Lewarek skrzyni biegów, opór przy zmianie biegów.
No to panowie uściślam .... Przy wyłączonym silniku , rozgrzanym oczywiście i nie dotykając sprzęgła jest to samo ... Mam właśnie zamiar wymienić olej w skrzyni ale nie wiem gdzie jest ta nieszczęsna linka od prędkościomierza (czytałem ,że to właśnie tam się dolewa i sprawdza poziom) . Pozdrawiam ...
Sorka już znalazłem ,że wlew jest z czoła skrzyni .... Dzisiaj się zorientuję co i jak i będzie trzeba pomyśleć o wymianie ...
Sorka już znalazłem ,że wlew jest z czoła skrzyni .... Dzisiaj się zorientuję co i jak i będzie trzeba pomyśleć o wymianie ...
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
Smarowałem obie ... A teraz takie pytanie gdzie jest wlew w skrzyni (mam taki sam silnik jak TY lucas83). Czy to jest ten koreczek pod filtrem powietrza
Bo z gościem w serwisie się pociąłem (serwis taki ogólny różnych marek) , bo gość mi powiedział ,że w skrzyni nie wymienia się oleju i jedynie się dolewa bo tak jest w VW to mu powiedziałem jak chce obsługiwać tylko "auta dla ludu" to niech sobie znaczki na szyldzie pozamazuje ....
Ale mnie gość wkurzył ...
Proszę o odpowiedź .... Choć i tak zrobię to dopiero w niemczech bo wyjeżdżam w poniedziałek i już tu nie zdąże ... Ale proszę o wskazówki jak dokonać tej operacji ....
Ale mnie gość wkurzył ...
Proszę o odpowiedź .... Choć i tak zrobię to dopiero w niemczech bo wyjeżdżam w poniedziałek i już tu nie zdąże ... Ale proszę o wskazówki jak dokonać tej operacji ....
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
krzysztofpak napisał(a):Smarowałem obie ... A teraz takie pytanie gdzie jest wlew w skrzyni (mam taki sam silnik jak TY lucas83). Czy to jest ten koreczek pod filtrem powietrza Bo z gościem w serwisie się pociąłem (serwis taki ogólny różnych marek) , bo gość mi powiedział ,że w skrzyni nie wymienia się oleju i jedynie się dolewa bo tak jest w VW to mu powiedziałem jak chce obsługiwać tylko "auta dla ludu" to niech sobie znaczki na szyldzie pozamazuje ....Ale mnie gość wkurzył ... Proszę o odpowiedź .... Choć i tak zrobię to dopiero w niemczech bo wyjeżdżam w poniedziałek i już tu nie zdąże ... Ale proszę o wskazówki jak dokonać tej operacji ....
viewtopic.php?f=97&t=3900&hilit=opinie+sugestie+porady&start=100
Proszę
Gość w serwisie gada głupoty. Olej w skrzyni normalnie się wymienia. Serwisówka wspomina o wymianie co 90.000 lub co 6 lat w przypadku manualnej skrzyni biegów. Jego wiedza widocznie zatrzymała się na marce VW
Kolega VeryCoolMan wskazał Ci odpowiednie miejsca.
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Ok czyli bez kanału się nie obędzie ... Także odezwę się dopiero tak za ok tydzień bo dopiero będę miał możliwość dostania się na kanał ... I poinformuję czy to coś dało ....
Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie ...
Bardzo proszę o pomoc w tej zakichanej regulacji bo już mi ręce opadają ....
Proszę ...
Pozdrawiam i dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie ...
Bardzo proszę o pomoc w tej zakichanej regulacji bo już mi ręce opadają ....
Proszę ...
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
Co do tych tulejek
To są te gumowe przy skrzyni czy w lewarku
Bo tez mi ciężko chodzi lewarek po nagrzaniu się (na wyłączonym silniku ) a wymiana oleju w skrzyni nic nie dała
Najlepiej jak ktoś mógłby mi powiedziec względem obrazku które elementy trzeba nasmarować??
Chodzi tylko o te co są zaznaczone do nasmarowania na obrazku czy coś więcej

Najlepiej jak ktoś mógłby mi powiedziec względem obrazku które elementy trzeba nasmarować??
Chodzi tylko o te co są zaznaczone do nasmarowania na obrazku czy coś więcej

- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
co skrzynia ? wytłumacz
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
jest pewnie jakis problem z wodzikami lozyskami lub synchronizatorami wrozyc nie ma co skrzynia na stol i wiadomo. U siebie przerabialem wszystko smarowanie tulejek wymiana oleju itp. dalej to samo jak sie nagrzeje tociezko chodzi na zimnej jednym paluszkiem wchodza
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
ale biegi wchodzą bezproblemowo podczas jazdy żadnego zgrzytu czy oporu ... lewarek ciężko chodzić zaczyna gdy silnik się zagrzeje a później samochód chwile postoi np: w korku , parkingu
co było przyczyna u ciebie ? naprawiłeś ?
co było przyczyna u ciebie ? naprawiłeś ?
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
no wlasnie u mnie tez lewarek ciezko chodzi i biegi nie zgrzytaja ani nic, jezdze tak z zewnatrz wszystko zrobilem co sie dalo czyli przyczyna jest w srodku nie naprawilem
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
a tuleje rozkręcałeś smarowałeś czy wymieniałeś ?
długo tak jeździsz ?
długo tak jeździsz ?
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
tulejki czyscilem smarowalem ogolnie jak wypialem od skrzyni to lewarek chodzi bez oporu dopiero przy skrzyni nawala jezdze tak juz 1.5 roku
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam! Ja miałem identyczną sytuację po zakupie samochodu, na zimnym biegi wchodziły jak marzenie, a jak się zagrzał to tragedia. U mnie pomogła regulacja przy pedale sprzęgła, delikatnie wkręciłem ten trzpień, czyli sprzęgło bierze jakieś 2 cm wyżej i jak ręka odjął, biegi wchodzą jak marzenie na zimnym i rozgrzanym silniku. Jeżdżę tak już 2 lata i bez problemów.
- Od: 13 cze 2009, 14:51
- Posty: 111
- Skąd: Radom
- Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998
Panowie u mnie występuje identyczny problem. Jak pośmigam w gorące dni po mieście(korki itp) to za cholere nie mogę wrzucić jedynki(problem dotyczy tylko i wyłącznie pierwszego biegu). Już dwa razy próbowałem regulacji pedału sprzęgła i niestety nic nie pomaga na dłuższą metę. Planuje wymienić olej w skrzyni a jak to nie pomoże to płyn hamulcowy, choć przypuszczam, że problem tkwi w samej skrzyni tak jak pisze rumunn95
- Od: 26 wrz 2009, 13:01
- Posty: 57
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r
ja tez wyregulowałem śrubka sprzęgło i chodzi 100% lepiej a co do grzania to muszę dłuższa trasę przejechać i będzie wszystko wiadomo ... ale skrzynia chodzi tez ciężko na wyłączonym(zagrzanym) silniku wiec sprzęgło odpada ... ale i tak nie mam zamiaru rozkręcać skrzyni
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Panowie powiem Wam że to taki urok mazdy.. miałem wcześniej 626 Gd-jke i identyko zimna biegi jak w masełko rozgrzana opór, smarowanie tulejek i czyszczenie nic nie dało i teraz GF-ka identyczny problem, olej w skrzyni wymieniony "Valvoline DuraBlend GL-4 75W90" tulejki nasmarowane opór na rozgrzanym pozostał znacznie pomogło u mnie też podregulowanie pedału sprzęgła a że było troszku luzu na nim więc zniwelowałem go czyli tłok przy wciskaniu sprzęgła wchodzi głębiej i jest lepiej, ale uwaga aby nie przesadzić z regulacją żebyście nie jeździli na półsprzęgle.
ile ta śruba od tłoczka powinna wystawać przynajmniej ? u mnie to jakieś 4mm po regulacji
- Od: 4 lip 2009, 19:15
- Posty: 202
- Skąd: Ostrowiec Św.
- Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6