Diagnostyka ECU

Postprzez lukelis » 29 sie 2011, 19:52

tak włączają się tzn jeden sie włącza – stojąc przodem do samochodu ten po prawej stronie.

czy czujnik położenia wału może powodować takie zachowanie się silnika?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2010, 21:47
Posty: 12
Skąd: Grudziądz

Postprzez HOGUM » 31 sie 2011, 16:04

koledzy.czy błąd 16 czyli jak mniemam czujnik egr ma na coś konkretnego wpływ>dodam ze mam zaślepiony egr>
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez frankiliki » 6 wrz 2011, 10:47

panowie pomocy zamierzam odczytac kody bledow ale link z lista kodow nie dziala wiecie gdzie je znajde??? i jeszcze jedno mam cronosa i mam lampke check engine tzn ze ona mi wymroga bledy czy niezbedna jest dioda z rezystorem??
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez cbr » 6 wrz 2011, 11:27

2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez frankiliki » 6 wrz 2011, 12:53

no tak ale jak przetlumaczyc je na dziesiatkowe???
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez cynass » 7 wrz 2011, 08:14

Witam. Posiadam Madzie Premacy 2002r. 2.0 Tddi 101km. Mam problem z odpalaniem. Sprawdziłem ecu i wyskoczyły mi dwa błędy : 8 i 129 (lub 29). Pomocy!!!!!!!!!!!!!1
cynass
 

Postprzez remik 323 cba » 8 wrz 2011, 21:04

mialem wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy.

przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.

Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?

bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?

a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.[/quote]mperatury.[/quote]


Cześć ,
Jak zrobiłeś że masz niskie obroty po czyszczeniu przepustnicy?
Mnie już diabli biorą . Reset robilem kilka razy czyli dłączenie aku i trzymanie hamulca 30sek. zwora w gniazdo . proba regulacji i nic minimalne obroty 1300/min. Zaworek pod przepustnicą działa , wymyty, śruba regulacji ta z góry wkręcona na max i czujnik (potencjometr)przepustnicy ustawiony zgodnie z manualem napiecia OK wg, tabeli. czunik (zderzak )zamkniętej przepustnicy działa poprawnie.
Czekam na sugestie
remik 323 cba
 

Postprzez zibi626 » 9 wrz 2011, 14:03

frankiliki napisał(a):panowie pomocy zamierzam odczytac kody bledow ale link z lista kodow nie dziala wiecie gdzie je znajde??? i jeszcze jedno mam cronosa i mam lampke check engine tzn ze ona mi wymroga bledy czy niezbedna jest dioda z rezystorem??



Masz check engine – on prawdę Ci powie ;)

Stronka z kodami rzeczywiście nie działa,ale jak już będziesz je znał to wpisz na Forum a na pewno Ci pomożemy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez w0itas » 10 wrz 2011, 12:44

Przekopałem forum i nic nie znalazłem więc postanowiłem napisać.
Mam ELM327 + przejściówkę na 17 pin ale nie łączy z żadnym programem.
Z tego co się dowiedziałem to żeby można było połączyć się z kompem trzeba mieć w wtyczce a maździe takie piny ja na rysunku http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html jednak u mnie nie ma pinów BUS+/ BUS-. Mogę jakoś przerobić mój adapter żeby to działało?
Takie piny mam http://www.woitas.compnet.com.pl/piny.jpg
Pomożecie ?
w0itas
 

Postprzez Marek 161BD081 » 13 wrz 2011, 14:47

Obawiam się, że niewiele więcej zrobisz z tym interfejsem poza odłożeniem go na półkę.
Popatrz czy masz gdzieś pod kierownicą typowe 16-pinowe złącze OBD-II (który to rok mazdy?) to podłacz się tam.
Jeśli nie masz to pozostaje Ci diagnostyka za pomocą diodki led lub szukanie kogoś, kto ma oryginalny tester mazdy.
Zauważ, że masz piny TEN i FEN a właśnie one służą do diagnostyki silnika kodami migowymi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez smile » 13 wrz 2011, 20:35

Masz niestety OBD I i albo migowym albo pod tester Mazdowy z wtykiem właśnie OBD I. Niczym uniwersalnym nie dasz rady.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez michalszarpak » 16 wrz 2011, 11:26

Witam

Nie mogę odczytać błędów nagrałem filmik
http://www.youtube.com/watch?v=nD_Ql34eyIw

tylko że w moim zestawie jest rezystor 750 Ohm i nie wiem czy to prawidłowo będzie działało no nic czekam na uwagi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 17 wrz 2011, 11:22

Rezystor taki też może być ;)
Ale tak trochę dziwnie to miga bo wygląda mi to na kody 03, 04, 19 i 69.
03 i 04 mówią o usterce związanej z aparatem zapłonowym
19 – jakoś nie widzę tego w rozpiskach kodów błędów :(
69 – coś z czujnikiem temperatury silnika, który załącza wentylator chłodnicy.

Odepnij akumulator na minutę przy włączonych np. światłach aby skasować błędy w sterowniku silnika.
Następnie przyłącz accu, spróbuj pare razy odpalić autko (wiem, że nie uda się jeśli uszk. jest aparat zapł.) a następnie dokonaj jeszcze raz odczytu kodów błędów.

P.S. ... a jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalszarpak » 17 wrz 2011, 11:54

Ok wielkie dzięki :) Błędy na pewno skasuje jak odpalę Madzie

Myślę że będę musiał wybrać się z autem do jakiegoś mechanika bądź elektryka. Nie chce na razie w ciemno kupować aparatu ale jak trzeba będzie to nie ma innego wyjścia.

Jeszcze mam takie pytanie czy jeżeli aparat jest uszkodzony to czy można go jakoś regenerować bądź wymienić jakąś część, bo używki zaczynają się od 350 a o nowym to nawet nie myślę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 17 wrz 2011, 12:21

michalszarpak napisał(a):Błędy na pewno skasuje jak odpalę Madzie

Odłącz akumulator, przytrzymaj np. naciśnięty hamulec przez pół minuty i ..... błędy będziesz miał skasowane bez konieczności uruchamiania silnika :D

Regeneracji na pewno podlega izolacja cewki zapłonowej ale u Ciebie albo zdechł moduł albo czujnik halla.
Niestety nie wiem czy uszkodzone elementy aparatu zapłonowego są gdzieś do kupienia w rozsądnych pieniążkach.
Jeśli faktycznie to tylko moduł zapłonu to jak znam życie to znalazłby się jakiś elektryk, który zaadaptowałby do tego celu moduł z innego pojazdu nawet umieszczając go na zewnątrz aparatu :D
Pozostaje tylko kwestia czy komuś się zechciałoby robić taką "rzeźbę"?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mundek84 » 18 wrz 2011, 18:42

słuchajcie gdzie w ogóle można zakupić tester do Mazdy ?? i jakie to koszta??
czy w 323 bg jest odb I czy II
Obrazek
Była Mazda 323 BG 1.3 16v 1991r. LX
Była Mazda 323f BG 1.6 16v 1993r. GLX
Była BMW 316i Touring e30 1993r.
była Mazda 323 BG 1.6 16v 1993r. GLX
Jest Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.
Jest Audi A3 1.9TDI 1999r.

Mazda zoom zoom bezcenne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 14:56
Posty: 408
Skąd: Radom/Wrocław/Słupsk
Auto: Ford Mondeo MkII Kombi 1.9 TD Ghia 2000r.

Postprzez Marek 161BD081 » 18 wrz 2011, 20:33

Mundek – masz u siebie OBD-I a najtańszym testerem jest lampka LED.
Oryginalny tester mazdowski może gdzieś trafisz za zapewne spooore pieniążki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez D4NI3L » 27 wrz 2011, 12:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Jasiu19 » 30 wrz 2011, 14:23

Czy jest mi ktoś w stanie pomóc co to są za błędy? z góry dzięki ponieważ sam nie dałem rady rozszyfrować ich :/
http://www.youtube.com/watch?v=VyVfa3iI28E
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez pawcio1017 » 1 paź 2011, 00:38

Panowie mam następujący problem z moją mazdą 323BG 1.3 8v. Podłączam wszystko wg schematu (gniazda FEN-B+,GND-TEN...) przełączam na zapłon i dioda zapala się na ok 2sekundy, gaśnie na sekundę po czym zapala się na staę i już wogóle nie gaśnie dopóki nie wyłączę zapłonu. Co to może oznaczać?
Bardzo proszę o pomoc :(

Dodam, że mam też problem z pompą paliwa (chodzi cały czas na przekręconym zapłonie) i mechanik wstępnie stwierdził, że może być właśnie coś z komputerem. Wie ktoś coś na ten temat?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki