Diagnostyka ECU
koledzy.czy błąd 16 czyli jak mniemam czujnik egr ma na coś konkretnego wpływ>dodam ze mam zaślepiony egr>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
panowie pomocy zamierzam odczytac kody bledow ale link z lista kodow nie dziala wiecie gdzie je znajde??? i jeszcze jedno mam cronosa i mam lampke check engine tzn ze ona mi wymroga bledy czy niezbedna jest dioda z rezystorem??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
Kody błędów:
viewtopic.php?f=97&t=92396
viewtopic.php?f=97&t=92396
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
no tak ale jak przetlumaczyc je na dziesiatkowe???
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
Witam. Posiadam Madzie Premacy 2002r. 2.0 Tddi 101km. Mam problem z odpalaniem. Sprawdziłem ecu i wyskoczyły mi dwa błędy : 8 i 129 (lub 29). Pomocy!!!!!!!!!!!!!1
-
cynass
mialem wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy.
przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.
Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?
bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?
a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.[/quote]mperatury.[/quote]
Cześć ,
Jak zrobiłeś że masz niskie obroty po czyszczeniu przepustnicy?
Mnie już diabli biorą . Reset robilem kilka razy czyli dłączenie aku i trzymanie hamulca 30sek. zwora w gniazdo . proba regulacji i nic minimalne obroty 1300/min. Zaworek pod przepustnicą działa , wymyty, śruba regulacji ta z góry wkręcona na max i czujnik (potencjometr)przepustnicy ustawiony zgodnie z manualem napiecia OK wg, tabeli. czunik (zderzak )zamkniętej przepustnicy działa poprawnie.
Czekam na sugestie
przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.
Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?
bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?
a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.[/quote]mperatury.[/quote]
Cześć ,
Jak zrobiłeś że masz niskie obroty po czyszczeniu przepustnicy?
Mnie już diabli biorą . Reset robilem kilka razy czyli dłączenie aku i trzymanie hamulca 30sek. zwora w gniazdo . proba regulacji i nic minimalne obroty 1300/min. Zaworek pod przepustnicą działa , wymyty, śruba regulacji ta z góry wkręcona na max i czujnik (potencjometr)przepustnicy ustawiony zgodnie z manualem napiecia OK wg, tabeli. czunik (zderzak )zamkniętej przepustnicy działa poprawnie.
Czekam na sugestie
-
remik 323 cba
frankiliki napisał(a):panowie pomocy zamierzam odczytac kody bledow ale link z lista kodow nie dziala wiecie gdzie je znajde??? i jeszcze jedno mam cronosa i mam lampke check engine tzn ze ona mi wymroga bledy czy niezbedna jest dioda z rezystorem??
Masz check engine – on prawdę Ci powie
Stronka z kodami rzeczywiście nie działa,ale jak już będziesz je znał to wpisz na Forum a na pewno Ci pomożemy
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Przekopałem forum i nic nie znalazłem więc postanowiłem napisać.
Mam ELM327 + przejściówkę na 17 pin ale nie łączy z żadnym programem.
Z tego co się dowiedziałem to żeby można było połączyć się z kompem trzeba mieć w wtyczce a maździe takie piny ja na rysunku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html jednak u mnie nie ma pinów BUS+/ BUS-. Mogę jakoś przerobić mój adapter żeby to działało?
Takie piny mam http://www.woitas.compnet.com.pl/piny.jpg
Pomożecie ?
Mam ELM327 + przejściówkę na 17 pin ale nie łączy z żadnym programem.
Z tego co się dowiedziałem to żeby można było połączyć się z kompem trzeba mieć w wtyczce a maździe takie piny ja na rysunku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html jednak u mnie nie ma pinów BUS+/ BUS-. Mogę jakoś przerobić mój adapter żeby to działało?
Takie piny mam http://www.woitas.compnet.com.pl/piny.jpg
Pomożecie ?
-
w0itas
Obawiam się, że niewiele więcej zrobisz z tym interfejsem poza odłożeniem go na półkę.
Popatrz czy masz gdzieś pod kierownicą typowe 16-pinowe złącze OBD-II (który to rok mazdy?) to podłacz się tam.
Jeśli nie masz to pozostaje Ci diagnostyka za pomocą diodki led lub szukanie kogoś, kto ma oryginalny tester mazdy.
Zauważ, że masz piny TEN i FEN a właśnie one służą do diagnostyki silnika kodami migowymi.
Popatrz czy masz gdzieś pod kierownicą typowe 16-pinowe złącze OBD-II (który to rok mazdy?) to podłacz się tam.
Jeśli nie masz to pozostaje Ci diagnostyka za pomocą diodki led lub szukanie kogoś, kto ma oryginalny tester mazdy.
Zauważ, że masz piny TEN i FEN a właśnie one służą do diagnostyki silnika kodami migowymi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam
Nie mogę odczytać błędów nagrałem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=nD_Ql34eyIw
tylko że w moim zestawie jest rezystor 750 Ohm i nie wiem czy to prawidłowo będzie działało no nic czekam na uwagi
Nie mogę odczytać błędów nagrałem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=nD_Ql34eyIw
tylko że w moim zestawie jest rezystor 750 Ohm i nie wiem czy to prawidłowo będzie działało no nic czekam na uwagi
- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
Rezystor taki też może być 
Ale tak trochę dziwnie to miga bo wygląda mi to na kody 03, 04, 19 i 69.
03 i 04 mówią o usterce związanej z aparatem zapłonowym
19 – jakoś nie widzę tego w rozpiskach kodów błędów
69 – coś z czujnikiem temperatury silnika, który załącza wentylator chłodnicy.
Odepnij akumulator na minutę przy włączonych np. światłach aby skasować błędy w sterowniku silnika.
Następnie przyłącz accu, spróbuj pare razy odpalić autko (wiem, że nie uda się jeśli uszk. jest aparat zapł.) a następnie dokonaj jeszcze raz odczytu kodów błędów.
P.S. ... a jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Ale tak trochę dziwnie to miga bo wygląda mi to na kody 03, 04, 19 i 69.
03 i 04 mówią o usterce związanej z aparatem zapłonowym
19 – jakoś nie widzę tego w rozpiskach kodów błędów
69 – coś z czujnikiem temperatury silnika, który załącza wentylator chłodnicy.
Odepnij akumulator na minutę przy włączonych np. światłach aby skasować błędy w sterowniku silnika.
Następnie przyłącz accu, spróbuj pare razy odpalić autko (wiem, że nie uda się jeśli uszk. jest aparat zapł.) a następnie dokonaj jeszcze raz odczytu kodów błędów.
P.S. ... a jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok wielkie dzięki
Błędy na pewno skasuje jak odpalę Madzie
Myślę że będę musiał wybrać się z autem do jakiegoś mechanika bądź elektryka. Nie chce na razie w ciemno kupować aparatu ale jak trzeba będzie to nie ma innego wyjścia.
Jeszcze mam takie pytanie czy jeżeli aparat jest uszkodzony to czy można go jakoś regenerować bądź wymienić jakąś część, bo używki zaczynają się od 350 a o nowym to nawet nie myślę
Myślę że będę musiał wybrać się z autem do jakiegoś mechanika bądź elektryka. Nie chce na razie w ciemno kupować aparatu ale jak trzeba będzie to nie ma innego wyjścia.
Jeszcze mam takie pytanie czy jeżeli aparat jest uszkodzony to czy można go jakoś regenerować bądź wymienić jakąś część, bo używki zaczynają się od 350 a o nowym to nawet nie myślę
- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
michalszarpak napisał(a):Błędy na pewno skasuje jak odpalę Madzie
Odłącz akumulator, przytrzymaj np. naciśnięty hamulec przez pół minuty i ..... błędy będziesz miał skasowane bez konieczności uruchamiania silnika
Regeneracji na pewno podlega izolacja cewki zapłonowej ale u Ciebie albo zdechł moduł albo czujnik halla.
Niestety nie wiem czy uszkodzone elementy aparatu zapłonowego są gdzieś do kupienia w rozsądnych pieniążkach.
Jeśli faktycznie to tylko moduł zapłonu to jak znam życie to znalazłby się jakiś elektryk, który zaadaptowałby do tego celu moduł z innego pojazdu nawet umieszczając go na zewnątrz aparatu
Pozostaje tylko kwestia czy komuś się zechciałoby robić taką "rzeźbę"?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
słuchajcie gdzie w ogóle można zakupić tester do Mazdy
i jakie to koszta??
czy w 323 bg jest odb I czy II
czy w 323 bg jest odb I czy II
- Od: 13 kwi 2008, 14:56
- Posty: 408
- Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
- Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Mundek – masz u siebie OBD-I a najtańszym testerem jest lampka LED.
Oryginalny tester mazdowski może gdzieś trafisz za zapewne spooore pieniążki.
Oryginalny tester mazdowski może gdzieś trafisz za zapewne spooore pieniążki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E
Panowie mam następujący problem z moją mazdą 323BG 1.3 8v. Podłączam wszystko wg schematu (gniazda FEN-B+,GND-TEN...) przełączam na zapłon i dioda zapala się na ok 2sekundy, gaśnie na sekundę po czym zapala się na staę i już wogóle nie gaśnie dopóki nie wyłączę zapłonu. Co to może oznaczać?
Bardzo proszę o pomoc
Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?
Bardzo proszę o pomoc
Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki