Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez ramzees » 28 lip 2011, 16:38

jaka jest seryjna moc mps-a bo znalazlem sprzeczne info: 260 km i 256 km. Pozniej moment 308 nm na autocentrum gdzies tam na forum 318 nm a na necie nawet ze masz 380 nm. te pierwsze sa male roznice ale 70 nm roznicy to juz raczej cos...
Początkujący
 
Od: 19 lip 2011, 22:38
Posty: 15
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BA GT 2.0V6 1995

Postprzez agnostyk » 28 lip 2011, 19:58

ramzees napisał(a):jaka jest seryjna moc mps-a bo znalazlem sprzeczne info: 260 km i 256 km. Pozniej moment 308 nm na autocentrum gdzies tam na forum 318 nm a na necie nawet ze masz 380 nm. te pierwsze sa male roznice ale 70 nm roznicy to juz raczej cos...


(...)Mazda wyposażyła ,,6" MPS w turbodoładowany silnik o mocy 260 KM, chociaż tylko 4-cylindrowy i o pojemności tylko 2,3 l, oraz w dołączany napęd na wszystkie koła -z elektronicznie sterowanym sprzęgłem międzyosiowym, umieszczonym przed tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu wewnętrznym. Podział momentu obrotowego między przednią i tylną oś zależy od wielu czynników (m.in. stylu jazdy, przyczepności podłoża, wielkości siły poprzecznej i kąta obrotu wokół pionowej osi auta, czyli jego uślizgu) i może zmieniać się w proporcjach od 100:0 do 50:50. Komputer decyduje o doborze jednego z trzech trybów pracy układu AWD -standardowego, sportowego i na śnieg. W normalnych warunkach jazdy Mazda 6 MPS jest tak samo przednionapędowa jak jej pozostałe odmiany, tyle, że szybsza, zwinniejsza, bardziej posłuszna.

Oprócz mocnego silnika, który dysponuje też sporym momentem obrotowym o maksymalnej wartości 380 Nm już przy 3000 obr/min, i napędu na wszystkie koła, Mazdę 6 MPS różnią od jej zwyklejszych wersji wzmocnione, sztywniejsze o około 50% nadwozie, utwardzone zawieszenie, większe hamulce i koła oraz nowa skrzynia biegów.

Benzynowy silnik o bezpośrednim wtrysku paliwa, który względnie wysoki moment obrotowy zapewnia już przy niskich obrotach, ochoczo kręci się do ponad 6000 obr/min, a szczególnego wigoru nabiera od 2500 obr/min, kiedy do akcji wkracza turbosprężarka. Jak deklaruje producent, Mazda 6 MPS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,6 s(...)


Obrazek


żródło http://mazda6.prv.pl/
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez Grzyby » 28 lip 2011, 23:00

Różnice w mocy nie są wynikiem błędu – MPSy z rynku amerykańskiego (czyli 6SPEED) mają deko niższą moc. Najprawdopodobniej w wyniku ingerencji w kompa bo mechanicznie to w 100% te same silniki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 31 lip 2011, 15:44

Nie kupujcie ozdobnego chromu pod grill do M6 bo nie pasuje ;]

Ja taki kupiłem, i to nie najtańszy i niestety nie pasuje do Mazdy 6.

Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kasę lepiej przeznaczyć na filtr powietrza K&N albo co innego, a nie na to dziadostwo <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez andrewife » 1 sie 2011, 15:58

Witam,
1. Czy ktoś z Was zakładał w M6 kombi (2005 polift) płaskie belki bagażnika Whispbar firmy ProRack? W katalogach jest tylko do M6 kombi >2008 i nie wiem czy to czy pasuje zależy tylko od długości belek czy ich konstrukcji lub czegoś innego? Mój kolega ma A4 z relingami z założoną podróbą Whispbara i prezentuje się i działa świetnie.
2. Jaki hak zamontować do w/w M6? Odkręcany (np. Steinhoff, koszt ok 450 + montaż) czy automat z kluczem (Brink, koszt 950 + montaż)?

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 lis 2010, 01:53
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 GY '05, polift, Exclusive, BOSE, pakiet "światła"

Postprzez Wojtek » 1 sie 2011, 16:06

witam,
a moze poszuka kolega odpowiedniego watku? :>
... o bagazniku:
viewtopic.php?f=60&t=78863&start=0&hilit=baga%C5%BCnik

– a o haku to juz samemu prosze...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez andrewife » 1 sie 2011, 17:11

67igor1 napisał(a):witam,
a moze poszuka kolega odpowiedniego watku? :>
... o bagazniku:
viewtopic.php?f=60&t=78863&start=0&hilit=baga%C5%BCnik

– a o haku to juz samemu prosze...


Dziękuję za wskazówki, ale w podanym linku nie ma ani słowa odpowiadającego na moje pierwsze pytanie. Poza tym wertowałem już forum w temacie haka i nie znalazłem odpowiedzi o praktycznej (poza ceną) róznicy miedzy automatem a odkręcanym w M6.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2010, 01:53
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 GY '05, polift, Exclusive, BOSE, pakiet "światła"

Postprzez Wojtek » 1 sie 2011, 17:24

andrewife napisał(a):Dziękuję za wskazówki, ale w podanym linku nie ma ani słowa odpowiadającego na moje pierwsze pytanie. Poza tym wertowałem już forum w temacie haka i nie znalazłem odpowiedzi o praktycznej (poza ceną) róznicy miedzy automatem a odkręcanym w M6.


tylko przypomne ;)

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...

watki istnieja i tam prosze kontynuowac... ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez daro2504 » 1 sie 2011, 22:55

Witam! Przeszukałem całe forum, i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie! Otóż – czy M6 2002-2005 w 2.0 benzynie miała na orginalnym wyposażeniu xenony. Pytam ponieważ kolega szuka takiej wersji dla siebie. Pozdrawiam :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez Hubix » 1 sie 2011, 23:18

daro2504 napisał(a):Witam! Przeszukałem całe forum, i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie! Otóż – czy M6 2002-2005 w 2.0 benzynie miała na orginalnym wyposażeniu xenony. Pytam ponieważ kolega szuka takiej wersji dla siebie. Pozdrawiam :D


Nie miała.

10 lat temu chyba żadne auto segmentu D nie miało xenonów w standardzie, a tym bardziej Mazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez daro2504 » 1 sie 2011, 23:40

10 lat temu chyba żadne auto segmentu D nie miało xenonów w standardzie, a tym bardziej Mazda.


Nie chodzi mi o standardowe wyposarzanie!
Chodzi o to czy 2.0 w benzynie była robiona w wersji z xenonami! Pytam bo prawie wszystkie dwulitrówki w benzynie mają spryskiwacze reflektorów. Dzisiaj u niemca ogladałe 3 sztuki i wszystkie w soczewkach miały zwykłe żarówki, a w kabinie manualną regulacje świateł mijania(na pokretlo 0.1.2.3)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:13
Posty: 15
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 6 GG 2.3i 16V 166KM 2004r.

Postprzez adriano92 » 2 sie 2011, 00:13

Witam, chciałbym się zapytać czy ma ktoś z Was założone w mazdzie 6 przed liftem żarówki h1 philips x-treme vision? Czy naprawdę są takie dobre jak je opisują, czy są godne polecenia? U mnie w maździe są bardzo słabe światła i właśnie chciałbym to zmienić inwestując w żarówki.
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2011, 01:59
Posty: 38
Skąd: Czerwona Woda
Auto: Mazda 6 Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 00:33

adriano92 napisał(a):Witam, chciałbym się zapytać czy ma ktoś z Was założone w mazdzie 6 przed liftem żarówki h1 philips x-treme vision? Czy naprawdę są takie dobre jak je opisują, czy są godne polecenia? U mnie w maździe są bardzo słabe światła i właśnie chciałbym to zmienić inwestując w żarówki.

a tutaj masz link do specow od żarówek ;)

viewtopic.php?f=329&t=9374&start=0&hilit=%C5%BCar%C3%B3wki
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez agnostyk » 2 sie 2011, 13:16

daro2504 napisał(a):Chodzi o to czy 2.0 w benzynie była robiona w wersji z xenonami! Pytam bo prawie wszystkie dwulitrówki w benzynie mają spryskiwacze reflektorów.


Mają te spryskiwacze, bez ksenonów, co były robione na Skandynawię, raczej.
Na mobile znalazłem tylko 8 sztuk 2.0 w benzynie z ksenonem, w tym jeden to polift – parametry wyszukiwania to: rocznik 2002-2005, benzyna, ksenon, moc 95kW-109kW, Niemcy.
Generalnie wygląda na to, że 2.0 benzyna z ksenonem, to rodzynek, ale jest... zapewne była to jedynie opcja.

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/sear ... 05&lang=pl
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez zula37 » 2 sie 2011, 21:17

umarło
ZuLa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2010, 19:05
Posty: 6
Skąd: łódź
Auto: MAZDA 6, 2003

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 21:21

zula37 napisał(a):umarło

:> ... moze cos wiecej o Twoich przemysleniach?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kerov » 3 sie 2011, 11:07

Ogólnie to chciałem kupić Mazde w beznynie i chłopie zapomnij o jakimś ładnym wydaniu <glupek2>

szybkie pytanie, czy ktoś się orientuje jak wyłączyć przednią poduszkę jak bym chciał tam włożyć nosidełko z dzieckiem??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez bieski » 3 sie 2011, 11:13

kerov napisał(a):czy ktoś się orientuje jak wyłączyć przednią poduszkę jak bym chciał tam włożyć nosidełko z dzieckiem??


Musisz kupić nosidełko od Mazdy, wtedy się wyłączy. Innej możliwości w przedlifcie nie ma
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez kerov » 3 sie 2011, 11:15

bieski napisał(a):Musisz kupić nosidełko od Mazdy, wtedy się wyłączy. Innej możliwości w przedlifcie nie ma


w instrukcji jest coś o cofaniu siedzenia... ale czemu to ma służyć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:46
Posty: 28
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136km 03r.

Postprzez siemek55 » 3 sie 2011, 15:06

Musisz kupić nosidełko od Mazdy, wtedy się wyłączy. Innej możliwości w przedlifcie nie ma

czyli w fotelu są sensory(indukcyjne, pojemnościowe,inne ?), a w foteliku mazdy "blachy". Może ktoś wie jakie jest ich rozmieszczenie fotelu oraz foteliku. Może da się to zaimplementować do nosidełka/fotelika <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6