Spadek mocy

Postprzez carlyle » 23 sie 2011, 07:56

Mam 6 z 2004 r 136 kM diesel
Robiona była uszczelka pod głowicą i od tamtego czasu jaky auto trochę straciło moc w przedziale 2000-3000 obr.
Sprawdzone zostało i wymienione:
* przewody podciśnienia są prawidłowo podłączone
* w pompie vacum zostało wymienione sprzęgiełko na nowe
* podczas gaszenia silnika kierownice turbo się zamykają i działa
* brak dymienia z rury wydechowej
Byłem u Jaksy i to potwierdził, ale ze znalezieniem przyczyny musiałbym zostawić auto a na razie nie mam jak

pytanie do Was czy ktoś ma jakieś sugestie i czy ktoś z Was już miał taki przypadek ?
proszę o pomoc w tej sprawie :)
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez Wojtek » 23 sie 2011, 16:01

carlyle napisał(a):Mam 6 z 2004 r 136 kM diesel

witam,
a mozesz te dane wpisac do swojego profilu? :>
no i oczywiscie skad jestes ;)

watek przenosze do dzialu diesel MZR-CD
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez carlyle » 23 sie 2011, 19:14

Dzięki za odpowiedź jak i również przeniesienie do działu tego wątku :)
Mam nadzieję, że ktoś inny z niego skorzysta

Sprawa wygląda tak, że auto straciło jakby trochę mocy, da się to odczuć, że brakuje mu zrywu od 2500 do 3000 obr
Sprawdzone było:
* kierownice turbiny działają prawidłowo – sprawdził mi Jaksa
* nie ma kopcenia ani czarnego dymu z rury
* przewody podciśnienia też są założone prawidłowo – sprawdził mechanik u Jaksy podczas wymieniania mechanizmu pompy vacum (nie ma teraz grzechotania i hamulec już nie jest sztywny :D )
* sprawdziłem przewód na EGR i odłączyłem go przy pracującym silniku i ssie powietrze
* cięgnie wóz w całym zakresie obrotów od 100o do 5000 spokojnie i to na każdym biegu, tylko brakuje mu tego zrywu na początku

Ale:
* na pompie vacum jest tam zawór elektromagnetyczny (solenoid) i słychać jakby przepuszczał powietrze
są tam dwa podłączone wężyki i na jednym z nich jakby podciśnienie było mniejsze tak zauważyłem.
Jaksa powiedział, że to norma, że przepuszcza zawór powietrze i aby się nie stresować tylko jeździć.
U kolegi ma ten sam motor i rocznik nie ma takiego syczenia no i jego wóz ma te brakujące kucyki

Pytanie do was
* czy może być to wina filtra paliwa – wymiana była ze 23 ty temu?
* może przyczyna tkwi w zabrudzonym sitku w baku paliwa – o czym tu czytałem i czy owe takie sitko jest w moim wozie ?
* czy dać wózek do mechanika aby przejrzał wszystkie podciśnienia pod względem tego czy coś nie jest uszkodzone lub przepuszcza powietrze albo dostaje coś lewego powietrza ?
* może inne sugestie ?

Będę wdzięczy za pomoc w tej sprawie i jeśli ktoś ma pytania to na nie odpowiem <spoko>
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez Enduro » 24 sie 2011, 13:48

carlyle napisał(a):....
1.turbiny działają prawidłowo – sprawdził mi Jaksa
....
* 2.czy może być to wina filtra paliwa – wymiana była ze 23 ty temu?
* 3.może przyczyna tkwi w zabrudzonym sitku w baku paliwa – o czym tu czytałem i czy owe takie sitko jest w moim wozie ?
* 4.czy dać wózek do mechanika aby przejrzał wszystkie podciśnienia pod względem tego czy coś nie jest uszkodzone lub przepuszcza powietrze albo dostaje coś lewego powietrza ?
* 5. może inne sugestie ?

ad 1. a czy sprawdzono ciśnienia na pompie i na powietrzu (turbina), bo ona generalnie może nie mieć luzów na osce, nie pluć olejem no ale moze za małe ciśnienie podawać, co odczuwalne jest ewidentnie w mocy no i moze w spalaniu lekko większym.
ad 2. tak.
ad 3. tak
ad 4. oby coś dodatkowego nie spartolił..i najlepiej sam porównaj rurki podciśnien z inna sprawna mazdą z tym motorkiem
ad 5. innych obecnie brak.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez carlyle » 24 sie 2011, 19:59

Dzięki wielkie za sugestie

Jutro jadę do mechanika co działa w mazdach odkryłem go przypadkiem (większość w tym regionie to wozy z rodowodem niemieckim) kiedy to na placu było kilka sztuk i myślałem, że to na sprzedaż :)
Jednak on zajmuje się mechaniką

Powiem mu to co mi napisałeś szczególnie w punkcie 1.
Powiedział mi, że muszę wymienić pompę vacum bo słychać jej brzęczenie w zakresie 2000 w górę i pedał hamulca jest sztywny po 3-4 wciśnięciu
Pompy całej mi nie wymienił ponieważ jechał na zasłużony wypoczynek i nie było go 3 tygodnie (też bym tak chciał się odsteresować)
A ja muszę jeździć i na forach Jaksa napisł, że wymienia się ten element w pompie który się wycera.
Teraz pompuję pedałem hamulca i jest OK nie jest sztywny

Powiem, mu żeby sprawdził to co napisałeś w punkcie 1

Punkt 2, 3 i 4 też się zrobi tak aby być pewnym i nie mieć niespodzianek na zimę

Jak będę miał wieści co jest za przyczyna to dam w 100% znać tak abyśmy mogli rozwiązywać problemy a nie bawić się w wymianę części niepotrzebną i nie było spięć mechanik – użytkownik <czytaj> <klotnia>

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie się tym tematem

A i dodam na końcu, że jak kupiłem wóz to wymieniłem podkładki pod wtryskami, przeczyściłem smok, wymieniłem zawór SCV – i jest w okolicy bardzo doby warsztat i gość stwierdził, że pojawiają się u niego M6 i widzi po mojej na co już zwrócić szczególną uwagę (robi głównie niemcy, francuzy, fordy, toyoty tego tu pełno)

A ja czytam przeczytałem forum mazdy i wiem na co mam zwrócić uwagę <nauka> <spoko>
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez Nimrod-PW » 24 sie 2011, 20:34

Dobrego mechanika od Mazd masz też w Białobrzegach, u niego zawsze pełno samochodów tej marki – tylko je robi.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez carlyle » 25 sie 2011, 08:22

Właśnie zapomniałem napisać, że jest z Białobrzeg Pan Paweł właśnie jego namierzyłem
Dzięki za podpowiedź
Kazał mi zadzwonić w poniedziałek i się umówię na sprawdzenie wozu
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez carlyle » 26 sie 2011, 16:07

Wczoraj miałem okazję porównać swój wózek z takim samym (ten sam rok i motor)
Stał obok mojego więc właściciel zgodził się odpiąć akumulator i zaczołem sprawdzać wszystkie przewody od podciśnienia.
Były podłączone prawidłowo !
Jedno co zauważyłem to, że wtrysk 2 od lewej strony miał nr 8 a wtyczka miała nr 17.
Więc to było zamienione podczas operacji wymiany uszczelki pod głowicą ! <klotnia>
Miałem już złość na mechanika, że odwalił taką fuszerkę <glupek2>
Odpiołem z listwy zamienione przewody i podpiołem je tak jak powinny być.
Oczywiście jutro jadę na kalibrację wtrysków ponieważ kable mają różną oporność.
Zobaczymy czy w tym był ten defekt mocy i jeszcze mi sprawdzi resztę czy jest ok.
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez jozim » 27 sie 2011, 14:08

Witam
Skoro twój mechanik walnął się na tak prostej rzeczy jak zamienienie kabli oporowych wtryskiwaczy to może warto zdjąć pokrywę i sprawdzić luzy zaworowe, oraz ustawienie rozrządu.
Daj znać jak tam po kalibracji. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Nimrod-PW » 27 sie 2011, 21:34

Odnośnie kabli oporowych czy może mi ktoś wytłumaczyć co za różnica czy np. na wtryskiwaczu z numerem 7 jest kabel 13 czy 17 lub 1. Co to zmienia w działaniu samego wtryskiwacza?
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Wojtek » 27 sie 2011, 22:21

Nimrod-PW napisał(a):Odnośnie kabli oporowych czy może mi ktoś wytłumaczyć co za różnica czy np. na wtryskiwaczu z numerem 7 jest kabel 13 czy 17 lub 1. Co to zmienia w działaniu samego wtryskiwacza?

poszukaj o tym w poradniku diesel engine...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Nimrod-PW » 27 sie 2011, 22:40

Rozumiem że kable mają różny opór, ale mi chodzi o to żeby ktoś napisał co może spowodować jazda z pozamienianymi numerami na kablach i na wtryskiwaczach i czy np. kalibracja w takim przypadku coś da?
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Wojtek » 27 sie 2011, 22:53

Nimrod-PW napisał(a):czy np. kalibracja w takim przypadku coś da?

nie da...
wtryski sa sparowane z kablami... w wyzej wymienionym poradniku masz tabelke:
jakie numery kabli sa do jakich wtryskow... inaczej komp zglupieje...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez carlyle » 28 sie 2011, 03:27

Panowie to teraz wygląda na to, że musi mi mechanik zamienić spowrotem wtryski na właściwe miejsce z tego co zrozumiałem, czy tak ?
Może ktoś z Was sprawdzić od strony rozrządu do akumulatora jaka jest kolejność nr wtrysków ?
Motor 136 kM, 2004 rok
Sam juro sprawdzę i dam znać.
Pytanie czy od tego motor mógł stracić moc ??????
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez jozim » 28 sie 2011, 18:47

Witam
Nie ma żadnej kolejności wtrysków względem ponumerowania.
U mnie wszystkie wtryski są z numerem 10 i kable oporowe też, ale jakby jakiś się popsuł to kupuję tylko jeden wraz z kablem oporowym o dowolnym numerze. Po wymianie wtrysku oczywiście kalibracja i wszystko ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez carlyle » 29 sie 2011, 15:38

Dzisiaj z rana pojechałem do mechnika co mi składał wózek. Rozmowa była krótka <klotnia> .
Zamienić wtryski miejscami zgodnie z oznaczeniem nr. na wtyczkach a są one od strony rozrządu:
8, 14,17,13. 14 i 17 były pomylone. Szef spojrzał i powiedział, że pracownik dał <dupa>.
Od razu Pan zabrał się do roboty i w ciągu 2 h było wszytko zrobione.
Jazda testowa i nie porównanie od 2000 > ciągnie i wciśka w fotel tak fajnie, że jadąc do domu cały czas do gaz do oporu, redukcja i znowu opór. Dawno nie miałem pogniecionej koszulki :D

Ale jeszcze jedno pytanie czy należy wykonać kalibrację ?
Pytanie czy w mazdzie to się robi po każdym wyjęciu wtrysków, czy komp. sam dozuje paliwo.

Właściciel nie ma programu do kalibracji wtrysków i ma go zakupić w następnym tygodnie, bo już u niego zaczeły się pojawiać "mazdy" i wie o ich bolączkach <nauka> .
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez myqel » 29 sie 2011, 16:37

Witam, dolacze sie. Czy dobrze zrozumialem ze miales zamienione miejscami kabelki 14 z 17? To nie wystarczylo zamienic samych tych kabelkow tylko wtryski mechanik wyciagal i zamienial??? I czy ma znaczenie gdzie ktory wtryskiwcz wyladuje z dopasowanym kabelkiem? Czy jesli mam nr 7,12,7,12 tzn ze mam zle , nie w kolejnosci?

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez Wojtek » 29 sie 2011, 16:52

67igor1 napisał(a):wtryski sa sparowane z kablami... w wyzej wymienionym poradniku masz tabelke:
jakie numery kabli sa do jakich wtryskow...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez carlyle » 30 sie 2011, 09:05

67igor1 ma rację !!!!
Każdy kabel z nr ma różną oporność i to sprawdziłem miernikiem i zgadza się z tym co podaje poradnik <nauka>

viewtopic.php?t=65171
12. Rezystancja przewodów sterowania wtryskami MZR-CD

Dlatego zamiana kabli nic nie da i to sprawdziłem po zamianie wóz nie miał mocy.
Zatem przełożenie wtrysków i jeszcze zrobię dzisiaj kalibrację <faja>
Początkujący
 
Od: 23 sie 2011, 07:47
Posty: 11
Skąd: Grójec
Auto: Mazda 6 136 kM / 2004

Postprzez myqel » 30 sie 2011, 10:14

Witam, koledzy mnie nie zrozumieli, ja pytalem czy ma znaczenie gdzie ktory wtryskiwcz wyladuje z dopasowanym kabelkiem? Czy moze jest jaksa kolejnosc wzgledem cylindrow np 1 cylinder = najnizszy nr wtrysku+jego kabelek i tak do wartosc najwiekszej?
Wiec czy jesli mam nr 7,12,7,12 tzn ze mam zle? Czy powinienem miec 7,7,12,12 ?

Wedlug tego co napisal Jozim to nie ma to znaczenia a znow drugi kolega daje przyklad ze musial zamienic kolejnosc w przypadku roznych nr.

pozdr.mql
Ostatnio edytowano 30 sie 2011, 10:19 przez myqel, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6