Mazda MX-6 GE KL 92'

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez oblivion » 14 sie 2011, 08:05

Felunie ładniusie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez sewa » 14 sie 2011, 09:19

Mógłbyś dać jakiś odważniejszy kolor, bo czarny faktycznie zginie.

Jak się bawić to się bawić. Przy lekkiej glebie (HR) ładnie się może wszystko zgrać.
np.
Obrazek <serduszka>
Obrazek <serduszka>
Obrazek <serduszka>
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez JKK » 14 sie 2011, 12:45

Jak przyjdzie czas to na pewno będę rozważał nad wieloma opcjami ;) Póki co muszę zająć się układem wydechowym, zrobić do końca porządek z silnikiem, zaopiekować się karoserią i lakierem, nie wspominając już o wnętrzu auta. Nie koniecznie w tej kolejności ale renowacja felg jest raczej na dalszym planie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez sewa » 14 sie 2011, 21:09

No spoko, to tylko podsunięcie pomysłu :) Powodzenia w odbudowie autka do stanu co najmniej oryginalnego.
ObrazekObrazek
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2009, 12:53
Posty: 1857 (1/26)
Skąd: Toronto
Auto: MX6 KL '92

Postprzez JKK » 15 sie 2011, 12:48

Wizja jest taka:

Obrazek

Obrazek

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez JKK » 17 sie 2011, 15:04

No to montujemy <jupi> W piątek odbiór, na pewno wkleję parę zdjęć :)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 17 sie 2011, 19:37

Moje zdanie jest takie ;)
– MAZDASPEED popieram w całej rozciągłości.
– koła, jeśli chcesz na czarno to tylko błyszczący, ze względu na kolor karoserii ale rozumiem że na razie to przejściówka.
– wydech raczej proponuję odpuścić gra nie warta zachodu. Wstaw ładne podwójne końcówki Remusa albo jedną dużą
– pamiętaj że długie odboje są na tył <ok>
– na kołach 18 '' będzie piknie ale kosztem osiągów i z pewnością komfortu. 225 szerokość gumy to MAX ja bym raczej poszedł w 215/40 tu możesz sobie porównać oryginał do tego co planujesz http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Przy zakładaniu zawieszenia spryskaj WD40 odboje, zmontuj je z osłonami i załóż na trzpień amora który też potraktuj wcześniej jakimś smarem. Jak tego nie zrobisz potrafią po jakimś czasie w dni mocno wilgotne trzeszczeć przy pracy zawieszenia. Przynajmniej te sachsa.
Mnie najbardziej ciekawi jak będzie z kołami z tego co liczyłem wejdą i powinny ładnie wypełniać ale istnieje ryzyko przy mocnym dobiciu że będą obcierać ranty. Chociaż mając H&R i odboje to raczej będzie musiało być baaardzo ekstremalne dobicie :D . Przy tym zawiasie będzie sztywno i powinno dać radę bo ugięcie będzie mocno ograniczone. U mnie wystaje koło jeszcze 5mm dalej niż będzie u ciebie i jak dotąd tylko raz delikatnie przytarło. Zakładaj koła i wstaw fotki jestem bardzo ciekawy jak będzie to wyglądało. <ok> Moim zdaniem jeśli chodzi o wygląd 18'' to idealny rozmiar, ale ciężko się na niego zdecydować ze względu na nasze drogi. Kto wie może kiedyś też się pokuszę <diabel> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 18 sie 2011, 14:30

DamianMX6 napisał(a):Moje zdanie jest takie ;)
– MAZDASPEED popieram w całej rozciągłości.
– koła, jeśli chcesz na czarno to tylko błyszczący, ze względu na kolor karoserii ale rozumiem że na razie to przejściówka.
– wydech raczej proponuję odpuścić gra nie warta zachodu. Wstaw ładne podwójne końcówki Remusa albo jedną dużą
– pamiętaj że długie odboje są na tył <ok>
– na kołach 18 '' będzie piknie ale kosztem osiągów i z pewnością komfortu. 225 szerokość gumy to MAX ja bym raczej poszedł w 215/40 tu możesz sobie porównać oryginał do tego co planujesz http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Przy zakładaniu zawieszenia spryskaj WD40 odboje, zmontuj je z osłonami i załóż na trzpień amora który też potraktuj wcześniej jakimś smarem. Jak tego nie zrobisz potrafią po jakimś czasie w dni mocno wilgotne trzeszczeć przy pracy zawieszenia. Przynajmniej te sachsa.
Mnie najbardziej ciekawi jak będzie z kołami z tego co liczyłem wejdą i powinny ładnie wypełniać ale istnieje ryzyko przy mocnym dobiciu że będą obcierać ranty. Chociaż mając H&R i odboje to raczej będzie musiało być baaardzo ekstremalne dobicie :D . Przy tym zawiasie będzie sztywno i powinno dać radę bo ugięcie będzie mocno ograniczone. U mnie wystaje koło jeszcze 5mm dalej niż będzie u ciebie i jak dotąd tylko raz delikatnie przytarło. Zakładaj koła i wstaw fotki jestem bardzo ciekawy jak będzie to wyglądało. <ok> Moim zdaniem jeśli chodzi o wygląd 18'' to idealny rozmiar, ale ciężko się na niego zdecydować ze względu na nasze drogi. Kto wie może kiedyś też się pokuszę <diabel> .


Wszystko Krzychowi już przekazałem :) Dzięki <spoko>

Dziś nie mam za bardzo co robić więc wziąłem się za polerkę rantów :) Efektem pracy pochwalę się niebawem.

Raczej zdecyduję się na 225, nie jestem pewien czy 215 w ogóle wejdzie na 8,5'' felgę?

Wydech nie warto? To mnie teraz zaskoczyłeś :| Ja nadal w planach mam zamówienie kolektorów ze stanów, owinąć go taśmami, jakiś katalizator full metal i całą resztę zrobić ze stalówki, rozdwoić na końcu, proste tłumiki i walnąć podwójne końcówki. Źle?

A tak swoją drogą:
– wspomaganie naprawione, już nie buczy i nie słabnie
– spryskiwacze już sikają na szybkę
– klapa bagażnika doczekała się nowych siłowników
– drzwi kierowcy poprawione, było coś nie tak z zawiasami, nie zamykają się już same
– dekielki z logiem mazdy do nowych felg i nowy bagnet już w drodze :D
– Krzychu wymieni mi płyn chłodniczy i płyn hamulcowy
– po wizycie u Krzycha jadę ogarnąć klimatyzację :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 18 sie 2011, 14:52

JKK napisał(a):Raczej zdecyduję się na 225, nie jestem pewien czy 215 w ogóle wejdzie na 8,5'' felgę?


215 wejdzie tylko pytanie czy profil 40 czy może 45 bo jak oponka się ładnie naciągnie to tak naprawdę profil się zmniejszy.

JKK napisał(a):Wydech nie warto? To mnie teraz zaskoczyłeś :| Ja nadal w planach mam zamówienie kolektorów ze stanów, owinąć go taśmami, jakiś katalizator full metal i całą resztę zrobić ze stalówki, rozdwoić na końcu, proste tłumiki i walnąć podwójne końcówki. Źle?


Ja gdybym robił taki podwójny wydech to wyciął bym tą "wnękę " na końcówki tłumika z drugiego zderzaka i wkleił do docelowego wtedy ładnie będzie i porządnie. Próbuj <spoko> Tylko trzeba by popatrzeć czy tak wycięta część z prawej strony podejdzie na lewą. Czy nie ma tam czasem różnicy w głębokościach wcięcia <co?>

JKK napisał(a):A tak swoją drogą:
– wspomaganie naprawione, już nie buczy i nie słabnie
– spryskiwacze już sikają na szybkę
– klapa bagażnika doczekała się nowych siłowników
– drzwi kierowcy poprawione, było coś nie tak z zawiasami, nie zamykają się już same
– dekielki z logiem mazdy do nowych felg i nowy bagnet już w drodze :D
– Krzychu wymieni mi płyn chłodniczy i płyn hamulcowy
– po wizycie u Krzycha jadę ogarnąć klimatyzację :)


działaj działaj, trzymam kciuki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 18 sie 2011, 15:11

JKK napisał(a):– klapa bagażnika doczekała się nowych siłowników


To juz wiem kto wszystkie z IC wykupil hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 18 sie 2011, 15:39

onyx napisał(a):
JKK napisał(a):– klapa bagażnika doczekała się nowych siłowników


To juz wiem kto wszystkie z IC wykupil hahaha hahaha


Nic się nie martw, dla wszystkich wystarczy.
Tu mam coś dla ciebie ;) http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ce82fe39d8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 18 sie 2011, 16:21

DamianMX6 napisał(a):
onyx napisał(a):
JKK napisał(a):– klapa bagażnika doczekała się nowych siłowników


To juz wiem kto wszystkie z IC wykupil hahaha hahaha


Nic się nie martw, dla wszystkich wystarczy.
Tu mam coś dla ciebie ;) http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ce82fe39d8

W porownaniu z tymi od C5 to te matizowe to kiszka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez DamianMX6 » 18 sie 2011, 17:17

onyx napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Nic się nie martw, dla wszystkich wystarczy.
Tu mam coś dla ciebie ;) http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ce82fe39d8

W porownaniu z tymi od C5 to te matizowe to kiszka ;)


Mam je dwa lata i złego słowa nie mogę powiedzieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 18 sie 2011, 18:17

DamianMX6 napisał(a):
onyx napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):Nic się nie martw, dla wszystkich wystarczy.
Tu mam coś dla ciebie ;) http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ce82fe39d8

W porownaniu z tymi od C5 to te matizowe to kiszka ;)


Mam je dwa lata i złego słowa nie mogę powiedzieć.

Jedyna wada ich jest taka ze sa za mocne (270N) i nie przypominaja w uzytkowaniu oryginalu. Ja sobie z podobnymi dawałem radę (2x250N), dla malutkiej byly troche uciazliwe ;)
Poza tym delikatnie wybaczaja klape przy zawiasach – doskonale to widac jak masz jeden ori od mx'a a drugi mocniejszy od matiza.

Jak ktos sobie zyczy ciut slabsze niz te matizowe (250N), to moge sprzedac, praktycznie nowe – 35zl /2szt + wysylka :D wiem wiem od tego jest inny dzial :P


Przykładowa aukcja:

http://allegro.pl/silownik-maski-silnika-citroen-c5-1-6hdi-3-0-v6-i1729456030.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez JKK » 20 sie 2011, 00:18

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Dwie godziny roboty, efekt oceńcie sami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez DamianMX6 » 20 sie 2011, 10:02

Na zdjęciu wygląda na matowe, może to złudzenie. Na jakim papierze wodnym skończyłeś?

Aby było piknie :) powinieneś skończyć na papierze co najmniej 2000 i na koniec polerka pastą. Ja polecam pastę MEGUIARS, jest rewelacyjna http://www.meguiars.pl/shop/product_inf ... dad7c4d494
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez JKK » 20 sie 2011, 16:31

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Maździna na nowym zawieszeniu, z nowym hamowaniem (niestety jedynie na przedniej osi. Mechanik nie ogarnął tematu i zacisk oraz tarcza nie są zamontowane. Oczywiście chwilowo :) Tu pytanie: czy ktoś zna kogoś w okolicach Bydgoszczy kto mógłby mi to zrobić?), wypucowana i jeszcze na starym felunku.

Ranty kończyłem papierkiem 1200. Rzeczywiście są jeszcze matowe ale już jest całkiem fajnie :) Wiesz, one i tak idą do regeneracji, prędzej czy później. To taka przejściowa sprawa ale.. mam gdzieś papierki 2000 i pastę G3 <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 12:24
Posty: 165
Skąd: N.n.N
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez pawelc » 20 sie 2011, 16:52

twarda gąbka i polerka ,może być nawet G3 na mokro lub też na sucho- 3m-em też pięknie wprowadzisz na lusterko... ,brak chlapaczy to zamierzone ? -bez nich będziesz miał przednie błotniki wypiaskowane na dole
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez DamianMX6 » 20 sie 2011, 18:50

JKK napisał(a):Maździna na nowym zawieszeniu, z nowym hamowaniem (niestety jedynie na przedniej osi. Mechanik nie ogarnął tematu i zacisk oraz tarcza nie są zamontowane. Oczywiście chwilowo :) Tu pytanie: czy ktoś zna kogoś w okolicach Bydgoszczy kto mógłby mi to zrobić?),


Co znaczy nie ogarnął tematu ? ? ? przecież wystarczyło zamienić stronami jak mówiłem i po kłopocie. Mam nadzieję że zawieszenie ci odpowiednio skręcił bo tam już trzeba wiedzieć znacznie więcej niż przy zaciskach na dwie śruby. A mówiłem, przyjedź to zamontuję ci te hamulce z M6 za darmo ;P.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez onyx » 21 sie 2011, 00:00

DamianMX6 napisał(a):
JKK napisał(a):Maździna na nowym zawieszeniu, z nowym hamowaniem (niestety jedynie na przedniej osi. Mechanik nie ogarnął tematu i zacisk oraz tarcza nie są zamontowane. Oczywiście chwilowo :) Tu pytanie: czy ktoś zna kogoś w okolicach Bydgoszczy kto mógłby mi to zrobić?),


Co znaczy nie ogarnął tematu ? ? ? przecież wystarczyło zamienić stronami jak mówiłem i po kłopocie. Mam nadzieję że zawieszenie ci odpowiednio skręcił bo tam już trzeba wiedzieć znacznie więcej niż przy zaciskach na dwie śruby. A mówiłem, przyjedź to zamontuję ci te hamulce z M6 za darmo ;P.


Dokładnie jak piszę Damian. W sumie nie ma znaczenia , który prawy który lewy – ważne aby odpowietrznik był u góry zacisku ;) Inaczej raczej ciężko by było je odpowiednio odpowietrzyć :P
Odkręcenie i przykręcenie 2 śrub od jarzma i przewodu hamulcowego to chyba żadna filzofia, JKK sam bez problemu to zrobisz <spoko> jedynie do odpowietrzania przyda Ci się pomocna... noga <lol>

P.S. Jak się sprawuje zawias? Dużo twardszy od serii? Duża utrata komfortu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy