2.0 FS słabszy od 1.8 FP, co może być powodem ? Różnica w przełożeniach skrzyni biegów ? 626 GE

Postprzez sanders » 18 kwi 2005, 21:45

Powieccie mi jakie macie wskazania obrotomierza- stopniowo na:
IV biegu---60 km/h
IV---100 km/h
IV---120 km/h
V---100 km/h
V---140 km/h

Pytam bo kupilem nowy obrotomierz i chcailbym sprawdzic czy wskazania sa prawidlowe.
A i ile macie na jałowym (luzie)--ja mam koło 850 obr/min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez xlink » 18 kwi 2005, 22:01

wg wskazan TUV'u ( styczen ) bylo 775 – +/– tyle mam na luzie po rozgrzaniu silnika
reszty Ci teraz nie podam – moze jutro jak nie zapomne <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2005, 21:44
Posty: 102
Skąd: W-wa
Auto: '93 GE/FP –> '02 GF/FS

Postprzez nemi » 18 kwi 2005, 22:34

sanders20 napisał(a):V---100 km/h

2500 (ale nie jestem w stanie stwierdzić dokładnie)
125 km/h – 3100
110 km/h – 2700
93 km/h – 2250
165 km/h – 4000
wszystko na 5 biegu
Takie prędkości mam uwiecznione na zdjęciach...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez noxes » 29 lip 2011, 22:28

Witam, jaka może być przyczyna faktu takiego iż silnik 2.0 ma mniej mocy od 1.8?
Za co odpowiadają rurki podciśnieniowe? Co by było jak by któryś zaworek był niesprawny? Ewentualnie co się stanie jak odepnę kostki od tych elektrozaworów?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziol » 30 lip 2011, 15:53

skąd wiesz,że FS słabszy od FP? pomiar na hamowni czy ogólne odczucie?
rurki odpowiadają za przepływ podciśnień.
zaworek niesprawny? ale w jaki sposób? mechanicznie czy elektrycznie? mechanicznie->brak przełączania/włączania podciśnienia ; elektrycznie-> jak poprzednio+kod błędu danego solenoidu
odpięcie kostek->zależy o które solenoidy chodzi?
więcej konkretów,to coś wymyślimy <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez noxes » 30 lip 2011, 18:27

Błąd mam tylko 17, ale to jest normalne przy lpg.
Mam w domu FSa i FP i właśnie ten FP się lepiej zbiera.
Moja mazda nieraz ma przypływy mocy i właśnie to mnie zaniepokoiło.
W zasadzie chodzi mi o wszystkie solenoidy, który za co odpowiada, skutki jego uszkodzenia mechanicznego co się stanie jeżeli odepnę kostkę i odpalę silnik, jaka powinna być reakcja?
Ogólnie szukam wszystkich informacji na temat owych solenoidów i podciśnień.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziol » 30 lip 2011, 20:58

nie tam bym szukał przyczyn spadku mocy,ale może to Ci będzie pomocne.
http://www.google.pl/imgres?q=mazda+626 ... 80&bih=707
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez noxes » 30 lip 2011, 22:26

Nie za wiele mi to dało. Wężyki mam wszystkie podpięte tak jak należy.
To w czym polecasz szukać przyczyny braku mocy?
Moje pytanie nadal aktualne, za co odpowiada poszczególny solenoid i skutki jego niesprawności.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez ericsson1 » 5 sie 2011, 18:30

tadziol napisał(a):nie tam bym szukał przyczyn spadku mocy,ale może to Ci będzie pomocne.
http://www.google.pl/imgres?q=mazda+626 ... 80&bih=707


Witam, mój silnik to FS, mógłbyś mi to przesłać w lepszej jakości na skrzynke ? ericsson1@interia.pl z góry dzieki :)
MAZDA 626 GE CRONOS 2,0 16V FS 1996
Spalanie Pb:
Miasto – 8-9l/100km Trasa – 5,8-7l/100km
Spalanie LPG (BRC):
Miasto – 8,5-10l/100km Trasa – ???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2010, 09:00
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96

Postprzez noxes » 5 sie 2011, 19:19

Nie ma lepszej jakości, jest tylko to co w linku.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 28 sie 2012, 15:12

noxes napisał(a):Nie ma lepszej jakości, jest tylko to co w linku.


A widzisz ja mam tak samo... mam FP w sedanie z 94 i świeżo kupionego FS ze stycznia 97 (z aparatem S9, nową przepustnicą i bez gumowych wężyków) no i FP jest dużo zwinniejszy, poza tym ma wyższe prędkości przy obrotach np:

3000RPM na 3 biegu –> 70km/h a FS 64km badane GPSem, żeby nie było, że budzik przekłamuje.

i tak dalej, w każdym miejscu FP jest szybszy...

Oczywiście obrotomierz może nie być dokładny, jasne, ale nie wiem czy i gdzie jest ewentualne wyjście z czujnika, żeby sobie pomierzyć impulsami?

Aha napisz jeszcze jak u Ciebie z szarpaniem przy puszczaniu gazu na 2500-3000RPM na 2 i 3 biegu? i jak szybko wytraca prędkość. Możemy mieć po prostu bardziej zużyte skrzynie i one są powodem problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 28 sie 2012, 22:25

Szarpie nadal. A wytracanie prędkości hmm sam nie wiem :)
u mnie na 2 do 90 km/h a przy 3k rpmu to nie wiem. Na IV biegu obrotomierz i prędkościomierz idą równo
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 29 sie 2012, 00:22

A zrób proszę Cię w wolnej chwili test – na 3 biegu ustaw sobie 3000RPM i spójrz na budzik. w FP mam jak w mordę strzelił 70km/h a w FS 64 ;] podobnie przy 2500RPM na 4 biegu – 80km/h a FS 74
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 29 sie 2012, 11:03

hmm kiedyś zrobię. teraz mam unieruchomiony samochód. Coś mi chyba myszy pogryzły <killer>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 29 sie 2012, 12:17

Poza osłoną maski lubią kable :) ja miałem przegryziony czujnik biegu jałowego w skrzyni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez noxes » 29 sie 2012, 19:00

Wiem, że lubią bo mam cyrki w samochodzie. Najpierw odpalal za 4 razem, później doszedł bład przeplywki gdzie przepływka jest sprawna, na koniec po wbiciu wstecznego biegu samochód nie chciał jechac wcale <lol> Jedno miejsce znalazlem już. Ciekawe co jeszcze.
inzmbl napisał(a):A zrób proszę Cię w wolnej chwili test – na 3 biegu ustaw sobie 3000RPM i spójrz na budzik. w FP mam jak w mordę strzelił 70km/h a w FS 64

Zrobiłem ten test. Na III biegu przy 3k RPMU mam 70km/h
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez inzmbl » 29 sie 2012, 21:55

heh czyli mam najprawdopodobniej zużytą skrzynię ;] świetna informacja
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Eklerek323f » 30 sie 2012, 20:44

inzmbl napisał(a):heh czyli mam najprawdopodobniej zużytą skrzynię ;] świetna informacja

A czasem FP i FS nie mają innych przełożeń w skrzyni?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez inzmbl » 30 sie 2012, 21:20

Mają inną piątkę – a skoro kolega Noxes ma w FS takie same prędkości jak w FP i jak mój FP, to znaczy że z moją skrzynią FS jest coś nie tak (lub źle wskazuje mi obroty, jest jeszcze takowa opcja)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 01:45
Posty: 109
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 626 GE 97 2.0i FS
626 GE 94 1.8 FP 230kkm

Postprzez Eklerek323f » 30 sie 2012, 22:00

inzmbl napisał(a):Mają inną piątkę – a skoro kolega Noxes ma w FS takie same prędkości jak w FP i jak mój FP, to znaczy że z moją skrzynią FS jest coś nie tak (lub źle wskazuje mi obroty, jest jeszcze takowa opcja)

Jutro sprawdzę jak w moim FP jest przy 3 tyś na III biegu. W sumie nigdy nie zwracałem uwagi

EDIT
A koła masz takich samych rozmiarów na FS i FP?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6