Mazda 626 (GE) – Opinie
z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
No i kolejna dyskusja kto kogo objedzie ... szkoda, że w moim rejonie są same graty, trochę nowych aut średniej półki i jedno WRX STI ... nie ma się z kim sprawdzic ...
zibi626 napisał(a): z tego co wyczytałem to BMW E36 320i ma coś 150 HP i 10s do 100km/h więc jak to się ma do FS'a 115HP, ale też w granicach 10s do 100km/h Wynika z tego,że FS'y przy swojej stosunkowo małej mocy są silnikami bardzo dopracowanymi skoro zapewniają osiągi silnika 150 konnego
No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko, przełożenia skrzyni, opony, stan sprzęgła, umiejętności kierownika. Składowych jest sporo na końcowy efekt.
No i jaki procent biednych BMW E36 320i jeżdżących po naszych drogach legitymuje się fabryczną mocą?? Wożą bidulki m2 dresu i kilogramy diód, naklejek, zapchanych remusów itp itd a o kable, świece czy amorki już się w nich nie dba bo ich i tak nie widać więc po co inwestować.
Jak jeżdżą nie wiem, u nas jeździ jedna zadbana, ale że jej właściciel nie ciśnie to nie wiem jak jedzie. Kilka innych które "spodkałem" na światłach "nie jechały" bo za kółkiem był w/w kierowca a stan auta wiadomo jaki. Reasumując FS ma duże szanse na sponiewieranie pierwszej z brzegu BMW E36 320i
dyszel85 napisał(a):to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y
Nowy golf 1.4 TSI ma 160 niby, a tak naprawdę moje bidne 145 wyplute na hamowni miesza go z błotem że aż przykro patrzeć. Wiem bo jednym sobie pojeździłem nieco a drugie mam na co dzień . Nie chodzi mi o gloryfikowanie mazdy tylko o to że te KM i Nm to nie wszystkie takie same są
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
zgadza się np: audi z taką mocą jak FS wogóle nie jedzie .bazyl wspaniały napisał(a):No tutaj jest ciekawostka bo faktycznie FS jadą bardzo dobrze w porównaniu z konkurencją. Moc to nie wszystko
kiedyś wziołem się za wyprzedzanie MX-6 musiałem ciągnąć ostro kiedy gość się zorientowa, że wyprzedza go jakaś 626 . po jakimś tam okresie trofiliśmy się pod sklepem i gość mówi ze mi fajnie idzie ta 626 ,ogólnie był przekonany że pod maską mam KL tak jak on
MX-6 4WS sobie obejrzałem ( tylne koła skręcają się więcej, niż sobie wyobrażałem) fajny bajer
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
dyszel85 napisał(a):To musiało być tylko 1.6 z naklejką 2.0, uwierz mi że to auto legitymuje się dużo wyższym momentem i mocą niż nasze fs-y
Może i BMW ma więcej KM i Nm, ale katalogowo osiągi takie same, jeśli chodzi o przyśpieszenie, oczywiście zdrowych jednostek. Poza tym BMW z tylnym napędem tez swoje waży i przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach. Tak jak pisze bazyl wspaniały moc to nie wszystko.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
Bo po pierwsze japońskie KM to co innego co niemieckie KM. Po prostu japońskie jednostki napędowe są dużo "sprawniejsze" mechanicznie (nie chodzi tu o bezawaryjność).
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
moc i moment mierzony jest raczej na kołach,wiec raczej to masa. w M6 mam 26kucyków więcej i co z tego samochód idzie gorzej katalogowo 0,2s masa robi swoje.lukasz 323C napisał(a):przekładnia odbiera silnikowi trochę KM na kołach.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Masa Panowie, masa robi swoje.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.
Nie bez powodów auta robione pod wyścigi są ogołacane ze wszystkiego w środku.
Sama moc to nie wszystko. Trzeba spojrzeć i na inne parametry.
Nowsze samochody są coraz cięższe (bezpieczeństwo swoje waży) stąd też i moce silników rosną. Wzrost osiągów raczej za tym nie idzie.
za deedykowany o ile jakis znajdziesz do GE to zaplacisz sporo wieksze pieniadze niz za uniwersalny.to raz. 2 masz bardzo ograniczony wybor przypuszczam ze moze 0,5 po trzecie do uniwersalnego wystarczy dospawac wieszak ktory mozesz odciac z oryginalnego jesli niechce ci sie ciac i giac nowego pozdrawiam
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
- Od: 6 gru 2009, 13:59
- Posty: 178
- Skąd: chelm
- Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r
zibi626 napisał(a):Czy ktoś się orientuje jak sprawuje się KL w Cronosie z automatyczną skrzynią? Bo to chyba to samo co w Xedach 9? Mam chyba jedną na oku,ale właśnie w konfiguracji KL + A/T no i się zastanawiam mocno nad nią... <myśli>
Jest taki sam ale... inny.
kolektor inny, przepływomierz, sterownik silnika, parę pierduł przy osprzęcie.
Jeśli jeżdzony jak książka pisze to nie do zajężdżenia. Uważaj za to na automat w Cronosie, może być problem bo to słaby mechanizm. W X9 bardzo wytrzymały.
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Mi sie gdzies obilo ze starsze modele maja wiecej kuni.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.
Np. w silnikach 1.8 na poczatku bylo bodajrze do roku 1994 105 KM a po juz 90 KM
Tak samo bylo w 2.0 silnikach te przed mialy 130 KM bodajrze na 16v a po juz 115KM.
Ale nie jestem dokladnie pewny tego ale cos mi sie obilo ze tak bylo.
- Od: 20 maja 2009, 08:58
- Posty: 164
- Skąd: Siennica Lublin
- Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz
JulianSR napisał(a):wiem wiem wlasnie w nowszej wersji jest fs2
Yyy mylisz się? Ja miałem mazdę z 1993r i miałem tam przynajmniej głowicę fs2. A był to zwykły silnik 115km.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Rozumiem,że sprawdzaliście silnik po nocy,że nie dymi? Chociaż niedymienie wcale nie oznacza,że oleju nie bierze. Klekocze?
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..
Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie !!!!!!!!!!!! + nadkola), nie jest złożony z 5 aut, jedzie prosto, brat nie boi się szukania niektórych(na szczeście niewiele) części po Internecie to brać
Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony
Po swoich przejściach z Cronosem już bym się nie bał, ale brat musi się liczyć z "problemami" w dostaniu niektórych części. Ta wersja ma z tyłu bębny czy tarcze? Niedziałający ABS – prawdopodobnie któryś z czujników. Jest kontrolka Check Engine – jeśli tak to na Forum jest relacja jak sprawdzić błędy.
626 GE są dzisiaj taniutkie ze względu na rocznik – nadal wiele osób kupuje rok a nie samochód.
Jaka tam jest skrzynia? Jeśli A/T to nie wiem czy nie jest wpakowana wersja Fordowska,chociaż CHYBA w Specialach była Japan made..
Jeśli silnik nie dymi jak parowóz po nocy, blacha jest zdrowa(sprawdź miejsca przy przedniej szybie !!!!!!!!!!!! + nadkola), nie jest złożony z 5 aut, jedzie prosto, brat nie boi się szukania niektórych(na szczeście niewiele) części po Internecie to brać
Ja mam swojego Cronosa, planuje zakup Xeda 9, ale nie mam właśnie co zrobić z Cronosem, sprzedać żal bo przyjdzie ktoś i powie 4K bo rocznik się liczy. Chyba zostanie dla żony
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
silnik sprawdzany z zimnego – złych objawów nie zauważono
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan
skrzynia manual
z tyłu są tarcze – wygladają na nowe, z przodu też tarcze troszkę gorszy stan
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6