Rozrząd w Mazda 3, 2004r
Strona 1 z 1
nie tak dawno temu "ktoś z forum" pisał, że pasek mu strzelił przy 70 tyś. Jeżeli na pasku dojedziesz do 180 tyś, to wielki szacun i "masz szczęście", co do łańcucha, to zgodzę się, że można trochę dłużej jeździć
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
miru1968 napisał(a):pasek instrukcja podaje 250kkm ludziska wymieniają na 180do 200 kkm
Dominooo napisał(a):Nastukane mam 130 tyś i pasek nie wymieniany.
Osobiście gratuluje? Jednak nie jest to rozważne.
nie tak dawno temu "ktoś z forum" pisał, że pasek mu strzelił przy 70 tyś
Nie ma reguły, jednak rozsądek powinien być. i napewno nie 250 kkm
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Ja wymieniłem przy 113tys. cały rozrząd, praktycznie po zakupie, z sprawdzonym przebiegiem, pasek był jeszcze w znośnym stanie, ale rolki już ledwo żyły. Koszt 900zl za kompletny rozrząd z wymianą jest nie porównywalny do wymiany silnika bądź jego naprawie po tym po strzale. Trzeba pamiętać też, że pasek się starzeje, a im starszy tym mniej odporny na rozciąganie itd. Wymiana przy 120tys. to jest dla bezpieczeństwa silnika i własnej kieszeni.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Blumek napisał(a):??? pasek rozrządu przy 250 kkm?? w dieslu? pokaż mi ta instrukcję. Jakim cudem pasek w M3 miałby być wytrzymalszy o 200% jak w innych autach.
Ja mam diesla i w instrukcji jest napisane jak wół 250kkm przecież nikt nie musi jeździć do tych kilometrów. To nie jest przymus. Każdy wymienia kiedy chce. Osobiście wymieniał będę przy 130kkm
Blumek napisał(a):Osobiście gratuluje? Jednak nie jest to rozważne.
Daj spokój.
Przeczytaj instrukcję. Poważnie. Wszystko jest przedstawione w tabeli w rozdziale "Obsługa techniczna i pielęgnacja" Sądzisz, że producent napisał dla jaj wymianę w Dieslu przy 240 tyś lub 10lat?
Osobiście pojadę sprawdzić tylko stan rozrządu i paska bo należałoby zerknąć w jakim jest stanie. Jeśli wszystko będzie ok to nie ruszam tematu.
dokładnie, dla tego silnika (montowany w Peugeotach, Citroenach, Fordach, Volvo, Suzuki i Mini) producenci dają minimum 160 tys dla paska (przy trudnych warunkach eksploatacji). Sprawdzać przy obsługach cały napęd rozrządu i jeździć jak nie ma objawów zużycia.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości