Rozrząd w Mazda 3, 2004r

Postprzez piotr66 » 7 lip 2011, 21:14

To ja tak na przyczepkę, czy disel 1,6 też ma łańcuch?
piotr66
 

Postprzez Fredo » 7 lip 2011, 21:29

Diesel 1,6 (dla uściślenia – silnik francuski firmy PSA) ma pasek.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2008, 22:04
Posty: 105
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD

Postprzez LookR » 9 lip 2011, 22:16

nie tak dawno temu "ktoś z forum" pisał, że pasek mu strzelił przy 70 tyś. Jeżeli na pasku dojedziesz do 180 tyś, to wielki szacun i "masz szczęście", co do łańcucha, to zgodzę się, że można trochę dłużej jeździć
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez Dominooo » 9 lip 2011, 23:20

Nastukane mam 130 tyś i pasek nie wymieniany.
Istnieje coś takiego jak wada fabryczna częsci i nigdy nie wiadomo co się może stać. Równie dobrze pasek może strzelić nawet przy 30tyś.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Blumek » 10 lip 2011, 01:25

miru1968 napisał(a):pasek instrukcja podaje 250kkm ludziska wymieniają na 180do 200 kkm

??? pasek rozrządu przy 250 kkm?? w dieslu? pokaż mi ta instrukcję. Jakim cudem pasek w M3 miałby być wytrzymalszy o 200% jak w innych autach.
Dominooo napisał(a):Nastukane mam 130 tyś i pasek nie wymieniany.

Osobiście gratuluje? Jednak nie jest to rozważne.

nie tak dawno temu "ktoś z forum" pisał, że pasek mu strzelił przy 70 tyś

Nie ma reguły, jednak rozsądek powinien być. i napewno nie 250 kkm
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez cbr » 10 lip 2011, 12:24

Ja wymieniłem przy 113tys. cały rozrząd, praktycznie po zakupie, z sprawdzonym przebiegiem, pasek był jeszcze w znośnym stanie, ale rolki już ledwo żyły. Koszt 900zl za kompletny rozrząd z wymianą jest nie porównywalny do wymiany silnika bądź jego naprawie po tym po strzale. Trzeba pamiętać też, że pasek się starzeje, a im starszy tym mniej odporny na rozciąganie itd. Wymiana przy 120tys. to jest dla bezpieczeństwa silnika i własnej kieszeni.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez miru1968 » 10 lip 2011, 13:19

Blumek napisał(a):??? pasek rozrządu przy 250 kkm?? w dieslu? pokaż mi ta instrukcję. Jakim cudem pasek w M3 miałby być wytrzymalszy o 200% jak w innych autach.


Ja mam diesla i w instrukcji jest napisane jak wół 250kkm przecież nikt nie musi jeździć do tych kilometrów. To nie jest przymus. Każdy wymienia kiedy chce. Osobiście wymieniał będę przy 130kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Dominooo » 10 lip 2011, 23:08

Blumek napisał(a):Osobiście gratuluje? Jednak nie jest to rozważne.


Daj spokój.
Przeczytaj instrukcję. Poważnie. Wszystko jest przedstawione w tabeli w rozdziale "Obsługa techniczna i pielęgnacja" Sądzisz, że producent napisał dla jaj wymianę w Dieslu przy 240 tyś lub 10lat?
Osobiście pojadę sprawdzić tylko stan rozrządu i paska bo należałoby zerknąć w jakim jest stanie. Jeśli wszystko będzie ok to nie ruszam tematu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez akostarek » 11 lip 2011, 12:18

dokładnie, dla tego silnika (montowany w Peugeotach, Citroenach, Fordach, Volvo, Suzuki i Mini) producenci dają minimum 160 tys dla paska (przy trudnych warunkach eksploatacji). Sprawdzać przy obsługach cały napęd rozrządu i jeździć jak nie ma objawów zużycia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez plotek84 » 15 lip 2011, 12:42

Panowie, no to jak to w końcu jest z tym rozrządem?
Mam ten sam problem – 1.6 disel 170tys na liczniku i nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał.

Ale w instrukcji jasno napisane:

Obrazek
Początkujący
 
Od: 5 lip 2011, 15:23
Posty: 10
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 1.6 CiTD

Postprzez dzux » 15 lip 2011, 17:02

instrukcja mówi o pasku w dieslu tak jak wyżej ja dla świętego spokoju bym wymienił, pomyśl jakie koszty w razie awarii aż strach myslec
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323