mazda 323f bg chłodnica – pękniecie

Postprzez Ghostx » 9 lip 2011, 14:53

Witam kolegów,

Dziś rano pojawił mi sie mały problem. Mianowicie rano z pod maski zaczął wydobywać mi sie dym, bo szybkich oględzinach niestety stało sie to co przewidywałem. Pękła mi chłodnica koło korka wlewu... Pęknięcie jest długie ale miejsce z którego cieknie nie ma więcej niż parę cm. ok 2-4. Wygląda to mniej więcej tak. Przepraszam za jakość ale robione tel i na dodatek w garażu.Obrazek

Teraz pytanie do was, czy to oznacza najgorsze rozwiązanie czyli wymiana chłodnicy, czy też można to jakoś naprawić. Kupiłem dziś od razu kit epoksydowy do naprawiania wycieków z chłodnicy ale jak wiadomo będzie to wyglądało strasznie i nie jest to to rozwiązanie długo terminowe.

Proszę o wasze rady dotyczące mojego pecha....



pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez Hanczak » 9 lip 2011, 16:07

Jeśli chce Ci się użerać z tą chłodnicą (bo jeśli puściła raz to będzie puszczać raz po raz :) ) to możesz ją łatać ale z doświadczenia wiem, że lepiej wymienić ją na nową i mieć święty spokój zwłaszcza, że nowe stoją w granicach 150 zł na alle.
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez Ghostx » 9 lip 2011, 16:41

A miałem w tym miesiącu zamiar wymienić wahacze :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez gogo » 9 lip 2011, 18:00

U mnie w zimę też tak się stało niestety... Najpierw kleiłem klejem o nazwie DISTAL (foto podglądowe) http://imageshack.us/photo/my-images/71 ... 152im.jpg/ ,po kilku dniach jazdy klej się oddzielił od chłodnicy i odpadł ( a miał być taki dobry : D) Na drugi ogień poszła poxilina plus na to żywica epoksydowa i kilka warstw maty. Trzyma po dziś dzień i nic nie cieknie, jak chcesz to mogę zrobić foto jak to wygląda aktualnie :)
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez patrzyk » 9 lip 2011, 18:03

cos kosztem czegos ;P cos wyskakuje w nie odpowiednim momencie ;) ja mialem tez przeciek w swojej chlodnicy zaraz obok tego miejsca co Ty. byla nawet spawana na tym plastiku i pusciło znow po tem pasta lutownicza i puscila. wiec znalazlem super oryginalna paro letnia chlodnice troszke cieńszą od oryginały ale wydajnosc taka sama :) wymiana chlodnicy 30-40 min koszt z przesyłka 170zł. a chłodnica elegancko trzyma, szczelna itd :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez cobiiv » 9 lip 2011, 18:37

Miałem w identycznym miejscu pękniętą chłodnicę zimą.
Najlepszy klej – Mega 351 dwu składnikowy, specjalny do chłodnic +mata plastikowa. Trzymam tak mocno, że trzeba by chyba młotem pneumatycznym kuć :P
matowisz i robisz nacięcia na plastiku, robisz rynienkę (klej staje się trochę płynny), klej+mata i wygrzewasz suszarką. Po 24h kamień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 17:54
Posty: 142
Skąd: Poznań/ Luboń
Auto: Mazda 323F BG, 1,6 16V, 1995
szmaragdowa :D

viewtopic.php?f=312&t=121896

Postprzez Ghostx » 9 lip 2011, 18:39

Zastanawiam sie nad żywicą bo od razu dziś kupiłem bo w progu zrobiła mi sie dziurka i mam zamiar ja załatać. Myślicie że sama żywica + włókno wytrzyma ciśnienie i temperaturę? Jak masz jakieś foto to z miła chęcią bym zobaczył;) A i czy malowałeś to czymś? np farbą w puszce bo nawet takową mam :D

Co do wymiany nie boję sie bo nie dawno wymieniałem płyn i wyciągałem całą i ją czyściłem ;) Zobaczę poszukam bo sklepach może coś fajnego i taniego sie znajdzie. (intercars niszczy, ceny zaczynają sie od 250 ;o)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez gogo » 9 lip 2011, 18:43

Sama żywica z mata to może nie wytrzymać ponieważ pod wpływem temp. to robi się z deka lepkie... Niczym tego nie malowałem tylko zmatowiłem papierem najpierw. W jakim celu chcesz to pomalować? Potem zejdę na dół to strzele foto jak to teraz wygląda.
A próg to lepiej podspawaj kolego :D
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez patrzyk » 9 lip 2011, 19:43

Ghostx napisał(a):Zastanawiam sie nad żywicą bo od razu dziś kupiłem bo w progu zrobiła mi sie dziurka i mam zamiar ja załatać. Myślicie że sama żywica + włókno wytrzyma ciśnienie i temperaturę? Jak masz jakieś foto to z miła chęcią bym zobaczył;) A i czy malowałeś to czymś? np farbą w puszce bo nawet takową mam :D

Co do wymiany nie boję sie bo nie dawno wymieniałem płyn i wyciągałem całą i ją czyściłem ;) Zobaczę poszukam bo sklepach może coś fajnego i taniego sie znajdzie. (intercars niszczy, ceny zaczynają sie od 250 ;o)


ja spuszczałem ten plyn w chlodnicy co mialem i po zamontowaniu tej kupionej nowej dobrej zalałem tym samym płynem przepuszczonym przez sitko z watą i wszystkie zanieczyszczenia sier zatrzymaly i jest ok :) mysle ze wymiana jest tutaj jak najbardziej wskazana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez gogo » 10 lip 2011, 23:45

Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Ghostx » 11 lip 2011, 11:10

hmm zastanowię się. Dzięki za propozycje ;)

Dostałem cene nowej chłodnicy z pewnego sklepu który podobno jest tani :d
1) Chłodnica cieczy:
– OE MAZDA – 780zł na zamówienie, oczekiwanie 3 dni robocze.
– HELLA – 315zł dostępność z dnia na dzień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez gogo » 11 lip 2011, 22:36

To rzeczywiście tanio...
Musi palić.... GogoMech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2008, 20:59
Posty: 264
Skąd: Giżycko
Auto: Była 323F BG 1.6 16V B6 94'
Jest Passat b4 TDI

Postprzez Ghostx » 12 lip 2011, 03:31

^^ dziś pozwiedzam sklepy i zobaczymy bo tamten klej padł i znowu przecieka :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez Hanczak » 12 lip 2011, 10:50

ja kupiłem z allegro za 149+przesyłka i już parę miesięcy funkcjonuje bez zarzutu.
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez patrzyk » 12 lip 2011, 21:40

kolego !! kup tutaj u tego Pana : http://allegro.pl/mazda-323f-323-f-89-9 ... 57663.html
zadzwon do niego czy ma do tego i tego modelu chlodnice i zaplacisz 180zł z przesyłka za chlodnice na prawde dobrej jakosci. sam u niego kupowalem i mam juz ponad miesiac na razie ta chlodnice i ZERO przeciekow itp. jest w stanie idealnym. na prawde polecam go super obsluga itp.
wiecej wydasz na te wszystkie badziewia typu kleje. przeznacz to lepiej na ta chlodnice i bedziesz w 100% zadowolony to Ci moge obiecac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez Ghostx » 12 lip 2011, 23:22

O super na pewno sie do niego odezwę ale chciałbym tez poznac wasza opinie do tego ogłoszenia
http://allegro.pl/chlodnica-wody-mazda- ... 69050.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez Hanczak » 12 lip 2011, 23:48

ja mam właśnie z tego ogłoszenia i nie narzekam :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez Ghostx » 28 lip 2011, 02:21

Tak więc chłodnica nowa chyba na razie wszystko działa ale zauważyłem że dużo częściej wiatrak sie włącza. Czy może to oznaczać mniejszą wydajność?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Postprzez patrzyk » 28 lip 2011, 10:28

raczej nie. czesciej mi sie nie wlacza choc ta ltora mam jest cieńsza od starej. moze cos z termostatem masz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2010, 15:27
Posty: 633 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: MAZDA 323F BA, 1.8 BP, 128KM '95

Postprzez Ghostx » 3 sie 2011, 13:24

Temp jest stała, ale widzę że sie mocniej grzeje i częściej włącza się wiatrak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2010, 02:20
Posty: 181
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323f bg 1,6 16v 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron