Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez jackkpl » 7 sie 2011, 13:05

0.2 to nie roznica. Ja mowie o roznicy 0.5 lub 1 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 8 sie 2011, 13:08

Na sam koniec strojenia u Coobcia pytałem sie go czy wgrał mapy do urządzanie, także te mapy raczej są ostateczne. Poza tym jak mapa zapłonu się wgrała nowa to dlaczego mapa paliwa miałaby zostać stara? No ale jak będę u Coobcia to sprawdzimy bo zgrał też te ostateczne mapy u siebie na kompa.
Co do sondy to jak instalowałem nowy kolektor to zmieniłem miejsce zamontowania sondy, daleko od głowicy. Wtedy też robiłem kalibracje na wolnym powietrzu. Niedawno Piwo podrzucił mi link w którym ludzie piszą, że nowy firmware Innovate 1.1 jest do pupy. Nawet na forum Innovate to opisują. Sonda często się wiesza się (dając sygnał 8 mrugnięć diodą), jej syngał jest bardzo poszarpany, itd. Czyli wszostko to co się dzieje u mnie. Podobno jak się wgra stary firmware 1.0 jest dużo lepiej. Muszę spróbować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 19 sie 2011, 07:15

Wczoraj byłem u Coobcia i postroiliśmy Mazdę na ulicy.
Najpierw stroiliśmy według wskazań mojej sondy. Niestety okazało się, że moja sonda i Coobcia pokazują zupełnie co innego. Bo jak podłączyliśmy jego sondę to okazało się, że auto jest totalnie przelane. Być może dlatego, że ja w swojej upgradaowałem firmware i po tym zabiegu nie zrobiłem kalibracji. W każdym razie wolałaem polegać na sondzie Coobcia. Skoro stroi tyle aut i dobrze mu to wychodzi to chyba nie może mieć walnietej sondy ;) W razie czego Coobcio dał mi też mapę ze strojenia według mojej sondy. W wolnej chwili pomierze czasy i sprawdzę na której mapie Mazda lepiej jedzie.
Według wskazań dupohamowni jest lepiej niż było. Ale że to mało precyzyjne urządzenie to muszę pomierzyć jakieś czasy no i być może wybiorę się jeszcze na jakąś hamownię.

P.S.: W drodze powrotnej trafiło się jakieś BMW 3 E36 cabrio i dostało niezły łomot ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 19 sie 2011, 07:17

Znajdz jakies 2.8, a nie z 1.6 sie scigasz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 19 sie 2011, 07:33

No może to i było 1.6 ;) Chociaż nie wiem czy to cabrio wsadzali coś mniejszego niż 2.0
Z dwoma 2.8 już się łapałem i też dostały wp...l. Tylko że to były 528.
Kiedyś też złapałem się z 330Ci i szliśmy "łeb w łeb".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 19 sie 2011, 12:17

E46 w cabri od 1,8(140km)

a 330ci 231 Km

fajnie że zaczynasz być zadowolniony z mazdy, miło będzie zobaczyć wykresik :)

a może 180 pęknie :)

Ja walcze z MS :/ po 2 dniach walki odpalił a na 3 dzień już nie ehhh te łelektorniki
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 19 sie 2011, 13:56

mlody1921 napisał(a):fajnie że zaczynasz być zadowolniony z mazdy, miło będzie zobaczyć wykresik :)

Zadowolony to będę jak Madzia zacznie regularnie schodzić poniżej 15s na ćwiarę. A narazie do tego jakoś daleko.
Kiedyś nie było a mocy a były niezłe czasy. Teraz niby jest moc a czasy do <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 19 sie 2011, 14:00

Widac kierowca sie starzeje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez tekkenfan » 19 sie 2011, 14:08

jackkpl napisał(a):Widac kierowca sie starzeje ;)

hehe pozamiatane

Jacek176 napisał(a):Zadowolony to będę jak Madzia zacznie regularnie schodzić poniżej 15s na ćwiarę

bierza g-techa, kamerke i nakręć jakieś filmiki krótkometrażowe bo może już teraz jest poniżej ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mlody1921 » 19 sie 2011, 14:30

Skoro jest moc, a niema czasów dobrych to albo niema trakcji albo kierowca stracił na reakcji :D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Jacek176 » 19 sie 2011, 14:44

Poza czynnikiem ludzkim (czyli starość, otyłość itd. ;) ) mam jeszcze dwie teorie:
-kiepskie opony (czyli wychodziłoby na to, że Toyo jednak były lepsze niż Yokohama)
-kiepska skrzynia, tzn. w tej skrzyni co mam teraz strasznie ciężko wchodzą biegi, zwłaszcza dwójka, muszę ją wbijać praktycznie na siłę, boję się że kiedyś lewarek zostanie mi w ręku

Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez mlody1921 » 19 sie 2011, 16:27

U mnie w B6 w mx3 tak skrzynia wlaśnie chodziła że trzeba była targać lewarem, ale opony powinieneć wyczuć jak sie auto trzyma na łukach czy nie wynosci jak trzymają,

to masz semislick ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Marcin1mazda » 19 sie 2011, 18:52

U mnie na co dzień Gtx Zapie%#$*ał Jak szalony, testowałem się z B18 w 3d civicu którego kiedyś robiłem o 2-3 długości ( jadąc samemu) a teraz, po modach robiłem go o długości z 5-6.. dość mocno dostawał, a przy ostatnim przejeździe wydawało mi się( jak i pasażerowi którego wtedy przewiozłem, że auto w ogóle nie jedzie) a 30min później ruszając z 3k/rpm's urwałem obie satelity różnicówki! ! Doszliśmy do wniosku, że one( satelitki) musiały przez ostatnią chwile stawiać opór i auto nie chciało jechać.. przy ostatnim starcie powiedziały papa papa papa papa
Czy ciemno, czy jasno leci GTX przez miasto..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 21:14
Posty: 1091
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BF GTX

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2011, 10:25

Kurde, gdy Mazda miała 151KM robiłem czasy rzędu 15.25 przy wybebeszonym aucie.
Wczoraj byłem pomierzyć się (też wybebeszone poza fotelem pasażera, który został na swoim miejscu)na tym samym odcinku drogi co zawsze, tym samym G-techem.
1-szy przejazd, strzał z 6000obr. – czas 15.50
2-gi przejazd, strzał z 5000obr. – czas 15.41
3-ci przejazd, strzał z 4500obr. – czas 15.38
Kiedyś najlepsze czasy osiągałem przy strzale ze sprzęgła z 6000obr. Wygląda na to, że teraz zmieniła się charakterystyka silnika i muszę od nowa nauczyć się startować. Poza tym wczoraj nie chciało mi się kombinować z ciśnieniem w oponach i pojechałem w "setupie ulicznym": 2.3 przód i 2.1 tył. Kiedyś na ćwiartkę zawsze ustawiałem 2.0 przód i 2.6 tył.
Ale pomimo to nadal nie powodów do zadowolenia. Ktoś ma pomysł dlaczego auto pomimo, że ma 17KM i 26Nm więcej robi gorsze czasy? 2 lata temu, w czasach świetności, miałem opony Toyo T1R, teraz mam nowe Yokohama Parada spec 2 w tym samym rozmiarze, felgi te same. Sprzęgło się nie ślizga, ładnie trzyma. Nawet Coobcio w czasie strojenia był pod wrażeniem jak ładnie "gryzie" w czasie zmiany biegów.
W międzyczasie zmieniła się skrzynia biegów ale na dokładnie taki sam typ, przełożenia są te same. Możliwe żeby w skrzyni generowały się takie straty mocy na przeniesieniu napędu, że osiągi są gorsze pomimo wiekszej mocy? Nie mam już innych pomysłów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 27 sie 2011, 10:59

na tyle masz dalej T1R? jak tak to może spróbuj przełożyć je na przód i wtedy pomierz czasy, wtedy wyeliminowana zostanie zagadka opon, chociaż nie sądzę żeby to była ich sprawka ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2011, 12:48

tak, tylko, że te T1R to już prawie łyse ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 27 sie 2011, 13:18

Na suchym asfalcie slicki lepiej lapia :). Wsadz te t1r, walnij na nich 1.8bara i sprawdz czasy. Ja w swoim aucie zauwazylem,ze na nizszym cisnieniu auto lepiej przyspiesza na prostej ,ale traci na zakretach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 27 sie 2011, 13:36

Ale przecież T1R to nie slicki, ani nawet semi-slicki.

Taka ciekawostka wyłuskana z klipu Czarnej Pantery.
Wyścig "śmierdzacego" i "nudnego" 1.8 z 2.5 V6 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez k1bic93 » 27 sie 2011, 16:08

dobry filmik :)
2.5 dostało ładnie :D
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez MariuS » 27 sie 2011, 18:09

tylko to 2.5 z filmiku ma shamowane 157KM :P a Twoje po bardzo gruntownych modach...

ładnie zapier*ala ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy