Diagnoza pierścieni olejowych po kompresji

Postprzez sobol1966 » 9 wrz 2011, 16:35

Moje autko to Mazda 626 GE 95r 2.0 FS 115km benz.180tys km.Autko zaczęło brać trochę oleju i postanowiłem zrobić próbę kompresji na zimnym silniku i kompresje po zalaniu oleju w gniazda świec celem sprawdzenia szczelności pierścieni olejowych.Wartości przed zalaniem to 11,5.11,5 11.5 12.po doszczelnieniu olejem wartości podskoczyły do 12.12.12.12,5.czyli na każdym cylindrze o 0,5 bara .Proszę o uwagi na temat i jakie powinny być wartości ciśnienia sprężania dla tego modelu z takim przebiegiem{chyba nie kręcony},z góry dziękuje i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:15
Posty: 15
Skąd: łódż
Auto: Mazda 626 GE 1997r FP 1.8 16V.90 KM

Postprzez jakub1009 » 9 wrz 2011, 17:01

kompresje masz w normie 11/12 to jest naprawdę nie zły wynik zobacz jeszcze na zimnym silniku jak to wygląda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 22:33
Posty: 85
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez sobol1966 » 9 wrz 2011, 17:14

Ta kompresja była robiona na zimnym silniku po nocy bo chyba tak się sprawdza ,dzięki za odpowiedz ale nie wiem co ta różnica oznacza dla silnika i pierścieni.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:15
Posty: 15
Skąd: łódż
Auto: Mazda 626 GE 1997r FP 1.8 16V.90 KM

Postprzez jakub1009 » 9 wrz 2011, 17:19

Jeżeli silnik jest ciepły to jak wiadomo wszystkie materiały zmieniają swoją objętość i tak samo tłok i pierścienie są trochę większe na ciepłym silniku i doszczelniają silnik co wywołuje potem błędny odczyt bo np na ciepłym jest 12 atm a na zimnym potem wychodzi że tylko 9 atm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 22:33
Posty: 85
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez Grzyby » 9 wrz 2011, 21:58

Jakub, no przecież na zimnym sprawdzał <czytaj>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jakub1009 » 10 wrz 2011, 23:24

Ale pytał się jaka to różnica dla silnika jest :) to chciałem wy tłumaczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2011, 22:33
Posty: 85
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v

Postprzez noxes » 11 wrz 2011, 10:41

a próba olejowa nie sprawdzisz szczelności pierścieni olejowych, a jedynie pierścienie uszczelniające.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sobol1966 » 11 wrz 2011, 16:12

A jak sprawdzić stan pierścieni olejowych baz otwierania głowicy .
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 19:15
Posty: 15
Skąd: łódż
Auto: Mazda 626 GE 1997r FP 1.8 16V.90 KM

Postprzez johny2007 » 12 wrz 2011, 11:02

chyba sie nie da ;D ale polak potrafi hahaha
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 12 wrz 2011, 21:33

Pije jakies duże ilości oleju? Kopci po ostrzejszym dodaniu gazu jak jest rozgrzany?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez derek » 29 lip 2012, 14:06

Ciekawy link w temacie pierścieni tłokowych:

http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... taj&id=677

Rozebrałem swój stary silnik FS z Forda który kopcił i brał olej, pierścienie na moje niefachowe oko wyglądały idealnie, tłoki i cylindry też, zero zarysowań , rowki na pierścienie bez nagaru...sam nie wiem dlaczego brał olej.
Wa każdym razie mam teraz silnik z Mazdy voyteckiego i jest OK
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 lut 2009, 01:11
Posty: 28
Skąd: Tarnów, Kluczbork
Auto: Probe 2.0 FS (115KM)

Postprzez Solar » 1 sie 2012, 12:46

Nie ma duzej roznicy po probie olejowej, wiec pierscienie wygladaja na jeszcze w miare ok, kwestia moze byc zuzyta gora, uszczelniacze zaworowe, prowadnice. Jakies wycieki oleju?
Początkujący
 
Od: 5 lut 2012, 23:50
Posty: 15
Auto: Mazda Xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6