Problemy z układem ABS (626 GE)
Witam.
Szukając odpowiedzi na moj problem natknąłem sie na ten temat.
Jakieś 3 miesiące temu zaczęły się moje problemy z ABS'em. Objawiało się to tym, że w przypadkowym momencie zapalała się kontrolka ABS. Po przejechaniu kilkunastu a czasami kilkudziesięciu kilometrów gasła na jakiś czas. Ostatni miesiąc świeciła się praktycznie cały czas a następnie zgasła (aż do dzisiaj).
Postanowiłem odczytać kody błędów ABS – kontrolka pokazuje kody 12,13,14 czyli uszkodzone czujniki obrotów koła (od strony LP,LT,PT). Próba kasowania błędów przez odpięcie minusowej klemy zakonczyła się niepowodzeniem, błędy pozostały. Postanowiłem (mimo że kontrolka ABS sie nie świeciła ale wiedziałem o błędach) pojechać do znajomego który ma kanał i zobaczyć co jest z tymi czujnikami. Po drodze dokonałem testu praktycznego ABS. ABS nie działał, koła blokowały się i po tej próbie znowu zaświeciła się kontrolka ABS).
Dokonałem pomiaru rezystancji czujnika po wyjęciu wtyczek w komorze silnika – rezystancja obydwu czujników jest na poziomie 1,4kohm czyli OK. Po przełączeniu multimetru na zakres napięciowy (mV) i obrocie kołami indukowały się jakieś małe napięcia czyli czujniki przednie są sprawne. Przekaznik ABS R4 sprawny, Bezpiecznik ABS sprawny.
Moje pytanie:
1) gdzie znajde wtyczki [jakich?] czujników aby pomierzyć czy są sprawne
2) gdzie znajduje się sterownik ABS?
3) Czy to możliwe aby 3 czujniki uległy awarii?
Prosze o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu
Mazda 626 GE 1,8 16v DOHC 1995r
Szukając odpowiedzi na moj problem natknąłem sie na ten temat.
Jakieś 3 miesiące temu zaczęły się moje problemy z ABS'em. Objawiało się to tym, że w przypadkowym momencie zapalała się kontrolka ABS. Po przejechaniu kilkunastu a czasami kilkudziesięciu kilometrów gasła na jakiś czas. Ostatni miesiąc świeciła się praktycznie cały czas a następnie zgasła (aż do dzisiaj).
Postanowiłem odczytać kody błędów ABS – kontrolka pokazuje kody 12,13,14 czyli uszkodzone czujniki obrotów koła (od strony LP,LT,PT). Próba kasowania błędów przez odpięcie minusowej klemy zakonczyła się niepowodzeniem, błędy pozostały. Postanowiłem (mimo że kontrolka ABS sie nie świeciła ale wiedziałem o błędach) pojechać do znajomego który ma kanał i zobaczyć co jest z tymi czujnikami. Po drodze dokonałem testu praktycznego ABS. ABS nie działał, koła blokowały się i po tej próbie znowu zaświeciła się kontrolka ABS).
Dokonałem pomiaru rezystancji czujnika po wyjęciu wtyczek w komorze silnika – rezystancja obydwu czujników jest na poziomie 1,4kohm czyli OK. Po przełączeniu multimetru na zakres napięciowy (mV) i obrocie kołami indukowały się jakieś małe napięcia czyli czujniki przednie są sprawne. Przekaznik ABS R4 sprawny, Bezpiecznik ABS sprawny.
Moje pytanie:
1) gdzie znajde wtyczki [jakich?] czujników aby pomierzyć czy są sprawne
2) gdzie znajduje się sterownik ABS?
3) Czy to możliwe aby 3 czujniki uległy awarii?
Prosze o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu
Mazda 626 GE 1,8 16v DOHC 1995r
- Od: 1 sty 2005, 19:29
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 626 GE 1.8 16v 1995r 187kkm
Dziękuje koledze noxes za pomoc. Problem rozwiązany. ABS Działa jak należy.
Wtyczki czujników obrotów koła znalazłem pod tapicerką w komorze bagażnika. Zmierzyłem rezystancje w jednym było 1,4kohm (czyli tak jak w przednich dwóch czujnikach) natowias w jednym było1,9kohm. Czy to oznacza że zbliża się jego koniec i należy go wymienić?
Reakcja na miliwoltomierzu była prawidłowa – pojawiały się indukowane impulsy podczas ruchu kołami.
Błędy skasowalem przez szybkie wciskanie hamulca w trybie diagnostycznym.
Zauważyłem także że pierwsze 10 wciśnieć hamulca powoduje "cykanie" przekaźnikami i kasuje błedy a dalsze dziesięciokrotne wciśniecie załącza na chwile jakiś silniczek (podejrzewam że to z pompy ABS – jeżeli nie z ABS to z czego?).
Po jeździe próbnej (okolo 5km) i intensywnym hamowaniu na drodze szutrowej ABS działał prawidłowo.
Po powrocie ponowny odczyt w trybie diagnostycznym nie wykazywał błędów. Dziękuje jeszcze raz koledze noxes za pomoc.
Wtyczki czujników obrotów koła znalazłem pod tapicerką w komorze bagażnika. Zmierzyłem rezystancje w jednym było 1,4kohm (czyli tak jak w przednich dwóch czujnikach) natowias w jednym było1,9kohm. Czy to oznacza że zbliża się jego koniec i należy go wymienić?
Reakcja na miliwoltomierzu była prawidłowa – pojawiały się indukowane impulsy podczas ruchu kołami.
Błędy skasowalem przez szybkie wciskanie hamulca w trybie diagnostycznym.
Zauważyłem także że pierwsze 10 wciśnieć hamulca powoduje "cykanie" przekaźnikami i kasuje błedy a dalsze dziesięciokrotne wciśniecie załącza na chwile jakiś silniczek (podejrzewam że to z pompy ABS – jeżeli nie z ABS to z czego?).
Po jeździe próbnej (okolo 5km) i intensywnym hamowaniu na drodze szutrowej ABS działał prawidłowo.
Po powrocie ponowny odczyt w trybie diagnostycznym nie wykazywał błędów. Dziękuje jeszcze raz koledze noxes za pomoc.
- Od: 1 sty 2005, 19:29
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 626 GE 1.8 16v 1995r 187kkm
Witam dzisiaj chciałem sprawdzic kody ABSu (od jakiegoś czasu zaczeła sie swiecić kontrolka) podłaczyłem wszystko jak nalerzy w złaczu diagnostycznym, pzekrecam kluczyk a tu
dioda swiecim sie cały czas nie pokazuje błędów. po odpaleniu dioda gasnie...
ćo moze byc? ćhyba ze cos zle podłączyłem

ćo moze byc? ćhyba ze cos zle podłączyłem
- Od: 12 maja 2011, 12:18
- Posty: 13
- Skąd: Łęczyca
- Auto: MAZDA 626 1.8 GE 1997r
lukasz_26 napisał(a):faktycznie podłączyłem tak jak napisałes i wyskoczył błąd 13 -cujnik obrotu koła pray tył
Sprawdź jego połączenie tzn kostkę czujnika i oporność, byc może coś nie łączy
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Czołem!
A ja mam takie trochę nietypowe pytanko częściowo dotyczące ABS-u. Chodzi o to że przez moje niedopatrzenie założyłem przegub zewnętrzny bez pierścienia ABS-u. Tu pytanko czy próbował ktoś może ściągać go ze starego przegubu. Jeden gość mi powiedział że na gorąco da się zbić
A ja mam takie trochę nietypowe pytanko częściowo dotyczące ABS-u. Chodzi o to że przez moje niedopatrzenie założyłem przegub zewnętrzny bez pierścienia ABS-u. Tu pytanko czy próbował ktoś może ściągać go ze starego przegubu. Jeden gość mi powiedział że na gorąco da się zbić
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Da się go zbić. Nieraz schodzi bez grzania, a nieraz w ogóle nie zejdzie. Najlepiej go wyczyścić szczotką drucianą polać odrdzewiaczem, poczekać dzień i spróbować zbić na zimno.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Da się go zbić. Nieraz schodzi bez grzania, a nieraz w ogóle nie zejdzie. Najlepiej go wyczyścić szczotką drucianą polać odrdzewiaczem, poczekać dzień i spróbować zbić na zimno.
zawsze przekładam pierścienie na "zimno".
fakt:dobrze odczyścić szczotą,podlać i konkretny strzał,musi zejść.
grzać się nie powinno(zmiana struktury magnetycznej stali)
Witam, u mnie w Mazda 626 GE 94 rok diagnoza czujnik tył prawy do wymiany – tylkmo gdzie to można kupić – orginał 1300zł. Czy macie namiar gdzie takowy czujnik kupić? Słyszałem od mojego mechanika że używanego nie ma sensu kupowac ponieważ ta czesc trudno zdemontowac zeby jej nie uszkodzic. Czy jest taka prawdopodobienstwo ze jak robili mi tyl zawieszenia ze mogli ten czujnik naruszyc ze jest zepsuty i świeci sie kontrolka abs-u.
- Od: 27 maja 2007, 15:40
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 GE
Witam.
Przed miesiącem pisałem o moich problemach z ABS. Skasowałem wtedy błędy, sprawdziłem rezystancje czujnikiów i lewym tylnym czujniku wynosiła ona około 1,9kohm (w pozostałych trzech 1,4kohm). Podejrzany czujnik dawał jednak impulsy przy obrocie kołem. Postanowiłem troche pojeździć i zobaczyć co będzie się dalej dziać. Po przejechaniu około 1000km kontrolka ABS sporadycznie sie włączała na czas 3 lub 4 dni a następnie gasła. Ponowny odczyt błędów wskazywał błędy o kodzie 1-4 i 1-5.
Mam zamiar zakupić nowy czujnik i wymienić go.
Czy czujnik o symbolu 75E3003 (B25D-43-72YB) będzie pasował do mojej mazdy 626 1.8 16V r95?
Czy wymiana jest jakaś skomplikowana i na co zwrócić uwagę podczas wymiany?
Może ktoś by mógł krótko opisać wymianę czujnika albo jest jakaś fotorelacja?
Dziękuje za porady i pozdrawiam.
Przed miesiącem pisałem o moich problemach z ABS. Skasowałem wtedy błędy, sprawdziłem rezystancje czujnikiów i lewym tylnym czujniku wynosiła ona około 1,9kohm (w pozostałych trzech 1,4kohm). Podejrzany czujnik dawał jednak impulsy przy obrocie kołem. Postanowiłem troche pojeździć i zobaczyć co będzie się dalej dziać. Po przejechaniu około 1000km kontrolka ABS sporadycznie sie włączała na czas 3 lub 4 dni a następnie gasła. Ponowny odczyt błędów wskazywał błędy o kodzie 1-4 i 1-5.
Mam zamiar zakupić nowy czujnik i wymienić go.
Czy czujnik o symbolu 75E3003 (B25D-43-72YB) będzie pasował do mojej mazdy 626 1.8 16V r95?
Czy wymiana jest jakaś skomplikowana i na co zwrócić uwagę podczas wymiany?
Może ktoś by mógł krótko opisać wymianę czujnika albo jest jakaś fotorelacja?
Dziękuje za porady i pozdrawiam.
- Od: 1 sty 2005, 19:29
- Posty: 7
- Skąd: Rybnik
- Auto: 626 GE 1.8 16v 1995r 187kkm
Fotorelacja jest co prawda od GF ale to to samo – viewtopic.php?f=125&t=125033
- Od: 20 cze 2008, 11:17
- Posty: 331
- Skąd: Lublin/Turka
- Auto: 626 GH 2.2 163km
jarek705 napisał(a):Sprawdze jutro po pracy jak zdąże ale na wydaje mi się że 15, chyba że coś źle odczytałem. Licznik działa prawidłowo, jedyne co to pare dni temu podświetlenie licznika mi zbuntowało się bo słabo świecie, pewnie jedna dioda się spaliła ale to nie ma żadnego znaczenia
Uporałeś się może z problemem? U mnie analogiczna sytuacja, najpierw błędy 11,12,13,14. Po skasowaniu błędów ABS pojawia się jedynie błąd 15. Po ponownym skasowaniu od razu wywala błąd 15 i tak w kółko.
Licznik/prędkościomierz działa bez zarzutu. Jakieś pomysły? Pozdrawiam.
- Od: 9 sty 2009, 12:17
- Posty: 13
- Auto: Xedos 6 2.0 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6