Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania
robson124 napisał(a):mam mazde od kilu dni i webasto ,,podobno,, jest w aucie jak sprawdzic czy działa jesli nie ma osobnego załącznika pozdrawiam ..
Poczytaj poradnik, na pewno sie przyda. Webasto huczy i to dość głośno. Słychac je takze po wyłaczeniu silnika. W taka pogode powinno sie zalaczac
Powiedzcie mi proszę bo ciężko ogarnąć kilka wątków rozmowy w tym poście.
Co potrzebuje kupić do M6 diesel z Webasto Thermo Top C gdzie działa tylko dogrzewanie silnika.
Interesowało by mnie ogrzewanie wnętrza ze sterowaniem na pilota. Jeśli ktoś zna, to proszę również o ceny
Co potrzebuje kupić do M6 diesel z Webasto Thermo Top C gdzie działa tylko dogrzewanie silnika.
Interesowało by mnie ogrzewanie wnętrza ze sterowaniem na pilota. Jeśli ktoś zna, to proszę również o ceny
Paweł
qzym napisał(a):Chłopie – jest taka funkcja " Szukaj", a potem- czytaj, czytaj, czytaj........
jest, ale jest też takie coś jak FAQ gdzie przydało by się to opisać abyś w przyszłości nie musiał odsyłać do szukajki.
Poza tym jak było by to jedno znaczenie opisane można by ustrzec się tego typu pytań w przyszłości..
ot.. takie proste, ale lepiej nabić sobie licznik i napisać j/w
Paweł
Swoop napisał(a):Co potrzebuje kupić do M6 diesel z Webasto Thermo Top C gdzie działa tylko dogrzewanie silnika.
Najprościej mówiąc :
1. zegar jajko 1533 lub/i telestart t91 webasto bez logo vw audi skoda
2. pompka obiegu wody
3. przekaźnik przełączający
4. przekaźnik załączający do pomki – opcjonalnie
5. 3 bezpieczniki + ewentualnie gniaza do nich
6. kilka metrow przewodów
lutownica, końcówki, taśma izolująca i browar ale to w domu być powinno

I na wszelki wypadek 1l plynu do chłodnicy
- Od: 6 paź 2010, 20:59
- Posty: 73
- Skąd: okolice Raciborza
- Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi
niby rozumiem przedstawione schematy, rozbudowałem webasto, odpala z pilota grzeje silnik na postoju, ale jak podłaczyć się do klimatronika. prosze o pomoc- najlepiej jakaś fotka POZDRAWIAM
-
nacek
Przewaliłem miliony stron o rozbudowie Webasto
Dlatego proszę o odrobinę wyrozumiałości(czytałem niektóre odpowiedzi na pytania na poprzednich stronach
)
Rozbudowa Webasto, M6 POLIFT
kompletuję zestaw do rozbudowy i chcę się tylko upewnić,czy to wystarczy...:
– Tego typu wiązka(posiada bezpieczniki i przekaźnik,dojdą wtyczki do pieca i pompy wody)

–

pompka wody
Czy to jest komplet wystarczający do montażu,czy też czegokolwiek brakuje


Rozbudowa Webasto, M6 POLIFT
kompletuję zestaw do rozbudowy i chcę się tylko upewnić,czy to wystarczy...:
– Tego typu wiązka(posiada bezpieczniki i przekaźnik,dojdą wtyczki do pieca i pompy wody)

–


pompka wody

Czy to jest komplet wystarczający do montażu,czy też czegokolwiek brakuje

Elo,
No sprawa naprawde nie jest skomplikowana. Ja nie posiadałem oryginalnej wiązki- chociaż mozna spokojnie kupić- podłaczyłem zakupionymi przewodami.
Pompę cieczy montuje się bezposrednio do dogrzewacza w miejsce fabrycznie zamontowanego filtra/tłumika szmerów. Od strony "hydrauliki" włacza się ją szeregowo w obieg cieczy- na pompie powinna być strzałka wskazujaca kierunek przepływu- nalezy pamietac , aby podgrzana ciecz skierowana była do nagrzewnicy. Na agregacie teżsą strzałki pokazujące kierunek przepływu.
Elektrycznie – pompe podłacza sie bezposrednio do sterownika zamontowanego na dogrzewaczu w gniazdo X15 o le dobrze pamietam ( 2 pinowe). Nie mając oryginalnej wtyczki mozna zastosować w końcówki żeńskie wąskie i po wciśnięciu na piny gniazda zalać klejem z pistoletu na ciepło albo np. bezoctowym silikonem.
Zegar 1533 ( jajowaty) – taki montowałem – montuje sie w kabinie klipsem we wnęce obok przełaczników z lewej strony kierownicy przy schowku na okulary – do zegara dochodza 4 przewody ( W-Bus, stały + (30), sterowanie przekaźnikiem i masa).
Przewód W-Bus( chyba zielony) podłaczamy pod pin 1 sześciopinowego gniazda na sterowniku.
To chyba najtrudniejszy zabieg jeśli sie nie ma oryginalnej końcówki. Ja wykorzystałem małą końcówke zeńską kupiona w sklepie elektronicznym i zabezpieczyłem dodatkowo klejem z pistoletu na goraco,
Masa- wiadomo gdzieś do masy, Stały + (30) trzeba gdzieś znaleźc i się wlutować a ostatni przewód trzeba podłaczyć pod cewke przekaźnika, drugi przewód od cewki przekanika do masy.
Pozostaje załaczanie wentylatora dmuchawy- na przekaźnik (87) dajemy stały +( ja pociągnąłem ze skrzynki bezpieczników , do drugiej nózki(87a) i trzeciej (30) podpinamy przewody i obydwa ciągniemy do skrzynki bezpieczników przy lewym boczku – tam znajdujemy złacze JB01 przecinamy i podpinamy tak jak na schemacie.
No i już możemy się cieszyć ogrzewaniem postojowym .
Programujemy zegar, sprawdzamy działanie – i jak wszystko gra – wypijamy zasłuzonego browarka tudziez kilka

No sprawa naprawde nie jest skomplikowana. Ja nie posiadałem oryginalnej wiązki- chociaż mozna spokojnie kupić- podłaczyłem zakupionymi przewodami.
Pompę cieczy montuje się bezposrednio do dogrzewacza w miejsce fabrycznie zamontowanego filtra/tłumika szmerów. Od strony "hydrauliki" włacza się ją szeregowo w obieg cieczy- na pompie powinna być strzałka wskazujaca kierunek przepływu- nalezy pamietac , aby podgrzana ciecz skierowana była do nagrzewnicy. Na agregacie teżsą strzałki pokazujące kierunek przepływu.
Elektrycznie – pompe podłacza sie bezposrednio do sterownika zamontowanego na dogrzewaczu w gniazdo X15 o le dobrze pamietam ( 2 pinowe). Nie mając oryginalnej wtyczki mozna zastosować w końcówki żeńskie wąskie i po wciśnięciu na piny gniazda zalać klejem z pistoletu na ciepło albo np. bezoctowym silikonem.
Zegar 1533 ( jajowaty) – taki montowałem – montuje sie w kabinie klipsem we wnęce obok przełaczników z lewej strony kierownicy przy schowku na okulary – do zegara dochodza 4 przewody ( W-Bus, stały + (30), sterowanie przekaźnikiem i masa).
Przewód W-Bus( chyba zielony) podłaczamy pod pin 1 sześciopinowego gniazda na sterowniku.
To chyba najtrudniejszy zabieg jeśli sie nie ma oryginalnej końcówki. Ja wykorzystałem małą końcówke zeńską kupiona w sklepie elektronicznym i zabezpieczyłem dodatkowo klejem z pistoletu na goraco,
Masa- wiadomo gdzieś do masy, Stały + (30) trzeba gdzieś znaleźc i się wlutować a ostatni przewód trzeba podłaczyć pod cewke przekaźnika, drugi przewód od cewki przekanika do masy.
Pozostaje załaczanie wentylatora dmuchawy- na przekaźnik (87) dajemy stały +( ja pociągnąłem ze skrzynki bezpieczników , do drugiej nózki(87a) i trzeciej (30) podpinamy przewody i obydwa ciągniemy do skrzynki bezpieczników przy lewym boczku – tam znajdujemy złacze JB01 przecinamy i podpinamy tak jak na schemacie.
No i już możemy się cieszyć ogrzewaniem postojowym .
Programujemy zegar, sprawdzamy działanie – i jak wszystko gra – wypijamy zasłuzonego browarka tudziez kilka
W końcu jakiś sensowny opis
Jeszcze jakby chciało się koledze kilka zdjęć poglądowych pstryknąć to by było dopiero
Może kolega qzym chce mieć miejsce w "alei szczególnie załużonych" na mazdowskim forum i zrobić taką fotorelację dla potomnych

Jeśli o mnie chodzi(ale za pewne nie tylko
) to od strony mechanicznej jest to prosta sprawa,trochę mnie przeraża natomiast elektryka
Nie jestem elektrykiem,ale schematy do podłączenia "w miarę" rozumiem,jednak "dla spokojności",zanim będę przecinał kable w aucie wolę być pewien na 100% co tnę(prawie jak saper
)-w tym wszystkim z pewnością 3-4 zdjęcia spod maski i z kabiny by mega pomogły 


Może kolega qzym chce mieć miejsce w "alei szczególnie załużonych" na mazdowskim forum i zrobić taką fotorelację dla potomnych
Jeśli o mnie chodzi(ale za pewne nie tylko


Ostatnio edytowano 4 wrz 2011, 22:49 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6