Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Galas77 » 8 wrz 2011, 14:08

Siadła skrzynia :(

Obrazek

Obrazek

Już wiem co to jest, podobno to wspornik tylny ze skrzyni biegów za 1450 w serwisie w Szczecinie.
Numer katalogowy to FX01-19-570. Może wiesz gdzie taniej mozna kupić?
Przenoszę do odpowiedniego posta...skrzynia to nie prędkość MAX – Edit by radar88
Paweł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2009, 01:02
Posty: 9
Skąd: Pogorzelica
Auto: Xedos 9 2.3 V6 Miller... 96'

Postprzez cosmonauth » 18 wrz 2011, 10:07

Witam, wczoraj po dłuższej trasie zauważyłem, że mam wyciek ze skrzyni (manualna), wygląda że jest to wyciek z pokrywy zewnętrznej skrzyni, pytanie czy jest tam uszczelka czy jest to uszczelnione silikonem?

Obrazek
Ostatnio edytowano 18 wrz 2011, 23:19 przez cosmonauth, łącznie edytowano 1 raz
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez Wodzu » 18 wrz 2011, 11:30

Uszczelic silikonem i bedzie dobrze.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez cosmonauth » 18 wrz 2011, 20:12

dzięki :)
Wojtek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 19:53
Posty: 36
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda Xedos 9 (TA KL) '93

Postprzez kamyk_X9 » 3 sty 2012, 20:07

Witam Wszystkich!!!!

Niedawno stałam się szczęśliwym posiadaczem Mazdy Xedos 9 :) 2,5 V6 automat. Widze, że forum jest baaaardzo obszerne, potrzebuje porady w sprawie naprawy skrzyni biegów. Pewnie już taki wątek sie pojawił, więc z góry przepraszam za nieudolne przeszukiwanie całego forum. Chodzi mianowice o przeciąganie pomiedzy biegiem 2/3, po 2 biegu przed zmianą na 3 bieg skrzynia zostaje wysprzeglona, obroty rosna, wtedy zdejmuje noge z pedału gazu i bieg sie załącza. Kolejny bieg załącza sie płynnie. Podobno jest to wina sterownika skrzyni biegów. Z góry dziekuje za pomoc.
kamyk_X9
 

Postprzez Lefty_X9 » 3 sty 2012, 20:14

Nie wiem skąd jesteś, ale mogę polecić Ci Wieśka z Dębicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Intruz1 » 6 lut 2012, 16:06

Witam!
I jak tam, udało sie naprawić skrzynię kamyk_X9?
Co jej dolegało jeśli można wiedzieć? Tak się składa że mam podobny problem, tyle że u mnie ślizga przy wiekszych obrotach i też z 2 na 3. Tzn. jak wkręce na 2 powyżej 4500 to przy zmianie na 3 obroty idą do góry i dopiero zdjęcie nogi z gazu powoduje całkowite zapięcie 3. Przy jeżdzie tak do 3000 i zmiana biegu widać wzrost obrotów przy zmianie o jakieś 100-200.
Ja mam wyciek z uszczelniacza konwertera chyba. Cieknie mi olej miedzy skrzyni a silnika i nie jest to olej silnikowy. Czy ślizganie może być spowodowane tym wyciekiem?
Dodam że stan oleju uzupełniany i jest ok.
Z góry dzieki.


Witam ponownie.
Wyciek usunięty a problem został :(
Znalazłem ostatnio coś takiego do mojej skrzyni http://www.automaticchoice.com/Catalogue/K74878.pdf
Może ktoś intalował taki zestaw i może nawet on działa?
Z tego co rozumiem to ma za zadanie polepszyć zmiane biegów poprzez podniesienie ciśnienia tak?
A z moich obserwacji wynika że u mnie właśnie chyba o to cho...
J low dis kar hehe ;)
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2010, 17:50
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: xedos 2.0V6 KF '97

Postprzez mrgagrzybotron » 13 lis 2012, 23:10

Witam.
Orientuje się ktoś jaka jest skrzynia biegów w tym aucie (symbol), od jakiego innego auta będzie pasowała?
No i może ktoś ma taką na sprzedaż?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2012, 15:51
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
V6 2.5
2001r.

Postprzez _agata_ » 2 sty 2013, 18:01

Witam!

Jeśli założyłam temat w nieodpowiednim miejscu to przepraszam.

Potrzebuję pomocy – od kilku dni jestem właścicielką Mazdy Xedos '96 2,3. Moja radość z jazdy nie trwała jednak zbyt długo... Dziś rano skrzynia biegów odmówiła posłuszeństwa. Jeśli auto jest zimne i delikatnie dodaję gazu wszystko jest ok, natomiast jeśli dodam więcej gazu natychmiast całkowicie tracę biegi.

Dodam że auto zakupiłam od rodziny – było w jednych rękach przez prawie 4 lata. Auto jest doinwestowane i bardzo zadbane, miało być pewniakiem, a tutaj taka awaria...

Skrzynia sprawowała się idealnie, nie przeciągała, nie szarpała... po prostu nie miała żadnych objawów. Auto mechanicznie było w stanie idealnym. Dziś oglądało ją kilku mechaników, jeden twierdzi że trzeba wymienić skrzynię a od innego usłyszałam że skrzynia biegów nie jest uszkodzona i wymiana na nową nie rozwiąże problemu, jednakże nikt nie wie co to może być... dodam że w okolicy nie ma również elektromechanika który mógłby podpiąć auto pod komputer.

Dodam, że po głębszym zbadaniu sprawy ustaliłam z poprzednim właścicielem że od "początku" posiadania auta migała kontrolka "HOLD" która, jak już wiem po przeczytaniu kilku postów na forum powiązana jest z trybem awaryjnym skrzyni biegów.

Mieszkam niedaleko Łodzi, jeśli jesteście w posiadaniu informacji kto mógłby mi pomóc to bardzo proszę o namiary. Może ktoś z Was wiedziałby z jakiego powodu to auto nie chce jeździć, może jest jakaś inna przyczyna...


Pozdrawiam, Agata
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Postprzez voytecku » 2 sty 2013, 19:06

Witamy :)

Czy sprawdzalas, co dzieje sie po tym, gdy silnik osiagnie normalna temperature pracy (wskazowka na 55-65% skali)? W jaki sposob ujawnia sie utrata biegow, np ustawiasz wybierak w dowolnej pozycji i auto nei jedzie, czy toczy sie? Cos wtedy zgrzyta, jakies inne dzwieki sie wydobywaja?

Czy orientujesz sie, kiedy byl wymieniany olej? Pod samochodem nie bylo zadnych wyciekow, np oleju?
Dobrze byloby odczytac bledy, wtedy byloby wiadomo cos wiecej. Bledy moze odczytac kazdy, do tego nie potrzeba niczego nadzwyczajnego, poniewaz Twoj samochod nie ma interfejsu OBD2.

Probowalas np kasowac bledy poprzez odlaczenie akumulatora? Zastanawiam sie, po jakim czasie HOLD zacznie znowu mrugac.

Pozdrawiam,
voytecku.

PS: Dlaczego najwiekszy jelen? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez radar88 » 2 sty 2013, 22:30

P.Agato proszę o uzupełnienie profilu o potrzebne dane, miejscowość oraz auto.
Tema o ASB istnieje więc go łączę z nim.

Dopisano 02 sty 2013 20:41:

Jeżeli mrugał HOLD czyli tryb awaryjny tak jak wyczytałaś to może to oznaczać:
1)wykończenie się tarczek – będą się ślizgały bądź stracisz biegi...auto nie ruszy
2)brak/ubytek oleju w skrzyni, przez co elektrozawór podaje błąd i może dojść do przepalenia tarczek, co może nawiązać do ptk 1


Wymiana skrzyni, może przynieść różne skutki, będzie jeździć latami a może i dniami...tego nie wiesz. Skrzynia do Millera 2,3 z tego co wiem jest inna jak do 2,5V6 i żeby było sympatyczniej ta z 2,3 jest wytrzymalsza.

Sprawdź olej na początek, bagnet masz zaraz koło akumulatora. Jeżeli nie będzie stanu to biegusiem po olej ATF II bądź III (olej do wspomagania układu kierowniczego) i dolej.Może objawy ustąpią i ominą Cię wysokie koszty naprawy ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez _agata_ » 3 sty 2013, 00:14

Panowie,

jestem babą, ale olej był w skrzyni i w silniku bo to się zawsze sprawdza. Auto dzień wcześniej nie miało żadnych objawów. Dzień wcześniej gnało po autostradzie prawie do końca zegara, grubo ponad 200 km/h. Płynnie, bez żadnych niepokojących oznak.

Gdy silnik osiągnie normalną temperaturę, skrzynia zachowuje się standardowo, wchodzi bieg, ciągnie, a po kilku sekundach już tylko gazuje pedał, biegów nie ma. Nie ma znaczenia czy jest to wsteczny bieg, czy 1-nka. Po wyłączeniu silnika i kilku minutach z powrotem to samo... Skrzynia nie zgrzyta, nie ma żadnych objawów. Na wolnych wolnych obrotach jakby wszystko było ok. Przełącznik HOLD działa – kontrolka reaguje, wyłącza się lub włącza.

Olej w skrzyni wymieniany był w sierpniu. Według tego co powiedział mechanik olej jest czysty, ma prawidłową konsystencję i zapach. Stan jest ok bo to pierwsze co zostało sprawdzone – ale może powinnam go wymienić?? Czy to coś da??

Dodam, że rano, przed wyjazdem akumulator został odłączony w celu zresetowania migającej kontrolki "HOLD". Wszystko było ok. Po południu, po konsultacji z jednym z fanów marki zresetowane zostały błędy po raz kolejny po przez odłączenie baterii i złączenia ze sobą klem. Efekt – pomogło na chwil parę, ale auto w tym czasie przestygło więc zakładam że efektu nie było...

Wycieki ... są jakieś, ale to podobno z pokrywy zaworów. To wszystko co wiem. Przed zakupem auta kontaktowałam się z serwisem który naprawiał to auto przez 4 lata. Wszyscy, którzy znali ten samochód – zachwalali.. Pan mechanik twierdził nawet żeby brać w ciemno. Szukałam auta 2 miesiące i nigdy nie przypuszczałam że będzie to Mazda, jednakże po obejrzeniu tego modelu byłam zachwycona... A teraz nie wiem jak sobie poradzę z taką awarią. Ręce mi opadły.

Czy ktoś z Was jest w posiadaniu informacji czy w takiej sytuacji wymiana skrzyni pomoże... bo znając życie to nie musi być skrzynia...

Jeśli naprawa to u kogo???

Auto stoi w Ozorkowie k/ Łodzi

Pozdrawiam, Agata
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Postprzez voytecku » 3 sty 2013, 00:33

Agata,
Jesli wszystko bylo w porzadku ze skrzynia i przestala dzialac doslownie z dnia na dzien, to przyczyna problemu moze byc w sumie cokolwiek, poczawszy od uszkodzen mechanicznych (tarczki, jak sugeruje radar) lub elektronicznych (elektrozawory, za jego sugestia) lub sam sterownik skrzyni. Nasze dalsze dywagacje na odleglosc z pewnoscia nie zbliza Cie do rozwiazania problemu, gdyz konieczne bedzie odczytanie bledow.

Jesli olej byl wymieniany i ma dobra konsystencje, to nie ma sensu go wymieniac ponownie. Chyba, ze byl wymieniany bez wymiany filtra, co tez moglo sie zdarzyc. Zakladam, ze nie ma wyciekow ze skrzyni przy misce (uszczelka korkowa do Twojej skrzyni jest praktycznie niedostepna w Polsce) ?

Wyciekami spod pokrywy zaworow nie przejmuj sie (jeszcze nie teraz), ale gdy auto zacznie jezdzic, bardzo czesto zwracaj uwage na poziom oleju w silniku.

Wymiana skrzyni to loteria, poza tym nowy wrog moze byc gorszy od starego. Twoja skrzynia (LJ4A-EL) pochodzi z Nissana Maximy i jest trwalsza konstrukcja od tej z silnika 2.5. Jesli chodzi o naprawe, to nie robilbym tego w serwisie, ktory zajmuje sie naprawa ASB, gdy po prostu Cie okradna (chyba, ze znasz wlasciciela) i skasuja jak za zboze (vide Samko w Warszawie). Jesli naprawa skrzyni bedzie konieczna, kupilbym zestaw naprawczy (trzeba sciagnac z USA, ale wyjdzie znacznie taniej) i zlecil naprawe w zaufanym warsztacie.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Tomas2000 » 3 sty 2013, 01:25

Skoro miga kontrolka HOLD to problem ze skrzynią... Może mechaniczny może elektroniczny... Na początek radze odczytać kody błędów. Jest na to prosty sposób wiele razy opisywany na forum, Twoje auto zostało wyprodukowane w 96r wiec za pewne będzie migało kodami 2 cyfrowymi w systemie Obd1

Link do postu który opisuje całą procedurę

viewtopic.php?f=126&t=620

Ps jak na "babe" nieźle szarżujesz pod maską :D więc myślę że sobie poradzisz <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez _agata_ » 3 sty 2013, 10:30

No tak, każdemu należy się przecież coś od życia... Szczerze współczuję Paniom które jeżdżą swoimi Yarisami, Golfami, czy też innymi autkami które są "małe i mało palą" – w sam raz dla kobiety. Nie uważam jednak że to gorsze samochody od mojego – mają przecież swój sens. Sama jednak chciałam się uchronić przed nabyciem takiego pojazdu i chociaż zewsząd mówiono mi "kup sobie normalne małe auto" oczywiście nabyłam Mazdę... Dodam, że od 5 lat użytkuję również nietypowy pojazd innej marki i szukałam auta do jazdy na co dzień, podczas gdy tamto stoi w garażu (zwłaszcza zimą).

Co do tej awarii – wiem że sama sobie nie poradzę. Rozmawiałam dziś z Panem Wieśkiem. Najprawdopodobniej wyślę Xedosa do niego na lawecie, w celu naprawy skrzyni, a przy okazji przejrzenia całej reszty, wymiany uszczelniaczy itd... Z jednej strony szkoda mi jej sprzedawać bo oprócz tej skrzyni auto jest w super stanie (jak pewnie wszystkie Wasze :) ) a za te pieniądze ciężko będzie kupić coś równie ciekawego, ale z drugiej strony jak dzisiaj patrzę na ten deszcz za oknem i wiem że auto może będzie jeździło dopiero za miesiąc lub dłużej to krew mnie zalewa...

Nigdy nie miałam problemów ze swoim poprzednim autem, chociaż ma 33 lata...

W każdym razie w odpowiednim temacie umieszczam ogłoszenie – jeśli jest ktoś kto uważa że poradzi sobie z tym autem, sprzedam je tak jak stoi... rozważę każdą propozycję :]
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Postprzez Tomas2000 » 3 sty 2013, 13:07

Taka szybka rezygnacja z naprawy auta??? może lepiej się dobrze zastanowić jeśli to 2.3 nie bierze oleju i jest naprawdę w takim dobrym stanie to może warto jednak naprawić tą skrzynię?

Ps moja beczka z z 79r też nie pali poniżej -6
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez _agata_ » 3 sty 2013, 14:59

Słowo beczka kojarzy mi się z innym autem :D <jupi>

Na razie znam koszt lawety i naprawy, ale jest światełko w tunelu. Do skrzyni biegów dochodzi jakiś przewód odpowiedzialny za obroty od sondy czy coś takiego. Właśnie dostałam informacje że prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu ktoś to przycisnął łapą silnika. Na dzień dzisiejszy przewód jest całkowicie oberwany – być może to jest przyczyna! Czy dlatego że ten przewód był poprzecierany mógł pojawiać się czasami migający HOLD, a w efekcie po całkowitym oberwaniu utrata biegów??

Dziwna jest dla mnie ta sytuacja, bo wiem że auto było na prawdę doinwestowane. Sama sprawdzałam tą skrzynię bo bałam się awarii (z resztą nie tylko ja) – chodziła dobrze do tyłu i płynnie przełączała na przód. Nic nie zgrzytało, nie przeciągała na biegach, nie szarpała. Poza tym mało nie dałam za ten samochód bo miał być pewniakiem... Dlatego jestem w głębokim szoku...

Oleju troszkę ubywa, ale uszczelniacz jest do wymiany. Zamierzałam to zrobić w pierwszej kolejności.

W efekcie chyba i tak zdecyduję się naprawić bo tak jak żal było nie kupić tak teraz szkoda sprzedać... hehehehehe :D ;)

Mam nadzieję że Xedos nie stanie się moim kolejnym autem którym szkoda wyjeżdżać z garażu bo miała być autem zastępczym... hahaha
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Postprzez _agata_ » 3 sty 2013, 16:33

Już nie musisz, właśnie wróciłam z przejażdżki. AWARIA USUNIĘTA!!!! To była wina tego przewodu. Został wymieniony i gra muzyka!! Mam nadzieję że radość nie jest przedwczesna :( i że nic więcej się nie stanie... :|

Xedos żyje! Nie sprzedaję <jupi> ;P :D <jupi>

BARDZO DZIĘKUJĘ ZA WSZELAKĄ POMOC I CENNE PODPOWIEDZI :)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Postprzez ProboszczV6 » 3 sty 2013, 16:36

Urwany przewód ale z której strony silnika? od strony rozrządu? w sumie do zmiany rozrządu trzeba tylko tamtą łapę odkręcić....ale to by nie odpaliło gdyby czujnik obrotów był urwany... z przodu od lambdy? a co tam było do rozkręcania przy wymianie rozrządu... bo jak rozbierałem Millera na drobne to nie odkręcałem tej łapy. Wg mnie to nie będzie wina skrzyni, przy zjechanych tarczkach olej jest czarny i śmierdzi.

chyba że było tak że wciskasz gaz, a ona szarpie, podskakuje obrotomierz itd....
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez _agata_ » 3 sty 2013, 17:13

Przewód Halla wychodzący ze skrzyni biegów, dwupinowy był przygnieciony łapą skrzyni biegów, (a nie silnika, bo wprowadziłam Was w błąd) był zmiażdżony aż w końcu zanikło przejście prądu – tak przed chwilą powiedział mi mechanik przez telefon. Naprawa bardzo pomogła, zniknął Hold i wszystko było ok.

Teraz wiem że auto znowu stanęło, podczas skrętu kół o 90 stopni lub najechania na dziurę. Pan twierdzi że po skręceniu lub najechaniu na dziurę zniknął bieg i pojawiło się tyrkotanie w silniku, podobno jest to dźwięk podobny do takiego jakby dwie zębatki chciały, ale nie mogły się zazębić.
Po zgaszeniu i odpaleniu auto ponownie śmiga bez żadnych objawów. Zniknął mrugający HOLD.

Czary mary ahhahahahhahah <lol>

Pan ten uzyskał telefoniczną informację od jednego z forumowiczów że najprawdopodobniej zepsuł się mechanizm różnicowy w skrzyni. Czy to może być to?? Być może pisaliście już o takich objawach, ale nie mam czasu przeszukiwać forum, ewentualnie proszę o link do poczytania...

Jest pomysł żeby przełożyć ten mechanizm z innej skrzyni z uszkodzonym biegiem. Bardzo proszę o komentarze, które do tej pory były bardzo cenne (zwłaszcza te na PRV <oczko> )
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 12:12
Posty: 11
Skąd: Ozorków
Auto: Xedos 9 2,3 '96
W 123 Coupe 2,8 '79

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9