Bardzo wysokie spalanie – BK 2.0 150km 2006r ( rozwiązanie – wymiana sondy lambda )

Postprzez -Walu$- » 15 wrz 2011, 13:56

Elektromechanik rowniez potwierdzil,ze do 2500rpm auto nie jedzie prawidlowo.
Dzwonilem do Jaksa,powiedzieli,ze nie wiedza co moze byc,nie spotkali sie z takimi problemami...Wolalem zadzwonic,niz jechac tracic dzien/dwa przez ktore mogliby nic i tak nie wskorac..

Dano mi numer do jakiegos elektro mechanika,ktory jest najlepszy w kraju w kwestii electro w mazdach(od jednego w lodzi dzis odbieram auto..i dupa).Zadzwonilem,nie wiedza co moze byc i powiedzieli zebym przyjechal,ale wg.mnnie to strata czasu,byl juz podlaczany do 6 kompow i kazdy mowil,ze wszedzie jest ok.Zrobie 150km,strace duzo czasu,auto podlacza popatrza i znow moge uslyszec,ze nie wiadomo,a przyczyna moze byc po stronie jakiejs czesci mechanicznej.Powoli sie poddaje i mysle o sprzedaniu auta...
No bo co..dam do serwisu,rozbiora mu bebechy,potrzymaja 2 dni a ja za robocizne zaplace jakies 600zl..nie wiadomo czy dojda co jest nie tak.

Ostatnio zebralem wszystkie info i przyczyny jakich kolwiek szarpan w autach,o ktorych pisano tu na forum i innych:
-uklad zaplonowy
-wtryski
-pompa paliwa
-zawor wolnych obrotow
-cewka paliwa
-silniczek krokowy
-brudny filtr powietrza
-zle ustawienie zaplonu
-bledy czujnika temp.silnika zalewaja..
Objawy:auto w granicach 2 tys zle reaguje na gaz,dlawi sie,szarpie,na wolnych obrotach na zimym silniku obroty faluja,spalanie jest za wysokie.
I Badz tu pan madry i wiedz co robic,5 wizyt w warsztatach japoncow plus elektromechanik...i dalej w kropce.

<co?> :(
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez cbr » 15 wrz 2011, 15:14

Jedź do Jaksy i tyle, jeżeli żadnym multimechanik nie znalazł nic to nie znaczy, że nic nie ma. A jeżeli Jaksa twierdzi, że nie ma pojęcia co to może być, to się przejedzie, przejrzą sami dokładnie i powinni coś odkryć, co dolega twojemu samochodowi.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Grucha » 15 wrz 2011, 15:27

Czy ktorys z mechanikow sprawdzal przebieg pracy sondy lambda? czy tylko sprawdzali bledy ?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2011, 15:44

znając życie i chęć zarobku oraz jak wyczują że ktoś nie bardzo wie o co chodzi to błędy tylko sprawdzają. Na elm327 da się w miarę dokładnie sprawdzić pracę sondy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grucha » 15 wrz 2011, 15:51

lukaszm napisał(a):Na elm327 da się w miarę dokładnie sprawdzić pracę sondy?


Oczywiscie ELm327+Scan XL

26/09 bede w okolicach Lodzi moge zerknac
Grucha
 

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2011, 16:04

gdybym wiedział ;/ we wtorek byłem w łodzi mam scan xl z dodatkiem mazdy
kristofc a jak rozpoznać że jest źle? Jakie parametry powinny być poprawne i jak to testować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grucha » 15 wrz 2011, 16:08

Najprosciej jest wejsc w wykresy kliknac Nagraj i zobaczyc czy sonda pracuje w sinusoidzie 0-1V

Pozdr
Grucha
 

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2011, 16:12

silnik ma pracować na wolnych obrotach czy dodawać gazu ewentualnie w czasie jazdy to badać?

w 2.0 nie ma linki gazu tylko jest elektronika można ona świruje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Grucha » 15 wrz 2011, 16:13

Rozgrzany na wolnych obrotach

Pozdr
Grucha
 

Postprzez -Walu$- » 15 wrz 2011, 17:14

Wrocilem od elektromechanika i jestem zalamany.. :( rozpier****ł auto juz do reszty,albo ja zeswirowalem.Pozniej czeka mnie podroz po odzyskanie 150zl.
Pytania:
-Czy wasz pedal gazu wzgledem pedala hamulca jest na rowno czy jest moze wcisniety tak do polowy wzgl.hamulca.Wiem jak trzymalem noge na gazie..teraz gaz ma krotki skok i jest wcisniety w podloge,nie bylo tak,albo zwariowalem.Wiem jak ruszalem,ze z gamulca musialem jeszcze cofnac stope lekko zeby gaz wcisnac
-Hamulec zrobil sie jakis mniej czuly,taki mulowaty..
-Jadac na 1 jakies 25km/h odpuszczem gaz i auto naprawde zdecydowanie zaczyna zwalniac,jakbym naciskal sobie hamulec,on twierdzi,ze to normalne hamowanie silnikiem..a tak nie bylo napewno,bo hamuje dosc mocno i zwalnia bardzo szybko a potem sie toczy na tej jedynce jakims 1km/h... no masakra!
-Auto jak szarpalo tak szarpie,z tym,ze jezdzi teraz jakby mialo 80km,nie ma mocy w ogole,jest zamulone strasznie
Rece mi opadly i brak mi slow,a sk....n jak nie odda kasy bedzie czuc podeszwe buta na twarzy.

Facet twierdzi,ze czyscil tylko kable od zaworow,bo byly brudne i spr elektronike.
Auto jest w 3x gorszym stanie niz bylo,umawiam sie do jaksa,nie mam wyboru,niech go rozloza na 500000 czesci i zrobia tak,zeby byl taki jak powinien.

Jakby ktos byl z lodzi z taka sama mazda z checia sie umowie,zeby spr jak to wszystko wyglada i jezdzi w innej(dobrej)sztuce i pokazal jak jest z moja,oddam za wache...
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2011, 17:31

sprawdzałeś przy zakupie to auto w jakimś ASO? Napisz do memberlist.php?mode=viewprofile&u=19286 podaj mu nr VIN niech Ci podeśle informacje co było robione przy aucie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez -Walu$- » 15 wrz 2011, 18:04

ASO sie nie dotykalo...bylem u elektromechanika poleconego przez serwis OBZUN w lodzi na ulicy lublinek 62.
Jestem zalamany... :( rozpier****ł auto juz do reszty,albo ja zeswirowalem.Pozniej czeka mnie podroz po odzyskanie 150zl.
Pytania:
-Czy wasz pedal gazu wzgledem pedala hamulca jest na rowno czy jest moze wcisniety tak do polowy wzgl.hamulca.Wiem jak trzymalem noge na gazie..teraz gaz ma b.krotki skok i jest wcisniety w podloge wzgledem tego jak byl wczesniej(na rowni z innymi pedalami),nie bylo tak,albo zwariowalem.Wiem jak ruszalem,ze z hamulca musialem jeszcze cofnac stope lekko zeby gaz wcisnac(na tyle gleboko siedzi,ze ledwo stope pod spod wciskam)nie wiem moze jakas pompe ruszal czy cos sie zapowietrzylo,zielonego pojecia nie mam..moze ktos ma foto swoich pedalow?
-Hamulec zrobil sie jakis mniej czuly,taki mulowaty..
-Auto jak szarpalo tak szarpie,z tym,ze jezdzi teraz jakby mialo 80km,nie ma mocy w ogole,a zwlaszcza w dole,tak do 2500obrotow,wczesniej od 1000 na 1 i 2 gaz dawalem to petarda byla,teraz jest duzo slabiej,jest zamulone strasznie
Rece mi opadly i brak mi slow

Facet twierdzi,ze czyscil tylko kable od zaworow,bo byly brudne i spr elektronike.
Auto jest w 3x gorszym stanie niz bylo,umawiam sie do jaksa,nie mam wyboru,niech go rozloza na 500000 czesci i zrobia tak,zeby byl taki jak powinien.

Jakby ktos byl z lodzi z taka sama mazda z checia sie umowie,zeby spr jak to wszystko wyglada i jezdzi w innej(dobrej)sztuce i pokazal jak jest z moja,oddam za wache...

Teraz Jadac na 1 jakies 25km/h odpuszczem gaz i auto naprawde zdecydowanie zaczyna zwalniac,tak jakby jakos lekko hamulec byl naciskany,on twierdzi,ze to normalne hamowanie silnikiem..a tak nie bylo napewno,bo hamuje dosc mocno i zwalnia bardzo szybko a potem sie toczy na tej jedynce jakies 3km/h... nie wiem czy to normalne?!sadzilem,ze przy malej predkosci jak puszcze sprzeglo na 1 biegu auto po chwili zgasnie....najlepiej jakby dzialanie tych pedalow i ich czucie sprawdzil inny uzytkownik 3.

Jest jeden PLUS-popilowalem auto i spalanie 11.8(szok!!!)kilka litrow mniej niz wczesniej wykazywal,sprawdze czy nie zrobil mi Trip Compa na -15,albo po prostu zmniejszyl ilosc mieszanki czy cos i dlatego auto teraz takie mulowate bez fajerwerkow 150km...

Zastanawiam sie teraz czy jechac z tym do Jaksa,inwestowac w paliwo na 2 auta i zostawic je im,czy udac sie na Tomaszowska w lodzi do serwisu,ktory sporo osob poleca.Tak,zeby sprawdzono wszystko i znaleziono przyczyne,fachowo i nie za fortune oraz zeby osoba robioca to,dobrze znala to auto.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez artureck » 15 wrz 2011, 19:55

Słuchaj, dziesięciu gości mówi ci "jedź do Jaksy", a ty szukasz dwudziestu powodów, żeby tam nie jechać. Po drodze zaliczasz jakieś przypadkowe warsztaty i denerwujesz się, że nikt nie potrafi ci pomóc. Umów się tak, żebyś przyjechał rano i został na miejscu, jeśli to tylko możliwe. Zaoszczędziłbyś na paliwie do drugiego auta i zyskał trochę spokoju, skoro to warsztat polecany przez tylu forowiczów. Rozmawiałem z jednym kolegą o twoich objawach. Powiedział, że w silniku jest mechanizm regulacji zmiennych faz rozrządu i może to on szwankuje. Nie wiem, czy dobrze to nazwałem, bo z mechaniki nie jestem orłem.
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez lukaszm » 15 wrz 2011, 20:07

auto jeśli nie będzie rozgrzane czyli będzie jechało na ssaniu więc mimo puszczonego pedału gazu samo będzie ciągnęło do przodu i nie zgaśnie ale to tylko dopóki się ssanie nie wyłączy


ja obstawiam sonde lub przepływomierz w ogóle rano auto ci gaśnie przy 1 odpalaniu?

Nie ma na forum kogoś z Łodzi z Elm327 żeby się spotkać z chłopakiem i sprawdzić czy ta sonda jest ok... wystarczy obserwować wykres przez parę minut...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez -Walu$- » 15 wrz 2011, 20:41

Wiesz co...auto napewno bylo rozgrzane...jade na 1 puszczam pedaly w moment zwalnia do kilku km i jedzie sobie,nie gasnie,nie wiem moze tak ma kazde auto,ale z tego co wiem,to raczej jak na 1 spadna obroty to puszczenie sprzegla powoduje odciecie zaplonu.
Pojade do Jaksy,skoro stracilo moc,szarpie i pare innych dziwnych rzeczy to chlopaki beda raczej wiedziec co sie moze dziac.Oby pomogli..Po telefonie kazali kupic potencjometr lub pedal gazu nowy,bo nie maja tego i dopiero przyjechac.Ogolem wrazenie srednie,malo sympatycznie sie rozmawialo,ale to tylko moja opinia,wazne jak robia..
Teraz auto jezdzi jak Honda City z 100konnym silnikiem,doslownie..
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez LookR » 17 wrz 2011, 13:27

Również polecam Ci wizytę u Jaksy. Tak, jak napisał przedmówca – wyjedz rano z domu tak, abyś bym jak Jarek otwiera warsztat. W ciągu dnia powinni zdiagnozować problem Twojego auta, a po południu/wieczorem z "bananem na ustach" wrócisz do domu.
Przeczytałem Twoje posty i tak się zastanawiam, czy Twoje auto nie jest czasami z USA?
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Grzegorz K » 17 wrz 2011, 15:39

Nie rozumiem twojego problemu Walus. Z Łodzi do Wawy jest jakieś 140km, ile pieniędzy stracisz jadąc na 2 auta ?? Kupując M3 150KM musiałeś się chyba liczyć z wydatkami na paliwo. Z drugiej strony jak pojedziesz sam, okaże się, że nie zrobią tego od razu to zawsze pozostają jakieś inne środki transportu na powrót jak PKP czy PKS. Wiem, że to bardzo kiepska perspektywa (sam jak wracam z pracy PKS 10km jak np. poprzednie auto padło to mnie szlak trafiał), ale skoro tylu magików nic nie poradziło to czas na półśrodki chyba już minął...

Przepraszam, jeśli się czepiam, ale niektórych twoich postów nie mogę ścierpieć ...

A lukaszm pytał chyba o sprawdzenie w ASO auta PRZED zakupem.

Pzdr i szczerze powodzenia życzę.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez lukaszm » 17 wrz 2011, 19:44

Grzegorz K napisał(a):
A lukaszm pytał chyba o sprawdzenie w ASO auta PRZED zakupem.

Pzdr i szczerze powodzenia życzę.


O to mi chodziło, auto sprawdzałeś w elektronicznym rejestrze serwisowym, czy miałeś może książkę serwisową jak to niektóre "uczciwe" komisy robią?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez -Walu$- » 17 wrz 2011, 22:58

Ksiazka serwisowa.Nie strasz,bo zaczynam sie bac,ze jakas lipa bedzie.Napisalem do osoby,o ktorej wspominales^o nr VIN.Zobaczymy.Sam probowalem spr po linkach z tematu o vinach,ale nie dzialalo.
W przyszlym tyg auto oddaje.W Jaksa kazali mi potencjometr i pedal gazu kupic zanim przyjade(Wspomnialem,ze wydaje mi sie,ze skok mi sie skrocil pedalu).

Damn!Szkoda,ze nie mam nikogo z lodzi z taka m3 jak moja,bo chetnie bym zobaczyl,czy tez tak slabo zbiera sie z dolu do 2000tys obrotow,a zaczyna jechac od 2tys...i jak jest z tymi pedalami(dawalem foto w luznych rozmowach).
No nic,troche przewalkowalem wszystkich z tym moim tematem.Zobaczymy co wyjdzie jak odbiore auto w przyszlym tygodniu,poki co zyje nadzieja,ze bedzie wszystko zrobione,auto odzyska wigor i nie bedzie sie dlawic a obroty nie beda falowac na zimnym.Wtedy powiem co i jak,nabiore juz jako takiego doswiadczenia i podziele sie opiniami o poszczegolnych serwisach.
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez lukaszm » 17 wrz 2011, 23:15

hmm masz rok 2006 i książkę serwisową :/ być może auto jest z początku roku 2006, ale coś mi się wydaje że już powinno być w elektronicznym rejestrze, kolega Ci odesłał informację o aucie? ktoś pytał czy to jest auto z USA? jeszcze jedno pytanko jak wygląda twoje auto:
tak:

pierwsze 2 linki:
http://178.63.37.175/mazda3bk_pliki/image019.jpg
http://178.63.37.175/mazda3bk_pliki/image006.jpg = mam na myśli przedni zderzak

drugie 2 linki
http://178.63.37.175/mazda3bk_pliki/image020.jpg
http://178.63.37.175/mazda3bk_pliki/image010.jpg = mam na myśli przedni zderzak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323