VRIS – warunki/sposób działania układu

Postprzez Puhcio » 2 lis 2005, 16:12

Wtyczki wszytskie sprawdzone.

Hmmm – w takim razie wypadałoby sprawdzić poszczególne czujniki, wtyczki.

Jaka jest szansa, że padło ECU ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez tomekrvf » 2 lis 2005, 17:10

Teraz przydałoby się zmierzyć rezystancję cewek i sprzawdzić ciągłość obwodu pomiędzy sterownikiem a elektrozaworami. A po wypięciu wtyczek z obu stron(ECU i elektrozawory)sprawdzić czy nie ma przejścia na masę.
Szansa że padło ECU jest znikoma
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Puhcio » 2 lis 2005, 17:19

tomekrvf napisał(a):zmierzyć rezystancję cewek


A jaką powinny mieć ?

tomekrvf napisał(a):sprzawdzić ciągłość obwodu pomiędzy sterownikiem a elektrozaworami.


To było sprawdzone i jest OK.
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Puhcio » 6 lis 2005, 15:29

Pomierzyłem.

Obrazek

Prawa sonda (oznaczona białym kółkiem) wykazuje normalną oporność.

Lewa sonda (z czarną wtyczką) podłączona do miernika pozazuje co chwila różne wartości (50 – 180 omów). Sądzę, że ten element nie funkcjonuje poprawnie.

Jednak system VRIS działa 'na oko'.

Jak/czy ten element wymienić i czy on jest tożsamy z wersją europejską ??
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Indi » 16 maja 2006, 21:43

Podpinam się do tematu, nie zakładając nowego by nie śmiecić.
Właśnie jestem na etapie zbierania informacji na temat sterowania virsami, u mnie jak chyba u większości virs-1załąncza się odrazu po włączniu motoru, a virs-2 działa jak należy.
Kiedy odepnie się wtyczke od tps-a, w tedy virs-1 się wyłancza momentalnie
Jak będe miał więcej czasu to będe sprawdzał poszczególne wartości napięć, z tych czujek na samym ecu.
I jeżeli to nie da żadnych rezultatów w tedy zostaje, albo wgranie nowego programu do ecu, lub zew sterowanie vrisami.

no ii mam pare pytań związku z tym :

Ecu do sterowania vrisami pobiera prarametry z kilku czujników między innymi
– Tps
– przypływomirz i czyjnik temp. powietrza
– predkoś obrtowa
– znalazłem w dokumetacji fodra telstar-a(motor KL), że układ ma się załanczać pod obciążeniem

1. Czy ma znaczenie dla ecu rezystancja z tps, czy tylko brana jest pod uwage napięcie?
2. Czy potecjalny błąd w ecu, ktoś to sprawdzał np. po przez podmiane ecu z auta z działającymi vrisamia, albo wgraniem nowego programu do ecu, co by mogło potwierdzić albo zaprzeczyć temu(nigdzie nie znalazłem jednoznacznej informacji na ten temat)?
3. Czy wgranie nowego programu do ecu może skutkować czymś negatywnym? np. czy ecu z kl posiada właściwości adaptacyjne parametrów wraz z czasem eksploatacji samochodu i zużywaaniem się poszczególnych częśći w momencie wgrania nowego mogą się zacząć problemy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lut 2006, 16:32
Posty: 40
Skąd: Opole
Auto: Ford PROBE 2.5 V6

Postprzez xANDy » 16 maja 2006, 21:57

Proponuję zasięgnąć porady człowieka, który chyba może powiedzieć na ten temat najwięcej – czyli newbie.
Może zadam pytanie tak: czy newbie jest w stanie dokonać skromnej poprawki aby wyeliminować słynny BUG, którego nie potrafili zauważyć konstruktorzy? Założę się, że wielu użytkowników podjechałoby do Niego na naprawę sztandarowego błędu...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fastpinio » 21 maja 2006, 13:34

Mazda MX6 2.5 V6 V.R.I.S -----> jak je zmusic do pracy ??? SMT6 gdzie najtaniej ??

Witam, szukam odpowiedzi pytanie:
– co zrobic zeby VRIS-y dzialaly tak jak powinny ?

Zakladajac ze jest to wada fabryczna (zle funkcjonowanie VRIS-ow), czy zamontowanie powerboxa np. SMT6 rozwiaze ta wade ? Czy SMT6 wysteruje VRIS-y ? Gdzie najtaniej kupic, zamontowac i zestroic. Jestem z opolskiego, do Wroclawia 100km, Katowice 120, tam najdalej moge sie wybrac ze wzgledu na niski budzet.

Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczow.
Niech Moc bedzie z Wami :)
---===Mazda MX6 2.5 V6===---
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2004, 14:34
Posty: 4
Skąd: woj. Opolskie
Auto: Mazda MX6 2.5 V6 92r.

Postprzez crupek » 5 mar 2008, 00:17

Witam !
Mam pytanie czy jest to prawidłowy objaw czy muszę zamontować VRISBOXA ??
Vris 1 otwiera sie od razu po odpaleniu ale przy przegazowaniu od razu sie zamyka później otwiera,
Vris 2 działa jak należy !!

i jeśli chodzi o przyspieszenie jest bardzo OK.

Jednak mam wrażenie że to otwarcie przepustnicy zaraz po odpaleniu jest nie prawidłowe,
A u Was jak to jest ??
FORD PROBE II 2.5 GT V6 24V "CZARNA PERŁA"
był Ford Probe II 2.0 16V 94r.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2007, 22:10
Posty: 13
Skąd: Głogów
Auto: Ford Probe II 2.5 GT V6 96r.

Postprzez zielusX6 » 11 cze 2008, 22:32

hej.ja tak za bardzo tego nie lapie ale ciekawy jestem dlaczego wczesniej ta pierwsza przepustniczka mi sie otwierala a teraz nie. jak to naprawic i jakie sa najczestsze objawy uszkodzenia systemu vris??
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 11:50
Posty: 31
Skąd: stalowa wola
Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011

Postprzez zielusX6 » 11 cze 2008, 22:35

hej.ja tak za bardzo tego nie lapie ale ciekawy jestem dlaczego wczesniej ta pierwsza przepustniczka mi sie otwierala a teraz nie. jak to naprawic i jakie sa najczestsze objawy uszkodzenia systemu vris??
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 11:50
Posty: 31
Skąd: stalowa wola
Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011

Postprzez promyczek001 » 12 cze 2008, 01:14

Vris1 powinien sie otwierac po przekroczeniu 3250rpm a dodatkowo uwzgledniajac 75% otwracia przepustnicy w silniku KL. Silnik KF i K8 dziala pomijajajc TPS. Ogolnie mowiac otwarcie vrisow powoduje wzrost spalania dlatego tez w slniku KL zastosowano zasade ze vrisy dzialaj dopiero przy prawie maxymalnm katowaniu by zaoszczdzic paliwo. KL byl kompromisem miedzy osiagami a ekonomia. KLZe dziala od samego poczatku. Musze zaglebic sie w wiedze innych firm jak porshe czy mitsubishi. zmienna geometria ukladu dolotowego daje male ale odzczuwalne przyrosty mocy. ponoc z kl-ki da rade wyciagnac wiecej po modyfikacji ostatniej sekwencji zamkniec przepustnic.
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez kuraq » 27 wrz 2008, 19:06

Przy pomocy drugiej osoby sprawdziłem wreszcie co jest u mnie z tymi VRIS-ami i jak narazie ciekawie nie jest :( Vris 1 nie otwiera się przy 3250 rpm. czyli d**a blada :( Co zrobić z tym fantem?? Gdzie można to naprawić?? Czy mozńa to sprawdzić w jakiś jeszcze inny sposób??
Początkujący
 
Od: 17 paź 2007, 01:15
Posty: 6
Skąd: Pruszków
Auto: Mx 6 2.5 V6 GE KL
Premacy 2.0 CP FS

Postprzez KANAL » 27 wrz 2008, 19:22

Sprawdź czy działa elektrozawór. Na początku zrób reset komputera. Jak nie pomoże, odłącz elektrozawór i sprawdź na krótko czy działa. U mnie właśnie on był przyczyną. Znalazłem za 20 zł i vris śmiga aż miło.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez bazyl wspaniały » 27 wrz 2008, 23:31

u mnie pierwszy załącza się przy odpaleniu i tyle. parę tygodni temu wiesiek5 mi je sprawdzał i jak na złość działały jak trzeba więc nic nie podziałaliśmy. parę dni później sprawdzałem i znwowu tyl 1 się otwierał przy odpaleniu co ciekawe w czasie jazdy wygląda to tak: na 3 biegu (na nim najwyraźniej to czuć) kiedy przyspieszam i przekraczam 4000rpm nic się nie dzieje nadzwyczajnego, kiedy robię to samo ale wciskam do deski, właśnie powyżej 4000rpm dostaje "kopa", więc chyba działają. nie wiem tylko czy prawidłowo :| . jutro jeszcze raz to obadam
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez waldii » 28 wrz 2008, 01:37

bazyl wspaniały chyba nie masz sie czym przejmowac.Kolega Noucamp mial takie same objawy czyli jakby komp siadal.Pierwszy VRIS ciagle otwarty a na 1/4 objezdzal wszystkich.To jednak na osiagi tak nie wplywa lecz na moment tego niby kooopa
waldii
 

Postprzez Hazu » 28 wrz 2008, 12:16

Wystarczy że obydwa vris-y będą ciągle otwarte i osiągi będą tak jak trzeba.
(moc max i moment max)

Tyle że na niskich obrotach może byc mniej elastyczny (mniej Nm)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez chudy » 28 wrz 2008, 12:34

Hazu napisał(a):Tyle że na niskich obrotach może byc mniej elastyczny (mniej Nm)

Hazu, a pomyślałeś o zużyciu paliwa? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 28 wrz 2008, 12:47

Nie pomyślałem. :P

Ale jak się nad tym zastanowić to:

silnik na niskich obrotach, przy otwartych obydwu, vris-ach dostanie mniej powietrza, więc i paliwa mniej dostanie .

Więc teoretycznie powinien spalać mniej (przy delikatnej jeździe)

Gdyby tak było to nic dziwnego że niektórym Kl-ki palą po 7/100.
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez chudy » 28 wrz 2008, 13:47

Hazu napisał(a):Kl-ki palą po 7/100

Takie rzeczy to tylko w erze :P – no chyba że masz na myśli setki oleju ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez arni0000 » 29 wrz 2008, 09:12

Powiem tak u mnie w KF otwierają się poprawnie ale przy ruszaniu wydaje mi się że ma mało mocy. Dodatkowo jak ruszę i jadę na dwójce i puszczę gaz to strasznie szarpie nie wiem co jest grane podobnie jest na jedynce jak ruszę i odpuszczę gaz to skokami do przodu. Świece nowe kopułka, palec, przewody mają 40 tyś, filry gazu nowe już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Na benzynie objaw mniejszy ale też występuje. Jest to bardzo męczące. A czy może to być spowodowane słabym ładownie bo dziś sprawdziłem i zaraz wyciągam alternator bo mam przy włączonych światłach i klimie 12,8.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6