Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez mnieteczek » 3 wrz 2011, 13:04

Witam.Z tego co wyczytałem kontrolka DPF mruga jeżeli :
1.DPF domaga się wypalania
2.Inspekcja olejowa

U mnie jeszcze nie mrugała na szczescie(tfu,tfu),ale już dmucham na zimne,powiedzcie mi w jaki sposób odróznić czy wymaga wypalania czy domaga sie inspekcji olejowej.
I jeszcze jedno, czy zwykłym elm327 będę mógł zdiagnozować w/w problem???Pozdro MK.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Wojtek » 3 wrz 2011, 13:08

mnieteczek napisał(a):Witam.Z tego co wyczytałem kontrolka DPF mruga jeżeli :
1.DPF domaga się wypalania
2.Inspekcja olejowa

U mnie jeszcze nie mrugała na szczescie(tfu,tfu),ale już dmucham na zimne,powiedzcie mi w jaki sposób odróznić czy wymaga wypalania czy domaga sie inspekcji olejowej.
I jeszcze jedno, czy zwykłym elm327 będę mógł zdiagnozować w/w problem???Pozdro MK.

proponuje przeczytac poradnik diesel engine... DPF ... :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mnieteczek » 3 wrz 2011, 13:15

A co myślisz ,że nie czytałem,przekopałem wątki o DPF I kasowaniu inspekcji olejowej,ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak rozróżnić czym jest spowodowane mruganie.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez Wojtek » 3 wrz 2011, 13:27

mnieteczek napisał(a):A co myślisz ,że nie czytałem,przekopałem wątki o DPF I kasowaniu inspekcji olejowej,ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak rozróżnić czym jest spowodowane mruganie.

inspekcja olejowa – przebiegiem i czy Twoj mechanik jest rozgarniety i wie, ze nalezy ja zresetowac...
w pozostalych przypadkach nalezy podjechac na komputer i odczytac kody bledow...
dopiero po ich interpretacji dobry mechanik moze wyleczyc madzie... bez wiekszych kosztow..
a zly... wykasowac wlasciciela auta na kilka tysiecy zlotych... :|
(ale o tym mozna poczytac juz po fakcie)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adas780715 » 3 wrz 2011, 18:56

witam.co do mojego autka to kod błędu jest :p2459.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2011, 22:41
Posty: 780 (3/3)
Skąd: UK,Dunstable,Podkarpacie
Auto: mazda 3 2.0 sport 2018r

Postprzez Greguk » 3 wrz 2011, 19:08

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2009, 15:42
Posty: 33 (0/1)
Skąd: Manchester
Auto: Mazda CX5 2.0
Mazda 6 GL 2.2 Sport Tourer

Postprzez adas780715 » 3 wrz 2011, 19:20

no i powoli doszedłem,że chodzi o Filtr cząstek stałych częstotliwości regeneracji ten kod oznacza,ale dalej nie wiem co z tym zrobić? <nauka> no i czytam dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2011, 22:41
Posty: 780 (3/3)
Skąd: UK,Dunstable,Podkarpacie
Auto: mazda 3 2.0 sport 2018r

Postprzez adas780715 » 3 wrz 2011, 19:22

o właśnie !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2011, 22:41
Posty: 780 (3/3)
Skąd: UK,Dunstable,Podkarpacie
Auto: mazda 3 2.0 sport 2018r

Postprzez Wojtek » 3 wrz 2011, 19:36

adas780715 napisał(a):o właśnie !

inspekcja do kasacji... tylko kiedy olej byl zmieniany?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adas780715 » 4 wrz 2011, 00:34

około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2011, 22:41
Posty: 780 (3/3)
Skąd: UK,Dunstable,Podkarpacie
Auto: mazda 3 2.0 sport 2018r

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2011, 00:39

adas780715 napisał(a):około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom

jutro zresetujemy ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez adas780715 » 4 wrz 2011, 00:51

spoko ,dzięki za pomoc. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2011, 22:41
Posty: 780 (3/3)
Skąd: UK,Dunstable,Podkarpacie
Auto: mazda 3 2.0 sport 2018r

Postprzez smile » 4 wrz 2011, 10:46

67igor1 napisał(a):
adas780715 napisał(a):około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom

jutro zresetujemy ;)


to może się jeszcze upewnij czy wlał odpowiedni olej skoro to taki magik <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wojta » 4 wrz 2011, 13:11

kolega ktoremu robilem z mazda tez olej wymieniony inspekcja skasowana ale poziom sie zwiekszyl po trasie anglia polska polska anglia wiec moze trzeba znow zmienic
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez dobrzyn22 » 4 wrz 2011, 13:41

wiec moze trzeba znow zmienic


Wymienić owszem,jeśli poziom oleju podniósł się do poziomu X na bagnecie.

A tak poza tym,to raczej poziom powinien się obniżyć...Oleju przybywa,kiedy wypalania DPF często nie dochodzą do skutku,co w trasie teoretycznie nie powinno mieć miejsca :|
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 4 wrz 2011, 18:46

dobrzyn22 napisał(a):
wiec moze trzeba znow zmienic


Wymienić owszem,jeśli poziom oleju podniósł się do poziomu X na bagnecie.

A tak poza tym,to raczej poziom powinien się obniżyć...Oleju przybywa,kiedy wypalania DPF często nie dochodzą do skutku,co w trasie teoretycznie nie powinno mieć miejsca :|


Poziom oleju wzrasta na skutek rozcieńczania go paliwem, a nadmiar paliwa wynika z częstych regeneracji DPF-u a nie na skutek nieukończonych regeneracji.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wojta » 4 wrz 2011, 20:02

nie ukonczone proby to to samo co czeste proby
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 21:46
Posty: 51
Skąd: crawley anglia
Auto: mazda 6 2008 2.0

Postprzez smile » 4 wrz 2011, 20:18

wojta napisał(a):nie ukonczone proby to to samo co czeste proby


chyba znamy różne definicje określenia "to jest to samo"... bo to nie jest to samo, przynajmniej dla mnie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wojtek » 4 wrz 2011, 20:22

napisze tak:
czasem DPF, to nie DPF ...
i zwykly mechanik (z ASO, czy nie) tego nie zalapie...

... bo z Mazda, to jak z kobieta... nie staraj sie jej zrozumiec... trzeba ja wyczuc ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez smile » 4 wrz 2011, 20:32

67igor1 napisał(a):i zwykly mechanik (z ASO, czy nie) tego nie zalapie...


ja to, jak to ujełeś, łapię i to dobrze, pewnie dlatego, że diagnosta nie może być zwykłym mechanikiem...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6