Millenia 2.5 Jak szybko się nagrzewa.
Strona 1 z 1
Witam,
chciałem zapytać jak szybko grzeją się Wasze Mazdy. Troszkę dziwne mi się wydawało, jak po odpaleniu (auto stało i pracowało na wolnych obrotach) po ok. 7-8 minutach (a może nawet nie) złapało temperaturę (wskaźnik na połowie) i wytworzyło duże ciśnienie w układzie.
Pozdrawiam
chciałem zapytać jak szybko grzeją się Wasze Mazdy. Troszkę dziwne mi się wydawało, jak po odpaleniu (auto stało i pracowało na wolnych obrotach) po ok. 7-8 minutach (a może nawet nie) złapało temperaturę (wskaźnik na połowie) i wytworzyło duże ciśnienie w układzie.
Pozdrawiam
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Moja też się szybko nagrzewa więc to normalne 
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
j4ku3 napisał(a):Kamil pompa wody była walnięta, wymieniłem i nigdzie już nie leci
A nadal stuka Ci pod obudową ? czy to była pompa ?
Tak Xedos się nagrzewa dość szybko, tak samo Xedos 6 dość prędko, w okresie zimowym dłużej lecz to wiadomo dla czego.Mondeo 2,5 V6 MK2 mojego szwagra również nagrzewa się szybko.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kamil rzęził/stukał napinacz paska, ten przy nap. hydraulicznym. Rolka była nie dokręcona. Pompa wody swoją drogą ciekła, ale nie hałasowała.
Teraz borykam się dalej: jak jest zimna to jedzie ekstra, a jak złapie temperaturę to muł niesamowity, nie chce przyspieszać i strzela w dolot. Dzwoniłem do TADZIOL'a, mówi, że to wina aparatu, więc odsyłam do regeneracji w poniedziałek.
Podłączyłem ją pod komputer, były 3 błędy P1409, P0325, P0100, Po wykasowaniu został P0325 i dotyczy chyba czujnika spalania stukowego.
Teraz borykam się dalej: jak jest zimna to jedzie ekstra, a jak złapie temperaturę to muł niesamowity, nie chce przyspieszać i strzela w dolot. Dzwoniłem do TADZIOL'a, mówi, że to wina aparatu, więc odsyłam do regeneracji w poniedziałek.
Podłączyłem ją pod komputer, były 3 błędy P1409, P0325, P0100, Po wykasowaniu został P0325 i dotyczy chyba czujnika spalania stukowego.
Ostatnio edytowano 30 lip 2011, 10:57 przez j4ku3, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Lecz wszystko idzie w dobrą stronę, może jeszcze troszkę i wyjedziesz sprzętem na ulicę 
Pozdrawiam
P.S. Kiedy doczekam się Twojego tematu w dziale Nasze Mazdy ?
Pozdrawiam
P.S. Kiedy doczekam się Twojego tematu w dziale Nasze Mazdy ?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Na klapę to nie narzekaj ;p Znajomek ma do sprzedania za 100zł wgniecioną i szpachlowaną.
Zakładaj temacik bo OT siejemy straszne
Pozdrawiam
Zakładaj temacik bo OT siejemy straszne
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
j4ku3 napisał(a):P0325
Odłącz czujnik i sprawdź jego rezystancje sprawny powinien miec ok 460 ohm. Wymiana jest skomplikowana wiąże sie ze sciągnięciem kolektora ssacego, paliwa, i rur od wody, dopiero pod nimi jest ten zakichany czujnik :/ no i trzeba zainwestować w nowe uszczelki
To zalezy jaki jest czujnik czy 1 czy 2 przewodowy. Przy jednoprzewodowym jeden koniec miernika do masy silnika a 2 w przewód, a przy 2 przew miecy stykami. Nie moge go aktualnie znalesćm ale ja odpowietrzałem w klasyczny sposób, na pracującym silniku nagrzewnica max, odręcone 2 korki i sukcesywne dolewanie az sie wentylator włączy, nic więcej.
Zdaje się, że mam 1 przewód. A jeszcze w takim razie pytanie z innej beczki: wieczorem jak już jest zimno na dworze, jak odpalę auto i się nagrzeje to bardzo kopci na biało. Miałem wymieniane uszczelki pod głowicami i mam jakieś głupie obawy, że znowu ciągnie wodę, a przyznam się, że jeszcze nie zaglądałem w zbiorniczek.
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
j4ku3 napisał(a):Miałem wymieniane uszczelki pod głowicami
W jakim celu je wymieniałeś?
Czy faktycznie były uszkodzone?
Czy powierzchnie głowic chociaż zabieliłeś przed montażem nowych uszczelek?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
"Mleczko" na korku często się zdarza w silnikach, które są eksploatowane często na krótkich odcinkach.
Uszczelki faktycznie miały ślady "przedmuchów"?
Nie przegrzałeś gdzieś silnika przypadkiem?
Dlaczego tak się dopytuję – sam kiedyś jak głupi wymieniałem uszczelkę pod głowicą w poprzednim autku bo po nagrzaniu się do ok 60'C miałem z tyłu zasłonę dymną.
Winna okazała się pęknięta gdzieś w środku głowica
No i od tamtej pory podchodzę z rezerwą do hasła o "wydmuchanych uszczelkach"
Uszczelki faktycznie miały ślady "przedmuchów"?
Nie przegrzałeś gdzieś silnika przypadkiem?
Dlaczego tak się dopytuję – sam kiedyś jak głupi wymieniałem uszczelkę pod głowicą w poprzednim autku bo po nagrzaniu się do ok 60'C miałem z tyłu zasłonę dymną.
Winna okazała się pęknięta gdzieś w środku głowica
No i od tamtej pory podchodzę z rezerwą do hasła o "wydmuchanych uszczelkach"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Odesłałem dzisiaj aparat do TADZIOla, jak wróci to polatam trochę i zobaczymy co będzie działo się dalej. Chciałbym jechać Mazdą za wakacje, ale ciągle coś się "pierdo**" – już trzeba nazywać rzeczy po imieniu :/
EDIT:
Mazda naprawiona! Winien był czujnik spalania stukowego
Z tego miejsca chciałbym podziękować koledze Wodzu za informacje dot. oporu sprawnego czujnika
Mazda śmiga, aż miło
. TADZIOLA odradzam, wziął za "regeneracje" 400zł, a wypuścił na zewnątrz cewkę z 50zł z Tico...
EDIT:
Mazda naprawiona! Winien był czujnik spalania stukowego

- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość