Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez puznies0 » 3 sty 2011, 17:39

jak się popieści i z głową podejdzie do tematu to sie wszystko da... można opuścić zawieszkę z przodu i już skrzynia będzie odsłonięta i łatwiej wyjdzie...:):):) ja jakiś czas temu też przerabiałem temat w 1.8 ... szału nie było ale dało radę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Werciu » 30 mar 2011, 17:46

Witam,
Madzia moja stoi u mechanika..wymieniane jest właśnie sprzęgło, tarcze, klocki i sonda.
Ale pytanie dotyczy samego sprzęgła..Wszystkie wymienione w innych wątkach objawy zużytego sprzęgła się sprawdzały.. mogłem ruszyć z wysokiego biegu, jakby stracił moc, ciężko spalić gumę... wgl. łapało bardzo wysoko(daleko od podłogi :P ), przy ruszaniu z 1 bądź przy cofaniu na "półsprzęgle" musiałem naprawdę uważać by auto nie zgasło.. mimo to mechanik twierdzi że przy wymianie, stare sprzęgło wygląda dobrze...
Może mi to ktoś wyjaśnić?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez Miron1213 » 31 mar 2011, 20:55

U mnie jak tarcza była już całkiem wytarta to objawy były takie: sprzęgło brało wysoko, bardzo lekko się wciskało a gdy dobrze się już rozgrzało to po sporym dodaniu gazu (np. podczas wyprzedzania) wskazówka obrotomierza szybko szła w górę a licznik pozostawał praktycznie w tej samej pozycji :)
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 17:11
Posty: 40
Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.

Postprzez jelson » 31 mar 2011, 21:32

Mnie sprzęgło też czasami zadziwia. Mianowicie jak czasami chcę szybciej ruszyć po piskach lub szybko z biegu na bieg(szczególnie z 1na2 i 2na3) silnik dostaje po obrotach i dopiero po chwili ta moc tak jakby szła na koła. Czasami jest to denerwujące. Ale tak się dzieje tylko bezpośrednio po puszczeniu sprzęgła. Nie bierze dość wysoko, tak normalnie(wg mnie i paru znajomych). :)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2010, 11:53
Posty: 253
Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r

Postprzez Werciu » 1 kwi 2011, 00:24

Czytałem gdzieś tu na forum że jest śruba którą można regulować "wysokość" brania sprzęgła.. z tego co zrozumiałem.. że jak bierze nam wysoko (dalej od podłogi) to dzięki śrubie można to trochę obniżyć.. sprawdzał ktoś? da się?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez schizzok » 3 kwi 2011, 12:32

Poprostu sprobujcie odpowietrzyc to zwsze pomagało. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez Werciu » 3 kwi 2011, 23:26

jest kompletnie odpowietrzone.. przy okazji postaram się coś wyregulować tą śrubą.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2010, 23:32
Posty: 25
Skąd: Konin
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'

Postprzez zagorskid » 15 cze 2011, 00:30

Witam!
Ostatnio wymieniałem w madzi komplet sprzęgła. Jednak po wymianie zaczęły się problemy...
Po zagrzaniu się silnika (tzn. po przejechaniu paru, parunastu km) sprzęgło szarpie przy ruszaniu – a ściślej rzecz biorąc w czasie jazdy na półsprzęgle. Im wyższe obroty, tym bardziej szarpie – aż cały silnik podskakuje. Im cieplejszy silnik, tym gorzej. Na zimno jest raczej ok.
Ktoś ma pomysł co to może być?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez lesiux » 15 cze 2011, 07:47

jakiej firmy sprzęgło założyłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez zagorskid » 15 cze 2011, 07:58

Exedy zdaje się.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez waldii » 15 cze 2011, 20:14

na exedy mialem niedawno reklamacje.Nowy docisk a krzywizna ponad 0.8mm.Dlatego warto przy wymianie kolo zamachowe i docisk oddac do sprawdzenia ;)
waldii
 

Postprzez lesiux » 16 cze 2011, 12:47

Dziwne bo exedy mają dobrą opinię i nawet w carspeedzie mi polecali takie do mnie. No ale wiadomo, że nawet najlepszym trafi się jakiś bubel raz na jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez zagorskid » 16 cze 2011, 13:55

Heh, dzięki.
We wtorek Madzia wraca do mechanika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez dementorirl » 14 sie 2011, 09:07

Witam ponownie!
2 tygodnie temu moja mama kupiła mazdę 323f z 1998roku i 2 dni temu stało się z nią coś złego.
Mazda po zatrzymaniu się na poboczu już tam została :( Mama mówiła, że zatrzymała się żeby odebrać telefon(nie gasiła silnika) i już nie mogła nią ruszyć. Sprzęgło-bieg, a mazda stoi w miejscu. Nie było słychać żadnego stuknięcia, nic nie zgrzytało, nie było żadnych niepokojących objawów. Ja nie mam pojęcia o co może tam chodzić bo nie oglądałem jeszcze tego auta(za daleko) więc może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał.
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 14 sie 2011, 15:11 przez dementorirl, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez konrad127 » 14 sie 2011, 10:40

może przegub walnął?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez dementorirl » 14 sie 2011, 10:58

Według moich info nie słychać kompletnie nic. Zero zgrzytów, stukania, pukania, tarcia. Czy sprzęgło mogło walnąć w taki sposób?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez Marcin1990 » 14 sie 2011, 12:20

A można wrzucić bieg na właczonym silniku? Jeśli nie to może płynu nie być lub siłownik padł. Może tarcza sprzegła spalona...
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Majki88 » 14 sie 2011, 12:21

Popraw nazwę tematu masz 24h
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez dementorirl » 14 sie 2011, 15:12

Na włączonym silniku nawet bez wciskania sprzęgła można wrzucić bieg i nic się nie dzieje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 21:13
Posty: 27
Skąd: Irlandia/Cork
Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.

Postprzez Michel » 14 sie 2011, 20:31

Sprawdź połączenie wybieraka biegów, może nic się poważnego nie stało tylko lewarek zmiany biegów się rozłączył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2006, 20:20
Posty: 267 (0/1)
Skąd: Lublin

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323