i nie chcę dmuchać do środka. Zmieniałem tryby nawiewu i to nic nie daje. Posiadam również w swojej mazdzie 3 automatyczną klimatyzację. Ma ktoś może pomysł co się mogło stać?
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 15:31
Posty: 16
Auto: Mazda 3 BK 2007, 1.6 benzyna + LPG

Postprzez kubsztyk » 18 wrz 2011, 23:23

Cześć. Dziś z ciekawości przy wyłączonym silniku i otwartej masce włączyłem webasto z kabiny. Wszystko fajnie, coś tam dmuchało z nawiewu, spod auta poleciał charakterystyczny dymek o zapachu świeczki, ale.. Po wyłączeniu ogrzewania (trwało to ok. 20s) słychać było, że chodzi pompka od płynu, ale zaczął wydobywać się dymek zza filtra powietrza.. Był on jakby coraz większy i zdaje mi się, że ustał wraz z wyłączeniem się pompki. Czy mógłby ktoś doradzić, z jakim podzespołem webasta może być problem i jak go rozwiązać?
Idą chłodne dni, zatem dogrzewacz może uruchomić się w każdej chwili przy niższej temperaturze, a nie chciałbym, żeby auto mi się zhajcowało.. Do czasu naprawy, chciałbym wyłączyć webasto, tzn. nie pozwolić mu się załączyć przy temp. < ~7 *C. Czy wyjęcie bezpiecznika w komorze silnika załatwi sprawę?
Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Grzyby » 18 wrz 2011, 23:51

Trzeba palnik wyczyścić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kubsztyk » 18 wrz 2011, 23:59

Dzięki Mariusz za szybką odpowiedź. Czyli zanieczyszczony palnik jest bezpośrednią przyczyną przedostawania się dymu na zewnątrz? Myślałem, że jedynym ujściem dla spalin jest ta mała rura wydechowa. A może wystąpiła jakaś nieszczelność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Grzyby » 19 wrz 2011, 15:13

Źle spala się ropa i stąd dym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Elmerwawa » 19 wrz 2011, 20:32

Panowie może mi ktoś z was wytłumaczyć jak wygląda uszkodzona komora spalania ? widać to na pierwszy rzut oka ? zamierzam wyczyścić moje padnięte webasto i ewentualnie wymienić co nie co jak by była taka potrzeba.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez qzym » 19 wrz 2011, 20:45

zasyfiałe sitko, nagar przy świecy- tak najczęściej to wygląda + ew. nadpalona uszczelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Elmerwawa » 20 wrz 2011, 08:56

spoko rozumiem że jest tam syf widziałem foty na forum jak ktoś czyścił, ale oprócz tego zdarzają się chyba jakieś uszkodzenia nie wiem sitko się wypala czy może coś innego, ogólnie mój piecyk tylko huczy więc raczej coś z nim jest nie tak.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez Grzyby » 20 wrz 2011, 09:43

Elmerwawa napisał(a):mój piecyk tylko huczy

To normalne (jeśli przy okazji grzeje).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6