Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy
jak się popieści i z głową podejdzie do tematu to sie wszystko da... można opuścić zawieszkę z przodu i już skrzynia będzie odsłonięta i łatwiej wyjdzie...
:):) ja jakiś czas temu też przerabiałem temat w 1.8 ... szału nie było ale dało radę...
- Od: 14 cze 2008, 16:44
- Posty: 456
- Skąd: stąd
- Auto: Mazda
Witam,
Madzia moja stoi u mechanika..wymieniane jest właśnie sprzęgło, tarcze, klocki i sonda.
Ale pytanie dotyczy samego sprzęgła..Wszystkie wymienione w innych wątkach objawy zużytego sprzęgła się sprawdzały.. mogłem ruszyć z wysokiego biegu, jakby stracił moc, ciężko spalić gumę... wgl. łapało bardzo wysoko(daleko od podłogi
), przy ruszaniu z 1 bądź przy cofaniu na "półsprzęgle" musiałem naprawdę uważać by auto nie zgasło.. mimo to mechanik twierdzi że przy wymianie, stare sprzęgło wygląda dobrze...
Może mi to ktoś wyjaśnić?
Madzia moja stoi u mechanika..wymieniane jest właśnie sprzęgło, tarcze, klocki i sonda.
Ale pytanie dotyczy samego sprzęgła..Wszystkie wymienione w innych wątkach objawy zużytego sprzęgła się sprawdzały.. mogłem ruszyć z wysokiego biegu, jakby stracił moc, ciężko spalić gumę... wgl. łapało bardzo wysoko(daleko od podłogi
Może mi to ktoś wyjaśnić?
- Od: 6 lis 2010, 23:32
- Posty: 25
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'
U mnie jak tarcza była już całkiem wytarta to objawy były takie: sprzęgło brało wysoko, bardzo lekko się wciskało a gdy dobrze się już rozgrzało to po sporym dodaniu gazu (np. podczas wyprzedzania) wskazówka obrotomierza szybko szła w górę a licznik pozostawał praktycznie w tej samej pozycji 
- Od: 7 cze 2009, 17:11
- Posty: 40
- Auto: Mazda 323F 1.8 GLX 96r.
Mnie sprzęgło też czasami zadziwia. Mianowicie jak czasami chcę szybciej ruszyć po piskach lub szybko z biegu na bieg(szczególnie z 1na2 i 2na3) silnik dostaje po obrotach i dopiero po chwili ta moc tak jakby szła na koła. Czasami jest to denerwujące. Ale tak się dzieje tylko bezpośrednio po puszczeniu sprzęgła. Nie bierze dość wysoko, tak normalnie(wg mnie i paru znajomych). 
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
Czytałem gdzieś tu na forum że jest śruba którą można regulować "wysokość" brania sprzęgła.. z tego co zrozumiałem.. że jak bierze nam wysoko (dalej od podłogi) to dzięki śrubie można to trochę obniżyć.. sprawdzał ktoś? da się?
- Od: 6 lis 2010, 23:32
- Posty: 25
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 97'
Poprostu sprobujcie odpowietrzyc to zwsze pomagało. 
- Od: 1 lut 2011, 17:36
- Posty: 39
- Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
- Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine
Witam!
Ostatnio wymieniałem w madzi komplet sprzęgła. Jednak po wymianie zaczęły się problemy...
Po zagrzaniu się silnika (tzn. po przejechaniu paru, parunastu km) sprzęgło szarpie przy ruszaniu – a ściślej rzecz biorąc w czasie jazdy na półsprzęgle. Im wyższe obroty, tym bardziej szarpie – aż cały silnik podskakuje. Im cieplejszy silnik, tym gorzej. Na zimno jest raczej ok.
Ktoś ma pomysł co to może być?
Ostatnio wymieniałem w madzi komplet sprzęgła. Jednak po wymianie zaczęły się problemy...
Po zagrzaniu się silnika (tzn. po przejechaniu paru, parunastu km) sprzęgło szarpie przy ruszaniu – a ściślej rzecz biorąc w czasie jazdy na półsprzęgle. Im wyższe obroty, tym bardziej szarpie – aż cały silnik podskakuje. Im cieplejszy silnik, tym gorzej. Na zimno jest raczej ok.
Ktoś ma pomysł co to może być?
- Od: 20 lut 2009, 11:05
- Posty: 43
- Skąd: Mikołów
- Auto: 323F BA 1,5i 16V '98
na exedy mialem niedawno reklamacje.Nowy docisk a krzywizna ponad 0.8mm.Dlatego warto przy wymianie kolo zamachowe i docisk oddac do sprawdzenia 
-
waldii
Witam ponownie!
2 tygodnie temu moja mama kupiła mazdę 323f z 1998roku i 2 dni temu stało się z nią coś złego.
Mazda po zatrzymaniu się na poboczu już tam została
Mama mówiła, że zatrzymała się żeby odebrać telefon(nie gasiła silnika) i już nie mogła nią ruszyć. Sprzęgło-bieg, a mazda stoi w miejscu. Nie było słychać żadnego stuknięcia, nic nie zgrzytało, nie było żadnych niepokojących objawów. Ja nie mam pojęcia o co może tam chodzić bo nie oglądałem jeszcze tego auta(za daleko) więc może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał.
Pozdrawiam!
2 tygodnie temu moja mama kupiła mazdę 323f z 1998roku i 2 dni temu stało się z nią coś złego.
Mazda po zatrzymaniu się na poboczu już tam została
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 14 sie 2011, 15:11 przez dementorirl, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Według moich info nie słychać kompletnie nic. Zero zgrzytów, stukania, pukania, tarcia. Czy sprzęgło mogło walnąć w taki sposób?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
A można wrzucić bieg na właczonym silniku? Jeśli nie to może płynu nie być lub siłownik padł. Może tarcza sprzegła spalona...
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Na włączonym silniku nawet bez wciskania sprzęgła można wrzucić bieg i nic się nie dzieje.
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Sprawdź połączenie wybieraka biegów, może nic się poważnego nie stało tylko lewarek zmiany biegów się rozłączył.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość