Lewarek skrzyni biegów, opór przy zmianie biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez krzysztofpak » 10 cze 2011, 11:24

No to panowie uściślam .... Przy wyłączonym silniku , rozgrzanym oczywiście i nie dotykając sprzęgła jest to samo ... Mam właśnie zamiar wymienić olej w skrzyni ale nie wiem gdzie jest ta nieszczęsna linka od prędkościomierza (czytałem ,że to właśnie tam się dolewa i sprawdza poziom) . Pozdrawiam ...

Sorka już znalazłem ,że wlew jest z czoła skrzyni .... Dzisiaj się zorientuję co i jak i będzie trzeba pomyśleć o wymianie ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez lucas83 » 10 cze 2011, 17:36

No teraz to tak :) Czyli albo tulejki, albo olej w skrzyni faktycznie. Jak się z tym uporasz, to daj znać :) Jeszcze tylko pytanie dot. tulejek: smarowałeś obie czy tylko jedną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez krzysztofpak » 10 cze 2011, 19:04

Smarowałem obie ... A teraz takie pytanie gdzie jest wlew w skrzyni (mam taki sam silnik jak TY lucas83). Czy to jest ten koreczek pod filtrem powietrza ?? Bo z gościem w serwisie się pociąłem (serwis taki ogólny różnych marek) , bo gość mi powiedział ,że w skrzyni nie wymienia się oleju i jedynie się dolewa bo tak jest w VW to mu powiedziałem jak chce obsługiwać tylko "auta dla ludu" to niech sobie znaczki na szyldzie pozamazuje ....
Ale mnie gość wkurzył ...
Proszę o odpowiedź .... Choć i tak zrobię to dopiero w niemczech bo wyjeżdżam w poniedziałek i już tu nie zdąże ... Ale proszę o wskazówki jak dokonać tej operacji ....
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez VeryCoolMan » 10 cze 2011, 21:36

krzysztofpak napisał(a):Smarowałem obie ... A teraz takie pytanie gdzie jest wlew w skrzyni (mam taki sam silnik jak TY lucas83). Czy to jest ten koreczek pod filtrem powietrza Bo z gościem w serwisie się pociąłem (serwis taki ogólny różnych marek) , bo gość mi powiedział ,że w skrzyni nie wymienia się oleju i jedynie się dolewa bo tak jest w VW to mu powiedziałem jak chce obsługiwać tylko "auta dla ludu" to niech sobie znaczki na szyldzie pozamazuje ....Ale mnie gość wkurzył ... Proszę o odpowiedź .... Choć i tak zrobię to dopiero w niemczech bo wyjeżdżam w poniedziałek i już tu nie zdąże ... Ale proszę o wskazówki jak dokonać tej operacji ....


viewtopic.php?f=97&t=3900&hilit=opinie+sugestie+porady&start=100

Proszę :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez lucas83 » 11 cze 2011, 13:34

Gość w serwisie gada głupoty. Olej w skrzyni normalnie się wymienia. Serwisówka wspomina o wymianie co 90.000 lub co 6 lat w przypadku manualnej skrzyni biegów. Jego wiedza widocznie zatrzymała się na marce VW :) Kolega VeryCoolMan wskazał Ci odpowiednie miejsca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez krzysztofpak » 11 cze 2011, 18:28

Ok czyli bez kanału się nie obędzie ... Także odezwę się dopiero tak za ok tydzień bo dopiero będę miał możliwość dostania się na kanał ... I poinformuję czy to coś dało ....

Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie ...

Bardzo proszę o pomoc w tej zakichanej regulacji bo już mi ręce opadają ....

Proszę ...
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 19:48
Posty: 65
Skąd: Inowrocław
Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98

Postprzez lucas83 » 27 cze 2011, 13:17

No i jak tam wymiana oleju w skrzyni/tulejki? Dałeś radę to zrobić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez 89matthew89 » 28 lip 2011, 22:59

Co do tych tulejek ?? To są te gumowe przy skrzyni czy w lewarku ?? Bo tez mi ciężko chodzi lewarek po nagrzaniu się (na wyłączonym silniku ) a wymiana oleju w skrzyni nic nie dała

Najlepiej jak ktoś mógłby mi powiedziec względem obrazku które elementy trzeba nasmarować??
Chodzi tylko o te co są zaznaczone do nasmarowania na obrazku czy coś więcej ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez rumunn95 » 29 lip 2011, 21:35

nie szukajcie przyczyn to na 100% skrzynia smarowanie nic nie da
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez 89matthew89 » 30 lip 2011, 00:08

co skrzynia ? wytłumacz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez rumunn95 » 30 lip 2011, 19:47

jest pewnie jakis problem z wodzikami lozyskami lub synchronizatorami wrozyc nie ma co skrzynia na stol i wiadomo. U siebie przerabialem wszystko smarowanie tulejek wymiana oleju itp. dalej to samo jak sie nagrzeje tociezko chodzi na zimnej jednym paluszkiem wchodza
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez 89matthew89 » 30 lip 2011, 22:10

ale biegi wchodzą bezproblemowo podczas jazdy żadnego zgrzytu czy oporu ... lewarek ciężko chodzić zaczyna gdy silnik się zagrzeje a później samochód chwile postoi np: w korku , parkingu

co było przyczyna u ciebie ? naprawiłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez rumunn95 » 30 lip 2011, 22:22

no wlasnie u mnie tez lewarek ciezko chodzi i biegi nie zgrzytaja ani nic, jezdze tak z zewnatrz wszystko zrobilem co sie dalo czyli przyczyna jest w srodku nie naprawilem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez 89matthew89 » 30 lip 2011, 22:26

a tuleje rozkręcałeś smarowałeś czy wymieniałeś ?
długo tak jeździsz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez rumunn95 » 31 lip 2011, 10:27

tulejki czyscilem smarowalem ogolnie jak wypialem od skrzyni to lewarek chodzi bez oporu dopiero przy skrzyni nawala jezdze tak juz 1.5 roku
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez flinio » 31 lip 2011, 11:45

Witam! Ja miałem identyczną sytuację po zakupie samochodu, na zimnym biegi wchodziły jak marzenie, a jak się zagrzał to tragedia. U mnie pomogła regulacja przy pedale sprzęgła, delikatnie wkręciłem ten trzpień, czyli sprzęgło bierze jakieś 2 cm wyżej i jak ręka odjął, biegi wchodzą jak marzenie na zimnym i rozgrzanym silniku. Jeżdżę tak już 2 lata i bez problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez menfis124 » 31 lip 2011, 11:52

Panowie u mnie występuje identyczny problem. Jak pośmigam w gorące dni po mieście(korki itp) to za cholere nie mogę wrzucić jedynki(problem dotyczy tylko i wyłącznie pierwszego biegu). Już dwa razy próbowałem regulacji pedału sprzęgła i niestety nic nie pomaga na dłuższą metę. Planuje wymienić olej w skrzyni a jak to nie pomoże to płyn hamulcowy, choć przypuszczam, że problem tkwi w samej skrzyni tak jak pisze rumunn95
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2009, 13:01
Posty: 57
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r

Postprzez 89matthew89 » 31 lip 2011, 12:26

ja tez wyregulowałem śrubka sprzęgło i chodzi 100% lepiej a co do grzania to muszę dłuższa trasę przejechać i będzie wszystko wiadomo ... ale skrzynia chodzi tez ciężko na wyłączonym(zagrzanym) silniku wiec sprzęgło odpada ... ale i tak nie mam zamiaru rozkręcać skrzyni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez VeryCoolMan » 31 lip 2011, 12:55

Panowie powiem Wam że to taki urok mazdy.. miałem wcześniej 626 Gd-jke i identyko zimna biegi jak w masełko rozgrzana opór, smarowanie tulejek i czyszczenie nic nie dało i teraz GF-ka identyczny problem, olej w skrzyni wymieniony "Valvoline DuraBlend GL-4 75W90" tulejki nasmarowane opór na rozgrzanym pozostał znacznie pomogło u mnie też podregulowanie pedału sprzęgła a że było troszku luzu na nim więc zniwelowałem go czyli tłok przy wciskaniu sprzęgła wchodzi głębiej i jest lepiej, ale uwaga aby nie przesadzić z regulacją żebyście nie jeździli na półsprzęgle.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez 89matthew89 » 31 lip 2011, 13:32

ile ta śruba od tłoczka powinna wystawać przynajmniej ? u mnie to jakieś 4mm po regulacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6