Kod błędu 0403

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 21:34

karlo8 napisał(a):zauwazylem ze ona tylko wtedy gasnie jak sie trzpien wcisnie do gory

W taki razie przyjrzyj się trzpieniowi który jest w zaworze EGR, jego skrzywienie czasami się zdarza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 30 sie 2011, 21:50

Neonixos666 napisał(a):EGR dział na niskich obrotach przy małym obciążeniu i na luzie. powinien być zamknięty powyżej chyba 2000 czy trochę więcej.

a może i tak, bo coś czytałem że daje więcej spalin wtedy, gdy może bardziej zubożyć dawkę.
a z ciekawości go "odślepię" w BJ i GW i zobaczę jakie efekty będą :)

YgooR – ale mnie wkurza Twój avek, no robak cholerny na monitorze <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 21:56

kierownik napisał(a):a może i tak, bo coś czytałem że daje więcej spalin wtedy, gdy może bardziej zubożyć dawkę.
a z ciekawości go "odślepię" w BJ i GW i zobaczę jakie efekty będą :)


tak na prawe to nie powinno być żadnych efektów bo egr nie powinien przeszkadzać w jeździe czy jest zaślepiony czy nie nie powinno się czuć znacznej poprawy czy osłabienia. Można owszem delikatnie odczuć na niskich obrotach większą elastyczność ale to nie jest duża różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 30 sie 2011, 21:58

w obu tych autach czuć było, ale może to efekt czyszczenia dolotu i IC...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 22:06

Po czyszczeniu dolotu i IC jeśli było tam mocno zasyfione efekty mogą być bardzo duże i auto znacznie lepiej jedzie. Jeśli mamy syf w dolocie to oczywiście zaślepienie egr coś tam da bo więcej powietrza się dostanie do silnika ale jeśli wszystko jest czyste i sprawne to raczej nie można spodziewać się znacznej różnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 22:20

Neonixos666 napisał(a):Można owszem delikatnie odczuć na niskich obrotach większą elastyczność ale to nie jest duża różnica

To jedno, a druga sprawa, jeżeli jest wyczyszczony dolot to taki dłużej pozostanie.
kierownik napisał(a):YgooR – ale mnie wkurza Twój avek, no robak cholerny na monitorze

Przy naszym pierwszym spotkaniu (z robalem) prawie spadłem z krzesła <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 30 sie 2011, 22:21

YgooR napisał(a):Przy naszym pierwszym spotkaniu (z robalem) prawie spadłem z krzesła <lol>

ja w pracy chciałem monitor palcem gnieść :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez frud » 30 sie 2011, 22:26

ja dalej molestuje moj EGR i zaworki solenoidowe, wiem juz prawie wszystko.... no i po kolei:
1. EGR – wyczyszczony, sprawdzony.. nie zacina sie, poduszka cała..
2. rurki – cale, dobrze sie trzymaja
3. zaworki solenoidowe – działają, jest wszystko w porzadku,
ale!!... ten z ktorego idzie rurka do EGR'a dostaje napiecie ~12V (odpowiednio rozgrzany, po przegazowce, na wolnych obrotach) – tak jak dostawac powinnien (wtedy puszcza podcisnienie i otwiera)

no i ten drugi, patrzac od przodu ten po prawej stronie, do ktorego dochodza dwie rurki (jedna przekazuje podcisnienie do tego drugiego zaworka, a druga idzie do vacuum pompy)... jakie powinno byc napiecie w kostce ??? ja mam ok 2,5V i to pewnie zdecydowanie za malo (caly czas tak sie utrzymuje, ewentualnie spada na 0,7V)!! podlaczylem ten zaworek pod akumulator i wtedy dziala, wiec pewnie musi dostawac 12V..
problem wydaje sie byc bliski do rozwiazani u mnie... po prostu za male napiecie... a jakze daleko do osiagniecia celu, pytanie za 100 punktow... gdzie ida przewody od tego zaworka ?? do komputera ??? co moze byc przyczyna malego napiecia w tej kostce??? rozumiem, przerwany kabelek.. 0V.. czy jest jakis przekaznik sterujacy? czy ta kostka laczy sie bezposrednio z komputerem czy to komp nawalil ??
no i jakie powinno byc prawidlowe napiecie ??

dzisiaj wyciagnalem kompa spod nog pasazera, sucho, wszystko ok na pierwszy rzut oka...
co to za przekaznik przy komputerze ??

update z 31.08.2011:
zaworek i całość chwilowo działa... nie wiadomo dlaczego... na kostce tej gdzie miałem 0,7V/2,5V teraz mam ok 5/6V i to wzstarcza zeby zaworek otwieral...ciekawe jak dlugo.. dalej szukam przyczyny takiego losowego zachowania..
Ostatnio edytowano 31 sie 2011, 20:54 przez frud, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2011, 22:27

nie chciałem nic mówił ale mnie też denerwuje ten robal <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 30 sie 2011, 22:43

Neonixos666 napisał(a):nie chciałem nic mówił ale mnie też denerwuje ten robal

Bo Wy macie takie czyste monitory że aż robaki łażą :P

frud zapytaj Tadziola, on jest obiegany w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez nowak » 31 sie 2011, 07:23

Neonixos666 napisał(a):Nawet jak zaślepisz to i tak będzie błąd.

więc to mi w niczym nie pomoże, bo chodzi o zlikwidowanie wyskakującej kontrolki. czyli zostaje czyszczenie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2011, 17:13
Posty: 16
Skąd: Ciechanów
Auto: primera p11 2,0 TD,
323f BJ 2,0 DiTD szwagierki

Postprzez karlo8 » 1 wrz 2011, 09:37

dzis sprawdzilem napiecie na kostkach solenoidow i same solenoidy zaworki elegancko oba pykaja kilkanascie razy i bezz zadnego zacinania napiecie na kostkach po odpaleniu silnika to 14 v z groszami odslepilem egr zresetowalem kompa wsiadam wlaczam tylko zaplom i kontrolka nadal miga :(

juz nie wiem gdzie szukac

hmm a moze wszystko jest ok tylko ja po czyszczeniu egr nie umiem kompa skasowac zn bledow


tak wlasnie robie
Ostatnio edytowano 1 wrz 2011, 18:32 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 13:29

karlo8 napisał(a):hmm a moze wszystko jest ok tylko ja po czyszczeniu egr nie umiem kompa skasowac zn bledow

Odłącz akumulator i wciśnij pedał hamulca na 30s, ktoś gdzieś opisywał resetowanie EGR, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 1 wrz 2011, 20:24

wątpię, żeby coś to dało – jeśli problem by zniknął, to błędu by nie wywalało – tak samo jak odłączysz jakąś wtyczkę – wywali błąd na desce (mówię o trybie zwykłym a nie serwisowym), ale jak ją podepniesz, to błędu Ci nie wyświetla – co najwyżej pozostaje w pamięci kompa, ale i tak komp wie, że awarii już nie ma. z błędami ABS'u też tak jest. ta zasada chyba nie dotyczy błędu poduszek z tego co kojarzę, poza tym błędy poduch się kasuje inaczej.
u Ciebie od razu albo EGR jest w pozycji niewłaściwej i komp o tym wie poprzez czujnik wzniosu, albo coś masz innego zjepsute
o kasowaniu EGR'a w DiTD nie słyszałem – ale może, może
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 20:44

kierownik napisał(a):o kasowaniu EGR'a w DiTD nie słyszałem

Ja też nie słyszałem, zresztą trochę to dziwne, ale ktoś naskrobał to na forum więc wspomniałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 1 wrz 2011, 20:52

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 20:54

To chyba nie to, tamto dotyczyło DITD RF2A. Ale tak jak napisałem nie pamiętam gdzie to jest napisane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez frud » 1 wrz 2011, 21:12

30 sek z wcisnietym hamulcem na rozlaczonym akumulatorze... tak kasujesz
ktos jeszcze potwierdzi mi te 14V na dwoch kostkach solenoidów ? <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez YgooR » 1 wrz 2011, 21:21

Kolega karlo8 sprawdzał i ma 14v. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez karlo8 » 1 wrz 2011, 23:15

tak mam 14 v z groszami na solenoidach

sprawa wyglada tak po moich dzisiejszych ogledzinach

odladzylem kleme i na czujniku wzniosu mialem 4,49-4,50 k ohm
ale zapomnialem ci sie zapytac czy sprawdzac na czujniku czy na przewodach dochodzacych do czujnika i sprawdzilem na czujnika i terz bylem na przejazd ze zawiezc mamuske i jak wracalem przegazowalem go to 3 tys i kontrolka zgasla i juz sie nie zapalila do domu mimo ze pozniej jechalem ok 2 tys obrotow a czasem nawet 1tys
w domu od razu na zgaszonej kontrolce podejrzalem zawor byl otwarty membrana na gorze zdjalem wezyk zawore sie zamknal blad sie pokazal
wqzialem szwagra zeby operowal gazem a ja obserwowalem egr
na biegu jalowym zamknietybrak podcisnienia
gdzy przegazowal do 3 tys membrana poszla do gory zawor otworzyla (widzialem jak membrana sie tak delikatnie trzesie ) blad znikl
sciaglem wezyk membrana opadla i bylo podcisnienie gdy ujal gazu podcisnienie powoli slablo i wkoncu zniklo i tak ok 1 tys do 2 tys go nie bylo i zawor zamkniety


myslicie ze to cos ze sterowaniem solenoidami?

a ku ku
Ostatnio edytowano 3 wrz 2011, 15:23 przez karlo8, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323