Millenia 2.5 Jak szybko się nagrzewa.

Postprzez j4ku3 » 27 lip 2011, 16:58

Witam,

chciałem zapytać jak szybko grzeją się Wasze Mazdy. Troszkę dziwne mi się wydawało, jak po odpaleniu (auto stało i pracowało na wolnych obrotach) po ok. 7-8 minutach (a może nawet nie) złapało temperaturę (wskaźnik na połowie) i wytworzyło duże ciśnienie w układzie.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Lefty_X9 » 27 lip 2011, 21:10

teraz jak jest ciepło to jakieś 3-4 min jazdy i jest temp na płowie...

Zimą, po około 3km dopiero.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez radar88 » 28 lip 2011, 21:44

Moja też się szybko nagrzewa więc to normalne ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 28 lip 2011, 22:08

Dziękuję za pomoc, czyli ten temat mam zamknięty.

Kamil pompa wody była walnięta, wymieniłem i nigdzie już nie leci ;).
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez VVodzu » 28 lip 2011, 22:15

Tez sie zdiwilem po zakupie ale mazdy tak maja najwidoczniej, mi po 1km sie nagrzewa, wiadomo, lato...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 00:07
Posty: 45
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG

Leszczyny, Śląsk

Postprzez radar88 » 30 lip 2011, 10:22

j4ku3 napisał(a):Kamil pompa wody była walnięta, wymieniłem i nigdzie już nie leci

A nadal stuka Ci pod obudową ? czy to była pompa ?

Tak Xedos się nagrzewa dość szybko, tak samo Xedos 6 dość prędko, w okresie zimowym dłużej lecz to wiadomo dla czego.Mondeo 2,5 V6 MK2 mojego szwagra również nagrzewa się szybko.

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 30 lip 2011, 10:45

Kamil rzęził/stukał napinacz paska, ten przy nap. hydraulicznym. Rolka była nie dokręcona. Pompa wody swoją drogą ciekła, ale nie hałasowała.

Teraz borykam się dalej: jak jest zimna to jedzie ekstra, a jak złapie temperaturę to muł niesamowity, nie chce przyspieszać i strzela w dolot. Dzwoniłem do TADZIOL'a, mówi, że to wina aparatu, więc odsyłam do regeneracji w poniedziałek.

Podłączyłem ją pod komputer, były 3 błędy P1409, P0325, P0100, Po wykasowaniu został P0325 i dotyczy chyba czujnika spalania stukowego.
Ostatnio edytowano 30 lip 2011, 10:57 przez j4ku3, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 30 lip 2011, 10:49

Lecz wszystko idzie w dobrą stronę, może jeszcze troszkę i wyjedziesz sprzętem na ulicę ;)

Pozdrawiam

P.S. Kiedy doczekam się Twojego tematu w dziale Nasze Mazdy ? ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez j4ku3 » 30 lip 2011, 11:00

Wygląda jak padluch :P Zderzak przedni pęknięty (od wciągania na lawetę), tylnego połowy brakuję, klapa z szeroką tablicą (<rzygi>).
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez radar88 » 30 lip 2011, 11:06

Na klapę to nie narzekaj ;p Znajomek ma do sprzedania za 100zł wgniecioną i szpachlowaną.
Zakładaj temacik bo OT siejemy straszne :D

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Wodzu » 30 lip 2011, 18:17

j4ku3 napisał(a):P0325

Odłącz czujnik i sprawdź jego rezystancje sprawny powinien miec ok 460 ohm. Wymiana jest skomplikowana wiąże sie ze sciągnięciem kolektora ssacego, paliwa, i rur od wody, dopiero pod nimi jest ten zakichany czujnik :/ no i trzeba zainwestować w nowe uszczelki :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 30 lip 2011, 19:01

Wodzu wiem jaka to zakichana robota :/ Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić rezystancje? A tak przy okazji mógłbyś mnie odesłać do tematu jak odpowietrzyć wodę? Z góry dziękuję.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Wodzu » 30 lip 2011, 20:10

To zalezy jaki jest czujnik czy 1 czy 2 przewodowy. Przy jednoprzewodowym jeden koniec miernika do masy silnika a 2 w przewód, a przy 2 przew miecy stykami. Nie moge go aktualnie znalesćm ale ja odpowietrzałem w klasyczny sposób, na pracującym silniku nagrzewnica max, odręcone 2 korki i sukcesywne dolewanie az sie wentylator włączy, nic więcej.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez j4ku3 » 30 lip 2011, 23:03

Zdaje się, że mam 1 przewód. A jeszcze w takim razie pytanie z innej beczki: wieczorem jak już jest zimno na dworze, jak odpalę auto i się nagrzeje to bardzo kopci na biało. Miałem wymieniane uszczelki pod głowicami i mam jakieś głupie obawy, że znowu ciągnie wodę, a przyznam się, że jeszcze nie zaglądałem w zbiorniczek.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 1 sie 2011, 11:57

j4ku3 napisał(a):Miałem wymieniane uszczelki pod głowicami

W jakim celu je wymieniałeś?
Czy faktycznie były uszkodzone?
Czy powierzchnie głowic chociaż zabieliłeś przed montażem nowych uszczelek?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez j4ku3 » 1 sie 2011, 14:02

"Zabieliłeś"? Głowice były planowane i oddane na szczelność.

Uszczelki wymieniłem ponieważ: mleczko na korku wlewu oleju oraz na korkach od wody. Bąble w zbiorniczku, podczas pracy.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Postprzez Marek 161BD081 » 1 sie 2011, 14:30

"Mleczko" na korku często się zdarza w silnikach, które są eksploatowane często na krótkich odcinkach.
Uszczelki faktycznie miały ślady "przedmuchów"?
Nie przegrzałeś gdzieś silnika przypadkiem?

Dlaczego tak się dopytuję – sam kiedyś jak głupi wymieniałem uszczelkę pod głowicą w poprzednim autku bo po nagrzaniu się do ok 60'C miałem z tyłu zasłonę dymną.
Winna okazała się pęknięta gdzieś w środku głowica :(
No i od tamtej pory podchodzę z rezerwą do hasła o "wydmuchanych uszczelkach" :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez j4ku3 » 1 sie 2011, 17:05

Odesłałem dzisiaj aparat do TADZIOla, jak wróci to polatam trochę i zobaczymy co będzie działo się dalej. Chciałbym jechać Mazdą za wakacje, ale ciągle coś się "pierdo**" – już trzeba nazywać rzeczy po imieniu :/




EDIT:

Mazda naprawiona! Winien był czujnik spalania stukowego ;) Z tego miejsca chciałbym podziękować koledze Wodzu za informacje dot. oporu sprawnego czujnika :) Mazda śmiga, aż miło <jupi> . TADZIOLA odradzam, wziął za "regeneracje" 400zł, a wypuścił na zewnątrz cewkę z 50zł z Tico...
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2010, 23:11
Posty: 129

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9