Mazda 626 (GE) – Opinie

Mazda 626 / MX-6 / Cronos 1992–1997

Postprzez zibi626 » 4 sty 2010, 09:28

:| z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h ?? Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Lukas007 » 4 sty 2010, 13:52

No i kolejna dyskusja kto kogo objedzie <lol> ... szkoda, że w moim rejonie są same graty, trochę nowych aut średniej półki i jedno WRX STI ... nie ma się z kim sprawdzic ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez bazyl wspaniały » 4 sty 2010, 17:01

zibi626 napisał(a): z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego

No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko, przełożenia skrzyni, opony, stan sprzęgła, umiejętności kierownika. Składowych jest sporo na końcowy efekt.
No i jaki procent biednych BMW E36 320i jeżdżących po naszych drogach legitymuje się fabryczną mocą?? Wożą bidulki m2 dresu i kilogramy diód, naklejek, zapchanych remusów itp itd a o kable, świece czy amorki już się w nich nie dba bo ich i tak nie widać więc po co inwestować.
Jak jeżdżą nie wiem, u nas jeździ jedna zadbana, ale że jej właściciel nie ciśnie to nie wiem jak jedzie. Kilka innych które "spodkałem" na światłach "nie jechały" bo za kółkiem był w/w kierowca a stan auta wiadomo jaki. Reasumując FS ma duże szanse na sponiewieranie pierwszej z brzegu BMW E36 320i

dyszel85 napisał(a):to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y

Nowy golf 1.4 TSI ma 160 niby, a tak naprawdę moje bidne 145 wyplute na hamowni miesza go z błotem że aż przykro patrzeć. Wiem bo jednym sobie pojeździłem nieco a drugie mam na co dzień ;). Nie chodzi mi o gloryfikowanie mazdy tylko o to że te KM i Nm to nie wszystkie takie same są ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez alf28 » 4 sty 2010, 18:05

bazyl wspaniały napisał(a):No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko
zgadza się np: audi z taką mocą jak FS wogóle nie jedzie .

kiedyś wziołem się za wyprzedzanie MX-6 musiałem ciągnąć ostro kiedy gość się zorientowa, że wyprzedza go jakaś 626 . po jakimś tam okresie trofiliśmy się pod sklepem i gość mówi ze mi fajnie idzie ta 626 ,ogólnie był przekonany że pod maską mam KL tak jak on :D
MX-6 4WS sobie obejrzałem ( tylne koła skręcają się więcej, niż sobie wyobrażałem) fajny bajer
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez lukasz 323C » 4 sty 2010, 18:33

dyszel85 napisał(a):To musiało być tylko 1.6 z naklejką 2.0, uwierz mi że to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y


Może i BMW ma więcej KM i Nm, ale katalogowo osiągi takie same, jeśli chodzi o przyśpieszenie, oczywiście zdrowych jednostek. Poza tym BMW z tylnym napędem tez swoje waży i przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach. Tak jak pisze bazyl wspaniały moc to nie wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Hugo » 4 sty 2010, 22:22

Bo po pierwsze japońskie KM to co innego co niemieckie KM. Po prostu japońskie jednostki napędowe są dużo "sprawniejsze" mechanicznie (nie chodzi tu o bezawaryjność).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez alf28 » 5 sty 2010, 13:22

lukasz 323C napisał(a):przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach.
moc i moment mierzony jest raczej na kołach,wiec raczej to masa. w M6 mam 26kucyków więcej i co z tego samochód idzie gorzej katalogowo 0,2s masa robi swoje.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Grzyby » 5 sty 2010, 14:10

Masa Panowie, masa robi swoje.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17081 (109/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez frankiliki » 25 kwi 2011, 19:51

za deedykowany o ile jakis znajdziesz do GE to zaplacisz sporo wieksze pieniadze niz za uniwersalny.to raz. 2 masz bardzo ograniczony wybor przypuszczam ze moze 0,5 <rotfl> po trzecie do uniwersalnego wystarczy dospawac wieszak ktory mozesz odciac z oryginalnego jesli niechce ci sie ciac i giac nowego pozdrawiam
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez noxes » 20 cze 2011, 17:37

lukasz2387 napisał(a):Witam
Ktoś może wie przy ilu zeruje się licznik w naszych Mazdach? Czy kręci się do końca, czyli 999 999km
Pozdr

Leci do końca
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bazyl wspaniały » 23 cze 2011, 00:19

zibi626 napisał(a):Czy ktoś się orientuje jak sprawuje się KL w Cronosie z automatyczną skrzynią? Bo to chyba to samo co w Xedach 9? Mam chyba jedną na oku,ale właśnie w konfiguracji KL + A/T no i się zastanawiam mocno nad nią... <co?> <myśli>

Jest taki sam ale... inny.
kolektor inny, przepływomierz, sterownik silnika, parę pierduł przy osprzęcie.
Jeśli jeżdzony jak książka pisze to nie do zajężdżenia. Uważaj za to na automat w Cronosie, może być problem bo to słaby mechanizm. W X9 bardzo wytrzymały.
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez zibi626 » 27 cze 2011, 20:57

Uważaj za to na automat w Cronosie

Ale mówimy o automacie w KLu ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez dirtracer » 30 cze 2011, 19:53

Witam mam takie pytanko odnośnie silnika FS a mianowicie:
wszędzie gdzie widzę to 2.0 FS ma 115 kucyków natomiast gdy czytam na wiki to ma 130. Skąd ta rozbieżność?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2011, 19:48
Posty: 326
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GJ 2014
2.0 165KM

Postprzez Siw-y » 30 cze 2011, 20:10

W GE miał 115 a w GF miał 115 i 136.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez JulianSR » 5 sie 2011, 17:19

Mi sie gdzies obilo ze starsze modele maja wiecej kuni.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez noxes » 5 sie 2011, 19:24

W przypadku FP masz rację w przypadku FS'a nie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez JulianSR » 19 sie 2011, 12:34

wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2 136 konny sorki za blad.
I dzieki noxes za poprawienie mnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez noxes » 26 sie 2011, 23:46

JulianSR napisał(a):wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2


Yyy mylisz się? Ja miałem mazdę z 1993r i miałem tam przynajmniej głowicę fs2. A był to zwykły silnik 115km.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zibi626 » 7 wrz 2011, 08:37

Rozumiem,że sprawdzaliście silnik po nocy,że nie dymi? Chociaż niedymienie wcale nie oznacza,że oleju nie bierze. Klekocze?
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..

Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie !!!!!!!!!!!!!! + nadkola), nie jest złożony z 5 aut, jedzie prosto, brat nie boi się szukania niektórych(na szczeście niewiele) części po Internecie to brać :)

Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez jaskul » 7 wrz 2011, 08:44

silnik sprawdzany z zimnego – złych objawów nie zauważono
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6