Prawidłowe obroty biegu jałowego

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2011, 18:02

rumunn95 napisał(a):wymien oring pod elektromagnesem krokowca taki cienki okragly pozniej wyreguluj srubka na imbus w nim najlepiej na obciazeniu tzn. klima ogrzewanie szyby i powinno pomuc

Panowie też mam problem z obrotami pod obciążeniem po włączeniu klimy spada o 2 grubości wskazówki poniżej tej cienkiej kreski pod 1000rpm no i wiadomo zaczyna się telepanie jak i gorsze ładowanie bo obroty dla alternatora już za niskie.
Znalazłem gdzieś na forum post Jaksy z przed paru lat i napisał żeby regulować tak: odpalamy auto silnik zagrzany odpinamy kostkę od IAC obroty spadną o jakieś 200 po czym regulujemy śrubą by pass przy przepustnicy kręcąc w prawo aby silnik ledwo chodził ale nie zgasł po czym podpinamy kostkę do IAC i obroty powinny podskoczyć do około 1200-1500 po czym spaść na 800-850 i ma być dobrze.
Więc by pass jestem skłonny przekręcić ale mam wątpliwości co do tej śrubki na IAC "krokowy"
I teraz pytanie co dokładnie reguluje "powoduje" kręcenie ta śrubka na imbus w zaworze IAC?
Ostatnio edytowano 20 lip 2011, 19:08 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez rumunn95 » 19 lip 2011, 18:08

reguluje twardosc sprezyny tloczka a zarazem czulosc zaworu
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2011, 20:08

tanks man <piwo>
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 22 lip 2011, 22:58

Następna sprawa hmh.. wybaczcie za posta pod postem ale.. jak powinny zachowywać się prawidłowo obroty w takiej oto sytuacji, przykład obroty mamy np 2000 jedziemy autem i wciskamy sprzęgło i co się dzieje albo co się ma dziać z obrotami w tym momencie? u mnie wcisnę sprzęgło po 1 sekundzie spadają dość gwałtownie na 900 po czym wskakuje dosłownie od razu na 1100 po całkowitym zatrzymaniu spadają na 800-850 silnik oczywiście rozgrzany. :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez woojas25 » 23 lip 2011, 13:11

ja mam tak że, np jade tak z 80km/h dam na luz i do momentu wytracenia predkosci do 0 mam 1000rpm , po zatrzymanieu momentalnie spadają na te orginalne 650rpm , a tez mam ta ze mi troche telepie jak klime wlacze , ale nie opanowalem tego
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez wedkarz85 » 23 lip 2011, 20:16

macie zamocno odkręcono śrube na przepustnicy od wolnych obrotów wkręćcie śrube pół obrotu
co do spadku obrotów pod obciąrzeniem to niejest takie proste można sprubować rególując zaworem cia

ps.macie zamontowano jnstalacie lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez woojas25 » 23 lip 2011, 20:30

mam lpg , a na benzynie mam tak samo a chodzi ci o te srubke na srubokret krzyżak ? , jak nia krece to jest reakcja , ale i tak obroty spadaja jak sie wlaczy wiatrak klimy nie kompresor
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2011, 22:55
Posty: 62
Skąd: libiąż
Auto: Mazda 626 gf 2.0 136

Postprzez spider8401 » 24 lip 2011, 10:18

Witam wszystkich ja mam taki problem że obroty w mojej madzi jada mi do zera i gaśnie podczas redukcji czy zatrzymywaniu ale nie za każdym razem nikiedy odbijają się i zostaja tak na 650 i delikatnie falują i gaz i benzyna 1.8 16v 99r próbowałem bypassem regulować ale bez efektów dodam że była zakładana inna przepustnica i krokowy i to samo było moze krokowcem sprubuje jeszcze tylko nie wprowadze jej w tryb serwisowy bo nie ma pinów TEN i GND! <płacze>
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez gslaw » 24 lip 2011, 15:01

miałem podobnie, powodem był zablokowany, przez pasażera, przełącznik podnoszenia szyb tzn. cały czas zamykał szybę gdy była ona już zamknięta. obroty spadały do 500 rpm i telepało samochodem. jak tylko odblokowałem przycisk wszystko wróciło do normy. może to problem z przeciążeniem jakiegoś odbiornika? – u mnie silnik podnoszenia szyby. Może mazda ma słaby alternator tzn. mało sprawny?? stąd też skoki napięcia – widoczne bardzo w podświetlaniu deski rozdzielczej... tylko w razie zwiększenia obciążenia silnika przez alternator (poprzez wzrost poboru prądu) silnik chyba automatycznie powinien dodać gazu... tzn podnieść obroty....
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Postprzez spider8401 » 24 lip 2011, 15:27

U mnie przygasają światła jest to widoczne jak włącze inne odbiorniki np. klimatyzację!
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez wedkarz85 » 24 lip 2011, 17:51

mam pytanie panowie jakie macie wtryskiwacze gazu są zawolne
umnie są walteki czerwone co ciekawe wszystko zaczeło się umnie po montarzu gazu borykam się z tym już 8 miesięcy
teraz zostały mi wtryski podobno są za wolne
co do obiawów na bp to są w mniejszym stopniu zauwarzalne
komp poprostu zbiera niewłaściwe dane na lpg



spider8401 sprawdz ładowanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2011, 17:54

nalezy tez sprawdzic mase na silniku to tez moze byc w jakims stopniu przyczyna
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez spider8401 » 24 lip 2011, 18:35

Sorki za takie banalne pytanie ale gdzie jest masa na silniku?
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez VeryCoolMan » 24 lip 2011, 19:17

spider8401 napisał(a):Sorki za takie banalne pytanie ale gdzie jest masa na silniku?

Stojąc przed autem po lewej stronie przy poduszce silnika i po prawej stronie za akumulatorem przykręcona do karoserii zaraz za nim z kolei nie wiem gdzie jest przykręcona z tejże strony do silnika.

rumunn95 a jak jest u Ciebie gdy w czasie jazdy wciśniesz sprzęgło co się dzieje z obrotami?
Ostatnio edytowano 24 lip 2011, 19:21 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez VeryCoolMan » 24 lip 2011, 19:19

do usunięcia :/
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez spider8401 » 24 lip 2011, 21:29

Kolego oto wlaśnie chodzi że jak się zatrzymuje i wciskam sprzęgło to od razu obroty lecą na sam dół bez żadnego atrzymywania! Jak załącze ogrzewanie tynej szyby to światła przygasaja tyle że na benzynie nie gaśnie ale bardzo nisko się zatrzymują i na gazie od razu gaśnie! <płacze>
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez rumunn95 » 24 lip 2011, 23:04

u mnie jak wcisne obroty spadaja na ok 800 bez zadnych spadkow czy falowan, a gdy dam na luz i jade na nim obroty trzymaja sie na ok 1000 puki sie nie zatrzymam , a ogolnie obroty jalowe z tego co pokazuje stag utrzymuja sie u mnie na ok 790-800 obr.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez VeryCoolMan » 24 lip 2011, 23:46

spider8401 napisał(a):Kolego oto wlaśnie chodzi że jak się zatrzymuje i wciskam sprzęgło to od razu obroty lecą na sam dół bez żadnego atrzymywania! Jak załącze ogrzewanie tynej szyby to światła przygasaja tyle że na benzynie nie gaśnie ale bardzo nisko się zatrzymują i na gazie od razu gaśnie! <płacze>

Pewnie masz zapowietrzony układ chłodzenia z tego co czytałem w innym temacie który napisałeś ale jeszcze zapytam kable świece filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez spider8401 » 25 lip 2011, 08:26

Świece wymienione pół roku temu na platynowe a przewody też tylko żę jakiś japońskie nie NGK czy DENSO
Początkujący
 
Od: 20 lip 2011, 19:28
Posty: 14

Postprzez gslaw » 27 lip 2011, 01:19

wędkarz85
wtryski lpg – ja mam hany na pojedyńczych krótkich przewodach ( za radą Bananmina – pozdrawiam) , na waletkach samochód wogóle nie jeździł (mój jest FS)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6