Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Witam.Z tego co wyczytałem kontrolka DPF mruga jeżeli :
1.DPF domaga się wypalania
2.Inspekcja olejowa
U mnie jeszcze nie mrugała na szczescie(tfu,tfu),ale już dmucham na zimne,powiedzcie mi w jaki sposób odróznić czy wymaga wypalania czy domaga sie inspekcji olejowej.
I jeszcze jedno, czy zwykłym elm327 będę mógł zdiagnozować w/w problem???Pozdro MK.
1.DPF domaga się wypalania
2.Inspekcja olejowa
U mnie jeszcze nie mrugała na szczescie(tfu,tfu),ale już dmucham na zimne,powiedzcie mi w jaki sposób odróznić czy wymaga wypalania czy domaga sie inspekcji olejowej.
I jeszcze jedno, czy zwykłym elm327 będę mógł zdiagnozować w/w problem???Pozdro MK.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
mnieteczek napisał(a):Witam.Z tego co wyczytałem kontrolka DPF mruga jeżeli :
1.DPF domaga się wypalania
2.Inspekcja olejowa
U mnie jeszcze nie mrugała na szczescie(tfu,tfu),ale już dmucham na zimne,powiedzcie mi w jaki sposób odróznić czy wymaga wypalania czy domaga sie inspekcji olejowej.
I jeszcze jedno, czy zwykłym elm327 będę mógł zdiagnozować w/w problem???Pozdro MK.
proponuje przeczytac poradnik diesel engine... DPF ...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
A co myślisz ,że nie czytałem,przekopałem wątki o DPF I kasowaniu inspekcji olejowej,ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak rozróżnić czym jest spowodowane mruganie.

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
mnieteczek napisał(a):A co myślisz ,że nie czytałem,przekopałem wątki o DPF I kasowaniu inspekcji olejowej,ale nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi jak rozróżnić czym jest spowodowane mruganie.
inspekcja olejowa – przebiegiem i czy Twoj mechanik jest rozgarniety i wie, ze nalezy ja zresetowac...
w pozostalych przypadkach nalezy podjechac na komputer i odczytac kody bledow...
dopiero po ich interpretacji dobry mechanik moze wyleczyc madzie... bez wiekszych kosztow..
a zly... wykasowac wlasciciela auta na kilka tysiecy zlotych...
(ale o tym mozna poczytac juz po fakcie)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
witam.co do mojego autka to kod błędu jest :p2459.
no i powoli doszedłem,że chodzi o Filtr cząstek stałych częstotliwości regeneracji ten kod oznacza,ale dalej nie wiem co z tym zrobić?
no i czytam dalej.

o właśnie !
około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom.
adas780715 napisał(a):około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom
jutro zresetujemy
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
spoko ,dzięki za pomoc. 
67igor1 napisał(a):adas780715 napisał(a):około 3 miesięcy temu jak tylko kupiłem autko,czyli zrobiłem około 6tyś km.gość mi sie zarzekał,że resetował wymianę oleju,ale teraz nie bardzo już wierzę pakolom
jutro zresetujemy
to może się jeszcze upewnij czy wlał odpowiedni olej skoro to taki magik

kolega ktoremu robilem z mazda tez olej wymieniony inspekcja skasowana ale poziom sie zwiekszyl po trasie anglia polska polska anglia wiec moze trzeba znow zmienic
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wiec moze trzeba znow zmienic
Wymienić owszem,jeśli poziom oleju podniósł się do poziomu X na bagnecie.
A tak poza tym,to raczej poziom powinien się obniżyć...Oleju przybywa,kiedy wypalania DPF często nie dochodzą do skutku,co w trasie teoretycznie nie powinno mieć miejsca
dobrzyn22 napisał(a):wiec moze trzeba znow zmienic
Wymienić owszem,jeśli poziom oleju podniósł się do poziomu X na bagnecie.
A tak poza tym,to raczej poziom powinien się obniżyć...Oleju przybywa,kiedy wypalania DPF często nie dochodzą do skutku,co w trasie teoretycznie nie powinno mieć miejsca
Poziom oleju wzrasta na skutek rozcieńczania go paliwem, a nadmiar paliwa wynika z częstych regeneracji DPF-u a nie na skutek nieukończonych regeneracji.
nie ukonczone proby to to samo co czeste proby
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
napisze tak:
czasem DPF, to nie DPF ...
i zwykly mechanik (z ASO, czy nie) tego nie zalapie...
... bo z Mazda, to jak z kobieta... nie staraj sie jej zrozumiec... trzeba ja wyczuc
czasem DPF, to nie DPF ...
i zwykly mechanik (z ASO, czy nie) tego nie zalapie...
... bo z Mazda, to jak z kobieta... nie staraj sie jej zrozumiec... trzeba ja wyczuc
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6