Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Jacek176 » 30 cze 2011, 23:07

mlody1921 napisał(a):choć może poprostu tak ci sie wysoko mazda kreci że musi bąka puścić, ale może to jest taki wskazany bąk tzw. smarowniczy :D

No tak, tylko dlaczego przez pierwsze 2 lata życia projektu tych "baków" nie było? No i przez 2 tygodnie po wymianie uszczelniaczy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez hopek » 1 lip 2011, 00:20

Jak sa luzy na prowadnicach to wiadomo że po jakimś czasie wywali uszczelniacze :) zwłaszcza przy takich obrotach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Gib » 1 lip 2011, 07:08

i co teraz, tuleje czy się na świeżej głowicy działa od nowa?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Jacek176 » 1 lip 2011, 07:30

Na razie to olewam. A później pomyślę ;)
Albo będę regenerował tą i przy okazji komuś oddam do obróbki albo swap na głowice z MX-5 NB z mechnicznymi popychaczami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Dawidoski » 1 lip 2011, 12:52

Jacek176 napisał(a):albo swap na głowice z MX-5 NB z mechnicznymi popychaczami.

I kręcimy na 9000 rpm <faja>
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 860 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Postprzez check. » 25 lip 2011, 20:09

coś nowego w temacie ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Jacek176 » 25 lip 2011, 21:54

Projekt się uwstecznia.
W tej chwili już nie mogę zejść poniżej 15.5s na ćwiare i 7.0s 0-60Mph
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check. » 25 lip 2011, 22:03

Brak dobrego strojenia Ecumasterem ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez Gib » 26 lip 2011, 00:13

Jacek176 napisał(a):W tej chwili już nie mogę zejść poniżej 15.5s na ćwiare i 7.0s 0-60Mph


Stań na wadze.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez piwo » 28 lip 2011, 21:08

na prosbe kasuje ....
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 31 lip 2011, 12:45

Po wczorajszym zlocie jestem mega zawiedziony Mazdą :( To już chyba tradycja, nie wiem czy jeszcze kiedys to auto pozytywnie mnie zaskoczy.
Najlepszy czas to 15.7xx
Fakt, że lał deszcz tak, że wycieraczki nie nadążały zgarniać wody, a ja nigdy nie tranowałem startów w takich warunkach. Nie wiedziałem nawet z jakich obrotów startować.
W ostatnim czasie doszło trochę modów, które jak zwykle kompletnie nic nie dały <lol>
A więc doszedł kolektor wydechowy 4-1 Pacesetter:
Obrazek
Niestety nie pstryknąłem fotki po montażu a w czwartek pękła mi rurka od wspomagania i cały bandaż termoizolacyjny zażygany jest olejem od wspomagania i brzydko wygląda :(
Próbowaliśmy też zainstalować EDISa i osobne cewki na każdą świecę. Spędziliśmy dwa dni na montażu czujnika ale EDIS nie chciał z nami gadać i nie było iskry :( Odesłałem cały zestaw do jackkpl może on rozkmini dlaczego to nie działa.
W czwartek byłem u Coobcia na strojeniu. Przede mną była Primera:
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=12198&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=f49c7bf6be449013ad8e598b3cf70906
Właściciel był bardzo zawiedziony bo na hamowni w Kreatorze Mocy wypluła 220KM a tutaj tylko 196KM.
Mi to dało nadzieje, że hamownia pokazuje jakieś realne wartości i nie zawyża mocy. No ale potem zwątpiłem kiedy moja Mazda na dzień dobry wypluła 160KM i 180Nm :| Jeśli faktycznie było 160KM to dlaczego nie mogłem zejść poniżej 15.5s na ćwiartkę? :|
Po 6 godzinach zabawy, kręceniem aparatem zapłonowym, kółkami rozrządu, poprawianiem map paliwa i zapłonu udało się wykrzesać coś takiego (cienak linia to jest to z czym przyjechałem):
Obrazek
Po wyjeździe z hamowni czuć było, że jest troszczkę lepiej (zwłaszcza przy niskich i średnich obrotach) ale nie rzucało na kolana. 197Nm w aucie tej wagi powinno wgniatać w fotel a takiego szału nie było.
Jako, że wyniki z hamowni Red Race wydawały mi się zbyt optymistyczne postanowiłem sprawdzić Mazdę wczoraj na zlocie na przenośnej hamowni. No i tak jak myślałem wynik z tamtej hamowni diametralnie się różnił:
Obrazek
Ta górka na końcu to chyba facet za wcześnie wcisnął sprzęgło. Biorąc pod uwagę jak auto jeździ wydaje mi się on bardziej realny.
Sam nie wiem co o tym myśleć. Coś mi tu śmierdzi. Opisałem to wszystko Coobciowi. Zobaczymy co on powie.
Nie mam już pomysłu co zrobić żeby ta Mazda zaczęła kręcić dobre czasy. Chociażby takie jak 2 lata temu kiedy na hamowni Kreatora Mocy wypluła 151KM (wtedy była na seryjnym żeliwnym kolektorze, SMT6, z przepływką klapkową, no i kompresja na cylindrach wtedy była w granicach 13-13.5 bo jeszcze pierścienie dobrze się nie ułożyły a teraz jest 14.5-15.0). Doszło tyle modów, które powinny podnieść moc a auto robi coraz gorsze czasy. Nic z tego nie rozumiem :|
Mam ochotę zepchnąć tą Mazdę do rzeki i kupić Hondę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez MIRU » 31 lip 2011, 13:26

Jacek176 napisał(a):Po wczorajszym zlocie jestem mega zawiedziony Mazdą :( To już chyba tradycja, nie wiem czy jeszcze kiedys to auto pozytywnie mnie zaskoczy.
Najlepszy czas to 15.7xx

pogoda zrobiła swoje ...potestuj jak bedzie sucho ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez check. » 31 lip 2011, 13:28

To już chyba takie uroki modzenia wolnossaka,że nie zawsze przeprowadzone modyfikacje i poniesione koszta idą w parzę z odczuwalnym przyrostem mocy <głaszcze> W Hondzie też nie jest wcale kolorowo jedyny plus,że są szlaki jako tako przetarte i mniej więcej wiadomo co się bardziej opłaca zrobić a co mniej. Z drugiej strony takie B16 czy B18 również przeciągu nie robi i trzeba również sporo zainwestować żeby jako tako to jechało i najlepiej włożyć w lekko budę typu CRX.

15.7s w deszczu to myślę,że nie jest zły wynik bo zapewne pierwszy i drugi bieg nie pozwalał iść pełnym ogniem. Będzie sucho to bierz Gtech'a i jazda, przy 170KM i 200NM poniżej 15s musi być nie ma bata. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez piwo » 31 lip 2011, 16:04

tak tylko na tym samym zlocie i w tych samych warunkach kl shamowane na tej samej hamowni na 176 koni wykrecilo 15,1.wiec cos jest chyba nie tak. i dziwny ten spadek mocy po otwarciu krotkeigo dolotu przez vris.o co chodzi.moze masz dziure w kolektorze dolotowym :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 31 lip 2011, 20:21

Z piwem dyskutujemy nad wykresami. Zauwazylismy pewna prawidlowosc, wykres z red race po strojeniu kompletnie nie przypomina charkaterystyki ze zlotu. Za to wykres poczatkowy red race jest bardzo podobny do tego, ktory wyszedl na zlocie. Czy od czasu strojenia u coobcia odlaczales akumulator? Moze nie wgral map na stare i sie skasowaly, dlatego taka moc na zlocie. Widac to po zakresie 7-8 tys, gdzie na wjezdzie moc tam byla plasko, a po strojeninu byl szczyt kolo 7 tys i pozniej wyraznie moc opadala
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 4 sie 2011, 18:28

Na tej hamowni RedRace mają chyba za mocny wentylator <lol>
Coobcio ustawiał na niej AFR w granicach 12.6-12.8 według mojej sondy.
Wczoraj przeleciałem się pare razy na trójce i czwórce na ulicy i okazało się, że AFR spadł do 10.1-10.6 :| Dopiero przy wysokich obrotach zaczyna rosnąć. Stąd pewnie taka mała moc na przenośnej hamowni gdzie był mały wiatraczek i też pewnie było za bogato.
Coobcio stwierdził, że w takim razie koniecznie trzeba AFR dostroić na ulicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 7 sie 2011, 10:39

Fajnie to na papierze wygląda ;) a co do wykresu ze zlotu to podobnie jak jackkpl uważam że Coobcio Ci nie zgrał map do majstra bo przebieg wykresu odbiega od tego na 168 kuni tak więc czym prędzej wracaj do Coobcia i ogarniajta to :D Co do czasów to i tak uważam że jak na taką pogodę są dobre tym bardziej, że wg co niektórych opinii w internecie Parady średnio się spisują na mokrym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Jacek176 » 7 sie 2011, 11:02

No sprawdzałem już te mapy napewno to nie są moje stare mapy. Aczkolwiek nie jestem w stanie stwierdzić czy jest to wersja ostateczna bo w czasie strojenia były one zmieniane kilkanaście razy. Mapa zapłonu w każdym razie jest Coobciowa.
Najbardziej prawdopodobną opcją jest to co pisałem wcześnie: zbyt mocny wentylator i zbyt idealne warunki na hamowni :)
W tym tygodniu pojadę do Coobcia i wystroimy padakę na ulicy. Zobaczymy wtedy jakie czasy będzie kręcić. Muszę tylko wcześniej naprawić wydech bo poraz kolejny przedziurawiła się plecionka. Teraz wywalimy ją całkiem i wstawimy zwykłą rurę na sztywno bo już mnie szlag trafią z tym łącznikiem elastycznym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 7 sie 2011, 11:16

Ale nie ma takiej mozliwosci,zeby wentylator za mocno dmuchal. Przeciez cisnienie jest z map sensora, jakbys mial "doladowanie", to by wyszklo na logach np 1.05 bara w kolektorze. TO jest niemozliwe przy N/A. Podejrzewam,ze jest to ktoras z prob mapy,ale nie ostateczna. Hamownia moze oszukiwac (zanizac, zawyzac),ale charakterystyki nie oszuka. A tu wyraznie widac, ze jest taka jak miales na wjezdzie do Red Race. Zmien sobie ten afr na 12.8 -13 i zrob g-techa na suchym.

Slyszalem tez,ze twoja sonda troche zawyzala AFR w stosunku do tej w wydechu, moze musisz ja skalibrowac ? NA racingforum ludzie pisali,ze mozna to zrobic tak,ze na postoju pocisniesz na 6-7tys rpm, wylaczasz zaplon i trzymasz gaz do dechy. Zanim silnik zgasnie, to powinien juz pompowac czyste swieze powietrze i mozna kalibrowac bez wykrecania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check. » 7 sie 2011, 12:54

ja mam dwie sondy lc-1 i dwie sondy nie pokazują takich samych wartości, różnice są ok 0.2. Na jednej afr jest pokazywane na wskaźniku bardziej stabilnie na drugiej trochę lata. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy