Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez Badzio323f18 » 17 lut 2011, 14:59

witam. co powiecie o takiej konserwacji : rdze wyczyscic dokladnie przejechac farba tlenkowa pozniej preperatem boll i na to baranek?czekam na wasze opinie i porady.pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 sty 2011, 18:26
Posty: 27
Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999

Postprzez f-z » 21 cze 2011, 22:45

W tym roku chciałbym zakonserwować podwozie. Jednakże z braku czasu i wiedzy nie chcę się za to zabierać. Czy zna ktoś firmę na śląsku, która zajmuje się tym.

Z góry dziękuję za pomoc.
Mazda Premacy
1.8i GLX '99 84kW.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 17:30
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda Premacy
1.8i GLX '99 84kW CP.

Postprzez pwl89 » 14 lip 2011, 19:01

Witam,
Nie chciałem tworzyć nowego wątku więc podepnę się tutaj. Niedawno kupiłem samochód i zauważyłem, że mam na drzwiach od wewnętrznej strony małe ogniska rdzy. Oczywiście trzeba to fachowo zrobić, ale na razie póki nie mam wolnego czasu i na tyle pieniędzy, chciałem powstrzymać rdzewienie nie robiąc zbędnego bałaganu. Zamierzam użyć środka Cortanin F. Tak wiem, że niektórzy uważają za placebo, ale lepsze to nić nic, a przy jego cenie marnotrawstwem nie zgrzeszę.
Do rzeczy... Chciałbym się dowiedzieć czy ten środek jest w jakiś sposób agresywny dla lakieru. Tj. czy może go w jakiś sposób uszkodzić lub osłabić w kontakcie ze sobą. Nie wiem czy mogę nim mazać gdziekolwiek, czy lepiej zakleić zdrowe miejsca i precyzyjnie go dozować go "na ranę".
Pozdro
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 17:26
Posty: 34
Skąd: TKI
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 101KM (74KW) RF2A (SOHC 16V) XI.1999 Liftback

Postprzez nooknookie » 18 lip 2011, 20:09

Hej,
ja także przymierzam się do takich zaprawek, facet w mieszalni farb powiedział że ten Cortanin stosuje się TYLKO na rdzę, do "zdrowej" blachy nie będze się trzymał. Po wyschnięciu machnę chyba lekko bezbarwnym z utwardzaczem. Ot tak dla spokoju ducha :)
W sumie to pierwszy raz będę się w to bawił, jeśli ktoś ma jakieś rady jak walczyć z rudą w dolnej części drzwi to chętnie poczytam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2011, 12:37
Posty: 20
Auto: Mazda 626 98' 2.0 136HP :–)
201000km w dup...

Postprzez Fiodor » 20 lip 2011, 20:59

nooknookie napisał(a):jeśli ktoś ma jakieś rady jak walczyć z rudą w dolnej części drzwi to chętnie poczytam :)

Też mi zaczęła wychodzić ruda na dolej wewnętrznej części drzwiach. Zastanawiam się, czy jestem w stanie z tym skutecznie powalczyć sam, czy lepiej udać się z tym do blacharza aby było solidniej wykonane.
Jak ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia niech napisze.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez sewo » 20 lip 2011, 21:08

Zwykły poczciwy tawot (smar). 2-3 puszki porządnie wysmarować podwozie wetknąć we wszystkie możliwe zakamarki i po problemie ;) Oczywiście ze 2 dni będzie kapać i będą zostawać plamy pod autem. Przypomnijcie sobie czym kiedyś konserwowano auta. Nawet te starsze Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Fiodor » 20 lip 2011, 21:26

sewo napisał(a):Zwykły poczciwy tawot (smar). 2-3 puszki porządnie wysmarować podwozie wetknąć we wszystkie możliwe zakamarki i po problemie ;) Oczywiście ze 2 dni będzie kapać i będą zostawać plamy pod autem. Przypomnijcie sobie czym kiedyś konserwowano auta. Nawet te starsze Mazdy...

Jak rdza już wyłazi to już na takie zabiegi chyba za późno. Tym co piszesz sewo można raczej konserwować. Mi chodzi o to, czy mogę rdze z drzwi zeszlifować np. szczotką na wiertarce lub czymś innym i potem zakonserwować i pomalować. tylko chodzi mi o długotrwały efekt, a nie na jeden sezon.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez sewo » 20 lip 2011, 21:34

Czyścisz do cna szczotką kupujesz taki czerwony środek na rdzę inaczej Podkład reaktywny (nie mylić z minią) mieszasz go z utwardzaczem potem podkład akrylowy ze środkiem konserwującym nie pamiętam nazwy ale jak znajdę to ci podeślę na pw. Na to lakier\Farba (kolor auta), smar i takie czarne listwy seryjne... Tak robiliśmy teraz w 626 Ge ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Fiodor » 20 lip 2011, 21:43

Dzięki sewo dobre wskazówki. Podeślij mi na PW nazwę tego środka jak znajdziesz. Napisz jeszcze czy chodzi ci o zewnętrzne czarne listwy seryjne na drzwi? Czy przylkeja się terz coś takiego od wewnątrz na dole drzwi?
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez sewo » 20 lip 2011, 21:49

w 626 Ge masz takie listwy na dole drzwi one są wciskane na zaczepy i są od wewnątrz jak się nie mylę <co?> Jak jest w Bj to nie wiem. Jak masz jakieś listwy na dole drzwi od środka to ściągaj i rób jak napisałem ;) A co do lakieru to za 50zł domieszają ci puszkę w sprayu idealnie pod kolor nadwozia. Walniesz z łapy i po problemie. My tak robiliśmy nawet z tylnym nadkolem i wyszło ładnie ;)
Po polerce nie widać różnicy
Obrazek

Obrazek

Tu taj akurat błotnik który miał rudą na rancie. Standart w Ge ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Fiodor » 20 lip 2011, 21:56

W BJ nie ma takich rantów wewnątrz drzwi, dlatego pytałem. Co do reszty to na pewno będe działał może już w tą sobotę się wezmę jak nie będzie padać. Dzięki <spoko>
W razie pytań to bede pisał jeszcze na PW.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez sewo » 20 lip 2011, 21:59

Wal i pokaż efekty w niedziele na spocie ! ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Piotrek_Legnica » 23 lip 2011, 14:21

Witam, poprzedni właściciel konserwował progi w mojej madzi no i po jakimś czasie ten preparat zaczyna coraz bardziej schodził i wyłaniają się plamy czerwonek lakieru z pod spodu i troche nie ładnie to wygląda... Czym można odświerzyć tą powłokę antykorozyjną? Tak żeby to poprostu na nowo pomalować na czarno? Pozdrawiam

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Fiodor » 24 lip 2011, 01:22

Piotrek_Legnica pewnie, że można. Kup jakąś masę bitumiczną i pokryj nią progi. Pomaluj nią (dość gruba warstwa) również nadkola i inne dostępne części nadwozia (oprócz wydechu i podobnych) i będziesz miał konserwację zimową z głowy. Najlepiej robić to w suchy dzień i dać tej masie z 12 do 24 godzin do całkowitego wyschnięcia.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Grzyby » 24 lip 2011, 01:50

Fiodor napisał(a):Kup jakąś masę bitumiczną i pokryj nią progi. Pomaluj nią (dość gruba warstwa) również nadkola i inne dostępne części nadwozia ... będziesz miał konserwację zimową z głowy

Jak wcześniej nie wyczyści ognisk rdzy to raczej kiepska taka rada :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Paweł » 24 lip 2011, 02:40

Jeśli oryginalny lakier na progach nie jest uszkodzony, to takie zabezpieczenie nie ma żadnego sensu – proponuję je po prostu usunąć. Osłony progów zawsze korodują od wewnątrz. Jeśli blacha jest zdrowa, warto solidnie spryskać profile wewnątrz specjalnym środkiem, stosowanym fabrycznie – oleistym i penetrującym.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Piotrek_Legnica » 24 lip 2011, 12:29

Postanowiłem jednak, że odnowie tą warstwe ochronną. Taki czarny akcent nawet fajnie wygląda:) na progach brak jakichkolwiek oznak korozji. Mam jeszcze tylko pytanie: jakiej wielkości zakupic ten specyfik? Widziałem na allegro, że są 0,5 litra, litr i 5 litrów. Jaka wielkośc będzie odpowiednia?
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2011, 18:15
Posty: 272
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 323f 97r 1.5

Postprzez Fiodor » 24 lip 2011, 15:24

Grzyby napisał(a):
Fiodor napisał(a):Kup jakąś masę bitumiczną i pokryj nią progi. Pomaluj nią (dość gruba warstwa) również nadkola i inne dostępne części nadwozia ... będziesz miał konserwację zimową z głowy

Jak wcześniej nie wyczyści ognisk rdzy to raczej kiepska taka rada :P

Czytaj dobrze, przecież nie ma mowy o żadnej rdzy. Chodzi tylko o zabezpieczenie dobrej blachy.
Piotrek_Legnica według mnie 1l takiego środka powinien ci w zupełności wystarczyć. Chyba, że chcesz jeszcze zakonserwować nadkola to kup 2l, tylko wcześniej dobrze oczyść te progi i nadkola z brudu.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez talk_about85 » 25 lip 2011, 00:05

Potrzebuje fachowej rady a nie ukrywam ze czas leci a konserwacji podwozia dalej nie zrobilem ze wzgledu na deszczowy lipiec. W najblizszym czasie podobno ma byc troche lepiej wiec wstepnie jestem juz umowiony na robote tylko tutaj mam problem. Co fachowiec to inna metode konserwacji stosuje a co za tym idzie innych produktow uzywa. Ja chce miec to zrobione Tectylem z Valvoline'a tylko gosc ktory bedzie to robil powiedzial ze co do srodkow to jeszcze pogadamy. Wymienil mi krok po kroku co bedzie robione ale ja tego powtorzyc nie moge bo nie zapamietalem z tego wzgledu ze sie zwyczajnie nie znam. Jakby ktos mogl ogolnie w kilku punktach napisac od czego sie zaczyna konserwacje podwozia itd. jakiego srodka uzyc na danym etapie to bede niezmiernie wdzieczny. Koles mi cos zaproponuje bo mowil ze ostateczna decyzja nalezy do mnie a kazdy z nas tutaj wie jacy potrafia byc fachowcy. Chcialbym miec to zrobione porzadnie. Na Was moge liczyc :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Emil1508 » 20 sie 2011, 14:32

witam posiadam mazdę 626 2000 rok DiTD 101 km ,poszukuję fotek jakie elementy zewnętrzne i podwozia auta konserwować .Kiedy najlepiej to zrobić i czym. Jeśli ktoś jest w stanie pomóc to poproszę .
pozdrawiam serdecznie
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 14:03
Posty: 26
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 5 2,0 BENZYNA 145KM 2005 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki