Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez talk_about85 » 29 lip 2011, 14:45

Jakie jest Wasze zdanie na temat konserwacji podwozia w nienajlepsza pogode? Bylem juz kiedys ugadany na konkretny termin ale padalo wiec odwolalem. Zbliza mi sie drugi termin. Niby nie pada ale nie jest za cieplo czyli tak do 20 C. Taka pogoda ma byc przez najblizsze dni oczywiscie jak nie bedzie deszczu. Kiedys rozmawialem z dwoma goscmi ktorzy na konserwacji sie znaja i obaj stwierdzili ze aby robic przy podwoziu musi byc goraco zeby na kazdym etapie konserwacji wszystko schlo jak powinno. Nie moze tez byc wilgotno. Co mam zrobic w obecnej sytuacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez marcin255 » 29 lip 2011, 16:04

też mi powiedziano , sucho i ciepło -koniecznie sucho
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez arjot » 29 lip 2011, 16:36

Jak wstawiasz do dobrego zakładu to samochod stoi zamknięty przy dmuchawach i z osuszaczami powietrza. Ale mam wrażenie że jak ma wleźć korozja to i tak wejdzie... Pomóc może pewnie konserwacja na samym początku.. Sam jestem zdruzgotany bo wydawało się, że jest tak pięknie, samochód ma 7 lat i nic... Aż tu pewnego dnia zauwazyłem na tylnym nadkolu purchel wielkości paznokcia. Czyli norma. Wyłazi też coś na słupku drzwi. :(
Jako, że nienawidzę takich pierdół na początku przyszłego roku albo wymiana elementów albo piaskowanie do zywego i nowy lakier na nadkola...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez toyo » 29 lip 2011, 17:25

dziś odebrałem niby zabezpieczona na 3 lata – gwarancja valvoline zobaczymy co wyniknie impreza drogo bo 900 zł .
Już widzę jak chodzą te dmuchawy i jak się przejmują samochodem klijęta – jak sobie sam nie zrobisz to gwarancja czy inne gatki jak oni to świetnie robią to <dupa>
pierwsze co to wywalić plastikowe zaślepki w drzwiach
koniec koniców samochód fajny ale blacha do d...y , jak chcecie tym jeździć do trzeba szykować fortunę na ratowanie albo sprzedać – puki co ja wybrałem 1 wariant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez dzux » 29 lip 2011, 21:20

tak jak piszesz toyo blacha niestety do pupy gorsze tylko w w i30 tam w 3 latkach rdza wyłazi a lakier tak cienki że sie bardzo szybko ściera
to fakt samochód bardzo ładny a ta bryła w sedania ( jak umnie hihi) mniam .
Ja osobiście sam zabieram sie za konserwacje podwozia , z pomocą forum i lakiernika , jak mam płacić tyle kasy za robociznę i nie wiedzieć czy nie zapaprali roboty to wole to zrobić powoli w ciepły dzień sam, a na wiosnę sprawdzę czy wszystko jest jak należy :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez toyo » 29 lip 2011, 21:35

jeśli masz warunki ( podnośnik, kanał, światło ) i czas to pewnie ---- też mam sedana :) :) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez Tolek » 29 lip 2011, 22:13

kropek101 napisał(a):zastanawiam sie jak renault z tymi swoimi plastikowymi blotnikami co teraz montuje jak to sie bedzie w praktyce sprawialo moze mazda tez w koncu o takich rozwiazaniach pomysli.

Żona jeździ 10 letnim clio. Zero "rudego". Auto ma przelatane 150 tyś. A moja 6 letnia madzia? W porównaniu z innymi wpisami nie jest źle. Jedynie drobne rude ogniska na tylnych wewnętrznych rantach nadkoli. Może dlatego, że dużo czasu poświęcam na konserwację lakieru.
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez Blumek » 30 lip 2011, 00:01

Tolek napisał(a):Może dlatego, że dużo czasu poświęcam na konserwację lakieru.

Czyli jak rozumiem poświęcasz dużo czasu na to aby lakier i całe auto błyszczało i było ew od zewnątrz zakonserwowane.A co z wewnętrzną strona blachy?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez kobas26 » 30 lip 2011, 08:29

Wiem że jest już gdzieś to opisane w innym wątku ale co proponujecie (jakie środki chemiczne) żeby w miarę skutecznie zabezpieczyć auto przed korozją. Wcześniej jeździłem hondą civic z '97 i ... tylko na lewym tylnym nadkolu w tym roku zauważyłem ogniska rdzy, poza tym NIC. A tu człowiek się połasił na wygląd i wyposażanie a tu taka buba. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2011, 10:40
Posty: 34
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda3 1.6

Postprzez toyo » 30 lip 2011, 10:31

VALVOLINE Tectyl – inny do profili inny do podwozia , szeroka gama pojemności opakowań
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez dzux » 30 lip 2011, 11:41

toyo napisał(a):jeśli masz warunki ( podnośnik, kanał, światło ) i czas to pewnie ---- też mam sedana :) :) :)


w sierpniu mam urlop i planuje w ciepły suchy dzień na wolnym powietrzu na najeździe cała operacje przeprowadzić :)
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Tolek » 30 lip 2011, 13:26

Blumek napisał(a):
Tolek napisał(a):Może dlatego, że dużo czasu poświęcam na konserwację lakieru.

Czyli jak rozumiem poświęcasz dużo czasu na to aby lakier i całe auto błyszczało i było ew od zewnątrz zakonserwowane.A co z wewnętrzną strona blachy?

Ufff. Wygląda na to, że poprzedni właściciel musiał się tym zająć. Ja jedynie po zakupie zakonserwowałem podwozie. Na szczęście profile drzwi, nadproża, przednie nadkola, itp. są ok. Nie widać bąbli więc nie zaglądam do środka (a jednak profilaktycznie powinienem). Ktoś wcześniej napisał aby powyciągać plastikowe zaślepki z drzwi i innych części zamkniętych i tu ma dużo racji. Lepiej niech hula wiatr, niż ma zbierać się wilgoć. Zawsze po myciu auta porządnie czyszczę i wietrzę zamknięte profile. Mam garaż i mam też możliwość pozostawienia otwartego auta.
Fakt, że pod względem mechanicznym mazda jest nie do zdarcia, jednak pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego <dupa>
A jednak w przyszłości też chyba będzie mazda, pomimo jej wad :*
"Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem." – "Pozdrawiam" Dr House
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 18:08
Posty: 257 (0/1)
Auto: Mazda 3, 1.6, 105KM, 2005r.

Postprzez toyo » 30 lip 2011, 15:34

u mnie prawdopodobnie te spinki przyczyniły się do bąbli na rantach drzwi na szczęście tylko od wewnątrz – na dziś jestem po zabezpieczeniu tectylem valvoline a bąble zdarte, drzwi oczyszczone i wymalowane ( trzeba robić wszystko aby taki bombel nie wylazł za zewnątrz . Teraz pozostaje tylko ciągła obserwacja <boje się> <boje się> <boje się> i ewentualne kasowanie takich kwiatów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 20:30
Posty: 105
Auto: mazda 3 – 1,6 benzyna ( 2004)
mazda 3 – 2,0 disi (2011)

Postprzez insfire » 30 lip 2011, 15:49

Nic Ci to kolego nie da. Rdza jest w środku, w zgrzewach. Za niedługo będziesz mógł skrobać rdze razem z lakierem :) Jedynym rozwiązaniem jest wymiana drzwi. Chociaż zanim wyjdzie to na zewnątrz, trochę czasu minie.
insfire
 

Postprzez Dominooo » 30 lip 2011, 17:04

Według mnie taki zabieg skrobania, oczyszczania i zabezpieczania jest tylko opóźniający rozwój dalszej korozji. Ruda i tak wyjdzie, tylko trochę się to przedłuży. Co zrobić, takie życie ;)

Lepiej co jakiś czas sprawdzić jak się sytuacja przedstawia i coś poradzić, niż zorientować się jak już jedeynym ratunkiem będzie wymiana elementu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez talk_about85 » 30 lip 2011, 20:09

Niech ktos z osob ktore mialy robiona konserwacje Tectylem z Valvoline'a napisze ktore rodzaje tego produktu zostaly uzyte do konserwacji podwozia bo na stronie tyle tego jest ze nie wiem na co sie zdecydowac. Na paragonie albo fakturze powinno to byc wyszczegolnione. Najbardziej interesuje mnie ktory 'baranek" wybrac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez dzux » 30 lip 2011, 21:54

kobas26 napisał(a):Wiem że jest już gdzieś to opisane w innym wątku ale co proponujecie (jakie środki chemiczne) żeby w miarę skutecznie zabezpieczyć auto przed korozją. Wcześniej jeździłem hondą civic z '97 i ... tylko na lewym tylnym nadkolu w tym roku zauważyłem ogniska rdzy, poza tym NIC. A tu człowiek się połasił na wygląd i wyposażanie a tu taka buba. :(


troszkę poczytałem i produkty anty korozyjne i bezpośrednio do rdzy to:
tectyl 122
tectyl bodysafe
noxudol 900 lub 1600
noxudol zink -ciekawa sprawa po oczyszczeni tlenek cynku wchodzi w związek z blachą powstaje OCYNK
brunox -bardzo dużo dobrych opinii
cortaninen f -polski produkt ponoć dobry i tani
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Blumek » 30 lip 2011, 22:28

dzux napisał(a):brunox -bardzo dużo dobrych opinii
cortaninen f -polski produkt ponoć dobry i tani


Cortanin i współczesny Brunox to jedno i to samo. Oba środki dobre, jednak starego i faktycznie dobrego Cortaninu już nigdzie nie kupicie.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez dzux » 31 lip 2011, 13:03

Blumek napisał(a):Cortaninu już nigdzie nie kupicie.


znalazłem :D '

http://www.autokosmetyki.pl/organika_co ... ,p479.html
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Blumek » 31 lip 2011, 14:08

Powtarzam
Blumek napisał(a):jednak starego i faktycznie dobrego Cortaninu już nigdzie nie kupicie.

jak nie zrozumiałeś.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323