Felgi – Jakie ET, szerokość, rozstaw, itp.?
Czyli zakładając tak hipotetycznie, przy samochodzie załadowanym na maksa, to koło- opona, schowa sie za błotnik i nie bedzie obcierać o rant błotnika? Pytam tak szczegółowo bo moze to być pomocne w przyszłości.
dominator7 napisał(a):Czyli zakładając tak hipotetycznie, przy samochodzie załadowanym na maksa, to koło- opona, schowa sie za błotnik i nie bedzie obcierać o rant błotnika? Pytam tak szczegółowo bo moze to być pomocne w przyszłości.
dokładnie tak
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
MOBY napisał(a):Mi spasowały na tył a gume sobie trzeba dobrać bo jest wiele rodzaji![]()
a jak kogoś stać na nowe sprężyny czy z amorkami + robocizna to proszę bardzo
a jak kogoś nie stać na sprezyny obnizające to ma skręcić 2 zwoje śrubami?
zastanow sie czasem czy to co piszesz ma sens
MOBY napisał(a): na 1000% ALE MUSI TO BYĆ ET50 ! ! !
nie musi byc
dominator7 napisał(a):Podejdzie i nie powinno nic obcierać.

Dzieki za info. Tez mam taka nadzieje ,ze wszystko bedzie oki. ( ET45 i wezsza opona)
Po 2 miesiacach poszukiwan trafilem na takie wlasnie kola z odbiorem osobistym.
W sobote jade po nie 100 km
Wczesniej jezdzily w Mazdzie 6.
Oczywiscie pochwale sie efektem.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
podepne sie pod temat 
wlasnie szukam felg stalowych do opon zimowych. na lato mam alu 15'' 7'' szer. i et35 (na tym opona 195/60/15) rowniez takie opony bym chcial na zime kupic. jakie powinno byc et felg stalowych aby nie obcieraly o ranty ani o amortyzator?
przerabial ktos ten temat?to bylbym wdzieczny za podpowiedz
pozdrawiam
wlasnie szukam felg stalowych do opon zimowych. na lato mam alu 15'' 7'' szer. i et35 (na tym opona 195/60/15) rowniez takie opony bym chcial na zime kupic. jakie powinno byc et felg stalowych aby nie obcieraly o ranty ani o amortyzator?
przerabial ktos ten temat?to bylbym wdzieczny za podpowiedz
pozdrawiam
Ostatnio edytowano 26 wrz 2011, 10:39 przez Baku86, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Poszukaj takie jak sa w oryginale. To znaczy et 50 i szer felgi chyba 6 cali,ew 6.5. Juz nie pamietam jesli chodzi o szerokość. Ale skoro Ci na letnich nie obciera to mozesz śmiało montować z et 40-50. Zastanawia mnie to, jak jezdzisz z tymi letnimi, ranty zaklepane?
Hej,
Niedawno mialem mala stycznosc z kraweznikiem i mam felge stalowa do wymiany. Szykajac jakich kolwiek oznaczeń na zewnetrznej stronie felu w zagłębieniu pomiedzy śrubami a oponą znalazłem następujący ciąg oznaczeń:
15x6JJ T0PY 85 1216 97 K3.0
Już wiem że pierwszy człon mówi że felga:
15" średnicy
6" cali szerokości
JJ do aut terenowych.
Mam 5 śrub – nie mierzyłem roztawu ale z tego co tu wyczytałem to jest to 5x114,3.
Jednak nie mogę nić wywnioskować z powyższego ciągu znaków odnośnie ET. Otwór środkowy chyba idzie zmierzyć.
Pytanie czy felgi 15x6JJ maja różne ET? i różne otworzy środkowe?
Niedawno mialem mala stycznosc z kraweznikiem i mam felge stalowa do wymiany. Szykajac jakich kolwiek oznaczeń na zewnetrznej stronie felu w zagłębieniu pomiedzy śrubami a oponą znalazłem następujący ciąg oznaczeń:
15x6JJ T0PY 85 1216 97 K3.0
Już wiem że pierwszy człon mówi że felga:
15" średnicy
6" cali szerokości
JJ do aut terenowych.
Mam 5 śrub – nie mierzyłem roztawu ale z tego co tu wyczytałem to jest to 5x114,3.
Jednak nie mogę nić wywnioskować z powyższego ciągu znaków odnośnie ET. Otwór środkowy chyba idzie zmierzyć.
Pytanie czy felgi 15x6JJ maja różne ET? i różne otworzy środkowe?
- Od: 5 wrz 2012, 16:30
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: 2006' Mazda 6 Kombi
2.0 MZR-CD 143 KM
Rozstaw śrub: 5x114.3
ET (odsadzenie): 45
CH (otwór centralny): 67
ET (odsadzenie): 45
CH (otwór centralny): 67
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
xelor81 napisał(a):To odsadzenie jak wyczytać z tego ciągu znaków? Z tego co na necie wyczytałem to standardem jest ET50.
nijak – nie ma tam tej informacji – czasami ET jest nabijane niezależnie od wewnątrz felgi
fabrycznie stalówka o takich parametrach w GF na ET45
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam,
mam pytanie, założyłem do mojej GY felgi Ronal 16" 7JJ ET40 – powiem tak narazie nic nie obciera i chyba nie ma zamiaru, wszędzie sporo miejsca nawet nad nadkolem tylko czy jeżdżenie na takich felgach nie wpłynie to na szybkość zużywania się elementów zawieszenia, bądź łożysk w piastach?? Opony na nich to 205/55/R16
Prosiłbym o fachową wypowiedź
Mam możliwość zwiększenia ET felg poprzez ingerencje w płaszczyzne styku z piastą – mianowicie planowanie jej choćby o 5mm? Pytanie czy jest sens?
Tak to wygląda na aucie:
mam pytanie, założyłem do mojej GY felgi Ronal 16" 7JJ ET40 – powiem tak narazie nic nie obciera i chyba nie ma zamiaru, wszędzie sporo miejsca nawet nad nadkolem tylko czy jeżdżenie na takich felgach nie wpłynie to na szybkość zużywania się elementów zawieszenia, bądź łożysk w piastach?? Opony na nich to 205/55/R16
Prosiłbym o fachową wypowiedź
Mam możliwość zwiększenia ET felg poprzez ingerencje w płaszczyzne styku z piastą – mianowicie planowanie jej choćby o 5mm? Pytanie czy jest sens?

Tak to wygląda na aucie:
- Od: 8 lut 2013, 15:28
- Posty: 49
- Skąd: Gostyń
- Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA
jeżeli nic nie obciera i nie wystaje poza obrys auta to ja nie widzę problemu, tylko jeździć 
Planować byś mógł, jakby były tam jakieś wżery albo inne cuda wianki, jeżeli powierzchnia jest ok to odpuść.
Dlaczego miałoby to wpłynąć na zużywanie elementów zawieszenia? Obciążenia i tak cały czas są na piaście i z niej rozchodzą się po zawiasie jak fabryka nakazała![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Planować byś mógł, jakby były tam jakieś wżery albo inne cuda wianki, jeżeli powierzchnia jest ok to odpuść.
Dlaczego miałoby to wpłynąć na zużywanie elementów zawieszenia? Obciążenia i tak cały czas są na piaście i z niej rozchodzą się po zawiasie jak fabryka nakazała
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
opony masz o takich parametrach jak wiekszosc na forum ludzi majacych 16'' kola. a jezeli chodzi o et to ja mam 37 tylko ze przy 15'' i po dwoch latach nic sie nie zepsulo z tych rzeczy ktore wymieniles wiec raczej nie ma wplywu.
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Pytanie: mam do kupienia w dobrych pieniądzach opony firmy Drag 15''x6,5JJ ET35. Felga ma współpracować z oponą zimową Continentala TS830 195x65R15. Macie może doświadczenie z tak małym ET, ponieważ opona będzie przesunięta na zewnątrz o 15mm. Jaki to będzie miały wpływ na prowadzenie i pracę zawieszenie.
siemek55 napisał(a):opony firmy
alusy, drogi kolego, alusy
siemek55 napisał(a):wpływ na prowadzenie
szerzej znaczy lepiej. Znowu byś wykręcił mega czas na zlocie
A tak na serio to sprawdz z linijką czy nadkole nie oberwie jak załadujesz kolegów na pake
bieski napisał(a):siemek55 napisał(a):opony firmy
alusy, drogi kolego, alusy![]()
a no, mój bład
siemek55 napisał(a):wpływ na prowadzenie
bieski napisał(a):szerzej znaczy lepiej. Znowu byś wykręcił mega czas na zlocie
a co robimy już mega zloty w zimie
bieski napisał(a):A tak na serio to sprawdz z linijką czy nadkole nie oberwie jak załadujesz kolegów na pake
no i pytanie co z łożyskiem. Oś będzie przesunięta na zewnątrz, a tył jest łożyskowany razem z piastą. Tanie to niestety nie jest. Bart w forester'ze miał podobnie przesunięte ET i śmigało aż miło, nie mówiąc o efekcie wizualnym . No ale to Subaru
Witam,
Obecnie posiadam fabryczne 17 cali, szerokosc felgi 7J, ET55. Oponki 215/45/17
Pytanie – czy felgi 17 cali o szerokosci 7.5J i ET 40 beda odpowiednie? Z kalkulatora w necie wyszlo, ze zewnetrza czesc felgi wysunie sie o 21mm na zewnatrz. Od wewnatrz ok bo bedzie o 9mm dalej od wahacza... Czy to juz bedzie obcieralo o nadkola przy wiekszym zaladunku czy nie mam sie czym martwic?
Obecnie posiadam fabryczne 17 cali, szerokosc felgi 7J, ET55. Oponki 215/45/17
Pytanie – czy felgi 17 cali o szerokosci 7.5J i ET 40 beda odpowiednie? Z kalkulatora w necie wyszlo, ze zewnetrza czesc felgi wysunie sie o 21mm na zewnatrz. Od wewnatrz ok bo bedzie o 9mm dalej od wahacza... Czy to juz bedzie obcieralo o nadkola przy wiekszym zaladunku czy nie mam sie czym martwic?
- Od: 8 paź 2012, 16:11
- Posty: 4
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: Mazda 6 GY L3 2.3 166KM 2005 polift, LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6