Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?
Fiodor napisał(a):Ja też mam mały problem z klimą. Nabiłem klimę na nowo jakiś miesiąc temu i wszystko było ok.
Jakieś 7-8 dni temu sprężarka od klimy zaczęła jakoś dziwnie terkotać, potem po 2-3 dniach od tego momentu zauważyłem, że chłodzenie jest coraz słabsze. Przypuszczam wyciek substancji chłodzącej ale martwi mnie to terkotanie sprężarki. Co to może być ? Czyżby sprężarka nawalała lub się kończyła?
Dokończę mój przypadek. Pojechałem do tego warsztatu w którym napełniałem klimę i okazało się, że miałem rozszczelnioną chłodnicę klimatyzacji i trzeba było kupić nową. Spory koszt 450zł + robocizna, napełnienie klimy czynnikiem dostałem za darmo bo napełniałem ją w tym samym warsztacie.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Mam problem z klimą. Narazie brak czynnika, bo muszę rurkę wymienić, ale chciałem sprawdzić czy sprężarka załącza się. Niestety po zmostkowaniu czujnika sprężarka nie włącza się, bezpieczniki są całe. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny?

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Hmmm... a który czujnik zmostkowałeś? ten on poziomu czynnika?
Ja bym sprawdził kostke która idzie od kompresora, tą koło zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. Znam taki przypadek, że oba przewody tuż przed kostka były urwane , a sama kostka tak zaśniedziała, że nie niedało jej sie rozłączyć bez uzycia cięższych narzędzi
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Micha3l napisał(a):Ja bym sprawdził kostke która idzie od kompresora,
Tak jak kolega radzi.
Ale na twoim miejscu poczekałbym ze sprawdzaniem działania aż wstawisz dobrą rurkę i napełnisz czynnikiem. I zaślep tą uszkodzoną żeby wilgoć w układ nie weszła, bo to zabójstwo dla sprężarki.
A zanim rurka pękła to klima działała?
Na początku pewnie działała
ale mazde mam od 2 miesięcy. Chciałbym sprawdzić czy jest ok przed napełnieniem, żeby później nie okazało się że trzeba spowrotem spuszczać. Tej kostki przy sprężarce jeszcze nie sprawdzałem, ale zapomniałem napisać że wentylator też nie ruszył (a chyba powinien?), więc to w innym miejscu chyba problem 

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Więc kupiłeś samochód z klimą ale bez klimy.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik od klimy w tej puszce pod maską, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Sprawdź jeszcze bezpiecznik od klimy w tej puszce pod maską, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.
Sorki nie doczytałem 
Jeszcze może być przekaźnik. Czy jak włączasz przycisk klimy słychać jak przeskakuje? Bo jeszcze on może szwankować z elektryki.
Jeszcze może być przekaźnik. Czy jak włączasz przycisk klimy słychać jak przeskakuje? Bo jeszcze on może szwankować z elektryki.
Więc problem jest w tym, że brak sygnału załączającego przekaźniki. Winny może być komputer, albo taka kostka za konsolą z jakąś elektroniką i podpiętym termistorem. Trudniej mi to sprawdzić bo nie wiem jakich wartości się spodziewać ;/

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Więc chyba pozostaje zostawić to fachowcom 
Marwis napisał(a):zy po włączeniu klimatyzacji sprężarka pracuje w sposób ciągły czy się wyłącza?
Sprężarka nie pracuje cały czas.
Załączy się, schłodzi wymiennik i się wyłącza, jak temp. wymiennika znów wzrośnie to się załącza układ ponownie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Sprężarka nie pracuje cały czas.
Załączy się, schłodzi wymiennik i się wyłącza, jak temp. wymiennika znów wzrośnie to się załącza układ ponownie.
Dokładnie tak

Hmm. Myślałem że ten czujnik odpowiada tylko za blokowanie klimy zimą i mogę go pominąć. Doczytałem że to właśnie jakiś przeciwoblodzeniowy system jest. Mam nadzieje że to sam termistor padł a nie układ pod który jest wpięty, bo wtedy sobie już nie poradzę. 

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Okazało się że układ termiczny był sprawny, więc ostatni na celowniku został komputer. Nie udało mi się odnaleźć pinów 41i 96 w kostkach. Pogrzebałem,poskładałem... i okazało się że klima chodzi 

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Panowie przeczytałem sobie cały temacik i ponawiam temat działania klimy zimą bo zdania są podzielone. Czy przy temperaturze ok. 5 stopni sprężarka się powinna włączyć czy ma prawo się nie załączyć? Kupiłem Madzie tydzień temu, wydawało mi się, że klima działa, ale dzisiaj sprawdzałem i okazuje się, że sprężarka nie rusza. Czy przyczyną może być niska temperatura?
- Od: 6 lis 2011, 17:51
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 2.0 (136KM) 2001r.
Dziś rano było -3 stopnie i u mnie sprężarka się załączyła. Po minucie szyby odparowane i coraz cieplejsze powietrze z nawiewu leciało. Ot jak moim skromnym zdaniem być powinno.
Używałeś już wcześniej klimy w tym samochodzie?Kaluza23 napisał(a): Kaluza23
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość