Wymiana oleju w silniku z DPF

Postprzez Grzechoorx » 12 lip 2011, 08:20

Właśnie od kilku dni drażnił mnie ten sam problem...
w serwisie (tutaj) chcieli 70 euro – a samemu, można się pozbyć tego w 15 sekund jak nie mniej...

Nie sądziłem że naprawdę może to działać – ale jednak..! i wszystko bez najmniejszego problemu z kawałeczkiem kabelka, nie będę Wam tu miłości wyznawał ;P ale komuś się flaszka należy ;)
DZIĘKI! <spoko>
Mam Madzie 6 – 06/2007 2.0 MZR-CD 121

// Zryw:
Gdzie włożyć kabelek? – masz zaznaczony na Twoim obrazku,
a druga strona?– to gdziekolwiek, u mnie to pierwsza lepsza śruba, czy coś podobnego ;P :)
– Zewrzeć, potem włączyłem zapłon,
– z normalnym tempem 5 razy nacisnąłem gaz do dechy po czym wyłączyłem zapłon
Odłączyłem kabel zamknąłem maskę, sprawdzam i... DZIAŁA :) <spoko>

Obrazek

Pozdrowił!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Postprzez Zryw » 12 lip 2011, 10:21

Dzięki Grzechorx – podałes wszystko jak na tacy...w rezultacie ja zrobiłem wymiane oleju+wymiane filtra+kasowanie inspekcj(KOSZT WSZYSTKIEGO=30zł...olej i filtr kupiłem na wlasna reke) u mechanika który w swojej ofercie posiadau sługi polegające na diagnostyce komputerowej wszystkich pojazdów wyprodukowanych po 1995 roku, posiadających złącze OBD2. Posiada interfejsy diagnostyczne takie jak CDIF/2, VAG-COM .
Z tego wynika ,że można to poza aso zrobić u mechanika jak i w swoim garażu nie ponosząc większych kosztów.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez bieski » 12 lip 2011, 10:32

Zryw napisał(a):Z tego wynika ,że można to poza aso zrobić u mechanika jak i w swoim garażu nie ponosząc większych kosztów.


To sie zdziwisz niebawem. Jak nie ma IDS to nie skasujesz inspekcji. No chyba ze uzył tej metody powyżej.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Grzechoorx » 12 lip 2011, 11:58

Też mam kilka tych interfejsów i pełno oprogramowania do różnych aut różnych marek, aczkolwiek akurat z Madzią nie miałem czasu sie pobawić i pokombinować – przeprowadzka, wymiana komputerów itd.. a w miedzy czasie masa innych obowiązków, tak że czasem ciężko jest się za to zabrać... w każdym razie jak już coś ciekawego znajdę i przetestuje to dam znać...

...a odnośnie oleju itd – normalnie płaciłem 120 czy 130 euro za wymianę oleju i filtra (nie mając zbyt dużo wolnego czasu a swoją drogą mając pewną obawę przed innymi olejami które niekoniecznie mogą sie sprawdzać w mojej Madzi-aczkolwiek wtedy jeszcze dużo nie wiedziałem i stąd moje obawy) – na szczęście to już ostatni raz – prościej i nieporównywalnie cenowo jest po prostu zrobić to wszystko samemu – tym bardziej ze to żadna filozofia :)


Pozdrowił! <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2010, 21:01
Posty: 66
Skąd: Bydg. (PL) CF (FR)
Auto: Mazda 6 GINZA 2.0 MZR-CD /07r

Postprzez Vernitus » 14 lip 2011, 10:44

Proszę o jednoznaczne stwierdzenie czy metoda "kabelek i pedał" :) kasuje inspekcję olejową (związaną z DPF) najlepiej popartą sprawdzeniem przez IDS.
Nie chodzi mi o stwierdzenie czy kasuje miganie kontrolki bo nie w tym rzecz (problem może pozostać a kasujemy jedynie doraźny błąd).
Chodzi o rzeczywiste wykasowanie m.in. ilości wypaleń itd. tak jak to się robi IDS-em po wymianie oleju.
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 16:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez smile » 16 lip 2011, 14:37

procedura działa ale nie zawsze... Kasuje ona jedynie dane o przebiegu od ostatniej wymiany (jesli przekroczymy 20000 km od ostatniej wymiany kontrolka DPF mruga – ale to nie jedyna przyczyna mrugania DPF!! Instrukcja mówi o tym, że w momencie kiedy DPF mruga SAMOCHÓD NA LAWETE I DO SERWISU – Asistance Mazda <nauka> )

Przedewszystkim:

– skąd wiadomo że procedura zakończyła się powodzeniem?
– DPF nie może być nadmiernie zanieczyszczony – wtedy kontrolka nie zgaśnie – konieczne wymoszone wypalanie DPF
– musza być przeprowadzane regularne korekty dawek wtryskiwaczy (brak korekt –> nieodpowiednia ilość paliwa podczas automatycznych regeneracji DPF –> zbyt duża ilość paliwa podawana przez wtryskiwacze –> zbyt duże rozcięczenie oleju –> olej rozcięczony nie smaruje (zarówno turbiny jak i silnika) –> Zatarcie turbiny/rozbiegnięcie sięsilnika –> dużo $$$$$$$ na naprawę <cisza>
– co jeśli ktoś zrobi zwarcie na nie tym styku?!

Jeśli sa jakies pytania/uwagi – PM
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ogorek76 » 18 lip 2011, 15:23

Witam . Zadam pytanie bo nie mogę znalezc odpowiedzi? Czy zwarcie tego styku wiąże sie z usunięciem z komputera calej informacji od ostatniej wymiany tj. ilosci przepalen ilosci nadmiaru oleju ? czy tylko usuwa palącą sie kontrolke na panelu . Bo jest to zasadnicza róznica.Czy ktos kto tak zrobil czyli usunął ja domowym sposobem byl w serwisie na sprawdzeniu czy wszystkie dane zostały usuniete a wiec potwierdzil ten sposob? Drugie pytanie bo nie zabardzo to łapie czy nalezy włączyc stacyjke( czyli przekrecic zaplon tak ze swieca sie kontrolki na stacyjce) czy trzeba odpalic samochod i wtedy rozpocząc ten proces?
ogorek76
 

Postprzez smile » 21 lip 2011, 07:55

Tym sposobem usuwa się tylko "kilometrówkę", tzn. ze dane o ilości regeneracji pozostają w pamięci komputera. Nic więcej nie trzeba robić po wymianie oleju zresztą serwis także tylko kasuje kilometrówkę, ilości regeneracji wykonanych i zapisanych w PCM-ie nie mają wpływu na dalszą eksploatację DPFu w 2,0 MZR-CD (w M3 BK 1,6 MZR-CD jest inaczej ).

Tak, trzeba włączyć zapłon, ale nie uruchamiać silnik :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jaksa » 6 sie 2011, 21:16

Serwis kasuje olej , wtryski,sonde ,czujniki DPF jak i sam DPF .... Troche za prosta ta procedura z tym masowaniem ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez smile » 8 sie 2011, 21:08

Nie serwis a człowiek za pomocą testera diagnostycznego ;) Wystarczy go mieć... :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jaksa » 9 sie 2011, 09:14

To miałem na uwadze oczywiscie :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez smile » 27 sie 2011, 23:44

Gdzie w Trójmieście można skasować błąd olejowy po samodzielnej wymianie olejui zrobić korekty dawek wtryskiwaczy? Czy jakiś warsztat dysponuje IDS-em do podłączenia Mazdy? I nie mam tu na myśli żadnego ASO :]
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jaksa » 27 sie 2011, 23:56

Mysle ze tylko ASO , nie znam takiego czlowieka ktory wyda 14 tysi na tester a bedzie uzywał go sporadycznie :) nie wiem czy KTS posiada taką opcję , tego typu testery sa dosc tanie i maja chyba juz wszyscy mechanicy . Co do ASO Goworowski wydaje sie sensowny ( przynajmniej gdy 2 lata temu kupowałem u niego GH byli bardzo mili )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez smile » 28 sie 2011, 00:02

Jaksa napisał(a):Mysle ze tylko ASO , nie znam takiego czlowieka ktory wyda 14 tysi na tester a bedzie uzywał go sporadycznie :) nie wiem czy KTS posiada taką opcję , tego typu testery sa dosc tanie i maja chyba juz wszyscy mechanicy . Co do ASO Goworowski wydaje sie sensowny ( przynajmniej gdy 2 lata temu kupowałem u niego GH byli bardzo mili )


O proszę, kolega sie chwali.... hahaha hahaha hahaha
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 3 wrz 2011, 17:33

Panowie to nie temat o testerach i serwisach, fajnie by było jakby rozmowa powróciła na stosowny tor ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez devilxxx17 » 24 wrz 2011, 21:39

Dlaczego po wymianie oleju na MOBIL 5W30 zapaliła się kontrolka DPF(przebieg 80,000km)
devilxxx17
 

Postprzez Krzemol » 24 wrz 2011, 22:59

Do Diesli Mazdy z Filtrem leje się Dexelię DPF, inne nie są zalecane. Mogłeś zapchać filtr, jedź do ASO.
viewtopic.php?f=90&t=65171
W przypadku silnika CR 110/143 DPF montowanych m.in w M5 i M6 stosować wolno WYŁĄCZNIE oleje przeznaczone do silników z filtrem cząstek stałych (filtr kosztuje chyba 9 kpln, więc lepiej o niego dbać). Dexelia DPF nie jest tożsama z Elf'em DPF, gdyż mazda zażyczyła sobie trzykrotnie niższą zawartość szkodliwych dla DPF'a substancji zawartych w oleju – i ten olej dostępny jest wyłącznie w sieci ASO mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Enduro » 26 wrz 2011, 10:13

devilxxx17 napisał(a):Dlaczego po wymianie oleju na MOBIL 5W30 zapaliła się kontrolka DPF(przebieg 80,000km)

albo nie skasowales komputera, ktory pomimo swiezego oleju, sygnalizuje po zliczeniu przejechanych kilometrow, ze jest stary i zapala kontorlke, po czym przyblokuje moc silnika.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez momik1 » 6 mar 2012, 22:35

WItam,
Czy ktoś się orjetuje czy ta technika kasowania inspekcji olejowej metodą opisaną powyżej ma zastosowa do Mazdy MZR-CD 2.0 140KM po 2008 roku wersja GH. Powyżej sa próby udane do wesji GG.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 08:18
Posty: 9
Skąd: SZPROTAWA
Auto: MAZDA6 2.0GH KOMBI 2008r.

Postprzez Enduro » 6 mar 2012, 22:59

momik1 napisał(a):WItam,
Czy ktoś się orjetuje czy ta technika kasowania inspekcji olejowej metodą opisaną powyżej ma zastosowa do Mazdy MZR-CD 2.0 140KM po 2008 roku wersja GH. Powyżej sa próby udane do wesji GG.

tak, kuzynki mąż kilkakrotnie próbował tego dokonać ale u niego było już za późno bo komp. przyblokował tą polową opcje i tylko ASO mu pomogło.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6