Filtr kabinowy – Dyskusja / Wymiana. Videorelacja strona: 4
Z tą z skrzynką zawsze jest coś nie tak, ja odłączyłem akumulator przed wyjęciem skrzynki, ale po złożeniu i podłączeniu akumulatora też mi coś nie działało. Wyciągnięcie "pod prądem" wtedy chyba dwóch kostek pomogło, słyszałem jakby "uzbrajanie" systemu i wszystko zaczęło działać.

- Od: 20 wrz 2009, 20:17
- Posty: 29
- Auto: Mazda 3 1.6D, 109KM, 2004
Powiem tak! samochody są teraz tak robione że nie łatwo się do nich dobrać ,napewno są gorsze rzeczy jak wymiana filtra w mazdzie i niema co bardzo narzekać,a mechanicy no cóż najlepiej jak wszyscy by przyjeżdżali naprawiać stare golfy lub passaty i najlepiej 1,9 TDI wtedy jest szybko sprawnie i kasa leci.Ta epoka odeszła już dawno i jak się chce naprawiać samochody to trzeba się do tego przyzwyczaić lub doszkalać a nie nażekać 

mariusz-ed napisał(a):Z tą z skrzynką zawsze jest coś nie tak, ja odłączyłem akumulator przed wyjęciem skrzynki, ale po złożeniu i podłączeniu akumulatora też mi coś nie działało. Wyciągnięcie "pod prądem" wtedy chyba dwóch kostek pomogło, słyszałem jakby "uzbrajanie" systemu i wszystko zaczęło działać.
U mnie nie pomogło.Wyjąłem kość od kontrolki drzwi i bez zmian. Robiłem to w różnych kombinacjach, wszystkie kości odłączałem i podłączałem z włączonym zapłonem, bez zapłonu, i na odłączonych klemach. Nic nie pomogło. Chyba zostaje ASO


- Od: 8 sie 2008, 12:51
- Posty: 7
- Skąd: Kraina podziemnej pomarańczy
- Auto: Mazda 3
Panowie, wymieniłem dzisiaj filtr kabinowy jakie to cholerstwo nieprzystępne, ale po złożeniu już wszystkiego zgaszony samochód pokazuje ,,włączone światła mijania,, poprostu nie gaśnie kontrolka świateł.. miał ktoś coś takiego ? pozdrawiam

- Od: 14 maja 2010, 10:31
- Posty: 81
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport
Napisz skąd jesteś roppson. Jak coś to możesz przyjechać do Żor i zdiagnozujemy usterkę przy browarku podepniemy do kompa itd, natomiast filtr kabinowy to był celowy zabieg, żeby samemu tego nie robić tylko w ASO 

- Od: 12 lip 2010, 10:05
- Posty: 139
- Skąd: Żory
- Auto: Mazda 3 benzyna ;)
Witajcie,
Wymieniłem filtr bez wyjmowania schowka, instrukcja załączona do filtra manna, jest wystarczająca, znalazłem ją również w wersji papierowej razem z filtrem, link do wersji elektronicznej załączam poniżej,
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... PYljhZ.pdf
na forum znajdziecie też link do filmu na youtube http://www.youtube.com/watch?v=GKhVXslh6Is, ale to chyba za dużo zabawy.
Myślę, że zajęło mi to około 30 minut, na początek odłączyłem oczywiście akumulator w nadziej, że nie będę miał opisanych w tym wątku problemów. Jednak po złożeniu wszystkiego okazało, się że świeci mi się cały czas kontrolka otwartych drzwi i przestały mi jednokrotnie migać migacze podczas uzbrajania alarmu. Podczas wyłączenia alarmu i odryglowania drzwi migacze migały mi tak jak przed wymianą (2 razy). A więc miałem trochę podobny objaw jak azorek.
Dokładniej przeszukałem forum i znalazłem wpis baastek-a, znajdziecie go w wątku viewtopic.php?f=114&t=90708.
Może się mylę, ale u mnie z pewnością problemem było niewłaściwe włożenie jednej wąskiej kostki do gniazda. Także przed wymianą dokładnie obejrzyjcie jak u was są one włożone, tak abyście z powrotem włożyli je tak samo.
Pierwszy raz udało mi się zatrzasnąć kostkę w taki sposób, że wystawała ponad gniazdo około pół milimetra. Dopiero jak zauważyłem jak jest włożona druga kostka, poprawiłem jej montaż. Muszę przyznać, że dopiero za 3 razem udało mi się ją dobrze włożyć. Coś z tą zieloną musi być nie tak, bo z pomarańczową nie miałem takiego problemu.
Kostka musi całkowicie schować się w gnieździe (jej krawędź musi się nawet schować poniżej krawędzi gniazda). Także zwracajcie na to uwagę i myślę, że powinno być ok.
Po wymianie, musiałem jeszcze zaprogramować szyby, ale to standardowa operacja którą opisał cult1, załączam link do wątku, w którym znajdziecie opis
viewtopic.php?t=50777
Powodzenia, przy wymianie.
Wymieniłem filtr bez wyjmowania schowka, instrukcja załączona do filtra manna, jest wystarczająca, znalazłem ją również w wersji papierowej razem z filtrem, link do wersji elektronicznej załączam poniżej,
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_ ... PYljhZ.pdf
na forum znajdziecie też link do filmu na youtube http://www.youtube.com/watch?v=GKhVXslh6Is, ale to chyba za dużo zabawy.
Myślę, że zajęło mi to około 30 minut, na początek odłączyłem oczywiście akumulator w nadziej, że nie będę miał opisanych w tym wątku problemów. Jednak po złożeniu wszystkiego okazało, się że świeci mi się cały czas kontrolka otwartych drzwi i przestały mi jednokrotnie migać migacze podczas uzbrajania alarmu. Podczas wyłączenia alarmu i odryglowania drzwi migacze migały mi tak jak przed wymianą (2 razy). A więc miałem trochę podobny objaw jak azorek.
Dokładniej przeszukałem forum i znalazłem wpis baastek-a, znajdziecie go w wątku viewtopic.php?f=114&t=90708.
Może się mylę, ale u mnie z pewnością problemem było niewłaściwe włożenie jednej wąskiej kostki do gniazda. Także przed wymianą dokładnie obejrzyjcie jak u was są one włożone, tak abyście z powrotem włożyli je tak samo.
Pierwszy raz udało mi się zatrzasnąć kostkę w taki sposób, że wystawała ponad gniazdo około pół milimetra. Dopiero jak zauważyłem jak jest włożona druga kostka, poprawiłem jej montaż. Muszę przyznać, że dopiero za 3 razem udało mi się ją dobrze włożyć. Coś z tą zieloną musi być nie tak, bo z pomarańczową nie miałem takiego problemu.
Kostka musi całkowicie schować się w gnieździe (jej krawędź musi się nawet schować poniżej krawędzi gniazda). Także zwracajcie na to uwagę i myślę, że powinno być ok.
Po wymianie, musiałem jeszcze zaprogramować szyby, ale to standardowa operacja którą opisał cult1, załączam link do wątku, w którym znajdziecie opis
viewtopic.php?t=50777
Powodzenia, przy wymianie.

- Od: 1 cze 2008, 17:09
- Posty: 8
- Auto: MAZDA 3, 1.6 MZ-CD, 2004r
Witam,
Wtrące swoje 3 grosze......
Dzisiaj udało mi się wymienić filtr bez odłączania kabli i akumulatora wg powyższej instrukcji. Całość zajęła mi około 20-25 min. I uniknąłem problemów wynikających z ponownego podłączania kostek.
Wtrące swoje 3 grosze......
Dzisiaj udało mi się wymienić filtr bez odłączania kabli i akumulatora wg powyższej instrukcji. Całość zajęła mi około 20-25 min. I uniknąłem problemów wynikających z ponownego podłączania kostek.
-
sabatiel
Moje 5 groszy. Dziś wymieniłem bez odpinania skrzynki z bezpiecznikami całośc mi zajeła 1.30min na spokojnie.Wszystko gra jak należy
.Co ciekawe tam chyba nikt nie zaglądał od nowości filtr czarny jak by zatrzymywał pył węglowy.
.Co ciekawe tam chyba nikt nie zaglądał od nowości filtr czarny jak by zatrzymywał pył węglowy.jz19 napisał(a):Mam zamiar wymienić właśnie filtr.
Co radzicie oryginalny od ASO czy tani zamiennik? i oczywiscie 2 trzeba kupic.
I czy w czasie instalacji odlaczyc akumulator??
Koszt filtra kabinowego jak i innych filtrów już był poruszany na forum.
Każdy zakłada co mu pasuje. To nie są przesadnie drogie częsci, więc można jak najbardziej kupić w ASO oryginały, albo zamienniki np. Filtrona. Poszukaj w sieci zamienników i orygianłów, porównaj ceny to zobaczysz jaka jest różnica.
Po swoich doświadczeniach nie polecam tanich filtrów, ani też za bardzo filtrona na filtr kabinowy a już tym bardziej jako filtr oleju, Obecnie od 3 dni używam MANN-a zobaczymy jak będzie. Nie stać mnie czasami na markowe filtry i pseudo sportowe. Co do kabinowego podobno koszt w ASO to około 80 zł, a każdy inny zamiennik oscyluje w granicach 60-90 zł, więc kabinowy z napisem "mazda" można wziąć w ASO.
Madzia Forever :)

- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Wymieniałem już filtr kabinowy 3 razy i mam takie spostrzeżenia: po pierwsze-robić to bez rozłączania przewodów, po drugie-wybierać filtr węglowy, a nie zwykły. Powiem tak-lepszy zamiennik węglowy niż zwykły oryginalny. Przetestowałem to u siebie
.

- Od: 12 cze 2009, 20:32
- Posty: 439
- Skąd: Radom
- Auto: mazda 3 1,6 DI 2006 HB-była.
Jest... toyota
To sa produkowane zamienniki weglowe filtrow kabinowych do Mazd 3? Jesli tak to jakich firm? Najlepsze jest to ze nie wiedza o tym nawet w sklepach motoryzacyjnych bo jak kiedys kupowalem filtr i zapytalem czy z Knechta albo MANNa dostane filtr weglowy to gosc po znalezieniu odpowiedniego modelu z kazdej z tych firm stwierdzil ze skoro w opisie nie ma ze jest to filtr weglowy to pewnie tradycyjny. Podsumowal ze do niektorych modeli samochodow nie ma zamiennikow weglowych.
Jeżeli chodzi o MANNa to nie ma węglowego, jest tylko zwykły, który kilka dni temu zakupiłem, pierwszy raz jak wymieniałem miałem węglowy ale za cholerę sobie nie przypomnę firmy.
Madzia Forever :)

- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

